Speciál: novinky na autosalonu v Paříži 2004

Speciál: novinky na autosalonu v Paříži 2004

Kapitoly článku:


Dacia

Dacia Logan

Dacia, která patří do koncernu Renault, představila na pařížském autosalonu malého sedana s velkým rozvorem (2 630 mm) a zavazadlovém prostoru (510 l). Zatím má pod kapotou jen dva motory, 1.4 55 kW (112 Nm) a 1.6 64 kW (128 Nm), časem ale přibude nafťák 1.5 dCi 48 kW a silnější šestnáctistovka s 79 kW. Do budoucna se dokonce počítá i s kombikem a užitkovou verzí. Základní cena činí 199 900 Kč. Logan se bude dokonce prodávat i v západní Evropě. Ceny a výbavy na českém trhu

  
Logan, nové a levné vozítko pro masy

Ferrari

Ferrari 430

Italská automobilka se v Paříži pochlubila nástupcem Ferrari 360, modelem 430. Pod kapotou mu tepe osmiválec s objemem 4.3 l a výkonem 360 kW (490 k), se kterým dosáhne na hranici 315 km/h. Na stovku se pak dostane za čtyři sekundy. Točivý moment dosahuje na slušných 465 Nm, a to při 5 252 otáčkách. Je tedy patrné, že se jedná o vysokootáčkový motor, což dokazuje dosažení maximálního výkonu až na hranici 8 500 otáček.

  
Nádhera, že?

Fiat

Fiat Panda 4x4

Fiat Panda dostane pohon všech kol. K prodejcům dorazí už 16. října, ceny budou začínat přibližně na 11 700 eurech. Zpočátku se bude Panda 4x4 nabízet jen s motorem 1.2 44 kW se spotřebou 6,6 l na sto km. V létě 2005 se pak přidá nafťák 1.3 JTD 51 kW, který si už našel svoje místo jak v Puntu, tak standardní Pandě. Pohon se v běžném provozu přenáší na přední nápravu, pokud je ale potřeba, viskózní spojka zařídí i přiřazení zadních kol.

   

Mezi další, méně významné novinky, patří 5Terre, „off-road“ úprava modelu Idea, která byla představena už v Ženevě, a model Stilo Uproad, kombi s terenním designem (pohon 4x4 však chybí). Uproad budou pohánět naftové motory 1.9 JTD o výkonech 88 a 103 kW.

Ford

Ford Fiesta Sport

Po Fiestě ST se 150 koňmi uvádí Ford další sportovně laděnou Fiestu, tentokrát s přídomkem Sport. Jde o vyladěnou třídveřovou verzi s naftovým motorem 1.6 TDCi o výkonu 66 kW nebo benzínovým 1.6 74 kW. Nový motor 1.6 TDCi 66 kW bude od podzimu v nabídce také v modelu Fusion.

  

Ford Focus

Nová generace Focusu je postaven na nové platformě (rozvor 2 640 mm), která byla poprvé použita u Mazdy 3 a dnes se na ní vozí také Volvo S40, V50 a Ford Focus C-MAX. Stejně jako předchozí generace i podvozek novinky má nezávislé zavěšení zadních kol. Skvělé jízdní vlastnosti jsme si už ověřili u všech zmíněných vozů. V nabídce bude celkem šest motorů, čtyři benzíny a dva nafťáky. Focus se nejprve bude nabízet jako tří a pětidveřový hatchback, poté bude následovat kombi a sedan. Podívejte se rovněž na obrázky kombi a sedanu.

   
Ford Focus hatchback + interiér

  
Ford Focus kombi bude v prodeji téměř současně s hatchbackem

Ford Focus Vignale

Koncept Focus Vignale ukazuje, jak bude vypadat sériová podoba C+C modelu, který přijde na trh v roce 2006. Základ konceptu pochází z právě uvedené nové generace Focusu a je doplněn pevnou skládací střechou poháněnou elektromotorem. Z Focusu byl převzat rovněž interiér a další prvky. Stejně jako nový kabriolet od Volkswagenu či Peugeot 307 CC má i Vignale místo pro čtyři cestující.

  
Koncept nového modelu C+C

Honda

Honda CR-V

V novém modelovém roce 2005 dostala Honda CR-V nový naftový motor. Ten má svůj původ v Accordu, proto nepřekvapí objem: 2.2 i-CTDi. Ten se svým výkonem 103 kW a točivým momentem 340 Nm doplňuje benzínový dvoulitr i-VTEC s výkonem 110 kW. Oba motory lze kombinovat s pětistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem. Kromě nového motoru má CR-V rovněž upravený vzhled a vylepšený systém pohonu všech kol.

   

Honda FR-V

FR-V je zcela nové MPV s uspořádáním interiéru 3+3; na předních sedadlech tedy mohou sedět tři cestující. Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Při zahájení prodeje v Evropě bude model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory: jeden o výkonu 92 kW (125 k) s objemem válců 1,7 litru SOHC VTEC a s pětirychlostní manuální převodovkou a druhý s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k) DOHC i-VTEC s šestirychlostní manuální převodovkou. V roce 2005 budou tyto motory rozšířeny o naftový motor i-CTDi s objemem válců 2,2 litru.

  
FR-V zaujme zejména vnitřním uspořádáním prostoru

Honda Jazz

Pro modelový rok 2005 dostal Jazz několik drobných vylepšení vzhledu, interiér má nové potahy, tříramenný volant a upravenou středovou konzolu. Ve výbavě nově figuruje automatická klimatizace, dosud byla dostupná jen manuální. Pro motorizaci 1.4 l (u nás se neprodává) si můžete přikoupit stabilizaci podvozku VSA.

  

Doporučujeme

Články odjinud