Speciál: novinky na autosalonu v Paříži 2004

Na právě probíhajícím pařížském autosalonu se představilo nejen faceliftované Audi A4, BMW M5, nový Ford Focus, Škoda Octavia kombi či Volkswagen Golf GTI, ale také mnoho dalších novinek, které rozhodně nesmíte minout. (doplněno 28 září, 9:00)
Speciál: novinky na autosalonu v Paříži 2004
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën
  2. Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Honda
  3. Chevrolet, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda
  4. Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Opel
  5. Peugeot, Pininfarina, Porsche, Renault
  6. Škoda, Seat, Suzuki, Toyota, Volkswagen

Pařížský autosalon začal pro veřejnost v sobotu 25. září. Už dva dny předtím se však konaly tiskové dny, na kterých byly odhaleny všechny vystavované novinky a exponáty. Vstupné na autosalon činí 10 eur za osobu, pokud ale půjdete ve skupině alespoň 15 lidí, zaplatíte jen osm eur. Brány výstaviště se sice otvírají až v deset hodin, zavírá se ale až v tu samou dobu večer, takže času na shlédnutí výstavy bude dost. Autosalon končí v neděli 10. října.

Alfa Romeo

Alfa Romeo 147

Nejvýznamější novinkou této italské automobilky je faceliftovaný model 147, hatchback nižší střední třídy. To, jak bude vypadat, šlo dopředu velmi dobře odhadnout z přeměny modelů 156 a 166, které rovněž dostaly novou, agresivnější masku s upravenou mřížkou chladiče a novými světlomety. Nová je i záď, která má výraznější a protáhlejší zadní světlomety, a zcela nový nárazník. Nová alfa dostane vylepšený motor 1.9 JTD 16V, který bude mít zvýšený výkon z 103 na 110 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 147 dostala novou masku a zadní světlomety

Aston Martin

Aston Martin Vanquish S

Hřmotný dvanáctiválec od anglické automobilky Aston Martin dostal nové hlavy, přepracované vstřikování, nová ložiska a vačky. Změnilo se sání a zapracovalo se i na výfuku. Výsledek? Vanquish s označením S je teď s výkonem 382 kW (520 k) o 60 koní silnější než sériový model. Kroutící moment vzrost z 542 Nm na 577 Nm a je dosažen už v 5 800 ot./min. Akceleraci z nuly na stovku zvládá Esko za 4,8 s a maximální rychlost je na hranici 321 km/h oproti původním 306 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ostrá novinka může lépe konkurovat novému BMW M5

Audi

Audi A4

Facelift modelu A4 přichází po čtyřech letech prodeje a netýká se jen přední masky, která je upravena více ve stylu A3 Sportback či Audi A8 W12, a zadních světlometů. Pod kapotou se objeví nové motory (2.0T FSI, 3.2 V6 či 2.0 TDI) a některé naopak zmizí (2.4, 3.0 V6 či 1.9 TDI 96 kW), ve výbavě přibude např. MMI, tedy grafické uživatelské prostředí apod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kromě A4 vystavuje Audi na autosalonu také nový A3 Sportback, pětidveřovou verzi krátkého hatchbacku A3. Novinkou je také naftový motor 2.7 V6 TDI se vstřikováním Common Rail, který dostane Audi A6.

BMW

BMW M5

Hitem stánku BMW je nová generace BMW M5. Čtyři výfuky vzadu, agresivnější vzhled, to vše budí zaslouženou pozornost. Ovšem největším překvapením je motor pod kapotou, pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koní a točivým momentem 520 Nm. S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
BMW M5

BMW dále vsytavuje zcela nový hatchback nižší střední třídy, řadu 1, která se již prodává na českém trhu. Nechybí ani nový motor pod kapotou pětkové řady, 535d s výkonem 200 kW, a rovněž novinka pod kapotou trojkového kabrioletu, naftový čtyřválec 320Cd. Tento motor (2.0d 110 kW) dostalo také SUV X3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Jedničkové BMW je prvním zástupcem BMW v tomto segmentu

Citroën

Citroën C2 VTS

Nejvýkonnější C2 VTS dostala kormě sportovního vzhledu také motor 1.6 l s výkonem zvýšeným na 92 kW (125 k). Motor je doplněn klasickou pětistupňovou manuální převodovkou. Sportovní ráz vozu je doplněn tuhým a všestranně vyváženým podvozkem. Cena byla stanovena na 485 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Citroën C4

Nový hatchback nižší střední třídy přebírá základní technku svého koncernového bratříčka Peugeotu 307. Třídveřový hatchback má originálně střiženou tvář, která vychází z dřívější studie. Oproti tomu pětidveřová verze nabízí daleko konzervativnější tvary. Interiér vypadá poněkud futuristicky, kaplička s přístroji je uprostřed a volant má pevný střed. U motorů nás nečeká žádné překvapení, pět benzínových jednotek od 1.4 16V po 2.0 16V (65-130 kW) známe z jiných citroënů a peugeotů. Za naftu nastoupí tři turbodiesely s výkony od 66 kW do 100 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Citroën C5

C5 dostala dostane na pařížském autosalonu přepracovanou masku a ostřejší design zadní části, které vévodí atypický tvar světlometů. Díky inovaci druhé části auta se zvětšil objem zavazadlového prostoru o 15 litrů. Benzínové motory budou pro C5 ve třech variantách: šestnáctiventilové čtyřválce 1.8i (85 kW), 2.0i (103 kW) a nejsilnější šestiválec 3.0i 24V (152 kW), vše s proměnlivým časováním ventilů VVT. Naftové motory s přímým vstřikováním paliva Common Rail druhé generace nabízí výkony 80 až 100 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po faceliftu je C5 o něco ostřejší

S novou C4 a faceliftovaným C5 vystavuje Citroen v Paříži také model C3 se systémem Start & Stop, který má šetřit až deset procent paliva v městském provozu vypínáním motoru při delším stání.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën
  2. Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Honda
  3. Chevrolet, Hyundai, Kia, Lexus, Mazda
  4. Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Opel
  5. Peugeot, Pininfarina, Porsche, Renault
  6. Škoda, Seat, Suzuki, Toyota, Volkswagen
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků