Spěchat za volantem se nevyplácí. Vyšší rychlostí zbytečně riskujeme, říkají experti

49 komentářů

Kamil Štrof
14. prosince • 23:41

Pracuji jako řidič a je to vážně stresující povolání, začalo se to dokonce podepisovat na mém zdraví, a tak jsem se rozhodl s tím něco dělat. Na https://cbdstar.cz... jsem si objednal CBD kapky a od té doby zvládám stres o dost lépe.

JirkaK
20. února • 8:25

Ano, za všechno můžou zlí nepoučitelní řidiči, co jezdí rychle.... Zajímavé je, že když byla v roce 1979 zrušena neomezená rychlost mimo obec a zavedená devadesátka, nikoli kvůli bezpečnosti, ale kvůli snížení spotřeby benzínu v ropné krizi, tak nehodovost stoupla. Podobně u nás v sedmdesátých letech nebyla přednost chodců na přechodech - vědělo se že po zavedení přednosti chodců na přechodech v šedesátých letech v tehdejším západním Německu bylo o 50% mrtvých na přechodech víc.
A pro bezpečnost by bylo nejlepší změnit především silnice a křižovatky. Všechny nebezpečné nepřehledné křižovatky nahradit kruháky - typický příklad třeba křižovatka u Třebechovic pod Orebem na odbočce na Krňovice - tam se pravidelně bourá měsíc co měsíc už nějakých čtyřicet let, nejsou tam dokonce ani odbočovací pruhy na hlavní, a nikdo to neřeší. Nikoho to nezajímá. Než investovat do bezpečnějších silnic, je přece lepší buzerovat řidiče a vybírat pokuty. A když už se náhodou něco moderně superbezpečného postaví, je to takový blázinec že 50% řidičů neví kudy kam a jak vlastně to mají projet ..... :-D

Pikus
18. února • 7:32

Kampaň proti rychlosti je nějaká blbost na podporu elektro? Kolik je ok jezdit po dálnici? 80 jako za rekonstrukce? Člověk co prázdné suché dálnici jede 150 je vrah?

LOL
18. února • 7:36

"rychlost" je blbost. Přiměřenost je podstata. Jet po poloprázdné suché dálnici za dobré viditelnosti 180km/h není tak nebezpečné, jako jet 60km/h po zledovatělé silnici v mlze. Stejně tak je extrémně nebezpečné loudat se po okresce "bezpečnou" padesátkou, když ostatní řidiči jedou 80-90.

veritas
18. února • 8:49

Další absolutním nesmysly od blbečka smíchu hodně
Papíry na hlavu ho ochraňují před zastřelením, odporný insekt přerostlý.

Fukcof
18. února • 8:46

Debile.
Přiměřená je co?
Každý člověk a každé auto zvládne necítí jiného,co je přiměřené.
Zase tu bliješ nesmysly.
Kretén

Xixao
17. února • 22:51

To jsou zase kecy. Dokonce ani zebricek policejnich statistik nic takoveho nerika. Ale je evropsky trend omezovar rychlost, tak se do toho musi sit. Ze temi regulacemi nehod pribude? Nevadi. To je preci duvod, regulovat dal. Ostatne, pro zabavu: https://dfens-cz.com/radary-v-novem-meste-nad-...

anonon
17. února • 20:50

Jezdím na spotřebu, takže i mimo obec maximálně 80 km/hod. Mám jen pětikvalt.

Michal2
18. února • 6:34

Anonon první co jede pomaleji mi nevadí ale problém jsou první 2 za tebou.Lidi se lepí a to je ten největší problém že nemůžou předjet a ani nakouknout.Těch aspoň 30m odstupu,nakouknu kolik a co jede poslední v protisměru než je mezera a u posledního mám blinkr a podrazeno a pápá kamiónu.

legr
17. února • 21:03

Takže jsi vedoucí vláčku, gratulace.

Fukcof
17. února • 21:13

Tenhle nemá ani papíry,teda na auto.
Na hlavu jistě ano
Jen jeho sen v blázinci,sedí na toaletě a řídí. Má pět prstů,proto pětikvalt.

Lulda
17. února • 20:34

Kdežto jezdit 80 - 90 ve vláčku 10 aut s minimálním rozestupem je značka nejvyšší bezpečnosti.

Michal2
17. února • 19:09

Běžná jízda okreska je u nás tak 110 když je sucho,když mokro-prší tak taky,je mlha mrzne šance námrazy mimo hlavní silnici je vysoká a pořád 110 ideálně s max 20m odstupu aby nikdo nepředjel pak samozřejmě pneu jako pneu a výsledek je v galerii fotek.

.
17. února • 19:17

No vždyť na silnicích jezdí řidiči co neznají vozy bez ESP a jiných asistentů. Nedokážou si představit, jak se vůz může taky chovat. Občas zamrká oranžová kontrolka a vyřešeno.

Michal2
18. února • 6:12

Bohužel ESP hlídá jen zadek a u předokolek neudělá nic.Pokud je smyk nedotacivy a na poučku z autoškoly šlápnout na plyn je většinou už pozdě.Prostě dobré gumy aspoň na předku.

petr r. (petrumr)
18. února • 15:37

já mám esp čtyřokruhový i abs, jen asr je na přední kola.

veritas
17. února • 19:11

Tohle se ti moc nepovedlo.

.
17. února • 18:35

Tyhle články jsou důkazem, že dopraváci jsou nefunkční organizací. Všichni víme co způsobuje na silnicích nehody. Jenže policejní články se zmiňují stále jen o rychlosti. Tu je velmi pohodlné kontrolovat. Je zajímavé, že před cestou se nebojím setkáním s někým, kdo pojede o trochu rychleji, bojím se jiných záležitostí, netřeba rozepisovat. A na ty se policie zaměří jednou za dvacet let, natočí pak do besipu x videí, jak to kontroluje a pak zase nic.Podle aktivity policie jsou nejtěžší prohřešky šedesátka v polích 200m před prvním barákem a pak propadlé parkování, to je ještě horší.

legr
17. února • 21:09

Besip ani nic jiného nezná, než strašit vysokou rychlostí, i když ví, že ta je až na třetím místě v příčinách nehod.

petr r. (petrumr)
17. února • 21:17

nemáš pravdu, jsi zaslepený, vysoká rychlost může za všechny nehody ať nepřímo.

homer
18. února • 7:13

To je policejni mantra, hlavní příčina je nedostatek mista. Dodnes nemáme ani rozestavěné silnice které měly být dokončené nejmin před dvaceti lety. Zkus se zamyslet...

Fukcof
18. února • 8:44

Ano,potřeba je místo na losi testy,to je nejdůležitější
Bez dostatku místa nelze jezdit.
To se vylučuje a nepřipadá v úvahu.
Takže jediné letadla, vznášedla pomohou vyřešit nedostatky místa na losi testy na silnicich

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
18. února • 12:06

Bez dostatku mista a provoz mívají i lehká pochybení fatální nasledky. Bezmozek se vybourá i na letišti.

porovnání
17. února • 18:18

Když mají v Německu na dálnicích neomezenou rychlost, tak tam také zbytečně riskují, pokud spěchají? A jak se jim to asi vyplácí?

Ivan
17. února • 18:34

Nevyplácí a obvykle neriskují. Naprostá většina dopravního proudu jede mezi 120-140kmh.
A za běžného provozu se to nevyplatí ani časově. Mám vyzkoušeno že na trase Dresden - Wetzlar tedy zhruba 450km tak když to ženete na plný plyn , tam kde to jde 200 a víc. Tak naženete max něco kolem 30minut. Za cenu až dvojnásobné spotřeby. V noci za minimálního provozu to je samozřejmě jiná. Ale i tak je tam dost velká část s omezením na 100-120kmh. A navíc Němci nyní s oblibou v omezeních dávají rychlost na 60kmh klidně v délce třeba 15km aktuálně třeba na A4 (a to jsou tam dva pruhy v každém směru). Pomíjím 80kmh na zhruba 10km, průtah městem + tunel s radarem, u Jeny.
Ono je také pravdou že když jedete na Autobahn víc jak 130 tak i při "nezaviněné" nehodě máte min 1/3 viny.

Honza
18. února • 10:38

Bydlim v DE. Ja i moji kolegove z prace vcetne sefu na dalnici vzdycky valime co to da. Zvlast se sluzebnim autem. Ono je to fakt uspora casu, treba pokud to mate domu do CR az 1200 km. Neomezenych useku je porad dost, treba Norimberg - Rozvadov je temer cely bez omezeni a maly provoz (a spousta zatacek ).:-D

Ivan
18. února • 15:35

Sice v D nebydlím, ale už 25 let pracuju pro Německou firmu a po BAB už mám odježděné nejspíš statisíce km. Ale takřka všichni kolegové Němci, od stáří 30 let do důchodu, řeknou o nastaveném tempomatu na 150kmh že je to rychle.
A6 Nürnberg - Bundesgrenze samozřejmě znám, ale že by tam byl malý provoz minimálně po A93 bych neřekl. Pravda oproti A3 je to rozdíl taky se tam rád občas svezu. Ono jde o to že, ze zkušenosti, s tím tempomatem na 140 kmh je průměr někde kolem 118km/h a na plný plyn se dostanete stěží lehce nad 140 (za denního provozu), nad 160 jsem se dostal pouze v noci. Ta úspora času je pak dost diskutabilní, ano je tam, ale stojí hodina na 1000 km za to? Taky je pravda, že je to trochu země od země a bavoři a Oberpfalz jsou trochu divočáci, podobnější Čechům.

Peter(Charouz
17. února • 18:26

A oni tam všichni peláší 200? Nevšiml jsem si. A těch úseků s neomezenou rychlostí už zase tolik není a hustota provozu tomu také nenahrává. Další věc je jejich disciplína. Je-li na okresce 70, tak 98% řidičů si ji nedovolí překročit. Podobně na dálnici, kde bývá 120 a na některých starých kvůli mostům (např. A7) i 80. Navíc všudypřítomné radary a policie.

Michal2
17. února • 18:54

By se našinec divil kolik radarů může potkat na 300km po dálnici.Občas je dávají na mostech i opačně že měří i spz zezadu a bez aplikace proti radarům šance je spatřit je 0.Zase ale mají celkem jen 8bodů a 1 se maže 2,5roku

petr r. (petrumr)
17. února • 19:45

i odstup. Ale hodně děcek neví, že na tych německých dálnicích je dost a dost omezení a ne všude je doporučená rychlost 130. Třeba dost řidičů dostane pokuty z rakouska, že jedou na tempomat 130 i pod mýtnou bránou.

Peter(Charouz
18. února • 11:40

Odkdy je v Rakousku zakázáno jet pod mýtnou bránou 130? Nepleteš si to náhodou s označením IG-L?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rejpal
18. února • 17:57

Třeba proto, že pod tou mýtnou bránou je značka s omezením rychlosti?

petr r. (petrumr)
18. února • 15:34

ne, pod mýtnou bránou se jezdí max.100km/hod.

Peter(Charouz
18. února • 19:20

Absolutní nesmysl. To už bych měl doma za 15 let celé album pokut. Nejspíš si to opravdu pleteš s označením IG-L 100. Je to snížení rychlosti v obydlené oblasti kvůli snížení emisí a jsou za to vyšší pokuty.

Jedna Bedna
17. února • 18:34

160-200 jede naprostá většina. Teda pokud před sebou nemá levopruhaře, což je německá národní kratochvíle.

jozka
17. února • 20:15

Tak to jsem asi nikdy nejezdil v tom spravnym Nemecku.

Don
17. února • 19:11

Vy jste asi nikdy v německu podle těch keců nebyl, nebo jste narazil na blbé čechy.:-D:-D:-D

.
17. února • 18:39

A jeje, tenhle koment jsem přesně čekal. Rychlozbohatlíci, kteří se poprvé s novou károu vydali počátkem devadesátých do Německa, pak všude všem cpali, že je naprosto normální jezdit 200. Freud by zaplesal.

veritas
17. února • 19:10

Zikmund by zaplesal z tebe,ty ubozaku.
Bohuzel ti nikdy nebylo nic doprano. Jen cela psychiatrickeho ustavu a proto utocis uplne na vsechno.
Jsi regulerni zavistivec vseho.
Takovy nerudny hnus.

veritas
17. února • 17:24

Ano.
Řidiči losi test a jiné speciality.
Takových škoda není.
Uklízet se musí.

Bill
17. února • 17:24

A pomalá rychlost uspává

petr r. (petrumr)
17. února • 19:34

jestli tě pomalá jízda uspává, tak by ti měli odebrat řidičák nebo poslat na vyšetření cév v mozku, neměls příznaky mrtvičky? Potřebuješ adrenalin a tím rozproudíš krev v mozku, kolik máš roků?

Fukcof
17. února • 19:40

Dobrý nápad z s tím vyšetřením mozku.
Kdy jsi byl ty ? Myslím poslední kontrolu nefukce

petr r. (petrumr)
17. února • 19:50

chodím každý rok včetně psychotestů. Ty máš jaký řidičák a povolání, že tohle nevíš? jsi plnoletý?

joe
18. února • 16:15

Každý rok psychotesty? To určitě...;-)

Fukcof
17. února • 19:54

Já jsem kosmonaut

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. února • 21:15

stará struktura a co děláš když vypneš PC?

Fukcof
17. února • 21:19

Já mám PC v helmě.
Nikdy se to nevypíná.

brk77
17. února • 18:07

Kdyby jen uspávala. Necítím potřebu jezdit rychle. Vživotě jsem neplatil pokutu za rychlost, ale včera jsem měl pocit, že mě jebne. Já nemám moc ve zvyku předjíždět, ale tady to nešlo jinak, hned jak skončil zákaz.90 mimo obec, pěkná prosolená okreska se zákazem předjíždění a přede mnou nějaký lofas, co jel padesát. Za námi sakra dlouhý vláček naštvaných řidičů. Jeden takový ... naštve víc lidí a vyvolá více krizových situací, než ten, co by to projel kilem.

Doporučujeme

Články odjinud