Špatně nastavené airbagy v USA každoročně zapříčiní 280 úmrtí

Americké noviny Kansas City Star přišly s velmi zajímavým výzkumem. V rozmezí let 2001 až 2006 dělali studii, kolik smrtelných zranění zapříčiní špatně nastavené airbagy. Kromě samotné statistiky přinesly noviny i několik doslova hororových příběhů, kde řidič nebo spolujezdec nezemřeli kvůli samotné nehodě, ale jen kvůli špatně fungujícímu airbagu, který má paradoxně posádku ochraňovat. Jako nejčastější příčina kvůli které airbag způsobí zranění je buď to, že se nenafoukne celý, nebo se nafoukne později a řidiči zláme vaz.

Noviny svůj článek okořenily i konkrétními čísly, která uvádějí že od roku 2001 až po rok 2006 se airbagy podepsaly pod více než 1 400 úmrtími. Ta nejlepší „informace“ je uveřejněna na konci, prý totiž každá automobilka ví o svých nedostatcích v této oblasti ochrany a každý měsíc se jí dostávají různá diagnostikování špatných airbagů. Touto informaci má být hlavně vyvolán podnět k zamyšlení se, zda ve svém autě nemáte vadný „polštář“.

Pravdivost celého výzkumu pochopitelně není možné ani potvrdit, ani vyvrátit. Otázka, do jaké míry nás ten či onen bezpečnostní prvek ochraňuje a do jaké míry ohrožuje, se ale neobjevuje poprvé. Stejně tak o tomto bychom mohli dlouze diskutovat, faktem ale je, že není ani tak důležité kolik airbagů ve svém autě máte, ale kolik z nich je spolehlivých a opravdu správně fungujících.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků