Špatně nastavené airbagy v USA každoročně zapříčiní 280 úmrtí

Americké noviny Kansas City Star přišly s velmi zajímavým výzkumem. V rozmezí let 2001 až 2006 dělali studii, kolik smrtelných zranění zapříčiní špatně nastavené airbagy. Kromě samotné statistiky přinesly noviny i několik doslova hororových příběhů, kde řidič nebo spolujezdec nezemřeli kvůli samotné nehodě, ale jen kvůli špatně fungujícímu airbagu, který má paradoxně posádku ochraňovat. Jako nejčastější příčina kvůli které airbag způsobí zranění je buď to, že se nenafoukne celý, nebo se nafoukne později a řidiči zláme vaz.

Noviny svůj článek okořenily i konkrétními čísly, která uvádějí že od roku 2001 až po rok 2006 se airbagy podepsaly pod více než 1 400 úmrtími. Ta nejlepší „informace“ je uveřejněna na konci, prý totiž každá automobilka ví o svých nedostatcích v této oblasti ochrany a každý měsíc se jí dostávají různá diagnostikování špatných airbagů. Touto informaci má být hlavně vyvolán podnět k zamyšlení se, zda ve svém autě nemáte vadný „polštář“.

Pravdivost celého výzkumu pochopitelně není možné ani potvrdit, ani vyvrátit. Otázka, do jaké míry nás ten či onen bezpečnostní prvek ochraňuje a do jaké míry ohrožuje, se ale neobjevuje poprvé. Stejně tak o tomto bychom mohli dlouze diskutovat, faktem ale je, že není ani tak důležité kolik airbagů ve svém autě máte, ale kolik z nich je spolehlivých a opravdu správně fungujících.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků