Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Příchod modelu Camry na český trh si Toyota nemohla naplánovat lépe. Výhradně hybridní sedan se chce zalíbit firmám, které ztrácejí zájem o naftové vozy.

Toyota Camry není na českém trhu nováček, v roce 2004 se však z něj musela tehdy pátá generace odebrat kvůli nevyhovující technice z hlediska emisních norem. Dnes je naopak ve velmi výhodné pozici. Segment D (střední třída) je totiž výsadou hlavně firemních zákazníků, v jejichž flotilách byste nejčastěji našli vznětové vozy. Jenže ty jsou nyní na tenkém ledě třeba i kvůli strachu leasingových společností o udržitelnost ceny.

Není náhodou, že si české zastoupení Toyoty vybralo pro účely srovnání Škodu Superb a Volkswagen Passat. Právě tyto vozy jsou u firem oblíbené asi nejvíce, přičemž jedním z kritérií výběru je také velikost vnitřního prostoru. A tady by to mohl být pro zmíněné duo problém.

Sedan Toyota Camry se vrací do Evropy! Nahradí Avensis?

Sedan Toyota Camry se vrací do Evropy! Nahradí Avensis?

Toyota totiž říká, že Camry nabídne bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech, na což mohou slyšet taxislužby, firmy zabývající se luxusní přepravou osob nebo třeba státní správa. Plusem je i takzvaný VIP paket, jehož součástí je středová loketní opěrka vzadu s ovládáním klimatizace, elektrického polohování opěradel a rolety zadního okna. Navíc v Praze můžete s hybridem na modrých a fialových zónách parkovat zdarma, což může ušetřit spoustu peněz.

Výbava je rozdělena do třech linií, přičemž už tu základní (Comfort, od 920.000 Kč) české zastoupení Toyoty přirovnává ke stupňům Highline u Passatu a Style u Superbu.

Které auto je nejvíce americké? Toyota Camry

Které auto je nejvíce americké? Toyota Camry

Standardem je 7 airbagů, LED světlomety, adaptivní tempomat s funkcí stop&go, rozpoznávání dopravních značek, asistent pro jízdu v pruzích, přepínač jízdních profilů, bezklíčové odemykání a startování, dvouzónová klimatizace, litá 17palcová kola, elektricky ovládané sedadlo řidiče či infotainment Toyota Touch 2 se 7palcovým displejem a zadní kamerou. Za 65.000 Kč máte paket Business zahrnující vyhřívaná a elektricky ovládaná obě přední sedadla a kožené čalounění. Navigace je za 17.000 Kč.

Prostřední linie Prestige za 950.000 Kč přidává o palec větší kola i displej infotainmentu a navigaci v českém jazyce. V tomto případě se sice musíte obejít bez příplatkového paketu, ten by ale vzhledem k ceně nejvyšší výbavy Executive možná pozbýval smysl.

Tipnete si, jaký výkon má tahle zdánlivě obyčejná Toyota Camry?

Tipnete si, jaký výkon má tahle zdánlivě obyčejná Toyota Camry?

Za 1.050.000 Kč totiž dostanete plně vybavené auto s výjimkou zmíněného paketu VIP (vedle komfortních zadních sedadel zahrnuje i audio JBL, třízónovou klimatizaci, head-up displej a manuální rolety v zadních oknech), mezi jehož poznávací znamení patří zadní difuzor nebo lakovaná mřížka předního nárazníku. Za něco si ale přece jenom musíte připlatit i tady – povinná výbava totiž bez rozdílu výbavy vychází na 1150 Kč.

Evropská verze Toyoty Camry měla premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži a my měli možnost si v Praze prohlédnout předprodukční, ručně sestavený prototyp. Kvalita materiálů a výroby bude pochopitelně u sériových vozů lepší, i tak ale černý kousek, který byl k vidění už minulý týden na e-Salonu v Letňanech, vyšel na těžko pochopitelný milion eur. Objednávky vozů do výroby budou spuštěny v prosinci, samotná výroba odstartuje v únoru, a první kusy se v Česku objeví během dubna.

Toyota Camry Hybrid: Technická data a české ceny
Motor 2.5 Hybrid
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 130/5700
Točivý moment [N.m/min] 221/3600-5200
Největší výkon soustavy [kW/min] 160/-
Převodovka e-CVT
Maximální rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3
Provozní hmotnost  [kg] 1595-1635
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 4,2
Cena Comfort [Kč] 920.000
Cena Prestige [Kč] 950.000
Cena Executive [Kč] 1.050.000
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků