Spása Fiatu má jméno Colamino

Bouřlivé dění okolo italské automobilky Fiat nadále pokračuje. Poté co vedení Fiatu ostře vystoupilo proti tvrdé kritice ze strany italských médií a pokusilo se tak dementovat zprávy o svých finančních problémech, došlo k dalšímu nečekanému zvratu. Na scéně se objevila nová postava, známý italský podnikatel a magnát Roberto Colamino. Ten se proslavil především restrukturalizací skupiny Olivetti a převzetím Telecomu Italia v roce 1999. Nyní se Colamino zaměřil na problémový Fiat, pro který již údajně vypracoval podrobný plán rekapitalizace. Dle tohoto plánu by se měl Colamino stát majoritním akcionářem Fiatu a snížit tak vliv rodiny Agnelliů, která ovládá italský průmyslový gigant po více než sto let.

Colamino je připraven zajistit Fiatu až osm miliard eur, když hlavní část peněz hodlá získat z prodeje majetku Fiatu například v leteckém podniku Fiat Avio nebo pojišťovny Toro. Část peněz by dodal i sám Colamino, který disponuje po úspěšném prodeji podílu v Telecomu Italia také značnou hotovostí. Konečné prosazení plánu však nebude jednoduchou záležitostí. I když si nový plán restrukturalizace pochvaluje i italský premiér Silvio Berlusconi, bude muset Colamino bojovat se současným vedením Fiatu, které již začalo naplňovat svůj vlastní restrukturalizační plán. Ten předpokládá snížit do konce ledna zadluženost Fiatu na 23,5 miliard eur, což představuje devíti miliardový rozdíl proti stávajícímu dluhu. V rámci stejného plánu již stihl management Fiatu prodat na sklonku roku šestiprocentní podíl americké automobilce General Motors. Colamino však označuje současný restrukturalizační plán za nedostatečný, neboť neřeší hlavní problémy Fiatu - neatraktivnost automobilových modelů, špatné řízení a nedostatek hotovosti na investice. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků