Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Legendárnímu seriálu Formule 1 roste zdatná konkurence. Auta pro Formuli E vypadají skoro stejně, ale jezdí na elektřinu…
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Již za necelý rok odstartuje seriál závodů monopostů FIA Formule E a zatím se zdá, že do něj vystartuje nějakých deset týmů. Na autosalonu ve Frankfurtu slavil svoji premiéru speciál Spark-Renault SRT_01E určený právě pro Formuli E. O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spark-Renault SRT_01E při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat. Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 133 kW, který může být krátkodobě navýšen až na 200 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypadá jako Formule 1, ale není to Formule 1, co je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků