Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Legendárnímu seriálu Formule 1 roste zdatná konkurence. Auta pro Formuli E vypadají skoro stejně, ale jezdí na elektřinu…
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie

Již za necelý rok odstartuje seriál závodů monopostů FIA Formule E a zatím se zdá, že do něj vystartuje nějakých deset týmů. Na autosalonu ve Frankfurtu slavil svoji premiéru speciál Spark-Renault SRT_01E určený právě pro Formuli E. O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spark-Renault SRT_01E při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu

V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat. Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 133 kW, který může být krátkodobě navýšen až na 200 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vypadá jako Formule 1, ale není to Formule 1, co je to...?

Vozy Spark-Renault SRT_01E s délkou 5 000 mm, šířkou 1 800 mm a pohotovostní hmotností 800 kg mají strukturu karoserie zhotovenou u Dallary v kombinaci hliníku a uhlíkových kompozitů. Keramické brzdy ve specifikaci F1 dodal Alcon, hořčíkové ráfky O.Z. Racing mají průměr 18 palců. Je to možná poněkud bizarní myšlenka, ale už jsme zvědavi, jak první ročník Formule E dopadne…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spark-Renault SRT_01E
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků