Španělský hypersport dostal ostrou verzi. Carmen Boulogne má 1115 koní a 1600 N.m

Znovuzrozená španělská značka připravuje devatenáct kousků modelu Carmen na rok 2022. Pět z nich bude ještě divočejších.

Carmen Mateu Quintana byla bezpochyby výjimečnou ženou. Tato Španělka se narodila v roce 1936 a velkou část svého života zasvětila kultuře. V roce 1987 založila společně s manželem mezinárodní hudební festival Castell de Peralada. Každý rok se pak jejím jménem uděluje prestižní ocenění pro mladé evropské umělce.

Carmen Mateu zemřela v roce 2018, její jméno však nezmizelo. Není to jen díky velkému přínosu kultuře. Carmenin děda byl totiž Damià Mateu Bisa, jeden ze zakladatelů podniku Hispano Suiza, který je známý především díky výrobě luxusních automobilů. Automobilka se nyní znovuzrodila a jméno vnučky zakladatele vtiskla svému novému modelu.

V USA se rodí další elektrické hyperauto. Elation Freedom chce mít přes 1900 koní

V USA se rodí další elektrické hyperauto. Elation Freedom chce mít přes 1900 koní

Hispano Suiza Carmen je sportovní auto, které jsme poprvé viděli na loňském autosalonu v Ženevě. Víme toho o něm už docela dost. Třeba to, že je elektrické, nabídne výkon přes 1000 koní a bude ho mít pouze 19 šťastlivců, kteří jsou ochotni za něj zaplatit 1,5 milionu eur, tedy v přepočtu 39.510.000 Kč.

Podle posledních informací bude 5 z těchto 19 kousků v ostrém provedení Boulogne. Název odkazuje na závodní vůz Hispano Suiza H6 z roku 1921. Ostřejší verze vozu bude disponovat výkonem 820 kW (1115 koní) a 1600 N.m točivého momentu. I zde bude síla pramenit z dvou elektromotorů.

Vodíkový hypersport chce do dvou let na silnice. Je skutečný, ač na to nevypadá

Vodíkový hypersport chce do dvou let na silnice. Je skutečný, ač na to nevypadá

Z 0 na 100 km/h akceleruje Boulogne za 2,6 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 290 km/h. Třeba díky karbonové střeše a pomocnému rámu z karbonu se podařilo ušetřit 60 kg a výsledek tak váží 1630 kg, což je na velký elektromobil slušné. V útrobách vozu je 80 kWh baterie, která by měla vydržet na 400 km jízdy.

Carmen Boulogne je pochopitelně ještě dražší. Jeden kousek si výrobce cení na 1,65 milionů eur, tedy 43.576.000 Kč. První vozy budou zákazníkům doručeny během roku 2022. Jeden kus vzniká ručně dvanáct měsíců.

Galerie doplněna o standardní verzi.

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků