Španělsko zavádí zdanění vozů dle emisí CO2

Hysterie okolo emisí oxidu uhličitého nezná hranic, o čemž svědčí i poslední krok španělské vlády. Ta hodlá od nového roku navýšit daň za registraci automobilů a to dle výše emisí CO2.

Vůz, který bude mít průměrné emise CO2 pod 120 g/km, bude osvobozen od placení jakéhokoli poplatku. Majitel, jehož vůz bude mít emise vyšší než 200 g/km, bude muset zaplatit registrační daň ve výši 14,75 % z ceny vozu. Mezi spodní a horní hranici budou ještě dvě pásma, kde majitel zaplatí od sedmi do dvanácti procent z ceny vozu. To nejsou zrovna malé částky.

Inu i španělský sociální stát je třeba něčím živit...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků