Španělsko zavádí zdanění vozů dle emisí CO2

Hysterie okolo emisí oxidu uhličitého nezná hranic, o čemž svědčí i poslední krok španělské vlády. Ta hodlá od nového roku navýšit daň za registraci automobilů a to dle výše emisí CO2.

Vůz, který bude mít průměrné emise CO2 pod 120 g/km, bude osvobozen od placení jakéhokoli poplatku. Majitel, jehož vůz bude mít emise vyšší než 200 g/km, bude muset zaplatit registrační daň ve výši 14,75 % z ceny vozu. Mezi spodní a horní hranici budou ještě dvě pásma, kde majitel zaplatí od sedmi do dvanácti procent z ceny vozu. To nejsou zrovna malé částky.

Inu i španělský sociální stát je třeba něčím živit...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků