Spalovací motory v Británii nekončí, jen to od roku 2040 musí být hybridy

V Británii prosakují detaily týkající se zákazu benzínových i naftových aut. Tak horké to nakonec není, klasické motory jdou dál, jen to budou muset být hybridy s dojezdem 80 km na elektřinu.

Někteří britští politici vyhrožovali poslední dobou poměrně často, že kolem roku 2040 zcela zakážou klasické spalovací motory. Naftové i ty benzínové. Kde na to chtěli vzít elektrárny, infrastrukturu, a nakonec i vůli většiny lidí, kteří by byli ochotni vzdát se desítky let fungující techniky a vyměnit ji za cosi, co má pořád své významné limity, na to nebyl žádný z nich schopen rozumně odpovědět.

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Navíc v současnosti tvoří hybridy, elektromobily a vodíkem poháněné vozy pouze 5,6 procenta ze všech nově prodaných aut za kanálem La Manche.

Teď se ukazuje, že skeptici měli do značné míry pravdu. Británie spalovací pohonné motory pravděpodobně opravdu zakáže, ale pouze takové, které zároveň nebudou moci nabídnout elektromotor či vodíkovou jednotku ve spojení s dojezdem 80 kilometrů čistě na elektřinu.

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Tamní vláda tento osmdesátikilometrový limit prozatím jako oficiální zprávu neprezentuje, nicméně respektovaný britský deník Financial Times, který tuto informaci publikoval, se odvolává „na trojici lidí, kteří se podíleli na samotném návrhu“.

Nepřímo to potvrdil také mluvčí tamního ministerstva dopravy, který řekl, že „je rozhodně nepravděpodobné, že by vláda plánovala zákaz prodeje hybridních aut ve Velké Británii od roku 2040“. Únik konkrétnějších informací ve Financial Times nicméně komentovat odmítl.

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

V souvislosti s výše uvedeným se kritickým hlasem ozvalo také britské sdružení výrobců a prodejců aut, které ústy svého generálního ředitele Mika Hawese prohlásilo: „Sdílíme cíl vlády v oblasti dopravy s nulovými emisemi a investujeme miliardy do vývoje nových technologií. Vždyť v tuto chvíli je na trhu již téměř padesát dobíjecích hybridů. Ale nerealistické cíle a zavádějící zprávy o absolutních zákazech jen podrývají naše úsilí, matou spotřebitele a způsobují zmatek na trhu s novými automobily i pracovním trhu s desetitisíci zaměstnanci.“

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Británie přitom není jedinou automobilovou velmocí, která tvrdila, že vykáže ze svých silnic nová auta se spalovacím motorem. Obdobný zákaz se snaží prosadit také administrativa francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, ačkoli ani tam ještě není jasné, jak tento restriktivní návrh dopadne.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků