Spalovací motory v Británii nekončí, jen to od roku 2040 musí být hybridy

V Británii prosakují detaily týkající se zákazu benzínových i naftových aut. Tak horké to nakonec není, klasické motory jdou dál, jen to budou muset být hybridy s dojezdem 80 km na elektřinu.

Někteří britští politici vyhrožovali poslední dobou poměrně často, že kolem roku 2040 zcela zakážou klasické spalovací motory. Naftové i ty benzínové. Kde na to chtěli vzít elektrárny, infrastrukturu, a nakonec i vůli většiny lidí, kteří by byli ochotni vzdát se desítky let fungující techniky a vyměnit ji za cosi, co má pořád své významné limity, na to nebyl žádný z nich schopen rozumně odpovědět.

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Navíc v současnosti tvoří hybridy, elektromobily a vodíkem poháněné vozy pouze 5,6 procenta ze všech nově prodaných aut za kanálem La Manche.

Teď se ukazuje, že skeptici měli do značné míry pravdu. Británie spalovací pohonné motory pravděpodobně opravdu zakáže, ale pouze takové, které zároveň nebudou moci nabídnout elektromotor či vodíkovou jednotku ve spojení s dojezdem 80 kilometrů čistě na elektřinu.

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Tamní vláda tento osmdesátikilometrový limit prozatím jako oficiální zprávu neprezentuje, nicméně respektovaný britský deník Financial Times, který tuto informaci publikoval, se odvolává „na trojici lidí, kteří se podíleli na samotném návrhu“.

Nepřímo to potvrdil také mluvčí tamního ministerstva dopravy, který řekl, že „je rozhodně nepravděpodobné, že by vláda plánovala zákaz prodeje hybridních aut ve Velké Británii od roku 2040“. Únik konkrétnějších informací ve Financial Times nicméně komentovat odmítl.

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

V souvislosti s výše uvedeným se kritickým hlasem ozvalo také britské sdružení výrobců a prodejců aut, které ústy svého generálního ředitele Mika Hawese prohlásilo: „Sdílíme cíl vlády v oblasti dopravy s nulovými emisemi a investujeme miliardy do vývoje nových technologií. Vždyť v tuto chvíli je na trhu již téměř padesát dobíjecích hybridů. Ale nerealistické cíle a zavádějící zprávy o absolutních zákazech jen podrývají naše úsilí, matou spotřebitele a způsobují zmatek na trhu s novými automobily i pracovním trhu s desetitisíci zaměstnanci.“

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Británie přitom není jedinou automobilovou velmocí, která tvrdila, že vykáže ze svých silnic nová auta se spalovacím motorem. Obdobný zákaz se snaží prosadit také administrativa francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, ačkoli ani tam ještě není jasné, jak tento restriktivní návrh dopadne.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků