Spalovací motory v Británii nekončí, jen to od roku 2040 musí být hybridy

V Británii prosakují detaily týkající se zákazu benzínových i naftových aut. Tak horké to nakonec není, klasické motory jdou dál, jen to budou muset být hybridy s dojezdem 80 km na elektřinu.

Někteří britští politici vyhrožovali poslední dobou poměrně často, že kolem roku 2040 zcela zakážou klasické spalovací motory. Naftové i ty benzínové. Kde na to chtěli vzít elektrárny, infrastrukturu, a nakonec i vůli většiny lidí, kteří by byli ochotni vzdát se desítky let fungující techniky a vyměnit ji za cosi, co má pořád své významné limity, na to nebyl žádný z nich schopen rozumně odpovědět.

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Klid! Moderních dieselů se zákaz vjezdu do německých měst týkat nebude

Navíc v současnosti tvoří hybridy, elektromobily a vodíkem poháněné vozy pouze 5,6 procenta ze všech nově prodaných aut za kanálem La Manche.

Teď se ukazuje, že skeptici měli do značné míry pravdu. Británie spalovací pohonné motory pravděpodobně opravdu zakáže, ale pouze takové, které zároveň nebudou moci nabídnout elektromotor či vodíkovou jednotku ve spojení s dojezdem 80 kilometrů čistě na elektřinu.

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Prodeje vznětových motorizací v Evropě výrazně klesají. Lidé se bojí zákazů

Tamní vláda tento osmdesátikilometrový limit prozatím jako oficiální zprávu neprezentuje, nicméně respektovaný britský deník Financial Times, který tuto informaci publikoval, se odvolává „na trojici lidí, kteří se podíleli na samotném návrhu“.

Nepřímo to potvrdil také mluvčí tamního ministerstva dopravy, který řekl, že „je rozhodně nepravděpodobné, že by vláda plánovala zákaz prodeje hybridních aut ve Velké Británii od roku 2040“. Únik konkrétnějších informací ve Financial Times nicméně komentovat odmítl.

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

Veteráni se nakonec do Paříže podívají i po zákazu vjezdu starých aut

V souvislosti s výše uvedeným se kritickým hlasem ozvalo také britské sdružení výrobců a prodejců aut, které ústy svého generálního ředitele Mika Hawese prohlásilo: „Sdílíme cíl vlády v oblasti dopravy s nulovými emisemi a investujeme miliardy do vývoje nových technologií. Vždyť v tuto chvíli je na trhu již téměř padesát dobíjecích hybridů. Ale nerealistické cíle a zavádějící zprávy o absolutních zákazech jen podrývají naše úsilí, matou spotřebitele a způsobují zmatek na trhu s novými automobily i pracovním trhu s desetitisíci zaměstnanci.“

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Británie přitom není jedinou automobilovou velmocí, která tvrdila, že vykáže ze svých silnic nová auta se spalovacím motorem. Obdobný zákaz se snaží prosadit také administrativa francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, ačkoli ani tam ještě není jasné, jak tento restriktivní návrh dopadne.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků