Spalovací motor ještě neumírá, říká technický ředitel VW. Budoucností jsou biopaliva

Spalovací motory mají podle technického ředitele VW stále budoucnost. Soustředění ale padne na alternativní paliva.

Vyhlídky o uhlíkově neutrální automobilce a miliardové investice do elektromobility by mohly vypadat jednostranně, přesto ale u Volkswagenu stále existuje pozitivní výhled na používání konvenčních spalovacích motorů i v budoucnosti.

Alespoň tedy v případě technického ředitele VW Matthiase Raba. Ten totiž věří, že i navzdory stále přísnějším emisním limitům mají „spalovací motory před sebou ještě dlouhý život, delší než někteří lidé předpovídají“. Především ovšem v rámci vývoje ekologicky šetrných paliv z biomasy a dalších zdrojů.

Škoda stále věří pohonu na zemní plyn. Koncern Volkswagen na to má jiný názor

Škoda stále věří pohonu na zemní plyn. Koncern Volkswagen na to má jiný názor

Vývoj takzvaných E-paliv mají podle Raba urychlit limity elektrických pohonů, které ještě dlouho nebudou vhodné v dalších odvětvích dopravy. Biologická paliva tak mají díky svým vlastnostem sehrát důležitou roli ve snižování produkce emisí z dopravy. A na motorech schopných tato paliva spalovat už VW delší dobu pracuje.

„K E-palivům nakonec dojdeme. Když se podíváte na letecký průmysl, o e-paliva je tam velký zájem, jelikož na elektřinu Atlantik nepřeletíte,“ uvedl Rabe. Možná se tedy dočkáme budoucnosti, kdy budou čistě spalovací či hybridní vozy v nabídce VW jezdit pouze na biopaliva.

Touareg V8 TDI je čistější, než si myslíte! VW naposledy vyzdvihuje svého dinosaura

Touareg V8 TDI je čistější, než si myslíte! VW naposledy vyzdvihuje svého dinosaura

„Naše cíle ve snižování  produkce emisí CO2 bereme velmi vážně a chceme být v tomto směru vzorem pro ostatní. To ovšem neznamená, že bychom museli úplně zavrhnout spalovací motory,“ dodal Rube.  

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků