Každému dle chuti. Automobilka Mini má nyní celkem unikátní situaci. Dvě stejně se jmenující auta nabízí zcela odlišné základy i pohony. Který vybrat?
Automobilka Mini rozšířila nabídku svého stěžejního modelu a nyní si tak můžete s označením JCW koupit hned pět aut, přičemž klasický třídveřový Cooper je k mání s elektrickým i benzinovým motorem. Který vybrat si řekneme až po osobní zkušenosti, každopádně pohled do technických údajů nám může ledacos napovědět.
Nutno podotknout, že ani jeden z těchto vozů není to hardcore JCW, které známe jako zběsilost s výkonem přes 300 koní. Proto je i označení trochu zmatečné, Mini JCW se spalovacím motorem se označuje jako MIni JCW Paket John Cooper Works, zatímco elektrická varianta přidává za JCW písmeno e, aby byla zřetelná jeho elektrická technika.
V obou případech jsou poháněna výhradně přední kola, která budou bleskově reagovat na vaše pohyby volantem především v režimu Go Kart (to už máme vyzkoušeno). V případě spalovací verze máte dobře známý dvoulitrový čtyřválec od BMW, který zde produkuje výkon 170 kW (231 koní) a maximum točivého momentu činí 380 N.m.
Elektromotor je silnější, má 190 kW (258 koní), ale nižší točivý moment 350 N.m. Zároveň je potřeba doplnit další údaje, třeba akumulátor o kapacitě 49,2 kWh, který lze dobít z 10 na 80 procent za půl hodiny. Dojezd se udává 364 až 371 kilometrů, v tomto případě můžete u spalovací verze počítat s mnohem větším číslem. Nádrž má sice jen 44 litrů, ale při spotřebě okolo sedmi litrů při klidné jízdě by to mělo vyjít na 600 km.
Každopádně dojezd vás asi moc trápit nemusí v kontrastu s hmotností, která u elektrické verze činí 1730 kilogramů. Tolik mimochodem vážilo BMW M5 s desetiválcem. V tomto má tedy spalovací verze opět navrch, protože váží 1405 kilogramů. To je na sportovní Mini sice pořád docela dost, ale pořád je to 300kilogramový benefit oproti elektrické verzi.
I cena rozhoduje, spalovací verze stojí 976.300 Kč, zatímco elektrická vyjede na 1.101.100 Kč. Důležité je vypíchnout i základy auta, protože zatímco spalovací verze F66 je vylepšenou verzí svého předchůdce na platformě BMW UKL1, tak elektrická J01 má jiné základy. Máme zkušenosti s verzí SE, tedy tou pod JCW, a jde o velmi tuhé a schopné auto. Rozsoudit tento bratrský spor ale můžeme až po testech obou aut.
Mini Cooper JCW vs. JCW e |
Model |
Mini Cooper JCW |
Mini Cooper JCW e |
Motor |
2.0 R4 |
elektro |
Výkon [kW/k] |
170/231 |
190/258 |
Točivý moment [N.m] |
380 |
350 |
Zrychlení [s] |
6,1 |
5,9 |
Maximální rychlost [km/h] |
250 |
200 |
Převodovka |
7A |
1A |
Hmotnost [kg] |
1405 |
1730 |
Spotřeba |
6,8 l/100 km |
15,5 kWh/100 km |
Dojezd [km] |
- |
364-371 |
Rozměry [mm] |
3876 x 1744 x 1452 |
3858 x 1756 x 1460 |
Rozvor [mm] |
2495 |
2526 |
Cena [Kč] |
976.300 |
1.101.100 |
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman