Space Star a Carisma se vznětovými motory

Modely japonské automobilky Mitsubishi Carisma a Space Star vyráběné v nizozemské automobilce NedCar v Bornu, přicházejí v těchto dnech na český trh také se vznětovými motory 1,9 DI-D nejmodernější konstrukce využívající sytému Common Rail...
Space Star a Carisma se vznětovými motory
Modely japonské automobilky Mitsubishi Carisma a Space Star vyráběné v nizozemské automobilce NedCar v Bornu, přicházejí v těchto dnech na český trh také se vznětovými motory 1,9 DI-D nejmodernější konstrukce využívající sytému Common Rail. Zaplňuje se tak mezera v nabídce značky tří diamantů, která byla nevýhodou značky Mitsubishi zejména na trzích, kde osobní vozy poháněné naftou představují velký nebo dokonce většinový segment trhu (Francie, Belgie, Španělsko). S ohledem na skutečnost, že rovněž v České republice mají vznětové motory trvale stoupající počet příznivců, lze předpokládat, že dieselové verze vozů Space Star a Carisma získají také u nás své zákazníky.

Model Space Star, dosud poháněný pouze zážehovými jednotkami 1,3 l (60 kW) nebo 1,8 l GDI (90 kW), je nyní k dispozici také se vznětovým motorem 1,9 l SOHC DI-D o výkonu 75 kW (102k) a s maximálním kroutícím momentem 215Nm. Pohonná jednotka vybavená elektronicky řízeným systémem vstřikování paliva common-rail s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu je posledním výkřikem v konstrukci dieselových motorů. Velice plochá křivka průběhu kroutícího momentu umožňuje rychlou akceleraci bez nutnosti častého řazení.

Novinkou v nabídce vozů Space Star (pouze model 1,8 GDI) je rovněž na přání dodávaná automatická čtyřstupňová převodovka INVECS-II se sportovním režimem přímého řazení (Sports Mode), jaká se objevila už u vozů Galant. V modelovém roce 2001 bude Space Star se vznětovými motory dodáván na český trh ve třech úrovních vybavení – Family, Comfort a Avance.

Vůz Carisma je od nynějška v nabídce s dvěma vznětovými jednotkami 1,9 SOHC DI-D. Zatímco standardní naftový motor v modelu Carisma Classic má stejný výkon jako u Space Staru (75kW a 215 Nm), pro náročnější motoristy je v modelu Comfort k dispozici i výkonnější verze této pohonné jednotky o výkonu 85kW (115k) s maximálním kroutícím momentem 265Nm.

Ceny vozů s motorem 1,9 DI-D (včetně DPH)

Space Star DI-D
1900 DI-D Family DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 563 300 Kč
1900 DI-D Comfort DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 570 300 Kč
1900 DI-D Avance DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 585 000 Kč

Carisma DI-D
1900 DI-D Classic DAB ABS 75kW/102 k 589 900 Kč
1900 DI-D Comfort DAB SAB ABS AC 85 kW/116 k 649 500 Kč

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků