Space Star a Carisma se vznětovými motory

Modely japonské automobilky Mitsubishi Carisma a Space Star vyráběné v nizozemské automobilce NedCar v Bornu, přicházejí v těchto dnech na český trh také se vznětovými motory 1,9 DI-D nejmodernější konstrukce využívající sytému Common Rail...
Space Star a Carisma se vznětovými motory
Modely japonské automobilky Mitsubishi Carisma a Space Star vyráběné v nizozemské automobilce NedCar v Bornu, přicházejí v těchto dnech na český trh také se vznětovými motory 1,9 DI-D nejmodernější konstrukce využívající sytému Common Rail. Zaplňuje se tak mezera v nabídce značky tří diamantů, která byla nevýhodou značky Mitsubishi zejména na trzích, kde osobní vozy poháněné naftou představují velký nebo dokonce většinový segment trhu (Francie, Belgie, Španělsko). S ohledem na skutečnost, že rovněž v České republice mají vznětové motory trvale stoupající počet příznivců, lze předpokládat, že dieselové verze vozů Space Star a Carisma získají také u nás své zákazníky.

Model Space Star, dosud poháněný pouze zážehovými jednotkami 1,3 l (60 kW) nebo 1,8 l GDI (90 kW), je nyní k dispozici také se vznětovým motorem 1,9 l SOHC DI-D o výkonu 75 kW (102k) a s maximálním kroutícím momentem 215Nm. Pohonná jednotka vybavená elektronicky řízeným systémem vstřikování paliva common-rail s turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu je posledním výkřikem v konstrukci dieselových motorů. Velice plochá křivka průběhu kroutícího momentu umožňuje rychlou akceleraci bez nutnosti častého řazení.

Novinkou v nabídce vozů Space Star (pouze model 1,8 GDI) je rovněž na přání dodávaná automatická čtyřstupňová převodovka INVECS-II se sportovním režimem přímého řazení (Sports Mode), jaká se objevila už u vozů Galant. V modelovém roce 2001 bude Space Star se vznětovými motory dodáván na český trh ve třech úrovních vybavení – Family, Comfort a Avance.

Vůz Carisma je od nynějška v nabídce s dvěma vznětovými jednotkami 1,9 SOHC DI-D. Zatímco standardní naftový motor v modelu Carisma Classic má stejný výkon jako u Space Staru (75kW a 215 Nm), pro náročnější motoristy je v modelu Comfort k dispozici i výkonnější verze této pohonné jednotky o výkonu 85kW (115k) s maximálním kroutícím momentem 265Nm.

Ceny vozů s motorem 1,9 DI-D (včetně DPH)

Space Star DI-D
1900 DI-D Family DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 563 300 Kč
1900 DI-D Comfort DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 570 300 Kč
1900 DI-D Avance DAB SAB ABS AC 75 kW/102 k 585 000 Kč

Carisma DI-D
1900 DI-D Classic DAB ABS 75kW/102 k 589 900 Kč
1900 DI-D Comfort DAB SAB ABS AC 85 kW/116 k 649 500 Kč

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků