SOVA opět perlí, Česko prý zaplavují vraky

77 komentářů

Rx
4. července • 16:02

Az nám na to auto dá někdo penize tak potom mužeme mit lepsi auta !!!!

JirkaK
2. května • 7:50

Ještě bych k tomu přidal jeden názor na hysterčení výrobců, dovozců a prodejců nových aut, tentokrát věcně a bez emocí. U nás je totiž zvláštní situace v tom, že auta stojí stejně nebo i o trochu víc než v okolních zemích, ale průměrná kupní síla obyvatel je zhruba třikrát nižší než například v Německu. A tak velká většina nově prodaných aut jsou auta malá, nebo maximálně kompakty. Takové auto rozhodně není životním snem řidiče. Obyčejní "průměrný" Čech dá po deseti letech usilovného šetření dohromady nějakých 150 tkč, a rozhodne se koupit auto. Jednou možností je zajít k prodejci nových aut, vysypat tam peníze na stůl, vzít si na dalších sto tisíc leasing, a odvézt si domů samohybnou nákupní tašku v holobytu, a poté všem hrdě tvrdit, jak je v té Fabii spousta místa, jak je ten tříválec krásně tichý a kultivovaný, jak je to auto pohodlné a svěle sedí a že i s těmi 40 kW to jede jako sviňa. Druhou možností je koupit za těch 150 tkč ojeté auto střední třídy. A asi není třeba diskutovat o tom, že kupec který jednou zvolí možnost 2), si už nikdy v životě žádné sociální minivozítko nekoupí, a tak je pro prodejce nových aut v ČR navždy ztracen...... A v ČR máme mraky dožívajících stodvacítek a favoritů, které bude potřeba v dohledné době nahradit.

jirka
1. května • 0:44

Jestli jsi neprospal všechny hodiny matematiky, tak jedna pětina je 20% a to je z cca 160000 (těch sposta null vyjadřuje tisíce - celkem je to číslo stošedesát tisíc) ks ročně dovezených vozů 32000 15 let starých pixel! To mi přijde celkem dost! Naprosto souhlasím s omezením věkové hranice dovážených vozidel. Není potřeba si z republiky dělat smetiště. Já chápu, že i bazarníci se chtějí bránit, ale trochu soudnosi byste mít mohli. Takový chudáci jako národ zase nejsme abysme museli tohle akceptovat. Navíc, moc bych nesázel na bezpečnost desetiletého auta, už má prostě něco za sebou a navích existuje pravděpodobnost, že bylo havarované, čímž tyto vlastnosti zase slábnou. A ještě jedna věc, bude-li vozidlo dovezeno a neprojde technickou, tak už asi nepujde vrátit zpět. Z toho plyne, že zase skončí na české skládce. Osobně bych uvítal, aby ta hranice byla stanovena tak na 5 let stáří, vraků v autobazarech je už tak dost.

Speee
1. května • 11:23

Já tu Vaší diskuzi nechápu, není přece pravidlo, že auto starší např. osmi let se automaticky stává vrakem, zatímco o rok mladší auto je jako když vyjelo z fabriky! Dyť tohle je největší kravina, jak někdo chce dát limit na věk, když věk nemá nic společnýho s tech. stavem, ale o technickém stavu vypovídá péče ze strany provozovatele. Auto není jenom na dolévání paliva!

JirkaK
1. května • 9:46

Tak to probereme postupně:
1)Naprosto nesouhlasím s omezením věkové hranice pro dovoz.
2)Ne každé patnáctileté auto je stará pixla - jedno z mých dvou aut brzy oslaví dvacáté narozeniny, druhé jedenácté a pixly to rozhodně nejsou.
3)Možná ti těch 32 000 aut přijde celkem dost, ale nic ti do toho není - asi je v Čechách národním sportem stále někoho hlídat, sledovat, kontrolovat, něco regulovat, něco zakazovat. Dobrá, nelíbí se ti stará auta, tak si kup nové a neotravuj. Mě se zase nelíbí ta nová.
4)Pokud jde o emise, je mi daleko milejší desetiletý benzíňák než fungl nová dehtová bomba.
5)Smetiště tady bylo vždycky, takže zákazem dovozu se nic nezmění. Dokud bude u nás jezdit půl milionu stodvacítek a stopětek (nejnovější jsou právě dvacet let staré, základ konstrukce pochází z první poloviny šedesátých let) je i patnáctileté auto dovezené z EU a mající řízený katalyzátor velkým přínosem k bezpečnosti a ekologii.
6)Takoví chudáci jsme, na nové nebo zánovní auto má pouze malá část obyvatelstva. Na nové auto každých pět let, jak si představuje SDA a SOVA, má pouze velmi malá část obyvatelstva. Drtivá většina těchto nových aut jsou víceméně motorizované nákupní tašky.
7)Pokud bude vozidlo dovezeno nebo dokonce provozováno a nebude možné jej dál provozovat, neskončí nikde na skládce, ale bude ekologicky zlikvidováno pověřenou firmou na náklady majitele, případně do budoucna jeho výrobce.
8)Právě proto že české autobazary jsou plné vraků, je možnost koupit si auto v okolních zemích jedině přínosem.
9)Jsem naštvanej, a ještě že nebydlím v Praze. Protože kdybych někde potkal Řebíčka, případně nějakého hlavouna ze SOVY nebo SDA, tak jim vlastnoústně naplivu do xichtu. Takže soudnost u mě nehledej :-D
P.S. Po okolí vidím, že nikdy od sametu nebylo tolik zoufale naštvaných lidí, jako je dnes. Takže pánové od politiky, jestli chcete, aby příští volby beznadějně vyhrála KSČ, tak lidi ještě chvíli pruďte a odrbávejte.

Petr1968
1. května • 6:57

Co třeba zakázat dovoz všeho? :-D A zakázat kouřit a pít na veřejnosti:-D

Trinitros
31. ledna • 11:06

Uplyne 8 let a polovina proroctví prakticky naplněna, gratuluju! Za dalších 8 třeba dojde i na to pití. K tématu, myslím, že v Česku jezdí skoro to stejné co jinde v Evropě. Dováží se krásný auta, i do bazarů. Já kupoval v Brně v auto-story prakticky novou oktávku

elninogrosso
18. února • 12:21

Pořád drží? :-D V pondělí si k nim jdu taky prohlídnout oktávku, elgance, tak snad budu další spokojený zákazník a nebudu je muset trollit měsíc na netu :-D

Fantomas
30. dubna • 19:27

Jeden den čtu článek, že Škodovce klesl prodej novým aut o XX procent... a druhý den čtu neobjektivní článek o tom, jak se stáváme vrakovištěm a jak je nutné to řešit... copak za tím asi bude? 3-[ Výrobci a prodejci nových aut by měli bojovat o zákazníka čestně a ne si prodeje vynucovat takovými lobby-podpásovkami. Styďte se.
Vždyť je to jen divadlo a nic víc, než byznys - vždyť ten, kdo si dnes koupí nové auto, bude zítra (za pár let) majitelem "ojetého vraku" a tudíž bude i on "ten špatný".

JirkaK
30. dubna • 18:27

Už od roku tuším 1993 musí všechna auta nově uvedená u nás do provozu, nová i ojetá, mít nějakou podobu řízeného katalyzátoru - tedy MPI, nebo alespoň monomotronik, nebo řízený karburátor. To byla norma EURO1 - mezi ní a auty s karburátorem a bez katalyzátoru je v emisích propastný rozdíl. Dál se normy EURO zpřísňovaly, ale rozdíly mezi nimi nejsou nějak zásadní.
Tedy pokud vůbec nějaké omezení, potom maximálně vrátit stav, kdy dovezené ojeté auto musí mít v nějaké podobě funkční řízený katalyzátor, což by se ověřilo jednak dokladově, a za druhé emisní kontrolou. Nijak bych neomezoval stáří, protože MPI s řízeným katalyzátorem se u dražších aut objevoval už někdy od roku 1985. Otázka je, co s diesely, které často nemají žádný katalyzátor dodneška, mají měkčí emisní limity, a navíc bývají zprasené přečipováním a přetryskováním.
To že sdružení jako je SOVA jsou len lobbystická sdružení prodejců nových aut, je bohužel asi pravda, a právě se snaží nám silně znepříjemnit život - pravděpodobně se dočkáme ekologických daní za registraci i provoz aut 3-[.
Pánové, je nás tady dost a vidím že většinou taky pěkně naštvaných, co takhle založit taky nějaké sdružení na obranu vlastníků ojetých aut, udělat nějakou pěknou demonstraci, zviditelnit se v TV, a zkusit zalobovat??? :-D

milan
1. května • 20:45

V roce 1961 jsem začal jezdit autem které mělo rok výroby 1932, tedy téměř 30let. Jezdilo se mi s ním v klidu a pohodě v té době. přejel jsem s ním Prahu z jednoho konce na druhý za 20 minut. Dnes tutéž trasu ujedete za 3 hodiny třeba s BMW. Dnes není důvod mít nové auto a ani se od té doby nijak nezměnila ekonomika tohoto státu, tedy stále lidé nemají na to co by rádi měli. Tak nějakej pan SOVA nám může být ukradený, zbytečně se rozčiluje když nemá žádné schopnosti v tomto směru změnit. Přeji hezký den všem.

Radek Ondrášík
30. dubna • 18:37

Jirka: ale omezení je i v současnosti, ovšem daleko mírnější, než bylo před rokem 2006 kdy se to uvolnilo. Dovážené vozy nejsou omezeny věkem, ale musí plnit emisní normu. Tuším že Euro 1 nebo Euro 2.

JirkaK
30. dubna • 19:14

Jestli se nepletu, dříve byl striktní limit max. osm let stáří. Kvůli tomu se auta papírově omlazovala, a nebo se dělaly dokladové "přestavby". Po vstupu do EU byla změna v tom, že pokud mělo auto evropskou homologaci, mohlo být starší než 8 let, ale protože ta evropská homologace nabíhala někdy kolem roku 96, bylo to většinou plat prdný. Od roku 2006 se může dovézt cokoliv co jezdí v některé zemi EU a má platné doklady, bez ohledu na stáří a emisní normu. Omezení na 8 let a nějaké to Euro platí jen pro auta koupená někde mimo EU.
Alespoň doufám, že nekecám, nechci se hádat.

Počítadlo
30. dubna • 16:32

"Opravdu staré vozy starší než 15 let pak tvoří ani ne pětinu všech dovozů."¨Takže necelých 20% procent všech dovozů je starší než 15 let. Jestli se mezi ty všechny dovozy počítají i nová vozidla, tak to je celkem dost. Kolik je to asi kusů?

honza
30. dubna • 16:01

a co? tak tu budou 20 let starý BMW a Mercedesy.... ale vymizej tu 120, warburgy a podobný... taková 120 má emise trosku jiny nez 20-30let starej bavorák kterej je bezpečnější, ekologičtější a cenově pomalu srovnatelnej...

Judas Priest
30. dubna • 15:02

... který splňuje daleko přísnější normy pasivní a zejména aktivní bezečnosti než cokoliv co dnes produkuje škodovka. I emise má lepší než většina motorů škodovky. Brzdy ač poměrně tupé, spolehlivě a bez zvadnutí umí auto zabrzdit i z rychlosti přes 250 km/h. Ale asi ho půjdu hodit ze skály protože je dovezené z Francie (ale není to francouzký vůz) a je 14 let staré. Asi si pak koupím speciál edition HTP Fabii s paketem Sport za čtyřnásobně vyšší cenu...To určitě!:-D

PetrQ
30. dubna • 14:39

Ondrášík začíná být jako Paroubek - ten je taky nejchytřejší když je zticha a neobšťastňuje nás grafomanskými výlevy. B-]

HOMOLKA
30. dubna • 14:27

O tom že jsou dotažené káry na STK zamáznuté netřeba diskutovat. To co se děje třeba na Kladně známe všichni místní. Viz. třeba jeden nejmenovaný autobazar u zimního stadionu jehož majitel má na STK člena rodiny...!

Lerak
30. dubna • 11:49

:-)Nejsem žádný mladík,ale měl jsem 15 let 120tku a nedám na ní dopustit,protože mi pomohla postavit barák,potom jsem měl 6 let SIERRU samozřejmě ojetou,která mě nikdy nenechala ve štychu-natechnických prohlídkách jem procházel vždy bez ztráty kytičky,nyní mám již 10 let Mondeo 93.-koupené samozřejmě taky jeté,opět po všechny ty léta na TP bez jediné závady.Oba vozy byly dovezeny z německa a srovnávat je teda se s naším vozovým parkem na našich silnicích bohužel nelze,už jen z toho důvodu,že trabanta,wartburga či starou škodovku je cítit na dva km a taky projdou technickou. Tak proč vrakoviště evropy.To co sem dovezeme je z 90% lepší něž naše nové výrobky.Až budeme brát za stejnou práci ty samé peníze jako němci,tak si češi budou kupovat jenom nová auta aTopolánek bude mít možná jednou pravdu.Lerak

Fénix56
30. dubna • 11:17

Nejmenovaná automobilka je nešťastná, že se její nový model tolik neprodává (byť pan Duchoň tu napíše že se její kombi líbí:-D:-D:-D) Tak to nejdříve zkusili podobrém. Lidé "za štěstím" ovšem nešli, tak to zkouší po zlém a chce je nechat motoristicky vyhladovět:-P

Fantomas
30. dubna • 11:10

Takže když si dovezu oktávku z roku 98, je deset let stará a podle téhle logiky je to dovoz nebezpečného autovraku, který je potřeba zakázat :-)
Takže je potřeba každého donutit koupit si na leasing Fábii???
Co je komu do toho, co já si koupím, nebo nekoupím, pokud to splňuje daný podmínky...

milan
30. dubna • 11:24

já se také přidám do debaty....mno já osobně mam jedno nové auto a 3 jak tady čtu vraky :-/:-D, je to vw Golf gti i r.v. 83, vw caddy 1 r.v. 86, a ve golf cabrio 1 r.v. 89, a dodám jen to že bych je za žádné nové auto nevyměnil !!! tohle jsou plně pojízdná auta vše origo !!! a u těchto aut cenau nepada ale jen roste :-P;-) pro mě to je srdeční zaležitost

dasein
30. dubna • 10:21

dovážejí se sem krom(poskromnu kvalitních aut) jen samé havárky, možná mladé vozy, ale s hodně najetými a posléze přetočenými kilometry! Co si budeme povídat, :--) Trh s ojetinami kvete.

nemesh
30. dubna • 10:46

Mam za to, ze zapadni auta se starim dnes cca 10 let jsou bez problemu schopna (pri slusne udrzbe) se nejakych 18 dozit bez zasadnich vad a udrzovat ve slusnem stavu jeste dost pres dvacitku (ta vetsi). Naproti tomu takova felicie je po osmi letech uz docela chudera. Ale na lobbing prosazujici nesmysly uz jsme si asi vsichni zvykli, ne?

.,mn.,
30. dubna • 10:12

no, to vam teda nezavidim, taku magorku organizaciu ...
Ale ani u nas to nie je o nic lepsie, dokonca mame este horsie podmienky. Kurvy su zda sa vsade.. :((

El Carlos
30. dubna • 9:09

no taky si myslím, že ze zahraničí sem moc "vraků" 10 a více let starých nejezdí.Taky si myslím, že ten, kdo si už kupuje ojetinu, která je na pováženou s technickým stavem, nebude patřit zrovna k lidem, kteří si kupují samolepky STK

Tomas B
30. dubna • 10:27

Chápu, že lidé nemají peníze na nová auta a pokuď chtějí být mobilní, nezbývá jim než si koupit ojetinu. Na druhou stranu, jestli je průměrné stáří dovážených aut 8,5roku tak mě tohle číslo prostě připadá pořád moc vysoké. Ano, určitě může být nějaké auto 10let staré ve slušném stavu, i když já bych si ho prostě nekoupil (ale nemíním se tu s někým hádat, ať si to lidí kupují, když je to dovolené, jejich rozhodnutí). Jestli chceme ten náš vozový park v republice vylepšovat, tak ne jenom, že to chce řádnou kontrolu STK aby zmizely trabantíci, wartburgy, škodovky a jiné auta s datem narozením před 15lety a starší (nebavme se o vypiplaných vetereránech), ale byl bych pro, aby také dovezené ojetiny mohly být staré maximálně 5-6let (z toho důvodu, že tu další 3-4roky to auto bude jezdit a jsme zase na 10letech).

Radek Ondrášík
30. dubna • 10:34

A v čem to vadí, že to auto má 10 let? Pokud splňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, tak proč jim bránit? Navíc je třeba si uvědomit, že mnoho lidí nemá ani 100tis. na koupi auta a auto potřebují. Pro tyto bude určitě lepší, když si koupí třeba 10 let starého Hyundaje za 50tis. v dobrém stavu, než 20 roků starou Sierru, která tu byla koupena jako nová, je celá zhnilá apod a bude stát stejně.Prostě jedinou selekcí by měl být stav vozu. Ne jeho věk. Pokud vůz po 5ti letech není v dobrém stavu, ať ze silnice zmizí, naopak pokud bude vůz po 10ti letech v dobrém stavu, ať si ho doveze kdo chce.Navíc proč máme mít extra zájem na tom, aby tu byl průměrný věk vozů jako na západ od nás? Čeho tím dosáhneme? Menšího počtu mrtvých? Lepšího ovzduší? To těžko, pouze tím podpoříme prodeje jiné zájmové skupiny, takže nechme podmínky volné a nechme volbu na každém jedinci s tím, že vozy musí splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikaíchc.

PetrQ
30. dubna • 14:56

Och, jak dojemné - argumentace těmi co nemají ani 100,000 na koupi ojetiny. Oblíbený to argument bazarnické lobby.
Milý Ondrášíku nevím z čeho usuzujete že by se český trh s ojetinami nebyl schopen samozásobit z prodejů nových aut aby bylo nutné dovážet další a další šrot zvenčí. Už teď je bazar v každé díře, kde nemají ani hospodu ale zato místního pologramotu ve skafandru adidas prodávajícího "voňafky".

Radek Ondrášík
30. dubna • 15:14

Moc rozumu jste očividně nepobral, tak to zkusím vysvětlit ještě jednou. Státu by mělo být jedno, co si kdo doveze. Auto by mělo splňovat podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, což má ohlídat STK.Zda STK projde auto koupené v zahraničí, nebo u nás může být úplně jedno. Stejně jako může být jedno, zda auto neprojde.Ve finále má jít o to, aby se celkově zlepšil technický stav vozů, tedy nejen dovezených, ale i těch u nás již provozovaných.Místo nesmyslných omezení by bylo daleko lepší jak pro dovážené, tak již zaregistrované vozy to, kdyby STK fungovaly jak mají a nepouštěly do provozu nevhodné vozy. Pokud by tato instituce fungovala, žádná další regulace by být nemusel, jelikož vše špatné by se vytřídilo.Takže stát by měl najít opravdu dobrý systém pro STK a jejich kontrolu, která bude fungovat a ze silnic zmizí vraky a to jak dovážené, tak ty provozované.Složité na pochopení pro vás že?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Opat
30. dubna • 21:15

Milý pane Ondrášíku, na posouzení toho kdo z vás dvou pobral nebo nepobral rozum mi stačí si přečít vaše stupidní bláboly u posledních dvou článků na téma "zlí policisté a chudák motorkář/pirát silnic". ;-)

Radek Ondrášík
30. dubna • 21:23

Teď ste mi to opravdu nandal. Jsem z toho úplně odrovnaný. B-]

jiri
30. dubna • 11:45

to je bohužel velmi zúžený pohled na problematiku. Pokud by člověk vzal věc do důsledku, tak například z hlediska bezpečnosti na silnicích a z hlediska ochrany životního prostředí by bylo optimální provozovat jen vozidla na technologické špičce (z hlediska konstrukce emisí apod). To je však pochopitelně zcela nereálné například z pohledu ekonomikého nebo s ohledem na náročnost takové "nucené" obměny na zdroje a pod. Stát rovněž nemůže stávající vlastníky "vyhovujících" vozidel nutit k jejich odstavení s ohledem na ochranu soukromého vlastnictví (tj. pokud jednou dovolil nějakou věc užívat, nemůže to jen tak bez dalšího zakázat - tedy nutit lidi k tomu, aby i staré vozidlo, kteríé je jinak v pořádku přestali užívat jen proto, že lepší pro Ž či bezpečnost by asi jistě bylo provozovat vozidlo novější). Nicméně žádný z těchto důvodů nebrání IMHO celkem racionální snaze omezovat "množení" vozidel, která například z hlediska emisí či bezpečnosti cestujících už nepatří k nejoptimálnějším (byť by technické požadavky představující ale jen "minimální nároky" ještě jistě splnily). Ačkoliv je tedy bez debaty, že nelze vlastníkům vozidel vyhovujících technickým předpisům bránit v provozu vozidel již provozovaných na území ČR, nevidím nic špatného na snaze bránit se tomu, aby přibývala další vozidla, která z různých pohledů mají k ideálu daleko. Z hlediska jedince je sice pochopitelná touha po tom vlastnit vozidlo, byť za cenu, že to bude vozidlo starší a tedy nikoliv nejmodernější, ale stát by pochopitelně měl dbát i na zájmy společnosti jako celku a udržitelnosti celkového vývoje a z tohoto pohledu je nepochybně lepší, když bude do provozu nově nasazováno spíše menší množství co nejkvalitnějších vozidel (tj. nových nebo mladých) než velké množství vozidel, co mají nejlepší léta dávno za sebou. Tahle úvaha mi opravdu přijde z hlediska udržitelnosti vývoje jako zcela legitimní.Fakt, že tento trend vyhovuje prodejcům nových vozidel je každému zřejmý a je tedy pochopitelné, že jej budou podporovat, s tím je třeba počítat. Ale nedělám si ale iluze, že by "tahači ojetin" netlačili zase z druhé strany - zkrátka každý výsledek bude někomu vyhovovat více než jiným a jde o to, aby výsledek byl pokud možno co nejlepší pro další směřování této země.

eLzyx
30. dubna • 16:37

dovolím si nesouhlasit s tímto "z hlediska ochrany životního prostředí by bylo optimální provozovat jen vozidla na technologické špičce"
Dle mého názoru je vhodnější auto upotřebit (tj. používat cca 10-15let), tak aby bylo vhodné leda tak do šrotu, než každé 3-4 roky kupovat nové o 1-5% ekologičtější.
Škoda, že ještě nikdo nespočítal energetickou/ekologickou náročnost na likvidaci vraku (recyklace kovů, spálení/přetavení plastů a skel) ...

Tomas B
30. dubna • 10:52

Radku, já taky psal, ať si to lidé klidně kupují, když chtějí - že je to jen jejich rozhodnutí, a taky jsem psal, že 10let staré auto může být v dobrém stavu i že hlavně je důležité, aby STK fungovaly tak jak fungovat mají. A samozřejmě souhlasím, že nejdůležitější je stav vozu a ne přesné stáří. Takže si v tomhle neodporujeme, ne;-) Ale pokuď lidé nemají peníze, tak podle mě nemají ani na to, aby průběžně udržovaly v dobrém stavu 10let stará a starší auta, aby byla v kondici, ve kterém by na vozovkách měla být. Toť vše.
A aniž bych byl nějak zainteresován nějakým prodejcem nových aut, tak kdybych si musel vybrat, tak prostě budu radši podporovat jak píšeš ty "zájmovou skupinu", které jde o prodej nových aut a nepodporovat "zájmovou skupinu" dovozců ojetin. A určitě mi mi o nějaké dohání průměrného stáří aut na západ od našich hranic :-D

Skyline
30. dubna • 11:13

"Ale pokuď lidé nemají peníze, tak podle mě nemají ani na to, aby průběžně udržovaly v dobrém stavu 10let stará a starší auta, aby byla v kondici, ve kterém by na vozovkách měla být. Toť vše."Moje VTi bylo (a verim, ze jeste porad je) ve velmi dobrem stavu presto, ze je stare temer 15 let. Ze nekdo jezdi starsim autem nutne neznamena, ze nema na novejsi a ani to neznamena, ze je takove auto nejakou hrozbou. Takze jsem zajedno s Radkem, ze jedine, na cem ma zalezet, je stav toho ktereho kusu. Naopak si nejspis neuvedomujes, ze zakaz dovozu aut opet povede k bujeni dovozu skutecnych vraku a jejich skladani a prestavby, navic clovek, ktery bude muset kvuli deformovanemu trhu sahnout hloubeji do kapsy pri nakupu bude holt vice setrit na udrzbe. Nakonec budeme mit papirove mladsi vozovy park, ktery bude ovsem v horsim stavu. Krasa na zemi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomas B
30. dubna • 11:26

Ale to se točíme pořád dokola, STK nefunguje, ta jak fungovat má a podle mě prostě ještě dlohou fungovat nebude. To že máš ty auto, které je staré ale v dobrém stavu je jedině dobře. Ale ty si seš jistý, že ho v takovém stavu má úplně každý? Asi těžko, že;-) Takže pokud nebude STK fungovat, tak se na všechno vykašleme, ať si sem každý vozí cokoliv chce.....taky řešení, mně se ale nelíbí, nic víc nic míň;-)

Skyline
30. dubna • 12:17

Ja uz ho nemam, proto pisu, ze snad jeste porad je. Nicmene mi pripada hloupe resit nefunkcni STK zakazem dovozu aut. Rezignace na spatny stav STK a v dusledku toho zpusobit spatny stav jeste jinde dle meho neni neco, co by se dalo oznacit slovem "reseni".

Tomas B
30. dubna • 12:41

To samozřejmě není dobré řešení, ale podle toho jak to tady funguje si myslím, že spíš než skutečná STK začne fungovat, tak to spíš projde nějaké omezení dle stáří auta. Ano, není to správné řešení, ale alespoň nějaké.
Mám pocit, že se tu s někým přu a jde nám vlastně o to samé;-) A to je, aby tu jezdila auta v dobrém technickém stavu. Akorát já jsem pro radikálnější řešení:-D

Skyline
30. dubna • 14:02

Slovo "radikalni" neni spravne. "Spatne" je vystiznejsi. "Ucel sveti prostredky" se sice rika, casteji vsak plati, ze ty prostredky znesvecuji ucel. Je to jako zavrit hranice pred pristehovalci a ty, kteri tady uz jsou, nechat vesele krast a vrazdit s tim, ze "lepsi to nebude, tak sem aspon nebudem poustet dalsi". Jakkoliv nam jde obema o stejny vysledek, tvuj pohled na vec je dle meho nespravny a velmi nebezpecny.

Tomas B
30. dubna • 14:37

Ty seš moc vážnej;-)

Tomas B
30. dubna • 14:43

A kromě toho, že seš zbytečně moc vážnej;-) jsem jasně psal, že mně by se jednoznačně nejvíc líbilo, kdyby fungovala STK, tak jak by měla. Pak bychom se tu nemuseli o ničem vůbec bavit! Myslel jsem, že z toho co jsem napsal, bylo jasný, že by šlo o nejmenší zlo se kterým bych sice úplně nesouhlasil, ale alespoň by nějaká selekce byla. Protože momentálně si může opravdu každý vlastně přivézt co chce a ve "spřízněné" STK zlegalizovat. A to se doufám, nelíbí ani tobě!

Skyline
30. dubna • 16:43

No mozna to beru moc vazne, ale to proto, ze to vazna vec je. Predevsim proto, ze kdyby STK fungovaly tak, jak maji, SOVA ty aktivity bude vyvijet i nadale. Jen si najde jiny duvod. Takze legalizace vraku a svarenin ze tri bouracek se mi nelibi, problem je, ze presne to jsme tady uz meli a presne k tomu povede omezeni dovozu starsich aut. To mi pripada, ze si na cele veci neuvedomujes, nebo je ti to mozna jedno, ale me prave tohle stve nejvic.

Tomas B
30. dubna • 18:23

Netvrdím, že to není důležitá věc, ale věř mi v životě jsou vážnější věci (nevím jak starý si, mně už dávno 20 není), než je že si budeš moct dovézt třeba jen a pouze auto mladší 6let a nebudeš si moct přivézt 12let staré;-) Slovo vážný, používám u opravdu vážných věcí;-)

JiVi
30. dubna • 15:03

takze bud 1) zfunkcnit STK a pak bude stari vozu irelevantni .. nebo 2)zrusit STK a pak bude stari vozu rozhodujici

Tomas B
30. dubna • 15:31

s tím za prvé určitě souhlas, s tím za druhé ne - i když malá, tak určitě nějaká selekce i díky STK je

Radek Ondrášík
30. dubna • 11:00

No určítě spíše najdou finance na udržování 15 let starého vozu za který zaplatí 50tisíc, než u 10 let starého vozu, který stojí 100 tisíc.Navíc pokud zanedbají údržbu a auto není způsobilé pro provoz, má ho STK vyřadit z provozu. Pak by nezbylo, aby lidé udržovali i tyto staré vozy. Ale opět to není o dovozu ojetin, ale o dobře fungující STK.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomas B
30. dubna • 11:22

Ano to máš pravdu s tím financováním (i když já bych chtěl taky některé věci, ale prostě na ně nemám peníze, tak je nemám - takže když někdo nemá alespoň na ojetinu, která je skutečně v dobrém stavu, tak auto mít prostě nebude) a s STK se taky shodneme (i když v té skutečné kontrole STK to nevidím ještě hoooooooodně dlouho zrovna růžově). A právě kvůli tomu, že to nevidím ještě nějakou dobu s STK, tak jak by to mělo opravdu fungovat, tak si myslím, že nějaká selekce (i když shora daná, což i mně se taky nelíbí ) by měla být. A nic jiného než stáří to být (za stavu jaký s STK je) prostě nemůže. Takže proto jsem, aby dovážené ojetiny byly maximálně staré 6let.

a.j.o.
30. dubna • 10:48

Vyjimecne souhlasim. S jedinym detailem, dvacetileta sierra by rozhodne nestala 50 litru :-)

Pepis
30. dubna • 15:25

Pokud bude cela shnila, tak samozrejme ne. Ale divil by ses, jake kousky se daji najit;-)

Antracit
30. dubna • 10:39

Já myslím, že těch 10-12 let je ještě rozumné, jsou to auta z let, kdy už se většinou dbalo na pasivní i aktivní bezpečnost - auta z té doby mají už často 4 hvězdičky v crash testu napr. trio Megane/Golf/Astra a podobné. Mají většinou plný pozink, takže nereznou... rozhodně lepší než stará česká auta té doby (Felda, Fávo a podobná vozidla)

jirka
1. května • 1:00

Jenže díky únavě matriálu co platilo tehda už není dnes pravda. to auto je prostě a moc by mě zajímal jak by znovu v crash testu dopadlo. A astra před dvanácti lety (1.generace) to byla ta největší shnilotina.

JiVi
30. dubna • 9:07

jaky je rozdil mezi 20 letym autem koupanym v Budejicich a nebo v Linzi????

a.j.o.
30. dubna • 10:43

To je jednoduchy, v Budejicich ma najeto o 200 000 min, je nebourany, vlastne je mu jen 12 a pokud ho nevezmete hned, tak ten druhej si pro nej jeste dneska prijde....a to radio uz tam nebylo. To je ten rozdil:-D:-D

El Carlos
30. dubna • 9:10

Máš pravdu, když už ho vykoupeš, tak je jako nové :-D

Skyline
30. dubna • 9:04

Myslim, ze kdo nekdy aktivity SOVA sledoval, vi, ze jde o sdruzeni, ktere kope za zajmy prodejcu novych aut. Aktivity sdruzeni se v podstate rovnaji pokusum o omezeni dovozu ojetin a jejich prvni vetsi akce prisla v dobe, kdy se otevrely moznosti dovazet ojeta auta s mensimi problemy.
Je ponekud smesne, ze dlouha leta sem skutecne vraky proudily (dovezt bouracku na prestavbu bylo mnohem jednodussi, nez sem dostat pojizdne auto) a SOVA byla ticho. Ve chvili, kdy zacalo byt legalni a jednoduche vozit nebourana auta, SOVA zacne hystericky jancit ohledne vraku. Jen vul to muze nevidet.
Doufam, ze clanek pomuze aspon nekterym nezabednenym ctenarum uvedomit si, jak uzasne to s nami podobne skupiny mysli a jak to mysli vlada, ktera tomuto fnukani nejen nasloucha, ale je ochotna penize danovych poplatniku dale mrhat na zpusoby, jak je jeste vice odrbat.

PetrQ
30. dubna • 14:42

Kopat za zájmy prodejců nových aut je legitimní činnost a po pravdě řečeno mnohem méně škodlivá než hájení zájmů bazarnického xsindlu a dovozců vraků zvenčí.

_Teddy_
30. dubna • 8:54

"...Tamní majitelé se totiž prý raději zbaví ojetiny v hrozném stavu tak, že ji prodají do zahraniční za směšnou cenu, než aby vůz nechali za drahá eura ekologicky zlikvidovat..."
.
No neviem ako kde, ale v Rakusku su "ojetiny v hroznem stavu" celkom ziadana vec: ono totiz prakticky kazdy predajca poskytuje pri predaji noveho auta slusny bonus, pokial mu odovzdate svoje stare auto (1000 az 3000 euro, bez ohladu na to v akom stave to predosle auto je, staci ak este pride po vlastnej osi). A toto nie je ziaden vymysel, mozem to potvrdit z vlastnej skusenosti, tiez som takto auto kupoval. Navyse v novinach je plno inzeratov specialne na vykup starych aut (r.v. 95 a starsie). A okrem toho, kazdy predajca ma okrem toho zakonom stanovenu *povinnost* zlikvidovat na poziadanie stare auto rovnakej znacky, ake predava. A to bezplatne! Takze tie recicky o vyvoze starych haraburd na vychodne trhy je totalny nezmysel. To si uz SOVA mohla vymysliet daku lepsiu bachorku. Ale co chceme od akejsi asociacie, ktora tvrdi ze im ide o zaujmy vlastnikov aut, ked ide v podstate proti nim?

Antracit
30. dubna • 8:16

S tím Golfem jsem potěšen. ;-) Za pár měsíců slaví moje IVka TDi f metle a bez hlín 10 let. A každej kdo se sveze tak tomu nevěří, že už je Golfíčkovi tolik. Prostě ten interiér je pořád hodnotnej. Miluju hodnotný plasty v interiéru.

Michal
30. dubna • 8:53

Jses si jistej, ze jezdis Golfem?

Antracit
30. dubna • 10:35

Moment, koukám z okna.. no fakt, je to Golf ve falešným červeným ičku woe! ;-)

yoggi
30. dubna • 7:08

je to tak, staci sa pozret mimo vacsich miest co jazdi po dedinach. ked niekto tvrdi ze 10 rocne zahranicne auto je vrak tak co potom stara skoda, lada a pod. ako uz bolo pisane o starych nakladach S706, liaz, tatra, avia no coment. toto su vraky. keby STK-cka fungovali tak ako v zahranici tak vraky nemozu jezdit na cestach.

gm
30. dubna • 9:52

jsem pro sprisneni STK, cim min vraku na silnici, tim lepe. STK by mohlo vyresit i problemy s EU, ktere nastanou po zakazani dovozu.jeste jedna rypava: 20 let stary favorit - > asi nejaka predprodukcni verze, ne? Mel jsem pocit, ze prodej zacal na podzim 1989.

dall
30. dubna • 10:39

to máš špatný dojem, soukromým osobám začal prodej podzim 1988 a firmám už rok před tím

jiří
30. dubna • 5:18

Pokud v této zemi budou jezdit trabanty, wartburgy, Š 100 - 120, staré LIAZky a podobné střepy, jež proplouvají STK za přispění "fotbalových kapříků a frojndšaftu", můžeme jenom a pouze vykládat a kecat o dovozu vraků! (Pozn. mám dva roky staré auto koupené v ČR, nikdy jsem neměl auto déle než šest let).

stará Blažková
30. dubna • 7:41

Pozn.: Co má tvoje auto společného s dovozem ojetin? ;-)

ABC
30. dubna • 12:49

Nic, jenom se nám chtěl pochlubit. :-P

x1235678
30. dubna • 13:54

O sdružení SOVA jsem nikdy neslyšel a netuším, kde amatérský pisálek dospěl k názoru, že je to sdružení, které jde proti zájmům řidičů a majitelů vozů, ostatně nevěřil bych mu ani kdyby tvrdil opak.Že se k nám ovšem dovážejí vraky, s tím lze bohžel jedině souhlasit. když vidím, co na dálnicích v A a D je naloženo na vlecích za vychrchlanými dodávkami s českou registrační značkou, to se jinak než vraky nazvat nedá. Na rozdíl od státu si ale nemyslím, že je to zapotřebí nějak regulovat nebo omezovat. Pokud se najde kupec, která reinkarnovaný šrot koupí, je to jeho problém a jeho vyhozené peníze. Aneb každému co jeho jest a vysvětlovat hlupákovi, že dělá hloupost, je nesmysl. Státní regulace je pak nesmysl na druhou.
Stát by měl svou přebytečnou energii věnovat tomu, aby STK fungovaly korektně a ne tak, jak fungují a policie na silnicích aby si všímala technického stavu vraků dříve než se v nich někdo zabije místo toho, aby falešně plakala nad svými údajnými nepravomocemi.

JoE
30. dubna • 22:02

Tak to je opravdu kvalitní názor. Vím že v ČR se dělají informační zprávy o dovozu aut z ciziny, ale že se to jmenuje SOVA nevím. To je jedno, nebudu to dál rozebírat. Jde mi hlavně o to, že Vámi všemi nazývané vraky (stáří cca 13 let), jsou mnohdy v lepším stavu než české ojetiny staré 7 let. Vím o čem mluvím, protože sám mám auto staré 14 let a dovezené před 2 lety z Německa v perfektním stavu. Samozřejmě nepočítám běžnou údržbu. Takže těmi vraky se mohou nazvat akorát prohnilá auta o které se jejich majitelé starají jen o doplňování benzínu či nafty (většinou v čechách a těch chudších zemí) a která nikdy nepoznala garáž nebo jsou vymlácena českými silnicemi (někdy spíš tankodromu).Z hlediska bezpečnosti a ekologie se článkem určitě souhlasím.

HondaMan
30. dubna • 15:38

Jak se na vleku rozezná vrak od auta v top stavu??? podle laku??? podle litých kol???
Průměrný věk aut v česku je přes 13 let... průměrný věk dovážených ojetin je 8,5 roku. Asi jsem málo chodil na matematiku, ale připadá mi, že s každým dovezeným autem průměrný věk klesá... sice ne o mnoho, ale klesá :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Speee
30. dubna • 18:45

HondaMan - Plně s tebou souhlasím, když začne nějakej člověk hodnotit auto podle toho, jak ho vidí na odtahovce, nebo podválu, je vidět že to autech ví absolutní h**no a dělá chytrýho, protože stav laku a karoserie nevypovídá o stavu auta. Auto může mít ohnilý místa, ale s tím si šikovnej karosář a lakýrník poradí, nicméně požkozená karoserie neznamená, že auto nebude splňovat emisní limity, nebo cokoliv jinýho. Souhlasím s tím, že se vozí auta v horším stavu, ale problém bych nehledal v autě, ale v jeho majiteli, každýmu autu když se dá to, co potřebuje, tak nemůže nevyhovovat pro běžný provoz. Chyba je v péči o auto ze strany majitele, a ne v autu, kvůli tomu, že je starý.

jogurt
30. dubna • 21:33

No já tedy taky nikdy o ničem, co by bylo o autech a jmenovalo se to Sova neslyšel. A nemyslím, že by mi povědomí o téhle zřejmě úplně zbytečné partě amatérů chybělo.Vraky na vlecích tedy rozhodně poznám. Pokud má něco vystřelené oba airbagy, zkroucenou karosérii do vrtule, urvané poloosy a jede to na přívěsu s českou značkou, jak jinak než vrak to nazvat? A co s tím pak provede český hobbybusinessbastler? Ze tří aut svaří jedno, kontrolku airbagu v prístrojovém štítu vyštípne kleštěmi, dá tomu nakonec půl metráku kytu a stříbrnou metalízu navrch. Pak se to objeví v některém z autobazarů jako "nebourané v dobrém stavu, dovoz SRN". Ale souhlasím s tím, že regulovat blbost kupujících státem je chybné. Stát tu nemáme kvůli tomu aby otevíral oči hlupcům.Na okraj - nemám absolutně nic proti tomu, když si někdo koupí nové nebo ojeteé auto s jasným původem a ve slušném stavu za dobré peníze v zahraničí. To je OK. organizovaný dovoz ojetin je ale zneužíváním nedobré ekonomické situace těch, kteří na nové nebo zánovní auto nemají a jejich možnosti jsou jen tři - nejezdit nebo jezdit v české šunce nebo nalketět obchodníkovi s bouraným šrotem. A ani jedna z těch situací dobrá není. Pod mylným dojmem, že mají něco lepšího než shnilou stodvacítku zaplatí podvodníkovi za nebezpečný šrot.

Radek Ondrášík
30. dubna • 22:31

SOVA je skutečně velmi známou a aktivní ogranizací, která říká, že zastupuje majitele vozů, ale přitom dost často jde proti nim. Ale to je vedlejší.To, že se sem vozí vraky v nějakém procentu je také fakt a myslím, že toto obecně nikdo nepopírá. Vše se točí jenom o tom, zda zavést další regulaci, nebo zda je lepší využít toho, co máme a co má ze silnic dostat vraky a to jak dovezené, tak ty domácí a tím je STK.Jenom kvůli toho, že systém STK selhává a stát na to kašle neuděláme nějaké opatření, které zachová současný stav STK a jenom udělá restrikce jinde. Přeci když nefunguje Policie, tak přece nedáme právo rychlého soudu každému občanovi.Takže ať si stát došlápne na STK a ty pokud budou fungovat správně, tak zmizí ze silnic nejen vraky z dovozu, ale i vraky, které u nás již jezdí. A celkově bude bilance pro všechny daleko pozitivnější.

crysa
4. května • 23:17

no tak jestli je u tebe 'starej vrak' auto s vystrelenejma pytlema tak nevim kde zijes, protoze airbagy v aute tak dlouho nejsou (zvlast ten u spolujezdce) a kdyz jsou ve starym, tak to urcite nebude nejaka mr*ka, ale luxus na kterej stoji nahradni dily docela dost. Pak se neni cemu divit, ze pro to jedou...

crysa
4. května • 23:18

promin to bylo na jogurta

Radek Ondrášík
30. dubna • 15:50

No prostě odborník. Jen dodám, že věk aut provozovaných se odhaduje na lehce přes 10 let.

Radek Ondrášík
30. dubna • 14:00

Pokud neznáte SOVU, pak asi moc povědomí o českém motorismu nemáte, ale to je v pohodě. Zde jde stejně o komplex a mindrák. Takže vás chápu.

Doporučujeme

Články odjinud