SOVA odhalila důvtipný podvod autobazaristů

64 komentářů

p0etrik
23. června • 18:25

Ja kdyz kupoval prede dvema mesici auto, tak jsem si dobre prohlid servisku (byly tam razitka vice servisu = vetsi pravdepodobnost ze neni padelana), mrknul na kancelar pojistitelu kdy bylo uzavreno pojisteni, zkontroloval dle velkeho TP ze to bylo den pred prvnim uvedenim do provozu. Jako dalsi jsem si nechal v autorizovanem servisu podle VIN to auto co nejvic popsat (tedy barvu, pocet dveri, vybavu, typ klicu - s osvetlenim / bez, sklopne) a kontroloval jestli to souhlasi. Podle VIN bylo vyrobeno cca 3 tydny pred uvedenim do provozu, coz mne taky uklidnilo. Samozrejme ze jsem si vyjel i udaje o aute z napr. www.cardetect.cz a podobnych spolecnosti, v coz sice neverim jako v zazrak, ale taky to necemu muze pomoct. Taky jsem zkontroloval rok vyroby oken a vsechny krome celniho (na kterem jsem nasel stitek z jakehosi autoskla) odpovidaly. Nerikam ze se timto postupem da vsemu predejit, to rozhodne ne, ale rekl bych ze na "jednoduche" podvody to plati a navic je podle mne tak maximum co muze bez jakychkoliv problemu a financnich vydaju provest laik.
Auto jsem kupoval od autorizovaneho prodejce, ne ze by to v CR neznamenalo ze vas nepodvedou, to rozhodne ne (vim to z vlastni zkusenosti), ale podle mne je zde mozna preci jen trosicku vetsi sance, ze bude vse alespon papirove v poradku, nez u bazaru typu "sterk, plot, maringotka".

stenly
26. června • 8:29

Je třeba být veeelmi podezřívavý, v bazarech se soustřeďují největší h..na. I mezi auty
Rok výroby lze velmi rychle vyčíst z oken auta, je to ale pouze jedno číslo, třeba "..6" v případě tohoto vepřového pekáče deklarovaného jako 1999.
 

bojler
23. června • 11:48

rozhlížím se teď po ojetine a důvěru u mě zatím mají jenom dva dealeři Škodovky, kteří dobře ví,že sme u nich už 5 aut brali, jezdíme k ním na servis a u jednoho z nich bude rodina letos zas kupovat nový auto..takže by se jim ani nějakej podvod nevyplatil. drsná výhoda je,že polovina ženských jako personálu sou navíc otcovy pacientky. včetně manželek majitelů

Standa
23. června • 14:52

Tak to je fakt drsnej příspěvek. Fakt jako drsnej.

bojler
23. června • 17:02

tak jako vono situaci, kdy se k tobe zacnou lidi chovat jinak (v pozitivnim slova smyslu), kdyz reknes jak se menujes mne napada oznaceni drsne. nebo taky strasne...

Standa
23. června • 18:27

Tak to je fakt strašnej příspěvek. Fakt jako strašnej.

ohosovidaho
23. června • 12:10

Nebejt to skodovka tak ti zavidim :)

Riccardo
23. června • 9:33

... si opište VIN a typ motoru a konzultujte to v autorizovaném servise. Tam vám řeknou, kde a kdy to bylo vyrobeno a jestli kombinace motor - karoserie byla vyráběna. Já jsem to tak udělal a nemám žádný problém. Na nějaké certifikáty bych se mohl vyprdnout ...
I když přiznám se že jsem taky naletěl. Z najetých 136tis. km se vyklubalo 136tis. mil

Michal
23. června • 10:48

No jo, ale jsou tohle servisy ochotny delat? Vzdyt by nic jinyho nedelali...
A to jako maji na tech PC u okynka ready nejakou databazi, kde to rychle najdou?

Skyline
23. června • 11:09

V Honde ti to udelaji taky. Servisce neverim, da se levne koupit a mas-li znameho, tak i velmi verohodne orazitkovat (viz goesuv priklad s Accordem, takovy smejdy bych kopal do pr.ele, delaji automobilkam jen ostudu). VIN ale ojebat nejde.

-LK-
23. června • 10:57

A to jako maji na tech PC u okynka ready nejakou databazi, kde to rychle najdou?

Přesně tak, aspoň v Citroen servisu to tak bylo. Nacvakal VIN a uz jsem vedel, ze 94 Xantia vylezla z fabriky 12/93.

Radek Ondrášík
23. června • 10:04

Znamy si kupoval jeteho Accorda, shodou okolnosti ve stejnem bazaru. Auto prodano v CR, servisni knizka, po nejakych 3 letech najeto 72tis, takze na oko nic, co by mohlo svadet k pochybam. Jenze v servisce bylo zvlastni, ze to auto melo za prvni dva roky najeto par tisic kilometry a temer vse se najelo v tretim roku a navic asi mesic pred prodejem se za mesic najelo pres 10tkm, ale co... vzal si servisku, opsal udaje - zavolal k udavanemu prodejci, ten mu potvrdil, ze auto tam bylo prodano, ze k nim jezdilo do servisu (autorizovany prodejce). Presto to znamemu nedalo, opsal VIN a pres zastoupeni Hondy si zjistil minulost. Z te vyplynulo, ze auto bylo prodano u uplne jineho prodejce, servisovano uplne jinde a jeho minulost byla diametralne odlisna (nejake vetsi poruchy a zavady). Takze auto nekoupil a sel jinam.

Co z toho plyne? Nic, jen to, ze ani autorizovanym servisum se neda verit vubec v nicem.

Skyline
23. června • 11:11

Nechapu tu drzost (a castecne i blbost) dealera, ktery tvrdi, ze nejake auto bylo prodano u nej, kdyz to neni pravda. Neslo by napsat, ktery dealer to byl? Precejen Honda neni na kazdem kroku a je dobre vedet, komu se vyhnout.

Petano
23. června • 15:00

No hlavne naparit toho prodejce oficialnimu zastoupeni aby mu pekne rychle sebrali koncesi.
Pochybuju ze si to Honda necha libit.

Pali
23. června • 10:48

presne tak, staci ked sa predajca autobazaru pozna s tymi v autorizovanom servise.a ked ti povie ze tu je serviska.. kludne sa chodte spytat nato auto tam bolo servisovane. ja som kupil maximu Qxs K.O motorom, ale od majitela, stala mu na dvore. on sam mi povedal ze toto je zle a ze si mam pozriet ci to auto xcem. v bazaroch SK a CZ je to podla mna hrozna loteria. kde vyhrava malokto. ja som skor za auto dovozene z CH, mal som 3 auta z tamad ,hoci auta boli na export, jazdili ako svajciarske hodinky a nemali ziadne skryte vady ! predavaju ich sice arabai a spol, ale su radi ze moze zit v CH a zas dajaku haraburdu ktora by mala naceste klaknut (napr. este na uzemi CH ) si nedovolia predat aby sla po svojej osi. uz by tam asi dlho neboli .osobne autam v D a A az tak neverim .ale to je len moj osobny nazor a skusenosti.

rmira
23. června • 10:38

před pár lety jsem v jednom ČB bazaru okukoval ojeté demio, mělo na tachometru asi 80kkm, ale nějakej moula zapoměl v kastlíku protokoly z poslední emisní a technické kontroly, kde bylo uvedeno asi 130 kkm. To bylo překvapení ..............

Tonda
24. června • 12:08

základní chyba je vůbec věřit stavu tachometru....

Ráďa
23. června • 19:17

jak v jednom, buď konkrétní, řekni všem odkud to auto bylo

rmira
23. června • 22:31

Ten bazar myslim dneska už neexistuje

Marek71
23. června • 11:00

Ja som takto kúpil ešte dávno na Slovensku Nexiu. Tacho 75t a v kastlíku presne protokol z STK a emisií a tam 125t ! Lenže som bol mladý a blbý a neskúsený moula a tak som si ten protokol všimol až doma, keď už bolo auto kúpené... Jo, to boli časy, to som bol vtedy ideálny zákazník bazárnických zmrdov

Petr
23. června • 10:51

Já se kdysi taky spálil při koupi ojetiny (moje první vlastní auto), na tachometru cca 90tis. km, po překročení 111tis. km se tachometr vynuloval a já začal pátrat po původu, no a při převozu hranic (dle protokolu od celní správy) mělo auto najeto 234tis. km a týden na to na STK již jen 80tis. km
Teď jsem už obezřetnější

janhonza
23. června • 8:16

kupte si ojetinu a pak se divte

Skyline
23. června • 9:26

Jak souvisi koupe ojetiny s tim, ze se prodavajici chova jako dobytek?

janhonza
27. června • 19:58

pri koupi ojetin lze vzdy predpokladat,ze ti o ni navykladaji jak je skvela a garazovana a nebourana a ja nevim co jeste ,ze nabydes dojmu ze je v lepsim stavu nez vyjela z tovarny,nemyslis?

molex
23. června • 6:44

omega se pozná jestli je starší než rok 98 podle toho jestli má čirou přední optiku (po 98roce ano) a hlavně na víku kufru jak je logo Opel (ten blesk) tak je buď jen chromový bez pozadí (od 98roku) nebo je právě na černém podkladě pokud je starší...

lukas
23. června • 8:55

přesně, omega de poznat jednoduše podle lamp a zapoměl si na volant....

do 98 byly takovy ty mega velky co byly i v astrach, a tigrach a corsach kdyz meli bag, od 98 tam byl už trošku jinej a menší.

molex
23. června • 19:06

ještě teda opěrky hlavy že ve strších sou ne-plný prostě jako prázdnej obdelník :) kdežto od 98 už sou plný - prostě deska :) a ten volant nevim... máme 98 s 2,5TD - BMW motor. s airbagem... :)

Red_Dwarf
23. června • 20:36

Airbagy byly u Omegy B od počátku (1993), akorát do roku 96 byl ten volant stejný jako třeba ve Vectře A, pak byl jako ve Vectře B (prostě měl znáček ve středu ne pouze vylisovaný, ale byl už jakoby zalisovaný v takovém plastovém kroužečku-jistě víte co myslím ).

molex
24. června • 4:38

stejně omeguša předběhla dobu... myslim designově i dneska to je krásný auto a to je 13 let starý... v tý době se podívejte na VW, Fordy, i Mercedesy jaký to ještě byli krabice a omeguša už takhle hezky kulatá :)

molex
24. června • 4:38

stejně omeguša předběhla dobu... myslim designově i dneska to je krásný auto a to je 13 let starý... v tý době se podívejte na VW, Fordy, i Mercedesy jaký to ještě byli krabice a omeguša už takhle hezky kulatá :)

Jeniik
23. června • 1:52

jak dlouho se tady budou vyskytovat tyhle sracky pololegalniho sdruzeni SOVA?

To uz redakce nema zadne namety na smysluplne clanky, ze musi zverejnovat tyhle marketingove blitky? To uz radsi zaradte promo materialy VW (a to VW fakt nemusim)...

HNUS.

Michal
23. června • 9:28

Co ses za magora? Jaky pololegalni sdruzeni SOVA? Co to je za demagogicko-paroubkovskej termin?
Pises, jak kdybys jeden z tech zmrdu bazaristu.. Potrefena husa se vzdycky...
 

Ráďa
23. června • 2:58

Hm, toto bych zas za sračky nepovažoval. Týpek prostě blbě koupil auťák (nepozorný moula no) a Sova varuje dávejte si bacha. Na tom přece není nic špatného. Jinak r.v a datum uvedení do provozu, je jednoduchá úvaha průměrného učně. Tady nechápu jak se může někdo nachytat. Jinak omlazení (ve smyslu přepsání r.v) by byl pěkný mazec a hned bych podával žalobu a ještě přidal pár molotovů přes plot.
 Ono teď je každý chytrý, ale ty kupní smlouvy jsou mnohdy takový shit, že se v tom lajk nevyzná. A toto je přesně popsána záruka resp. asistenční služby zdarma, nebo co to teď vlastně za nový shit  zavedlo AAA. Mi to smrdělo hned, že musím servisovat jen tam kde oni chtějí  Proto podporuju individuální dovoz z nějakého solidního a známého Autohauzu. Mimochodem u nás po městě jezdí relativně dost aut na převozních i vývozních značkách.

Radek Ondrášík
23. června • 7:58

Na druhou stranu se podívejte na text toho inzerátu. Jasně tam píšou "rok výroby" což ale není pravda, takže uvádějí nesprávné údaje.

Ráďa
23. června • 19:10

Jasně že bazar uvádí nesprávný = lživý údaj.  Bazar do kolonky "r.v." vepíše datum uvedení do provozu. Právě na to jsem reagoval, že toto celkem běžné!!!    Ale že průměrně myslící obyčejný člověk to odhalí např. přes VIN atd. Přece ty údaje bazarníků (hlavně tuzemských) nemůžete brát vážně  style m co je psáno to je dáno. Možná k vám jako redaktorovi mají jiný přístup, ale když vidí člověka který neví která bije tak by jste se divil.Realita je mnohdy mnooohem pestřejší

m156
23. června • 8:12

ted hledám po inzerátech alfu spider s novým interiérem (dával se od dubna 1998) no a jaké překvapení, když u auta u kterého se uvádí rv. (ne uvedení do provozu) běžně 1999 či 2000 ... u jednoho dokonce až 2002 a vše stále - světe div se - se starým interiérem, který se od 04/98 nedával (u dvoulitrů TS, u 3.0 V6 byl tento interiér dáván ještě o pár měsíců později). Konkrétně jsem toto viděl na TipCars (pochopitelně za to tady odpovídají majitelé či autobazary a ne server) u černé "dvoutisícovky" :o)

-LK-
23. června • 8:47

To já znám moc dobře. Např. kulatá Sevilla, co mám já, je od roku 1998 (vč. evropských verzí) a přesto v inzerátech vídám auta s uvedeným rokem výroby 1998 a mladší. Přitom jde o starý hranatý model, který se dělal do poloviny roku 1997. Konkrétní příklad zde http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=795451

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
m156
23. června • 9:07

hehe když už jsi nalinkoval to sauto.cz, tak zrovna u těch spiderů jsou dva příklady:
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=3584971
vyrobeno 2000 :o) ... podle interiéru však před 04/98
 
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=2874230
a tenhle se tváří jako novej facelift z 2003... v roce výroby má uvedeno 2002, takže se nejspíš jedná o bouračku nebo o fandu, který přehodil jen předek jako "tuning" ... celý facelift to není, protože v kombinaci s faceliftem předku se dával i trošičku jiný středový panel (tedy mimo jiné)

-LK-
23. června • 9:16

To je přesně ta děsná sviňárna, že odhalit to může pouze člověk, který to auto dobře zná.
Stejně jako jsem schopen poznat 98 Sevillu od 99 Sevilly, které se jinak liší pouze jinak tvarovaným čudlíkem el. ovládání bederí opěrky jen díky tomu, že to auto důvěrně znám.
Ono totiž nejde až tak o to, že auto je ježděné od roku 99, takže je vše v pořádku, jak se nám snaží namluvit Ráďa o pár příspěvků výše. Problém je v tom, že člověk od auta z roku 99 očekává např. kvalitnější materiály/technologie (opět uvedu Sevillu, kde v roce 2000 začali dávat pro každý válec vlastní cívku, je to detail, ale zvenku to poznat moc není) či výbavu. Stát se to mně, tak to auto okamžitě vracím už jen z principu, od jaké svině jsem to koupil. Ti poctiví totiž auto uvádějí jako "Prodám Omegu 96, uvedení do provozu 99".

Shr3k
23. června • 21:50

Eh ... za děsniou sviňárnu byste měl vinit především STK resp. dopravní inspektorát, který do toho TP napsal rok uvedení do provozu jako rok výroby (což je běžná praxe). ne u bazaru, který to 100% jenom opsal, auto vyfotil a zanesl do databáze a následně postnul na web.

Jinak vaše znalosti Seville jsou obdivuhodné, to já znám jenom Sevillu ve Španělsku...

-LK-
26. června • 9:59

O pár příspěvků nahoře píšete, jak nejste znalý a s kým vším nespolupracujete, ale základní právní povědomí vám zcela chybí. Pro p. Kozmína je partner autobazar nebo poslední majitel auta (dle typu uzavřené smlouvy). Je úplně jedno, z jaké důvodu byl uveden v omyl (podveden), jestli mu rok výroby nakukal Petr Vomáčka na benzínce, co mu auto vočumoval a ve fšem se vyzná, nebo mu to tam blbě někdo přepsal na STK nebo ho podvedl jiný předchozí majitel.

I kdybych chtěl nakrásně věřit tomu, že původní majitel byl sám podveden, co je to za profíky v bazaru, kteří se živí prodejem aut a nepoznají Omegu 96 od Omegy 99? Co je to za profíky, kteří, jak říkáte, musí znát tu "běžnou praxi" a přesto si dovolí o autu tvrdit to, co není pravda? A když kupující přijde na to, že byl podveden, dá od toho ruce pryč? Očekával bych, že nabídne aspoň nějakou právní pomoc. To je ostatně zcela běžné v realitách. Když platíte za zprostředkování a vyskytnou se nějaké problémy, realitka se vám snaží pomoci. Z uvedených důvodů vnímám bazar EuroCar buď jako primitivní amatéry nebo jako podvodníky. Jiné vysvětlení se bohužel nenabízí.

Ohledně Seville mě zas nemáte moc co obdivovat, trávím v ní pravděpodobně víc času než vy v té Španělské, tak to by bylo, abych o ní něco nevěděl.

Shr3k
27. června • 15:13

"O pár příspěvků nahoře píšete, jak nejste znalý a s kým vším nespolupracujete, ale základní právní povědomí vám zcela chybí." - Já bych si na takové radikální soudy na základě pár napsaných vět tedy netroufl, ale když myslíte, nebudu vám to vyvracet...

Osobně se na celou věc dívám pouze realisticky a nabízím onu jednoduchou pointu, kterou jsem přednesl výše. Tzn. žádní podvodníci z bazaru, nenejvýš trochu lenosti, žádné omlazování na STK, ale běžná praxe v souladu s vyhláškou o schvalování technické způsobilosti. Na druhé straně klient, laik, který si příliš pozdě uvědomil, že něco podstatného přehlédl a svoji chybu teď hodlá rozmazávat jak to lejno po chodníku a svádět na ostatní. A celé je to postaveno na uměle vykonstruovaném dojmu podvodu. Kdybych si kupoval auto, tak rozhodně nekoukám na to, co kdejaký "Petr Vomáčka" naťukal na internetové stránky, ale prohlédl bych si v první řadě velký TP.

A pokud auto bylo v komisi, bazar se mohl skutečně jen zavázat provést základní technickou prohlídku a údržbu poskytnout případně technickou záruku na takto opravené vozidlo (však ten pán si na technický stav nestěžuje nebo?). Hledání senzací za každou cenu tam, kde nejsou, mě prostě nebaví... a už vůbec se mi příčí, když je někdo v tomto, řečeno jadrným slovníkem mé maminky, "urputný jak sra*ka".

MK

BTW "...trávím v ní pravděpodobně víc času než vy v té Španělské, tak to by bylo, abych o ní něco nevěděl..." - no tak to zajisté, plně s Vámi souhlasím. Nicméně vřele doporučuji cestu, "V Seville do Sevilly".

Shr3k
23. června • 21:51

Sorry za double post, ASP Autorevue.cz nestíhá...

Shr3k
23. června • 21:47

Eh ... chybu hledejte především v STK resp. v dopravním inspektorátu, který do toho TP napsal rok uvedení do provozu jako rok výroby (což je běžná praxe). ne u bazaru, který to 100% jenom opsal a zanesl do DB.

m156
23. června • 10:25

jj přesně tak... nejde mi o to, že je to o rok či dva starší či více najeto (tedy primárně) ... ale spíš o konkrétní verzi, která má třeba již vychytané nějaké předchozí závady či pod. Např. u toho zmiňovaného spidera se to lehce pozná podle interiéru, ale jsou auta kde ty roky lišší třeba jiné technické řešení, které není vidět ani při pohledu pod kapotu...

-LK-
23. června • 9:21

Pardon, ne Ráďa, ale Shr3k.

Ráďa
23. června • 18:59

Radek Ondrášík
23. června • 8:14

No a o tom to je. Prodejce čehokoli si nesmí vymýšlet, tzn. rok výroby a rok uvedení do provozu je něco jiného, stejně tak jako najeté kilometry a stav tacho...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
23. června • 21:42

Pane Bože... pane Ondrášíku ... ten bazar tam přeci nenapíše nic jiného, než to, co vidí v technickém průkazu. Nic víc nic míň. A jestli chcete prcat správce webu, že tam nemá extra kolonku datum, hodina a minuta výroby a datum uvedení do provozu, tak to se tam do toho Eurocaru vypravte a tam dělejte ramena typu "prodejce čehokoli si nesmí vymýšlet, tzn. rok výroby a rok uvedení do provozu je něco jiného". A popište nám jak jste dopadl...

Najdete někde na českém internetu autobazar, inzertní noviny nebo cokoliv, co má extra údaje "datum prvního uvedení do provozu"? Já myslím, že pravděpodobně nikoliv.

Okurkovou sezónu bych řešil trochu jinak, než že se za 7-8 let existence různých internetových bazarů (Tipcars, Annonce) ráno probudím a nadchnu se pro ty zavádějící nesmysly, co píše slavné sdružení SOVA.

A nebo víte co, apelujte na svého legislativce, ať se zavedou nové TP, kde budou extra všechny kolonky, které si jenom budete přát.

Shr3k
23. června • 1:37

postnu sem svoji odpověď, co jsem jim posílal:

Vážený pane Mikšovský,

vzhledem k platné legislativě a praxi při přihlašování dovezených vozidel nevidím na níže zmíněném případu nic zvláštního. To, že automobil (v tomto případě evidentně těžko prodejný) stojí někde dva roky ve skladu či v autosalóně a pak si jej teprve někdo koupí, je zcela běžné. Rok uvedení do provozu nemusí být shodný s rokem výroby, často za něj však bývá zaměňován a toto "omlazení" je zcela legální. Všimněte si, jaké rozmezí registrace vozu v SRN je na vyjádření firmy Cebia, přesně to datum bylo (17.5.1999) jistě na TP, podle kterého přislušná STK vytvořila schvalovací protokol.

...

Z těchto důvodů Vám nemohu ve Vaší věci vyhovět.

S pozdravem

****** *****
člen Syndikátu novinářů České republiky (registrace 10712)
spolupráce: TUNING MAGAZINE, AUTOSPORT & TUNING, AUTOTUNING (D), Automix.cz , Tuning.cz

Marek71
23. června • 13:32

Lenže v inzeráte je uvedený rok výroby 1999, čo evidentne nie je pravda. V tom prípade je to jasný podvod, bez debaty.

Michal
23. června • 9:30

To si snad delas prdel. Uz jsi nekdy videl stat auto dva roky v showroomu!
Tady se snad sesla nejaka klika bazaristu a tretiradejch pisalku

Flipper Tom
23. června • 17:43

Tatík letos kupoval nový pugo, RV jsem z vinka snadno vyčetl jako 2004
a na showrumu nestálo, objednávali ho ze skladu

Tom
23. června • 10:04

Tady v Nemecku je to bezne, ze auto stoji v showroomu az 2 roky, konkretne videl jsem cely rok modrou M5 ve mem BMW servisu. Proto se tu ale vzdy uvadi 1. uvedeni do provozu, nikoliv datum vyroby. To oficialne nezna ani sam prodejce! Duvod je ten, ze 99% zakazniku kupuje auto na zakazku a to ve vyloze je stejne jen na cumendu jako maketa (resp. to 1% zakazniku si ho vezme z vylohy). No a pak po tom 1 az 2 letech se proda se slevou 20-30% (cimz prodejce vlastne nic neztrati, protoze prodal za nakup) a zakaznik je stastny, jakou ma cenu, v papirech je uvedeno prvni uvedeni do provozu. Samo, facelifu nebo vetsi zmene se auto proda drive, ale jinak nespecha.

Spei
23. června • 10:31

Ty jo tak to se maj, jestli mají marži 30%. To u nás max 15% a to se všema podporama. 20 - 30% je totální blud....

Tom
23. června • 11:56

Mam uz treti BMW 3er, na vsechny bylo 15% a jiste ten prodejce to nedelal bez zisku. Jinak, temer na kazde auto lze dostat okolo 15%, viz http://www.pkw-rabatt.de/ . A to neni re-export.

nexus6
23. června • 11:21

Mno s tou marzi bych to tak vehementne netvrdil. 15% bude na masove prodavanych malych vozech, u kterych uz se pak nenabizeji zvlastni slevy. Tam je to OK. U aut vyssich trid bude ta marze podstatne vetsi. Vzpomente treba na akce Citroenu, ktery nabizi napriklad C5, puvodne za 750 tisic, ale v akci ten samy model za 600. Marze by pri tech 15ti procentech byla 112 500 Kc, takze by Citroen prodaval vsechna nova auta pod nakupkou. Pekna blbost, ze? A Citroen samozrejme neni sam, kdo takoveto monstrslevy nabizi... Pravdou je, ze u nej jsou tyto akce asi nejcastejsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PeterL
23. června • 12:05

Ja by so to tiež vidal na tých 15%. Konkrétne u Citroena zachraňoval situáciu importér.

-LK-
23. června • 10:26

To oficialne nezna ani sam prodejce!
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Ja u mého nynějšího amerického auta, tak i u předchozí Xantie z roku 94 mi servis byl schopen zjistit měsíc a rok výroby, kdy auto sjelo z linky, pouze z VIN. U obou aut. Navíc občas neuškodí podívat se trochu do interiéru (např. pod tapecírunk dveří) , na plastových dílech bývá vyražen rok i měsíc výroby, na kabelech štítek s popisem, k čemu je a taktéž s rokem a měsícem výroby.
Takže stačí zajít s VINem za jakýmkoliv ochotnějším servisem a rok výroby máte okamžitě. Pro některá auta se dá dokonce na webu najít online výpočet téhož. Například zde je to pro Volkswageny:
http://www.abvwc.org.uk/vw_vin.htm

Podívejte se např. sem http://www.malovany.cz/detail-vozu.php?auto=925-volkswagen-multivan-bez-motoru-a-str echy-super-cen a zadejte si do dekodéru VIN WV1ZZZ7HZ3H000K56 a uvidíte, jak to pěkně sedne.

Skyline
23. června • 11:04

Naprosty souhlas, poznat rok vyroby z VIN je nutnost u vsech znacek kvuli nahradnim dilum - jedine tak je 100% info, ze dany dil skutecne bude pasovat. Neni tedy mozne, aby dealer rok vyroby nevedel - vzdy ho z VIN zjisti.

-LK-
23. června • 10:39

No a kdyby p. Kozmín použil http://www.volny.cz/birkof/vindecoder.htm a dal tam VIN té Omegy W0L000027T1132080, dospěl k roku 1996 taktéž i bez Cebie. Tím nechci říct, že ten bazar i prodávající nejsou svině.

Shr3k
23. června • 9:39

:D Když už se Vám nedostává slušného vychování, nebuďte líný a pokuste se alespoň otevřít ten protokol od Cebie... Přesně ty datumy, které jsou v protokolu a které byly v původním německém TP zapsala totiž jistě naše STK do protokolu o schválení dovezeného auta. Zejména tedy to první, datum první registrace. A to je klíčové.

Jestli to bílé auto stálo v showroomu, na skladě nebo kdekoliv jinde je mi absolutně fuk.

zdenek
23. června • 0:30

Ty clanky od Sovy jsou cim dal tim vtipnejsi
Pri koupi auta nejen v bazaru si clovek musi dat bacha, peknej naivka co si nevsimne ze v kupni smlouve neni bazar jako prodavajici a jeste si auto bez protestu necha zkontrolovat ve spriznenym servisu za tak super vyhodnou cenu 15 tisic. A nejlepsi je zaver aby lidi kupovali z bazaru co auta vlastni, tim se urcite vyhnou vsem problemum

Marek
26. srpna • 1:33

No, je to docela síla. Nevím, jestli je to pouze můj dojem, ale těch podvodů je v poslední době nějak moc. Možná by měl stát zřídit útvar, který by tyhle věci nějakým způsobem blokoval. Narazil jsem třeba na firmu Binatex, která se tváří jako solidní společnost, ale realita je úplně jiná - https://investplus.cz/investice/je-binatex-podv... ... - přišel jsem díky nim o 20 tisíc, asi moje blbost ...

Doporučujeme

Články odjinud