Soutěžní Škody 1000 a 1100 MB: Od skromného litru po monstrum B6

otto II.  |  11. 03. 2019 09:45

Ano, pojďme si donekonečna číst a psát o našich milovaných škůdkách a škodověnkách...Pokud existuje web pro škodafily, je to právě tento!

Odpovědět  |   | 
Mara  |  11. 03. 2019 10:48

A on tě někdo nutí na ten web chodit, že jo ty sarkasto :D

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 03. 2019 11:47

Viděl jsem š1000mb v tovární úpravě v roce 1964 na silničním okruhu Štramberk-Rybí, kde jela sposta opravených octávií a jedna tisícovka, kterou řídil pan Bobek. Vyhrál s obrovským náskokem a mnoho octávií předjel o kolo.

Odpovědět  |   | 
Kryšpín Skočdopole  |  11. 03. 2019 11:54

Protože si u toho pouštěl Veď mě dál cestou má. Tak se mu dobře jelo.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:20

Si pleteš Pavla s Jardou.

Odpovědět  |   | 
otto II.  |  11. 03. 2019 13:45

Škodovky vždy imponovaly celému světu nadpozemsky pohodlnými sedadly a podvozky typu létající koberec. Prakticky šlo a stále jde o jakýsi český Citroen. Proto jsou nesmírně oblíbené zejména v zámoří, kde si lidé opravdu potrpí na komfort a nebeské pohodlí!

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:35

No, v době kdy vyjela Š 1000 MB, tak měli němci v této cenové a objemové třídě VW 1 (brouk 1200). Jestli jsi s tím někdy jel, tak víš, že to nebyl žádný zázrak, anžto hůř topil, brzdil, byl menší a hůř seděl. O BMW 700 nemluvě. Snad jedině NSU 1000 bylo důstojným soupeřem. V Itálii jezdili v F 600 a 500. To taky nebyla žádná výhra. Ve Francii byl srovnatelný Renault Dauphin. R8 přišla později. Citroen s CV 2 a Ami se navzdory tvému zbožnému přání na 100MB nechytal ani omylem. Takže ano, embéčko byl velký létající koberec za hubičku. Že i ta hubička byla za socíku pro našince pěkně drahá je už ale úplně jiný příběh, který s klukama, co dávali tohle auto dohromady, nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 03. 2019 14:40

Škoda že v čase MBéček nebyla náklonost k umístění řadící páky u volantu. Byl by to tenkrát trhák....

Odpovědět  |   | 
michal dvořák  |  12. 03. 2019 07:12

netvrdím . že škodovky byli špatné , ale prakticky licenční renault r8 a od r.62 -

Odpovědět  |   | 
čert  |  12. 03. 2019 08:32

Vzhledem k časovému průběhu vývojových prací se tvoje tvrzení nemůže zakládat na faktech. R8 přišla na trh až rok po 1000 MB a měla vše jinak. Od typu náprav a řízení, přes motor, schéma převodovky, umístění chladiče a způsobu jeho chlazení až po brzdy. Jestli byla 1000 MB něčím inspirovaná, tak to byl R Dauphin, předchůdce R8. Ale i tady jsou slova o licenci naprostý nesmysl. Kde Škoda použila řešení chráněné Renaultem, bylo spojení výlisku střechy s bočnicí na řadě 742/743 (105 až 136).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 11:20

Vy si myslíte ten bodovaný spoj pod tou chromovanou lištou ???? To má být předmětem patentu ... to snad nemyslíte vážně. Někteří výrobci to používají do dneška.
Pravda je asi někde jinde..... na výrobu řady 105/120 koupila škoda svařovací linku, která byla objednaná rendlíkem u firmy langepén (foneticky) a byla to stará technologie vícebodových obrovských lisů, které byly na toto svařování střechy a bočnice již připraveny. To se nedalo změnit. Renault již vyrobenou svařovací linku nechtěl a použil poprvé horkou novinku - svařovnu s roboty. A tu plonkovní linku koupila škoda za velmi, velmi výhodných podmínek. Takže tolik k tomu spojení střechy a bočnice.
Všechna auta, která mají tuto zakrývací lištu ten spoj používají a že jich je.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  11. 03. 2019 18:48

Dnes nebylo o čem psát, tak vytáhli škodu. Uvítal bych články o pickupech USA a sedan ech USA s velkými motory. Ford f650 a podobne

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 03. 2019 08:00

Tapomněli jste na legendární vůz Škoda 130 RS, která v okruhové verzi vyhrála titul mistra evropy a v té soutěžní Ralye Monte Carlo ve svých kategoriiích.

Odpovědět  |   | 
Žerdas  |  12. 03. 2019 17:07

špatná koncepce? určite...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro