Soutěžní Škody 1000 a 1100 MB: Od skromného litru po monstrum B6

16 komentářů

Klara
22. září • 12:14

Pane Mihalik, můžete se mi prosím ozvat na email. S manželem stavíme B5. Děkuji

Žerdas
12. března • 17:07

špatná koncepce? :-D určite...

Michal
12. března • 8:00

Tapomněli jste na legendární vůz Škoda 130 RS, která v okruhové verzi vyhrála titul mistra evropy a v té soutěžní Ralye Monte Carlo ve svých kategoriiích.

Jirka.
11. března • 18:48

Dnes nebylo o čem psát, tak vytáhli škodu. Uvítal bych články o pickupech USA a sedan ech USA s velkými motory. Ford f650 a podobne

otto II.
11. března • 13:45

Škodovky vždy imponovaly celému světu nadpozemsky pohodlnými sedadly a podvozky typu létající koberec. Prakticky šlo a stále jde o jakýsi český Citroen. Proto jsou nesmírně oblíbené zejména v zámoří, kde si lidé opravdu potrpí na komfort a nebeské pohodlí!

Eliška
11. března • 14:35

No, v době kdy vyjela Š 1000 MB, tak měli němci v této cenové a objemové třídě VW 1 (brouk 1200). Jestli jsi s tím někdy jel, tak víš, že to nebyl žádný zázrak, anžto hůř topil, brzdil, byl menší a hůř seděl. O BMW 700 nemluvě. Snad jedině NSU 1000 bylo důstojným soupeřem. V Itálii jezdili v F 600 a 500. To taky nebyla žádná výhra. Ve Francii byl srovnatelný Renault Dauphin. R8 přišla později. Citroen s CV 2 a Ami se navzdory tvému zbožnému přání na 100MB nechytal ani omylem. Takže ano, embéčko byl velký létající koberec za hubičku. Že i ta hubička byla za socíku pro našince pěkně drahá je už ale úplně jiný příběh, který s klukama, co dávali tohle auto dohromady, nemá nic společného.

michal dvořák
12. března • 7:12

netvrdím . že škodovky byli špatné , ale prakticky licenční renault r8 a od r.62 -

čert
12. března • 8:32

Vzhledem k časovému průběhu vývojových prací se tvoje tvrzení nemůže zakládat na faktech. R8 přišla na trh až rok po 1000 MB a měla vše jinak. Od typu náprav a řízení, přes motor, schéma převodovky, umístění chladiče a způsobu jeho chlazení až po brzdy. Jestli byla 1000 MB něčím inspirovaná, tak to byl R Dauphin, předchůdce R8. Ale i tady jsou slova o licenci naprostý nesmysl. Kde Škoda použila řešení chráněné Renaultem, bylo spojení výlisku střechy s bočnicí na řadě 742/743 (105 až 136).

Zelí
12. března • 11:20

Vy si myslíte ten bodovaný spoj pod tou chromovanou lištou ???? To má být předmětem patentu ... to snad nemyslíte vážně. Někteří výrobci to používají do dneška.
Pravda je asi někde jinde..... na výrobu řady 105/120 koupila škoda svařovací linku, která byla objednaná rendlíkem u firmy langepén (foneticky) a byla to stará technologie vícebodových obrovských lisů, které byly na toto svařování střechy a bočnice již připraveny. To se nedalo změnit. Renault již vyrobenou svařovací linku nechtěl a použil poprvé horkou novinku - svařovnu s roboty. A tu plonkovní linku koupila škoda za velmi, velmi výhodných podmínek. Takže tolik k tomu spojení střechy a bočnice.
Všechna auta, která mají tuto zakrývací lištu ten spoj používají a že jich je.

Lord Owl
11. března • 14:40

Škoda že v čase MBéček nebyla náklonost k umístění řadící páky u volantu. Byl by to tenkrát trhák....

Zelí
11. března • 11:47

Viděl jsem š1000mb v tovární úpravě v roce 1964 na silničním okruhu Štramberk-Rybí, kde jela sposta opravených octávií a jedna tisícovka, kterou řídil pan Bobek. Vyhrál s obrovským náskokem a mnoho octávií předjel o kolo.

Kryšpín Skočdopole
11. března • 11:54

Protože si u toho pouštěl Veď mě dál cestou má. Tak se mu dobře jelo.

Eliška
11. března • 14:20

Si pleteš Pavla s Jardou.

otto II.
11. března • 9:45

Ano, pojďme si donekonečna číst a psát o našich milovaných škůdkách a škodověnkách...Pokud existuje web pro škodafily, je to právě tento!

Mara
11. března • 10:48

A on tě někdo nutí na ten web chodit, že jo ty sarkasto :D

Doporučujeme

Články odjinud