Soutěžní Škody 1000 a 1100 MB: Od skromného litru po monstrum B6

otto II.  |  11. 03. 2019 09:45

Ano, pojďme si donekonečna číst a psát o našich milovaných škůdkách a škodověnkách...Pokud existuje web pro škodafily, je to právě tento!

Odpovědět  |   | 
Mara  |  11. 03. 2019 10:48

A on tě někdo nutí na ten web chodit, že jo ty sarkasto :D

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 03. 2019 11:47

Viděl jsem š1000mb v tovární úpravě v roce 1964 na silničním okruhu Štramberk-Rybí, kde jela sposta opravených octávií a jedna tisícovka, kterou řídil pan Bobek. Vyhrál s obrovským náskokem a mnoho octávií předjel o kolo.

Odpovědět  |   | 
Kryšpín Skočdopole  |  11. 03. 2019 11:54

Protože si u toho pouštěl Veď mě dál cestou má. Tak se mu dobře jelo.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:20

Si pleteš Pavla s Jardou.

Odpovědět  |   | 
otto II.  |  11. 03. 2019 13:45

Škodovky vždy imponovaly celému světu nadpozemsky pohodlnými sedadly a podvozky typu létající koberec. Prakticky šlo a stále jde o jakýsi český Citroen. Proto jsou nesmírně oblíbené zejména v zámoří, kde si lidé opravdu potrpí na komfort a nebeské pohodlí!

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:35

No, v době kdy vyjela Š 1000 MB, tak měli němci v této cenové a objemové třídě VW 1 (brouk 1200). Jestli jsi s tím někdy jel, tak víš, že to nebyl žádný zázrak, anžto hůř topil, brzdil, byl menší a hůř seděl. O BMW 700 nemluvě. Snad jedině NSU 1000 bylo důstojným soupeřem. V Itálii jezdili v F 600 a 500. To taky nebyla žádná výhra. Ve Francii byl srovnatelný Renault Dauphin. R8 přišla později. Citroen s CV 2 a Ami se navzdory tvému zbožnému přání na 100MB nechytal ani omylem. Takže ano, embéčko byl velký létající koberec za hubičku. Že i ta hubička byla za socíku pro našince pěkně drahá je už ale úplně jiný příběh, který s klukama, co dávali tohle auto dohromady, nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 03. 2019 14:40

Škoda že v čase MBéček nebyla náklonost k umístění řadící páky u volantu. Byl by to tenkrát trhák....

Odpovědět  |   | 
michal dvořák  |  12. 03. 2019 07:12

netvrdím . že škodovky byli špatné , ale prakticky licenční renault r8 a od r.62 -

Odpovědět  |   | 
čert  |  12. 03. 2019 08:32

Vzhledem k časovému průběhu vývojových prací se tvoje tvrzení nemůže zakládat na faktech. R8 přišla na trh až rok po 1000 MB a měla vše jinak. Od typu náprav a řízení, přes motor, schéma převodovky, umístění chladiče a způsobu jeho chlazení až po brzdy. Jestli byla 1000 MB něčím inspirovaná, tak to byl R Dauphin, předchůdce R8. Ale i tady jsou slova o licenci naprostý nesmysl. Kde Škoda použila řešení chráněné Renaultem, bylo spojení výlisku střechy s bočnicí na řadě 742/743 (105 až 136).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 11:20

Vy si myslíte ten bodovaný spoj pod tou chromovanou lištou ???? To má být předmětem patentu ... to snad nemyslíte vážně. Někteří výrobci to používají do dneška.
Pravda je asi někde jinde..... na výrobu řady 105/120 koupila škoda svařovací linku, která byla objednaná rendlíkem u firmy langepén (foneticky) a byla to stará technologie vícebodových obrovských lisů, které byly na toto svařování střechy a bočnice již připraveny. To se nedalo změnit. Renault již vyrobenou svařovací linku nechtěl a použil poprvé horkou novinku - svařovnu s roboty. A tu plonkovní linku koupila škoda za velmi, velmi výhodných podmínek. Takže tolik k tomu spojení střechy a bočnice.
Všechna auta, která mají tuto zakrývací lištu ten spoj používají a že jich je.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  11. 03. 2019 18:48

Dnes nebylo o čem psát, tak vytáhli škodu. Uvítal bych články o pickupech USA a sedan ech USA s velkými motory. Ford f650 a podobne

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 03. 2019 08:00

Tapomněli jste na legendární vůz Škoda 130 RS, která v okruhové verzi vyhrála titul mistra evropy a v té soutěžní Ralye Monte Carlo ve svých kategoriiích.

Odpovědět  |   | 
Žerdas  |  12. 03. 2019 17:07

špatná koncepce? určite...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 90 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 143 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A