Soutěžní Škody 1000 a 1100 MB: Od skromného litru po monstrum B6

otto II.  |  11. 03. 2019 09:45

Ano, pojďme si donekonečna číst a psát o našich milovaných škůdkách a škodověnkách...Pokud existuje web pro škodafily, je to právě tento!

Odpovědět  |   | 
Mara  |  11. 03. 2019 10:48

A on tě někdo nutí na ten web chodit, že jo ty sarkasto :D

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  11. 03. 2019 11:47

Viděl jsem š1000mb v tovární úpravě v roce 1964 na silničním okruhu Štramberk-Rybí, kde jela sposta opravených octávií a jedna tisícovka, kterou řídil pan Bobek. Vyhrál s obrovským náskokem a mnoho octávií předjel o kolo.

Odpovědět  |   | 
Kryšpín Skočdopole  |  11. 03. 2019 11:54

Protože si u toho pouštěl Veď mě dál cestou má. Tak se mu dobře jelo.

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:20

Si pleteš Pavla s Jardou.

Odpovědět  |   | 
otto II.  |  11. 03. 2019 13:45

Škodovky vždy imponovaly celému světu nadpozemsky pohodlnými sedadly a podvozky typu létající koberec. Prakticky šlo a stále jde o jakýsi český Citroen. Proto jsou nesmírně oblíbené zejména v zámoří, kde si lidé opravdu potrpí na komfort a nebeské pohodlí!

Odpovědět  |   | 
Eliška  |  11. 03. 2019 14:35

No, v době kdy vyjela Š 1000 MB, tak měli němci v této cenové a objemové třídě VW 1 (brouk 1200). Jestli jsi s tím někdy jel, tak víš, že to nebyl žádný zázrak, anžto hůř topil, brzdil, byl menší a hůř seděl. O BMW 700 nemluvě. Snad jedině NSU 1000 bylo důstojným soupeřem. V Itálii jezdili v F 600 a 500. To taky nebyla žádná výhra. Ve Francii byl srovnatelný Renault Dauphin. R8 přišla později. Citroen s CV 2 a Ami se navzdory tvému zbožnému přání na 100MB nechytal ani omylem. Takže ano, embéčko byl velký létající koberec za hubičku. Že i ta hubička byla za socíku pro našince pěkně drahá je už ale úplně jiný příběh, který s klukama, co dávali tohle auto dohromady, nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 03. 2019 14:40

Škoda že v čase MBéček nebyla náklonost k umístění řadící páky u volantu. Byl by to tenkrát trhák....

Odpovědět  |   | 
michal dvořák  |  12. 03. 2019 07:12

netvrdím . že škodovky byli špatné , ale prakticky licenční renault r8 a od r.62 -

Odpovědět  |   | 
čert  |  12. 03. 2019 08:32

Vzhledem k časovému průběhu vývojových prací se tvoje tvrzení nemůže zakládat na faktech. R8 přišla na trh až rok po 1000 MB a měla vše jinak. Od typu náprav a řízení, přes motor, schéma převodovky, umístění chladiče a způsobu jeho chlazení až po brzdy. Jestli byla 1000 MB něčím inspirovaná, tak to byl R Dauphin, předchůdce R8. Ale i tady jsou slova o licenci naprostý nesmysl. Kde Škoda použila řešení chráněné Renaultem, bylo spojení výlisku střechy s bočnicí na řadě 742/743 (105 až 136).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  12. 03. 2019 11:20

Vy si myslíte ten bodovaný spoj pod tou chromovanou lištou ???? To má být předmětem patentu ... to snad nemyslíte vážně. Někteří výrobci to používají do dneška.
Pravda je asi někde jinde..... na výrobu řady 105/120 koupila škoda svařovací linku, která byla objednaná rendlíkem u firmy langepén (foneticky) a byla to stará technologie vícebodových obrovských lisů, které byly na toto svařování střechy a bočnice již připraveny. To se nedalo změnit. Renault již vyrobenou svařovací linku nechtěl a použil poprvé horkou novinku - svařovnu s roboty. A tu plonkovní linku koupila škoda za velmi, velmi výhodných podmínek. Takže tolik k tomu spojení střechy a bočnice.
Všechna auta, která mají tuto zakrývací lištu ten spoj používají a že jich je.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  11. 03. 2019 18:48

Dnes nebylo o čem psát, tak vytáhli škodu. Uvítal bych články o pickupech USA a sedan ech USA s velkými motory. Ford f650 a podobne

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 03. 2019 08:00

Tapomněli jste na legendární vůz Škoda 130 RS, která v okruhové verzi vyhrála titul mistra evropy a v té soutěžní Ralye Monte Carlo ve svých kategoriiích.

Odpovědět  |   | 
Žerdas  |  12. 03. 2019 17:07

špatná koncepce? určite...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První svezení: Ford Mondeo Hybrid chytá druhý dech jako kombi. Má šanci uspět?

Ford Mondeo 2.0 Hybrid iCVT (první svezení)

Benzin-elektrické pohonné ústrojí Mondea se v závěru své kariéry stěhuje do kombíku. Kufr zmenšuje i tady, ztráta ale není tak citelná, a navíc lze tuto verzi pořídit za zajímavou akční cenu.

25.  5.  2019 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A
Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku. Bude mít novinka úspěch?

Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku…

Předprodej nové Zafiry Life na našem trhu začne zhruba za měsíc. Dnes jsme si prohlédli vůbec první exemplář, který dorazil do České republiky.

15.  5.  2019 | | 30 N/A