Soutěžní sezona klepe na dveře

Už necelý měsíc zbývá do zahájení automobilové soutěžní sezony. Stejně jako vloni zahájí rallysprintem v Blovicích, teprve potom přijde na řadu klatovská rally Šumava. Co můžeme očekávat?
Soutěžní sezona klepe na dveře
Ne všichni se chystají na oba seriály – klasické soutěže i sprinty – ale mnozí využijí právě sprintů na to, aby se rozjeli a otestovali techniku. Středem pozornosti budou i letos především vozidla kategorie WRC, kterých slibují předpoklady desítku. Kdo tedy s nimi pojede? Nejdřív se musíme zmínit kdo nepojede. Tovární tým škodovky letos nenasadí do domácího šampionátu nikoho, takže trůn mistrů se po dvouletém panování Kresty a Tománka uvolní. Adeptů na vyplnění mezery je hned několik. Především plzeňská posádka Pech – Uhel, která už vloni obsadila druhé místo s Toyotou Corollou WRC. Letos přestoupila do týmu Barum a pojede hned dva mistrovské seriály – český a slovenský. Se změnou souvisí i nový vůz Ford Focus WRC, tentýž, se kterým jezdil vloni Jan Trajbold. Vůz specifikace roku 2000 dostal motor o rok mladší a bude rozhodně jedním z nejlepších vozů u nás.

Nejvíc wéercéček ale ponese značku Toyota. Především musíme mít na zřeteli posádku Trojan - ….. Nemají sice k dispozici špičkový automobil, nicméně je třeba s nimi počítat. Trojan už na pražském prosincovém rallysprintu naznačil, že se s novým autem sžívá rychle a má rozhodně medailové ambice. Ty neskrývá ani Hrdinka, který osedlá opět Subaru. Vůz specifikace 2000 mu sice nadělal na čele dost vrásek, ale technicky lepší auto aby u nás pohledal. Jestliže Hrdinka ještě vypiluje svůj styl, máme se na co těšit.

Nováčkem mezi elitou bude mladý Jan Kopecký, tentokrát s novým spolujezdcem Filipem Schovánkem. U Schovánků se profese kopilotů dědí a Filip teď bude navigovat loňského vítěze okruhového Škoda Octavia Cupu se zakoupenou Toyotou Corollou WRC. Ani ta nepatří do té absolutní špičky, ale Kopecký je velký talent a v průběhu sezony by už mohl ukázat co v něm opravdu je. Corollu WRC má i Trněný, ale tady se nedá hovořit o jezdecké špičce. Nové Corolly mají i bratři Vojtěchové a v tomto případě už si musejí dávat soupeři pozor. Vloni se ke konci sezony odnaučili bourat a bude nutné s nimi určitě počítat. Zbývají nám posádky domácích vozů WRC, tedy škodovkáři. Je jich velmi málo. Tým Pro Car hodlá koupit pro Trinera Octavii Evo II, ale zatím to ještě není jisté. Stáji ale zůstává stará EVO I, s ní se ale konkurovat už nedá. Otazník visí na Siberou. Odešel ze služeb Škody Motorsport a závodit chce dál. Jeho tým Cartec ale musel loňskou Octavii vrátit, měl ji jen půjčenou, a zatím se neví co dál.

Jak je vidět, nastal v nejvyšší kategorii nevídaný pohyb. Jakoby se ekonomická situace v soutěžním sportu vůbec neodrážela. A to nehovoříme o dalších skvělých autech, která sice nepatří do kategorie WRC, ale jsou rovněž zajímavá. O tom zase příště.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků