Soutěžní sezona klepe na dveře

Už necelý měsíc zbývá do zahájení automobilové soutěžní sezony. Stejně jako vloni zahájí rallysprintem v Blovicích, teprve potom přijde na řadu klatovská rally Šumava. Co můžeme očekávat?
Soutěžní sezona klepe na dveře
Ne všichni se chystají na oba seriály – klasické soutěže i sprinty – ale mnozí využijí právě sprintů na to, aby se rozjeli a otestovali techniku. Středem pozornosti budou i letos především vozidla kategorie WRC, kterých slibují předpoklady desítku. Kdo tedy s nimi pojede? Nejdřív se musíme zmínit kdo nepojede. Tovární tým škodovky letos nenasadí do domácího šampionátu nikoho, takže trůn mistrů se po dvouletém panování Kresty a Tománka uvolní. Adeptů na vyplnění mezery je hned několik. Především plzeňská posádka Pech – Uhel, která už vloni obsadila druhé místo s Toyotou Corollou WRC. Letos přestoupila do týmu Barum a pojede hned dva mistrovské seriály – český a slovenský. Se změnou souvisí i nový vůz Ford Focus WRC, tentýž, se kterým jezdil vloni Jan Trajbold. Vůz specifikace roku 2000 dostal motor o rok mladší a bude rozhodně jedním z nejlepších vozů u nás.

Nejvíc wéercéček ale ponese značku Toyota. Především musíme mít na zřeteli posádku Trojan - ….. Nemají sice k dispozici špičkový automobil, nicméně je třeba s nimi počítat. Trojan už na pražském prosincovém rallysprintu naznačil, že se s novým autem sžívá rychle a má rozhodně medailové ambice. Ty neskrývá ani Hrdinka, který osedlá opět Subaru. Vůz specifikace 2000 mu sice nadělal na čele dost vrásek, ale technicky lepší auto aby u nás pohledal. Jestliže Hrdinka ještě vypiluje svůj styl, máme se na co těšit.

Nováčkem mezi elitou bude mladý Jan Kopecký, tentokrát s novým spolujezdcem Filipem Schovánkem. U Schovánků se profese kopilotů dědí a Filip teď bude navigovat loňského vítěze okruhového Škoda Octavia Cupu se zakoupenou Toyotou Corollou WRC. Ani ta nepatří do té absolutní špičky, ale Kopecký je velký talent a v průběhu sezony by už mohl ukázat co v něm opravdu je. Corollu WRC má i Trněný, ale tady se nedá hovořit o jezdecké špičce. Nové Corolly mají i bratři Vojtěchové a v tomto případě už si musejí dávat soupeři pozor. Vloni se ke konci sezony odnaučili bourat a bude nutné s nimi určitě počítat. Zbývají nám posádky domácích vozů WRC, tedy škodovkáři. Je jich velmi málo. Tým Pro Car hodlá koupit pro Trinera Octavii Evo II, ale zatím to ještě není jisté. Stáji ale zůstává stará EVO I, s ní se ale konkurovat už nedá. Otazník visí na Siberou. Odešel ze služeb Škody Motorsport a závodit chce dál. Jeho tým Cartec ale musel loňskou Octavii vrátit, měl ji jen půjčenou, a zatím se neví co dál.

Jak je vidět, nastal v nejvyšší kategorii nevídaný pohyb. Jakoby se ekonomická situace v soutěžním sportu vůbec neodrážela. A to nehovoříme o dalších skvělých autech, která sice nepatří do kategorie WRC, ale jsou rovněž zajímavá. O tom zase příště.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků