Soutěž Světový motor roku 2008 již má své kandidáty

Prestižní anketa Světový motor roku již zná pro tento rok své kandidáty, které projdou hodnocením od 62 novinářů a podrobí se různým testům. Na konci tohoto procesu se dozvíme pořadí agregátů celkem v 11 kategoriích.

Mitsubishi se představí s motorem 2,0 l Turbo z modelu Lancer Evo X, Subaru přinese svůj nový boxer diesel a Nissan dorazí jak jinak než se šestiválcem 3,8 l biturbo z modelu GT-R. Audi bude zastupovat desetiválec 5,0 l z modelu RS6, Fiat zase přeplňovaná jedna-čtyřka. Mezi kandidáty najdeme i šestiválec 3,0 l Turbo od Volva.

Mezi nejzajímavější motory bude jistě patřit přeplňovaný osmiválec 6,2 l z Corvette ZR-1 a osmiválec 4,0 l z BMW M3. Mnichovská automobilka zde má i dalšího zástupce – twinturbo čtyřválec 2,0 l, který známe z modelu 123d. Mezi běžné motory můžeme zařadit například 1,8-litrový zážehový čtyřválec, který vzniknul ve spoluprací automobilek Chrysler, Mitsubishi a Hyundai.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků