Soutěž superúsporných vozítek bude v Londýně. Český tým se stále hledá

Soutěž superúsporných vozítek bude v Londýně. Český tým se stále hledá

Energie z pouhého litru benzínu může postačovat na ujetí 2606 kilometrů. To dokázalo vítězné vozidlo francouzského týmu Microjoule -La Joliverie během loňského ročníku Shell Eco-marathon Europe.

Letošní 33. ročník se opět uskuteční v Londýně - v termínu od 25. do 28. května v Olympijském parku královny Alžběty, kde se pojede na 1,6 kilometrů dlouhé městské trati. Vítězem se stane ten, kdo překoná nejdelší vzdálenost a spotřebuje při tom nejmenší množství energie.

Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Současně se bude soutěžit také o vítěze v Mistrovství světa jezdců - kde jde o kombinaci rychlosti a schopnosti úsporné jízdy.

Pozvánku na akci obdrželo 192 studentských týmů z Evropy a Afriky. Bohužel český tým se opět nezúčastní. "Je to škoda. Česká republika má obrovskou tradici v automobilové výrobě a jsem přesvědčen o tom, že je u nás spousta talentovaných studentů technických oborů, která by se dokázala postavit hlavní výzvě soutěže - vymyslet, postavit a soutěžit s vozidlem vlastní výroby dosahujícím minimální spotřeby energie," říká Petr Šindler, člen organizačního týmu evropské odnože soutěže.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků