Soutěž superúsporných vozítek bude v Londýně. Český tým se stále hledá

Soutěž superúsporných vozítek bude v Londýně. Český tým se stále hledá

Energie z pouhého litru benzínu může postačovat na ujetí 2606 kilometrů. To dokázalo vítězné vozidlo francouzského týmu Microjoule -La Joliverie během loňského ročníku Shell Eco-marathon Europe.

Letošní 33. ročník se opět uskuteční v Londýně - v termínu od 25. do 28. května v Olympijském parku královny Alžběty, kde se pojede na 1,6 kilometrů dlouhé městské trati. Vítězem se stane ten, kdo překoná nejdelší vzdálenost a spotřebuje při tom nejmenší množství energie.

Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Giganti se domluvili na podpoře vodíku. Třeba BMW a Shell

Současně se bude soutěžit také o vítěze v Mistrovství světa jezdců - kde jde o kombinaci rychlosti a schopnosti úsporné jízdy.

Pozvánku na akci obdrželo 192 studentských týmů z Evropy a Afriky. Bohužel český tým se opět nezúčastní. "Je to škoda. Česká republika má obrovskou tradici v automobilové výrobě a jsem přesvědčen o tom, že je u nás spousta talentovaných studentů technických oborů, která by se dokázala postavit hlavní výzvě soutěže - vymyslet, postavit a soutěžit s vozidlem vlastní výroby dosahujícím minimální spotřeby energie," říká Petr Šindler, člen organizačního týmu evropské odnože soutěže.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků