Soutěž mladých designérů automobilů

Již druhým rokem se mladým a neprofesionálním designérům naskýtá možnost zúčastnit soutěže o dvoutýdenní stáž v designérském centru Fordu v Kolíně nad Rýnem.
Soutěž mladých designérů automobilů

Hlavním účelem je dát českému a slovenskému designérskému dorostu možnost konfrontovat své myšlenky a změřit své designérské síly s kolegy v obou zemích. Důležitým aspektem soutěže je i to, že nejlepší návrhy budou publikovány v odborném tisku, což pro mladé designéry znamená vítanou možnost první velké veřejné prezentace.

Také pro Ford, který je znám svým pokrokovým designem a jehož "New Edge Design" patří k tomu nejzajímavějšímu ze současného automobilového stylingu, je soutěž mladých návrhářů výrazným přínosem.

"V automobilovém designu, stejně jako v jakékoliv tvůrčí práci, jsou velmi důležité nové a neotřelé nápady", říká ředitel designu Ford of Europe, Chris Bird. "Proto jsme velmi rádi, že naši kolegové v České a Slovenské republice přišli s nápadem uspořádat soutěž pro mladé automobilové designéry. Už minulý ročník přinesl několik velmi kvalitních návrhů, které by byly okamžitě použitelné v našem evropském designovém centru. A výsledkem prvního ročníku soutěže je mimo jiné i to, že u nás nyní pracují dva mladí slovenští designéři. Jsem si jist, že to nejsou poslední naše posily z ČR a SR."

Chris Bird bude mimochodem i letos předsedou odborné poroty. Ta bude složena také z předních českých a slovenských designérů doplněných o zástupce společnosti Ford a jeho vydavatelských partnerů. Hodnocení prací bude v letošním ročníku probíhat dvoukolově. Nejdříve porota na základě dodaných prací vybere sedm finalistů a ti potom za podpory Ford Motor Company zhotoví hliněný model svého návrhu, jež rozhode o vítězi. Ten bude kromě velmi zajímavého finančního ocenění pozván i na dvoutýdenní stáž do Fordova designového centra v Kolíně nad Rýnem.

Téma soutěže Ford Design Contest 2001

Mondeo je vlajkovou lodí automobilky Ford. Navrhněte nový koncept vozidla, které splní stejná kritéria (tedy komfortní transport pěti osob a zavazadel na dlouhé vzdálenosti), a rozehrajte svou fantazii na téma "Romantika dlouhých cest".

Technické požadavky

Prezentace návrhu: výlučně plošnou formou (2D). Grafickým výstupem by měla být kresba, malba nebo rendering z počítače.

Prezentační formát

A2 (594 x 420 mm)

Požadovaná dokumentace

¾ pohled zpředu
¾ pohled zezadu
portfolio (znázornění vývoje prací – skici)
detailní kresba nebo schématické znázornění funkce inovativních technických řešení
krátký textový popis vozidla (technická zpráva)

Podmínky účasti

designér – amatér, resp. student
věk: do 30 let

Uzávěrka soutěže

30. září 2001

Ceny

1. místo – 8000 DEM +dvoutýdenní stáž v designérském centru Fordu
2. místo – 4000 DEM
3. místo – 2000 DEM

Každý finalista obdrží cenu v hodnotě 1000 DM

Účastníci soutěže mohou své práce označené nápisem "Ford Design Contest" zasílat na adresu:

Motor-Presse Bohemia, s.r.o.
U Krčského nádraží 36
140 00 Praha 4

nebo

Ford Motor Company, spol. s r.o.
Thámova 16
182 00 Praha 8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků