Soumrak spalovacích motorů? Francie je hodlá do roku 2040 zakázat!

Ministr životního prostředí Nicolas Hulot.

Nicolas Hulot, francouzský ministr životního prostředí a známý to enviromentalista, se zavázal do roku 2040 v zemi ukončit prodej vozidel poháněných naftou a benzínem. Během příštích 20 let chce Hulot uskutečnit úplný přechod z konvenčních automobilů na elektromobily. Tento krok je součástí ministrova plánu, jak razantně snížit emise skleníkových plynů v zemi galského kohouta.

Hulot vypracoval plán o 23 bodech, který je rozdělen na šest hlavních témat, přičemž na jejich realizaci má pětileté volební období.

Vyzkoušeli jsme hybridy a elektromobily BMW. Všechny mají jiné přednosti

Vyzkoušeli jsme hybridy a elektromobily BMW. Všechny mají jiné přednosti


Hulot nabízí všem, kteří se rozhodnou vyměnit své dieselové auto vyrobené před rokem 1997 a benzinové auto starší 16 let za moderní, méně škodlivé, finanční pomoc od vlády. O jak vysokou finanční pomoc se jedná, ani další podrobnější informace, zatím nezveřejnil.   

Ministr Hulot rovněž potvrdil, že Francie má v pánu do pěti let, tedy roku 2022, zcela nahradit výrobu elektrické energie v uhelných elektrárnách a do roku 2025 o čtvrtinu snížit podíl jaderné energetiky na celkové produkci elektřiny. Navrhl také zákaz nových ropných a plynových vrtů na francouzském území.

Hulotovo rozhodnutí je jedním z nejčerstvějších signálů toho, že evropské vlády skutečně chtějí v co nejkratším časovém horizontu vyčistit své silnice a snížit emise produkovaných skleníkových plynů. Anne Hidalgo, starostka Paříže, v dané problematice postupuje ještě agresivněji. Město Světla, jak se Paříži přezdívá, zakázalo vjezd do centra určitým typům vozidel, výjimku mají pouze auta starší než 30 let. Hidalgo také prosazuje, aby do roku 2025 z Paříže zmizela všechna vznětovým motorem poháněná auta.

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Ovšem Francie zdaleka není první evropskou zemí, která se tímto způsobem snaží regulovat emise. V roce 2016 schválili němečtí zákonodárci návrh zákona, který zakazuje nové zážehové a vznětové automobily v Evropské unii. Nizozemská vláda navrhla podobná opatření, která by měla vstoupit v platnost v roce 2025

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků