Soumrak spalovacích motorů? Francie je hodlá do roku 2040 zakázat!

Soumrak spalovacích motorů? Francie je hodlá do roku 2040 zakázat!

Nicolas Hulot, francouzský ministr životního prostředí a známý to enviromentalista, se zavázal do roku 2040 v zemi ukončit prodej vozidel poháněných naftou a benzínem. Během příštích 20 let chce Hulot uskutečnit úplný přechod z konvenčních automobilů na elektromobily. Tento krok je součástí ministrova plánu, jak razantně snížit emise skleníkových plynů v zemi galského kohouta.

Hulot vypracoval plán o 23 bodech, který je rozdělen na šest hlavních témat, přičemž na jejich realizaci má pětileté volební období.

Vyzkoušeli jsme hybridy a elektromobily BMW. Všechny mají jiné přednosti

Vyzkoušeli jsme hybridy a elektromobily BMW. Všechny mají jiné přednosti


Hulot nabízí všem, kteří se rozhodnou vyměnit své dieselové auto vyrobené před rokem 1997 a benzinové auto starší 16 let za moderní, méně škodlivé, finanční pomoc od vlády. O jak vysokou finanční pomoc se jedná, ani další podrobnější informace, zatím nezveřejnil.   

Ministr Hulot rovněž potvrdil, že Francie má v pánu do pěti let, tedy roku 2022, zcela nahradit výrobu elektrické energie v uhelných elektrárnách a do roku 2025 o čtvrtinu snížit podíl jaderné energetiky na celkové produkci elektřiny. Navrhl také zákaz nových ropných a plynových vrtů na francouzském území.

Hulotovo rozhodnutí je jedním z nejčerstvějších signálů toho, že evropské vlády skutečně chtějí v co nejkratším časovém horizontu vyčistit své silnice a snížit emise produkovaných skleníkových plynů. Anne Hidalgo, starostka Paříže, v dané problematice postupuje ještě agresivněji. Město Světla, jak se Paříži přezdívá, zakázalo vjezd do centra určitým typům vozidel, výjimku mají pouze auta starší než 30 let. Hidalgo také prosazuje, aby do roku 2025 z Paříže zmizela všechna vznětovým motorem poháněná auta.

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Ovšem Francie zdaleka není první evropskou zemí, která se tímto způsobem snaží regulovat emise. V roce 2016 schválili němečtí zákonodárci návrh zákona, který zakazuje nové zážehové a vznětové automobily v Evropské unii. Nizozemská vláda navrhla podobná opatření, která by měla vstoupit v platnost v roce 2025

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků