Soumrak dieselů? Tato běžná auta na naftu už nekoupíte

50 komentářů

Benzín
2. listopadu • 15:44

Pro zajímavost, něco pro milovníky diesláku od schvindelvadengruppe:Auta s neopravenými TDI už v Německu nesmí na silnice, úřady to zakázaly
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/auta-s-neopra... ...

Antiautomat
2. listopadu • 18:04

Inak, uzivatelia tychto aut maju pravo vratit tovar s plnou nahradou, nakolko vyrobna chyba je dokazatelna k datumu predaja. A to bez debaty. Mali by to spravit vsetci. Potom by sa len videlo, kto v bruselprdeli na tomto zarobil najviac.

Antiautomat
2. listopadu • 18:02

Toto je ale ina tema. V mestskom aute je diesel samozrejme hovadina na osemnastu. Do velkeho a tazkeho auta, navyse s HDM, tam by som volil diesel. Inak dopadneme ako v ruskom ZILe> co kilometer, to liter. Efektivita s velkostou rastie. Tu je problem inde a to bolo neumerne zvyhodnovanie. Za vsetko jeden nemecky slogan spred dvoch dekad: '5 liter sind machbar, herr Nachbar'Volne prelozene: '5l sa da spravit, pan sused'. Je to trapny preklad ale je to aj preto, ze v plnej nahote ukazuje cim boli motoristicke ovce krmene. A to sa nebudem rozpisovat o tom, ako vyzerala nafta na cerpacke pred dvoch dekad a ako vyzera teraz. A dalsi vyvoj nebude iny. S elektrokarami to dopadne takisto. Uvidite.

Kankunen
1. listopadu • 11:19

Že nebude Fabia v chromé tříválcové naftě udělá radost obchoďákům, protože začnou fasovat Octávky 1,6ky.

Saman
1. listopadu • 13:40

ve firmach s dementnim obchodakem ktery ma nastarosti auta zcela jiste B-] spousta firem ale zacina prechazet na alternativni pohony a od dieselu ustupujou, je to otazka 4-8 let kdys naftaky z firemnich flotil tak nejak zmizej na nicotna procenta, delal jsem takoveho nakupciho aut ve firme kde jich jezdi prez 300 a ac se me to za ten rok nepodarilo zmenit, a jen zhruba 15 aut nove porizenych ten rok bylo na benzin, tak dnes ta firma ma v nafte jen auta sefstva a dosluhuji jim tak asi 3 octy u obchodaku, jinak si dnes zadele vozej v Subarkach v benzinu s LPG a v Passatech s benzinama, a tesi me ze novej nakupci co tam je ted se snazi protlacit i takove kousky jako pluginy a nebo jednomu ze sefu elektro, za tu 2 roky prisli nato ze diesely pro ne byli podstatne drazsi nez ty soucasne benzinaky v plynua jsem hrcej na to ze to zacalo mou snahou zmenit v te firme zabehlej nesmysl s dieselama B-]

Josef
1. listopadu • 16:25

Co je to za firmu "odborníku"? Pokud je to něco jako "Česká pošta", tak samozřejmě na poskakování od schránky do schránky na sběr listovních zásilek je benzin vhodnějíš než diesel. Ale na dlouhé trasy a velké proběhy km je vhodnější nafta. To je obecně platný fakt potvrzený reálnými zkušenostmi těch, kdo organizují a řídí firemní flotily s ohledem na vyhodnocování výše nákladů. Nic nelze generalizovat a případ od případu může vysledek a složení firemní flotily vypadat jinak. Někdy převládá nafty, někdy benzin a někde zase možná CNG. A nebo je to smíšené a rozdělené podle toho, jakým způsobem budou konkrétní auta používána.

mpolan
2. listopadu • 8:15

A proč je "vhodnější nafta"? Má to i nějaký reálný podklad, nebo je to prostě jen léty zaužívaný plk kolenovrtů? Na dlouhou cestu je nejlepší letadlo, pak vlak a teprve pak auto. A když tedy auto, potom co nejtišší a nejpohodlnější, tedy v první řadě benzin, pak diesel.

Josef
2. listopadu • 22:18

Antiautomat odpověděl za mne. Doplním to i mnohaletou zkušeností, kdy používám naftovou služební Octavii, dříve Passata a jako soukromé - rodinné benzinového "něco" nad 2 litry víceválcového sportovního sedana (rozhodně dobré a zábavné svezení na těch 15-20 tisíc km ročně...). Při 40-50 tisící služebních km se určitě naftový motor vyplatí a na dálnicích vůbec nevadí. Když jsem občas dostal na cestu přes Německo náhradní Octavii nebo Superba s motory 1,8 TSI, tak jsem spotřebu měl o 2-3 litry větší než s 2.0TDI. To, že se méně často tankuje je jasné, a proto nafta je třeba i třeba z tohoto důvodu vhodnější.
Je vidět, že jsi "teoretik". Na dlouhou cestu je nejlepší letadlo jen v případě, že se jedná o jedinou cílovou destinaci služební cesty na 1-2 dny. Pokud se veze navíc více zavazadel, tak je to s letadlem problematičtější. A kdo zažil situaci, že se mu kufr zatoulal někam jinam a potom shání vhodné náhradní oblečení pro obchodní jednání, tak letadlo zrovna dvakrát nemiluje. A vlak? To je už jiné kafe. Ale ne pro nás v Česku. Až tu bude svištět TGV nebo něco podobného a za 4 hodiny budu z Prahy v Paříži, tak není o čem diskutovat, to je jasné.
A to nejtišší a nejpohodlnější auto? Pokud by ses svezl třeba naftovým MB S-kem, tak bys nepsal takové pitomosti. Na dálnicích v Německu člověk potká opravdu hodně naftových "korábů", které potvrzují, že na velké vzdálenosti ve velkém autě je pořádný velký naftobý motor rozhodně dobrá volba.

Antiautomat
2. listopadu • 18:09

Pretoze pri ustalenej rychlosti vyuziva krutiaci moment a vyssiu ucinnost. V opacnom pripade by boli dialkove autobusy a kamiony na benzin a to zatial, ze, nie su. Inak, tie lietadla 'jazdia' na nieco, co je tej nafte dost podobne.

Pepan
1. listopadu • 10:02

No ta info není žádná "bomba", diesel opravdu do 2. auta, tedy myslím malého městského auta o kterých to je, opravdu nepatří a zákazníci to prodejcům nekupovali už asi 10let a když ano, tak v jednotkách procent. Takže se moc o objevnou zprávu nejedná, prostě přizpůsobení se poptávce. A elektro cesta je, tedy spíš bude ještě hodně dlouháá, výrobci možná, tedy doufám, že určitě :-) zvládnou i ten reálný dojezd cca 500km a nabíjení do 30min., ale to nejdůležitější, tedy nabíjecí infrastruktura je totálně nepřipravená.Díky masivní poptávce se skokově zvýší cena energií a to pak zaplatí všichni i když elektroauto mít nebudou. A to neřeším opětovný prodej takového auta a jeho pokles při prodeji, případné "recyklační poplatky", které stát s radostí zavede.

Saman
1. listopadu • 13:35

cena elektriny skokove nahoru nepujde, zaprve je to nesmysl, zadruhe cena elektriny je minimalne v CR regulovana a zaptreti, zvyseni cen elektriny by vedlo k extremnimu rozsireni elternativnich zpusobu ziskavani elektriny, takze dodavatele elektriny by do par let zjistili ze ji od nich vere jen pulka lidi a zbytek si proste nasel jinej zdroj ;-) prozatim cena elektriny v cele Evrope spise klesa ;-) za lonskej rok byl v CR pokles ceny elektriny o 9% v prumeru , pritom poptavka po elektrine se zvysila a lehce stale stoupa

Pavel
2. listopadu • 15:34

Cena elektřiny a hlavně její dostupnost se dramaticky změní jakmile budou odstaveny obě naše jaderky. To, že nikdo náhradu nepostaví je zřejmé. Pak budeme závislí na síle větru na Baltu a kolik nám toho Němci dodají neb FVE je celkem k smíchu a zatím přes více než 40 miliardové roční náklady dodají 5% naší výroby.

Pepan
1. listopadu • 13:55

Bavíme se o budoucím plném přechodu na elektroauta, tzn. v Evropě miliony vozidel, tedy vypočet s aktuálním stavem trošku pokulhává (aktuálně celosvětově je 0,2% registrovaných aut full elektro). řekněme něco o tom vím a poptávka znamená takřka výhradně navýšení ceny, nehledě na to, že stát jaksi nebude mít příjem ze spotřební daně z paliva, takže jen velká optimista, nechci říkat naivní člověk si myslí, že vše bude stejné, protože cena je regulována. A taky budou chybět tak 2-3jaderné bloky aby bylo odkud brát a jaksi systém funguje tak, že to státní ČEZ bude platit ze státních peněz, tedy stát musí více vybrat, a nejjednodušší cesta je z vyšší ceny energií.

Niemand
2. listopadu • 7:14

To čo píšeš je blbosť. Problem by bol elektrifikovať nákladne a auta a iné ťažké stroje. Pre osobné auta s prehľadom stačí elektrika ktorú teraz exportujete. Ale krajiny čo importujú by mali problém a to by mohlo zamávať s cenami elektriky v rámci EU. A Slovensko bude po dokončení Mochovských blokov v podobnej situácii. S tým, že náš energeticky mix ma nižšie emisie CO2 na KWh. Problémy sú inde. Cena, čas nabíjania, nedostatok verejných nabíjačiek a keby pribudlo e-aut tak možno nedostatočná prenosová sústava na miestach kde by bolo treba rýchle nabíjačky(diaľničné odpočívadla a pumpu).

€€
1. listopadu • 8:13

Mě nafta nevadí, mám tři auta v rodině a ušetříme oproti benzinu desetitisíce ročně, dokud to nebude stejně, tak není důvod co měnit, v první a poslední řadě jsou peníze, beru to ekonomicky.... Samozřejmě bych taky rád měl benzín a jezdil stejně, ale reálně to vidím až tak za 15-20 let se to srovná

Marex
1. listopadu • 15:03

Uvažovat ekonomicky není nic špatného, pokud máte ty diesely v perfektním stavu a nikdo se za váma nedusí. Já zvolil v rodině už před 12 lety u všech vozů LPG a úspora na palivu je větší i proti naftě a přesto jsem mohl zůstat u benzínových motorizací, aniž bych musel šidit servis u LPG.

883ccm
1. listopadu • 12:36

Tobě možná ne, ale těm, co musí jet za Tebou rozhodně ano. Ale co, hlavně, že je to na první a povrchní pohled levnější - typický bezohledný kolenovrt :-(

Antiautomat
2. listopadu • 18:15

toto nie je tak jednoduche. Mozes ist za zasmradenou Aviou, ktora vypusta sadze a budes nadavat, pretoze Tvoje dychacie cesty to zistia a filtruju. Ale mozes ist aj za priamovstrekom, ktoreho mikrocastice neucitis, budes si uzivat bez-smrad, ale mas to potom okamzite cez bio-membrany a sliznice v tele. A este budes z toho aj nadseny.Kamenari, ktori brusia mramor, ti by mohli rozpravat.

Josef
2. listopadu • 22:59

Jako by 883 nevěděl, že i do přímovstřikových benzinových motorů budou výrobci montovat od příštího roku filtry pevných částic. Proč asi, že ? To ale některým zdejším "mudrcům" nedojde.

Joe Doe
1. listopadu • 8:47

Ratas do toho len phm? Alebo beries do uvahy aja) vyssia nakupna cena (v porovnani s benzinovym ekvivalentom)
b) vyssie servisne naklady
c) mocovina, filter pevnych castiDiesel v osobaku je mrtvy.

fela
1. listopadu • 9:32

Diesel v osobáku nie je mŕtvy pre tých, čo potrebujú dlhé presuny. Ja za klientami dochádzam i 1000 km, nie vždy sa dá použiť lietadlo.

Saman
1. listopadu • 13:31

pokud mas velke najezdy, tak treba Tesla by se ti zaplatila velice rychle ;-) proto se taky daji najit na prodej Tesly stare 3 roky co maj nalitano prez 250 tisic km (na baterku a pohon stale 5 let zaruka), ty lidi rychle pochopili v cem je sila nekterych BEV a jak se da usetrit na jejich provozu celkem velike castkyjinak pokud za klienty jezdis tak daleko, jiste to mas nalezite zaplacene ;-) me stacilo jet dieselem jedinkrat do Italie (Octavii Scout) a poslouchat porad to duneni a klapani bych asi fakt nevydrzel nejak delsi dobu, na Nemeckych dalnicich to bylo ve vyssich rychlostech doslova utrpeni pro usi, psolouchat to jeste par hodin tak asi zacnu trpet na migreny, takze pokud ty takto jezdis delsi trasy a casto, tak te spis lituju ze si to jeste obhajujesja osobne si nemyslim ze penize jsou na prvnim miste, pro me je teda na prvnim miste zdravi me rodiny a moje, stesti me rodiny a moje a penize mam nekde vzadu v kolonce, zajisti me abych mohl spohode zit a nestresovat se a tedy netrpelo to zdravi dobudoucna

Antiautomat
2. listopadu • 17:52

Saman, velkymi najadzmi sa nerozumie cesta raz za tyzden na chalupu.

Josef
1. listopadu • 16:05

Ach ty svatá prostoto.... Cituji Samana: "...me stacilo jet dieselem jedinkrat do Italie (Octavii Scout) a poslouchat porad to duneni a klapani bych asi fakt nevydrzel nejak delsi dobu, na Nemeckych dalnicich to bylo ve vyssich rychlostech doslova utrpeni pro usi, psolouchat to jeste par hodin tak asi zacnu trpet na migreny, takze pokud ty takto jezdis delsi trasy a casto, tak te spis lituju ze si to jeste obhajujes,"
To je ale "odborník" - sveze se jedenkrát dieselem Octavií a je schopen vyslovit (napsat) "názor". Jako by nevěděl, že není diesel jako diesel a není auto jako auto. Přitom je jasné, že kdo jezdí veliké vzdálenosti, tak rozhodně ne v autě nižší střední třídy. Pokud by se Saman svezl "klasikou" v podobě "německé svaté trojice" poháněné pořádnými diesel motory (třeba ten 6 válec v MB E, S je perfekt) tak by nemohl napsat takovou koninu. Nebo něco levnějšího třeba v podobě naftové Hondy Accord. Kdysi jsem měl možnost si ji vyzkoušet a motor se choval a zněl jako benzinový a žádné dunění.
Zkrátka "čecháček" omezený od Škody do Škody a znající maximálně Octavii je odborník a má ve všem jasno...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lord Owl
2. listopadu • 8:55

Moje Volvo V70 2,5 TDI je ve vyšších rychlostech v kabině tiché, pětiválec jen přede. Řvát začne typicky až při podřazení o stupeň níž a otáčkách nad 3500. Takže rád si projedu Octavii Scout, koncernové vozy mě totiž vždy "ne"přitahovaly :-D. Jinak pokud by si někdo chtěl kupovat nové auto v benzínu, tak má docela smůlu, protože automobilky to osekávají co mohou, šestiválce mizí a je tendence přeplňovat slaboučké kubatury, takže to je zase k těm emisím nežádoucí.

stealth01
2. listopadu • 9:46

Jsou asi výjimky, ale já jsem projel fakt hodně dieselů a přede snad jen V8. Všechny šestiválce v naftě byly sice kultivovanější, ale po nedávno testované 530D (https://youtu.be/QXAdLOc61Dg)... bych určitě šel do benzinu. Na druhou stranu, V8 diesel už vážně ušima nepoznám spalované palivo. To je jen takové hučení, hodně podobné zážitku, který jsem měl s Tatrou 613.

tom
1. listopadu • 14:06

Jasne a ted jeste o karkulce. Na německé dálnici kluk motoru prehlusi hluk od pneu, aerodynamicky apod., navic diesel klepe v nízkých otáčkách, takze na dálnici asi ne:-).

Joe Doe
1. listopadu • 12:42

A to nemozes za klientami dochadzat autom, ktore nespaluje naftu?

Antiautomat
1. listopadu • 18:51

odpoved je jasna, diesel ma vacsiu tepelnu ucinnost/nizsie straty.Cize na pravidelne dlhe cesty, volim preplnany diesel.
Na rodinne auto aspon v mojom pripade, skor benzin.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
2. listopadu • 9:22

Ekvivalentny diesel ma na dialnici rovnaku spotrebu ako moj benzinovy hybrid s automatom.

stealth01
2. listopadu • 9:43

Pojďme si to rozdat... Navrhuji trasu Praha - Hradec Králové - Praha.
Ty budeš mít svůj Toybrid a já pojedu se svým TDI. Aby to bylo ekvivalentné, tak mou spotřebu potom vydělíme dvěma. Mám objem motoru 3996 ccm a 4x vyšší výkon. Mé auto má velký čelní odpor, hmotnost 2.5 tuny a permanentní 4x4.
Já tipuju spotřebu okolo 8 litrů. Když to podělíme dvěma, tak při 130 by ti to mělo žrát necelé čtyři, abys dohnal evropské výrobce (což pochybuju)...

mpolan
2. listopadu • 10:22

Počítáš s hezkými nesmysly. Maximální výkon auta je vcelku podružný při takové jízdě ustálenou rychlostí. Ale to ty samozřejmě víš, jen spoléháš na to, že to neví ten druhý...

Antiautomat
2. listopadu • 17:50

Teraz mi nie je uplne jasne ako ohromne pomaha hybrid pri jazde ustalenou rychlostou 130kmh. Nie, nejde mi o vyklad pricipu apod, ide mi o cistu fyziku. Tu pojde jedine a len o efektivitu a v tom, ci sa Ti to paci alebo nie, v tom ma stealth pravdu. Pretoze naftovy motor. Netvrdim ze treba brat hned a zrovna stvorliter, ale napriklad ja som s nalozenou 520d dal 1200+ a to som sa ani velmi krotit nemusel. Odhliadnuc od faktu, ze ta 520d je kusom auta uplne inde.

stealth01
2. listopadu • 17:18

Tak podruzny je. Ale ja musím naplnit palivem 2x více válců. Permanentní čtyřkolka a hmotnost taky hraje určitou roli. Nicméně na dálnici bude dvoulitrová nafta dle mého úspornější než hybrid od Toyoty.

Josef
1. listopadu • 16:15

Jo a ještě něco pro dalšího "odborníka" Joe Doe, který asi nic neslyšel o tom, že filtry pevných částic se budou povinně montovat i do aut s benzinovými motory. Čili to časem vyjde s těmi technickými "komplikacemi" a "opatřeními" na stejno u všech spalovacích motorů. Pokud svět ovládne "zelená" lobby a ekobyrokrati, tak se budou montovat filtry pevných částic snad i do motorů na CNG a možná nejrůzněší speciální "filtry" se budou nasazovat i na pozadí dobytka v pasoucích se stádech kvůli "nadprodukci" metanu...

Jumbo
1. listopadu • 8:28

Lobby lobby, to samé elektřina :) až to bude mít dojezd aspoň 700 km bez rozdílu na vliv jízdy a počasí, nabíjení max 2-3 minuty rychlo nabytí nebo výměna aku. Bude to dávat smysl

Joe Doe
1. listopadu • 8:44

"až to bude mít dojezd aspoň 700 km bez rozdílu na vliv jízdy a počasí"Ukaz mi JEDINY druh pohonu automobilu, kde dojazd (spotreba) nie je ovplyvnena pocasim, stylom jazdy atd.

Pavel
2. listopadu • 15:28

Vycházejte ze stavu trvalého používání topení nebo klimatizace a průměrného užití město/venkov. Stačí i menší dojezd, třeba 500 km, ale možnost "natankovat" během několika málo minut a ne hodin aniž by to mělo vliv na životnost baterie a nemuset stát na rychlonabíjecí stojan frontu. A také neumrznout v zimě na dálnici, když se to jako obvykle zasekne na několik hodin.

Josef
2. listopadu • 22:27

Souhlas.

Josef
1. listopadu • 16:39

Pro Joe Doe | 01. 11. 2017 08:44 | [212.47.19.xxx], pokud bys pozorně četl a zamyslel se nad obsahem jeho sdělení, tak se on vyjádřil v tom smyslu, tak bude pro něj přijatelné když s těmi "elektro" auty bude mít dojezd alespoň těch 700 km i když bude šlapat na plyn (pardon na "elektrolreguátor") a/nebo bude mít zapnutou klimatizaci či topení. Z obsahu toho jeho sdělení tak logicky vyplývá, že je mu jasné, že když pojede eko stylem a bude mít vypnuté topení nebo klimatizaci, tak na "baterky samozřejmě dojede dál než těch 700 km.
Ten jeho "požadavek" splňuje současný naftový "dálkoběžník" v podobě třeba Passatu, který těch 700 km na jednu nádrž ujede, i když na to bude "šlapat" a bude mít zapnutou klimatizaci. Samozřejmě když pojede "slušně" tak 1000 km na jednu nádrž není problém.

Joe Doe
2. listopadu • 9:20

On sa vyjadril presne tak, ako sa vyjadril.Jeho tvrdenie je v rozpore s elementarnou fyzikou.A prosim, nedavaj za priklad Passat, dobre? Dehonestujes sa tym.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
2. listopadu • 22:25

Já se snad dehonestuji Passatem (bohužel nic lepšího jsem jako služební auto nedostal), jenže ty se Joe dehonestuješ obsahem tvých příspěvků, které napíšeš a "chápáním" obsahu textu, který (možná) přečteš.

homer
1. listopadu • 11:53

velkoobjemový benzíny a vlastně i diesely jezděj furt za stejno, maximálně můžeš něco ubrat čepičářskym stylem

Joe Doe
1. listopadu • 12:39

Nikdy som si nemyslel, ze takuto volovinu napise niekto na automobilovom fore.Si naozaj taky tupec, ze budes trvrdit, ze jazda 'teraz na to dupnem' spotrebuje rovnake mnozstvo paliva ako normalna jazda o okreske?Ak ano, tak si mizerny sofer.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
1. listopadu • 18:33

Velkoobjemovy motor nema tvejch smutnejch 1600 ccm. Mamuti kroutak + automat drzi motor v optimalnich otackach a kupodivu nakonec zere stejne v lete v zime, do kopce z kopce, do zatacky nebo rovne.

Joe Doe
2. listopadu • 9:18

Je sice pravda, ze jazdim na hybride, ale ten ma 1800 ccm, a v mojej automobilovej historii su auta od 1200 po 4000 ccm. A spotreba kazdeho sa odvijala od sposobu jazdy.Fyzika nepusti. Fyzika je taka vec, ktora ti vzdy da cez hubu, ked sa pokusis prekrocit jej zakony.A mimochodom... Formula 1 v sucasnosti pouziva motory smutneho objemu 1600 ccm.

mpolan
2. listopadu • 8:13

No, jestli máš jen takovéhle zkušenosti, pak jsi ten motor nikdy doopravdy nevyzkoušel a nevyužil jeho potenciál. A pak ti je zcela k ničemu.

Niemand
2. listopadu • 7:01

Je vidno, ze si veľkoobjemový motor ešte nemal, alebo nechápeš čo to znamená prehnať auto. Aj 300konova atmosféra, ma inú spotrebu pri jazde na pohodu a pri 250 na nemeckej diaľnici. A o poriadnom prehnaní motora ani nehovorím, tam nie je problém dostať sa na čísla začínajúce dvojkou.

Antiautomat
1. listopadu • 18:48

...efektivita...

Doporučujeme

Články odjinud