Souhvězdí C se rozrůstá

Přestože je stále možné i limuzínu třídy C označit za novinku na automobilovém trhu, přichází Mercedes-Benz s další novinkou patřící do třídy C. Mercedes-Benz C Sport Coupé je atraktivní dvoudveřový model a svou výstavní premiéru si odbude na pařížském autosaloně 28. září.
Souhvězdí C se rozrůstá
Přestože je stále možné i limuzínu třídy C označit za novinku na automobilovém trhu, přichází Mercedes-Benz s další novinkou patřící do třídy C. Mercedes-Benz C Sport Coupé je atraktivní dvoudveřový model a svou výstavní premiéru si odbude na pařížském autosaloně 28. září.

Jméno Sport Coupé podtrhuje dynamické a pokrokové vlastnosti nové třídy C. Sport Coupé nastoluje nové trendy sportovního řízení s vysokými technickými standarty Mercedesu. Přesto, že Sport Coupé je od pohledu temperamentní, je to stále Mercedes-Benz. Svědčí o tom typické znaky vozů Mercedes-Benz, jako je například typická mřížka chladiče s trojcípou hvězdou.

Jestliže příď nového Mercedesu hlásá příslušnost ke znače, pak záď je něčím úplně novým. Platí to zejména o vysoko položené zadní hraně zavazadlového prostoru s integrovaným křídlem a o tmavě zbarveném panelu mezi zadními světly.

Unikátně je řešena je i střecha. Od předního okna k zadnímu křídlu je zhotovena kompletně ze skla. Navíc stačí pouze stisknout tlačítko a přední polovina střechy se odsune vzad. Sport Coupé je o 138 mm kratší než limuzína, měří tedy 4 343 mm. Sport Coupé je také o 20 mm nižší, na čemž se 10 mm podílí snížení podvozku. Přes kompaktní vnější rozměry a dvoudveřovou karoserii nabízí dostatek místa pro čtyři cestující. Ti přední usedají do sportovně tvarovaných sedadel a ti zadní pak do asymetricky dělených sedadel, po jejichž sklopení lze získat až 1 100 litrů zavazadlového prostoru.

Vybavení interiéru dodržuje vysoký standard značky. Interiér je dekorován prvky z hliníku. O tom, že sedíme ve sportovním voze nás přesvědčí tříramenný volant, na kterém najdeme ovládací prvky autorádia, telefonu a některých dalších funkcí.

Sport Coupé pohání výhradně benzínové a dieselové čtyřválce. Nejvýkonnějším motorem je ten s obsahem 2.3 l přeplňovaný mechanickým kompresorem. Výkon 197 koní umožňuje automobilu dosáhnout 100 km/h. za cca 8 s. Maximální rychlost je necelých 240 km/h. Druhým nejvýkonnějším motorem je také mechanicky přeplňovaný, ale má objem pouze 2.0 a výkon 163 koní. Nabídku benzínových motorů uzavírá atmosférická 1.8 s výkonem 129 koní.

Úplně posledním motorem, který si budou zákazníci moci zvolit je dieselová 2.2 vybavená systémem Common-Rail, která nabízí 143 koní, vystačí na každých 100 km s průměrně 6,2 l nafty.

Velkou novinkou u vozů Mercedes-Benz je možnost přiobjednat si i automatizovanou šestistupňovou převodovkou „Sequentronic“. Nová převodovka ještě více podporuje „dynamický“ zážitek z řízení a navíc i snížení spotřeby paliva.

Pro zákazníky, kterým se nový Mercedes-Benz Sport Coupé zdá málo sportovní je připraven „Evolution Sport Package“ – sportovní paket. Tento sportovní paket obsahuje 17“ litá kola obutá do pneumatik 225/40 R17, snížený sportovní podvozek, kůží potažený sportovní volant a další prvky přinášející lepší sportovní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků