Souhvězdí C se rozrůstá

Přestože je stále možné i limuzínu třídy C označit za novinku na automobilovém trhu, přichází Mercedes-Benz s další novinkou patřící do třídy C. Mercedes-Benz C Sport Coupé je atraktivní dvoudveřový model a svou výstavní premiéru si odbude na pařížském autosaloně 28. září.
Souhvězdí C se rozrůstá
Přestože je stále možné i limuzínu třídy C označit za novinku na automobilovém trhu, přichází Mercedes-Benz s další novinkou patřící do třídy C. Mercedes-Benz C Sport Coupé je atraktivní dvoudveřový model a svou výstavní premiéru si odbude na pařížském autosaloně 28. září.

Jméno Sport Coupé podtrhuje dynamické a pokrokové vlastnosti nové třídy C. Sport Coupé nastoluje nové trendy sportovního řízení s vysokými technickými standarty Mercedesu. Přesto, že Sport Coupé je od pohledu temperamentní, je to stále Mercedes-Benz. Svědčí o tom typické znaky vozů Mercedes-Benz, jako je například typická mřížka chladiče s trojcípou hvězdou.

Jestliže příď nového Mercedesu hlásá příslušnost ke znače, pak záď je něčím úplně novým. Platí to zejména o vysoko položené zadní hraně zavazadlového prostoru s integrovaným křídlem a o tmavě zbarveném panelu mezi zadními světly.

Unikátně je řešena je i střecha. Od předního okna k zadnímu křídlu je zhotovena kompletně ze skla. Navíc stačí pouze stisknout tlačítko a přední polovina střechy se odsune vzad. Sport Coupé je o 138 mm kratší než limuzína, měří tedy 4 343 mm. Sport Coupé je také o 20 mm nižší, na čemž se 10 mm podílí snížení podvozku. Přes kompaktní vnější rozměry a dvoudveřovou karoserii nabízí dostatek místa pro čtyři cestující. Ti přední usedají do sportovně tvarovaných sedadel a ti zadní pak do asymetricky dělených sedadel, po jejichž sklopení lze získat až 1 100 litrů zavazadlového prostoru.

Vybavení interiéru dodržuje vysoký standard značky. Interiér je dekorován prvky z hliníku. O tom, že sedíme ve sportovním voze nás přesvědčí tříramenný volant, na kterém najdeme ovládací prvky autorádia, telefonu a některých dalších funkcí.

Sport Coupé pohání výhradně benzínové a dieselové čtyřválce. Nejvýkonnějším motorem je ten s obsahem 2.3 l přeplňovaný mechanickým kompresorem. Výkon 197 koní umožňuje automobilu dosáhnout 100 km/h. za cca 8 s. Maximální rychlost je necelých 240 km/h. Druhým nejvýkonnějším motorem je také mechanicky přeplňovaný, ale má objem pouze 2.0 a výkon 163 koní. Nabídku benzínových motorů uzavírá atmosférická 1.8 s výkonem 129 koní.

Úplně posledním motorem, který si budou zákazníci moci zvolit je dieselová 2.2 vybavená systémem Common-Rail, která nabízí 143 koní, vystačí na každých 100 km s průměrně 6,2 l nafty.

Velkou novinkou u vozů Mercedes-Benz je možnost přiobjednat si i automatizovanou šestistupňovou převodovkou „Sequentronic“. Nová převodovka ještě více podporuje „dynamický“ zážitek z řízení a navíc i snížení spotřeby paliva.

Pro zákazníky, kterým se nový Mercedes-Benz Sport Coupé zdá málo sportovní je připraven „Evolution Sport Package“ – sportovní paket. Tento sportovní paket obsahuje 17“ litá kola obutá do pneumatik 225/40 R17, snížený sportovní podvozek, kůží potažený sportovní volant a další prvky přinášející lepší sportovní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků