Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Dnes už předchozí generace Renaultu Mégane se nám zapsala hluboko do srdce především díky úžasné sportovní verzi R.S., která vyvrcholila nekompromisním provedením Trophy-R. O té už ale můžeme také mluvit jedině v minulém čase, protože po sedmi letech, přesně 6. července 2016, se výrobní linka na Mégane III R.S. definitivně zastavila. 

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Celkem se na světlo světa podívalo přibližně 30 tisíc vozů, které si našly cestu do 30 zemích - kromě Evropy to bylo také Japonsko, Austrálie, Jižní Afrika, Singapur nebo Čína. A sluší se připomenout, že právě tato generace si připsala rekord nejrychlejší předokolky na Nürburgringu s časem 7:54.36. Dnes už je držitelem Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ale Renault byl králem Zeleného pekla skutečně dlouho.

A už teď je jisté, že nová generace bude zase o něco rychlejší. Bude ale v mnoha ohledech skutečně zásadně jiná. Předně už nedostane sportovní třídveřovou karoserii, ale praktičtější pětidveřovou. A pravděpodobně se bude spoléhat na o dvě deci menší motor s výkonem 224 kW (300 koní).

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Hodně se spekuluje nad převodovkou, dost možná bude Mégane R.S. v nabídce už jen výhradně s dvouspojkovým automatem jako současné Clio, některé zdroje ale zase tvrdí, že dostanou zákazníci na výběr. Zcela jasno není ani v tom, jestli bude nová generace předokolka, nebo čtyřkolka. Podobnou změnou si prošel i nový Focus RS a rozhodně mu to pomohlo.

Představení nové generace by se mělo odehrát už na autosalonu v Ženevě na jaře příštího roku, pokud se tak nestane, přichází v potaz autosalon ve Frankfurtu na podzim. Prodej by pak měl odstartovat na konci roku 2017, nebo zkraje roku 2018.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků