Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Dnes už předchozí generace Renaultu Mégane se nám zapsala hluboko do srdce především díky úžasné sportovní verzi R.S., která vyvrcholila nekompromisním provedením Trophy-R. O té už ale můžeme také mluvit jedině v minulém čase, protože po sedmi letech, přesně 6. července 2016, se výrobní linka na Mégane III R.S. definitivně zastavila. 

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Celkem se na světlo světa podívalo přibližně 30 tisíc vozů, které si našly cestu do 30 zemích - kromě Evropy to bylo také Japonsko, Austrálie, Jižní Afrika, Singapur nebo Čína. A sluší se připomenout, že právě tato generace si připsala rekord nejrychlejší předokolky na Nürburgringu s časem 7:54.36. Dnes už je držitelem Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ale Renault byl králem Zeleného pekla skutečně dlouho.

A už teď je jisté, že nová generace bude zase o něco rychlejší. Bude ale v mnoha ohledech skutečně zásadně jiná. Předně už nedostane sportovní třídveřovou karoserii, ale praktičtější pětidveřovou. A pravděpodobně se bude spoléhat na o dvě deci menší motor s výkonem 224 kW (300 koní).

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Hodně se spekuluje nad převodovkou, dost možná bude Mégane R.S. v nabídce už jen výhradně s dvouspojkovým automatem jako současné Clio, některé zdroje ale zase tvrdí, že dostanou zákazníci na výběr. Zcela jasno není ani v tom, jestli bude nová generace předokolka, nebo čtyřkolka. Podobnou změnou si prošel i nový Focus RS a rozhodně mu to pomohlo.

Představení nové generace by se mělo odehrát už na autosalonu v Ženevě na jaře příštího roku, pokud se tak nestane, přichází v potaz autosalon ve Frankfurtu na podzim. Prodej by pak měl odstartovat na konci roku 2017, nebo zkraje roku 2018.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků