Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Současný Mégane R.S. se loučí, nová generace přijde už příští rok

Dnes už předchozí generace Renaultu Mégane se nám zapsala hluboko do srdce především díky úžasné sportovní verzi R.S., která vyvrcholila nekompromisním provedením Trophy-R. O té už ale můžeme také mluvit jedině v minulém čase, protože po sedmi letech, přesně 6. července 2016, se výrobní linka na Mégane III R.S. definitivně zastavila. 

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Volkswagen | Renault | Volkswagen Golf

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Celkem se na světlo světa podívalo přibližně 30 tisíc vozů, které si našly cestu do 30 zemích - kromě Evropy to bylo také Japonsko, Austrálie, Jižní Afrika, Singapur nebo Čína. A sluší se připomenout, že právě tato generace si připsala rekord nejrychlejší předokolky na Nürburgringu s časem 7:54.36. Dnes už je držitelem Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ale Renault byl králem Zeleného pekla skutečně dlouho.

A už teď je jisté, že nová generace bude zase o něco rychlejší. Bude ale v mnoha ohledech skutečně zásadně jiná. Předně už nedostane sportovní třídveřovou karoserii, ale praktičtější pětidveřovou. A pravděpodobně se bude spoléhat na o dvě deci menší motor s výkonem 224 kW (300 koní).

Testy | Technika | Srovnávací testy | Ford | Renault | Názory

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Hodně se spekuluje nad převodovkou, dost možná bude Mégane R.S. v nabídce už jen výhradně s dvouspojkovým automatem jako současné Clio, některé zdroje ale zase tvrdí, že dostanou zákazníci na výběr. Zcela jasno není ani v tom, jestli bude nová generace předokolka, nebo čtyřkolka. Podobnou změnou si prošel i nový Focus RS a rozhodně mu to pomohlo.

Představení nové generace by se mělo odehrát už na autosalonu v Ženevě na jaře příštího roku, pokud se tak nestane, přichází v potaz autosalon ve Frankfurtu na podzim. Prodej by pak měl odstartovat na konci roku 2017, nebo zkraje roku 2018.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků