Současný Jaguar XJ stihl poslední facelift

Zatímco Jaguar již pilně testuje nové XJ, současné vlajkové lodi značky dal pro modelový rok 2009 ještě několik dílčích změn, které budou v její historii těmi posledními. Úpravy směřovaly ke zvýšení komfortu a cenovému zváhodnění tohoto luxusního sedanu s výraznými sportovními ambicemi. Většina z nich proto směřovala k interiéru. Zde se nachází nová sedadle s vylepšenou oporou a standardním vyhříváním těch předních ve všech stupních výbavy. Standardem se rovněž stává elektronicky řízená charakteristika pérování kol.

Modifikovaná sedadla přispěla rovněž ke snadnějšímu nastupování na zadní sedadla, kde je nyní díky nim také více místa pro kolena. Základním modelem zůstává XJ Executive se vznětovým šestiválcem 2,7 V6 a do jeho výbavy spadají například navigační systém, parkovací asistent vpředu i vzadu nebo bixenonové světlomety. Provedení Sovereign přidává dvacetipalcové ráfky Takoba či ventilaci sedadel. Vrcholem nabídky je verze XJ Super V8, osazená přeplňovaným osmiválcem s objemem 4,2 l, do jehož základní výbavy přibyly dýhy z dubového dřeva na palubní desce, chromované výstupy chladicího vzduchu z motorového prostoru na předních blatnících a výkonná brzdová soustava s černě lakovanými třmeny. 
 
Stávající „celohliníková“ generace Jaguaru XJ se těmito úpravami připravuje na důstojný odchod do výslužby. U Jaguaru totiž dokončují práce na další, zcela nové generaci, jež by se měla na trhu objevit již na počátku roku 2010. O tom jsme vás informovali na tomto místě v souvislosti s oslavami čtyřicátého výročí řady XJ. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ 2009

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků