Současnost a budoucnost Volkswagenu: příčiny úspěchů a neúspěchů

88 komentářů

mida
29. ledna • 12:42

.......kdy bude na svete dalsi kapitola teto sagy?

Petr Broža
30. ledna • 13:33

Cca za 14 dní.

Robin
6. února • 0:46

...zdravím Vás p. Broža ! Že jsem svým úvodním článkem rozpoutal ale pěknou přestřelku, cooo  ? No nic, někdo ještě nepochopil, že je to jen auto. Spousta lidí si nepřečetla článek (který s touto debatou souvisí - nahoře) - hlavně ji unikl fakt, že VW je drahé, protože má ekonomické problémy a ne proto (jak si někteří skalní fandové mysleli), že je tak excelentní. Výše uvedené příspěvky byly v duchu - Golf je dobrý (špatný) - nevím jestli někdo pochopil, že za to co opravdu nabízí je předražený  - beru, že to může být jen můj názor . (momentálně nemám žádný vůz, služ. mám nový Ford Mondeo - což je trochu jiná kategorie). Aktuálně jsem se o tom přesvědčil na stránkách VW - kde je nový ceník Golfu V. - a opravdu : trochu lépe vybavený GOLF (5 dv., 1.6 FSI, s klimou) se pohybuje na úrovni přes 600.000,- Doufám, že i Vy budete mít možnost co nejdříve nový GOLF otestovat, popř. by bylo určitě záslužné udělat porovnávací test - bude-li to ve Vašich silách - s novinkami v této třídě  ! Z diskuse je ale evidentní, že skupina "golfařů" je určitým způsobem "poznamenaná" ...... (každý si to přebere, jak to jeho hlava zvládne ).

mida
6. února • 9:02

nazdar robine, jenom bych te a tobe podobne upozornil na jednu dulezitou skutecnost a tou je ze Golf V ma i klimu v cene a tak se porad nemuzu dopocitat te ceny pres 600000, kterou uvadis. ja netvrdim, ze Golf je spicka, to jsem nikdy nerekl i kdyz si to mnozi z vas Golfpurcu mysli, ale ani nepatrim k taboru, ktery je z nej Golfsranej, coz mi naopak mnozi z tobe podobnych prisuzuji, micmene asi na rozdil od ostatnich umim cist a z toho mi vychazi:

Golf 1.6 Trendline 5 dveri = 481000 + 28000 = 509000 (to je o 91000 min nez uvadis)

Golf 1.6FSI Trendline 5 dveri = 535000 + 28000 = 563000 ( rozdil -37000)

videl jsi skutecne ty stranky, ptal ses skutecne v autosalonu? Promin, ale tve konstrukce, nazory a jejich obhajoba obsahuje znamky demagogie, to nema s objektivitou nic spolecne

To autori - jeste ze tam mate ty smajliky, aby mohl robin lepe vyjadrovat sve opovrzeni

Robin
6. února • 22:22

To Mida : ..... no dobře, tak znovu - v rámci objektivity :

Ad1) Nevím, proč pořád porovnáváš (mnou nevybraný) model Golfu 1.6 (102 k). Ten motor je 8ventil, dost starej, v Oktávce I udělal spoustu služby, ale doba je podstatně dál, a nyní - a zvlášť v novém autě - navíc "úrovně" Golfu je minimum 16 ventil - resp. v případě VW 1.6 FSI. Uváděl jsem tento motor (1.6 FSI) jako minimum (pro mé nároky na dynamiku jízdy, lépe 2.0 FSI - osobně - FSI ale VŮBEC nemusím, ale "obyčejnej" 2.0 16 V VW nedělá, tak jediný co zbývá je 1. FSI). Kupovat si novýho Golfa V. se starým 1.6 (102 k) motorem - je (možná jen podle mě) - ZHŮVĚŘILOST ( ale je to typicky český : nemám na pořádný motor, ale jen ať je vidět, že mám novýho Golfa). Pak to na silnicích vypadá : základní modely s minimálníma výkonovýma rezervama (počítej s naloženou rodinkou a kufrem) vytváří kvalitní zácpy a štrůdly a vrhají se do života ohrožujících předjíždění .... (no, když už to má 6 airbagů, tak to vyzkoušíme, mámo ....). Takže : motor 1.6 (102 k) je starej, na těžký auto (+ posádka a náklad) má relativně málo koníků a Nm.

Ad2) Pokud by ses jen obtěžoval podívat se opravdu do ceníku VW, tak by jsi zjistil, že "klimatizace zdarma" je jen momentální akce - na nízké prodeje nového Golfu - jinak je SAMOZŘEJMĚ v ceníku a u VŠECH VERZÍ JE ZÁKLADNÍ KLIMATIZACE ZA PŘÍPLATEK - MIN. : 41.000,- (CLIMATIC)!!! Jak jsi trefně napsal .... podívej se do ceníku - tam to je ! Pokud je něco "mimořádná akce" (omlouvají to 30. výročím výroby Golfu), tak po skončení akce si tu klimatizaci budeš muset zaplatit. Máš pravdu v tom, že jsem neviděl (zatím, nebo alespoň nepamatuji), že by při náběhu nového modelu Golfu na tom byli tak špatně, že by něco dávali zadarmo (...to se ale opravdu VW nepodobá).

Můžeš mít svůj názor a Já zase svůj. To, co si o nových cenách Golfu V. myslí kupující je evidentní : neprodává se dle předpokladů, následkem čehož klesly i akcie VW (může to být dočasné), následkem čehož tam dali tu klimatizaci zdarma.  Je ale evidentní, že je to vynucené opatření, kterým u VW reagovali na "zájem" o nový Golf - určitě to není tím, že by se u VW zalekli mého názoru z této diskuse ..... (nebo, že by ....????).  MŮJ - upozorňuji - POUZE MŮJ NÁZOR je : je lepší mít trochu "menší" auto (třeba velikosti GOLFA V.) - ale se "svižným" a "rychlým" motorem než si kupovat větší auto - jen se základní motorizací. Také proto u mě žádný z motorů 1.4 nemá u nového Golfa šanci - a po pravdě - ani Tebou zmiňovaná 1.6 (102 k). Doufám, že jsem Ti explicitně vše popsal - a již se nebudume k této debatě - naprosto zbytečně - vracet.

Na závěr jsem uvedl, že je to na každém kupujícím, jestli uzná, že nový Golf s daným motorem má pro něj tu cenu, co chtějí prodejci. Zatím z prodejů na nejdůležitějším trhu - v BRD - vyplývá, že tak úplně NE ! Trh v ČR je z pohledu prodejů Golfa VW naprosto zanedbatelný, takže i kdyby jej zdejší občané kupovali jak o život, tak to s prodeji Golfu globálně nic neudělá.

A na úplný závěr : moje kalkulace : GOLF 1.6 FSI : 535.000,- + 28.000,- (5dveří) + 41.000,- (Climatic) = 604.000,- (a to jsem si schválně nevybíral metalízu ani červenou nebo černou, za který je další 4.500,- příplatek).  Pokud by jsi chtěl objektivně polemizovat - a ne marketingově propagovat - musíš mít fakta - Mido - fakta .....(ale na ten novej ceník by se fakt mohl podívat, než něco napíšeš). ..... vidíš - a šlo to i bez smajlíků.....uuuuupppssss !

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
7. února • 19:18

Ty jezdíš autem nebo pouze kecáš,naše silnice ucpané novými Golfi se slabými motory-nejsi PAKO?Probuď se!Osobně potkávám
spoustu např.Š 120 které fakt brzdí dopravu-kéž by všichni měli aspoń nejslaběího Golfa!
Osobně Tě tipuji,že vlastní auto nemáš!

Robin
8. února • 20:39

... no zapomněl jsi ještě na přetížený Avie a Š 1203 - osobně tomu říkám "mor silnic". Ale vážně - tohle je debata k novýmu Golfu - takže tak. Silnice jsou ucpaný hlavně dementníma řidičama - i se Š 120 se dá jet trochu svižněji, než někteří "soudruzi piloti" předvádí. Mám najeto průměrně 70 t. km - za 13 let si to spočítej .... Momentálně žádné auto nevlastním - mám nový služební Ford Mondeo - připadlo mi to zbytečný si kupovat ještě další auto. Co se týče Š 120 - NIKDY jsem o tomto autu - ani, když jsem začínal s ježděním - NEUVAŽOVAL !!! (moje horský kolo stojí zhruba tolik, co 10 uvedených škodověnek - s plnou nádrží - asi tak.). Ta poznámka byla k cenám - že si každej koupí - při cenách těch výkonějších verzí Golfa - jen ty základní - a pak tady budou štrůdly a zácpy Š 120, který budou předjíždět o trochu rychlejší Golf V. (1.4 55kW) - to se mi zdá typický pro ČR. Já jen, že např. Golf V s motorem 2.0TDI , 5 dv. a solidní výbavou (climatronic, větší kola, atd......) ..... stojí tolik, co např. BMW 320 d sedan  - plus mínus - a to je zase úplně jiná třída auta ( nemluvě o MOTORU a PODVOZKU ). Takže nový GOLF V. - se základním motorem - never ever. 

P.S. :..... koukám, že moje poznámka o "poznamenaných řidičích" (zákaznících) Golfu je trefou do černýho  (aspoň jsem nezaznamenal takový reakce od řidičů/majitelů ostatních aut dané třídy...

Pavel
9. února • 19:06

Jedině v diskuzích o VW se vyskytuje tolik lidí co naříkají nad cenama a mají ostatní za blbce co koupili předražený VW..
Někdo kupuje u Vietnamců,druhý ve značkovém obchoďě.Je snad rozdíl v kvalitě ůměrný
ceně?Proto se dají lidé co nakupují ve značkových obchodech označit podle teorie některých dementů za blbce?Těžko je to pouze jejich věc a stejně je to i u aut.

Pavel
9. února • 18:44

Prakticky s každým autem se dá jet poměrně svižně,pokud auto není troska.Záleží nejvíc na řidiči.Lamentování nad kupováním poměrně málo
výkonných aut,to je bohužel stavem naší ekonomiky,které  takový lidé co používají služební vozidla i pro soukromně ježdění moc nepomohou.
Většinou se totiž jedná o tzv.daňové úniky,pokud je to u Tebe jinak omlouvám se..Jestli je Golf drahý nebo ne to nech laskavě na jejich zákaznících-jsou i lidi kteří si takovou věc jako auto
kupujou za své peníze.Jaké máš kolo tvoje věc,aspoň něco za vlastní peníze.

mida
7. února • 9:59

nazdar robine, opravdu to nema vejsku, svez se ve FSI a sam uznas, ze to v zadnem pripade neuspokoji tve naroky na dynamiku, to je o technologii doby, ale ne o vykonovych parametrech doby a je to na jinou a dlouhou debatu na technicke bazi, Ceny jsou opet tema, ve kterem se neshodnem a cenotvorba auta je oblast hodne slozita na takove povrchni zavery. Napriklad u VW Bory mame klimu v akci jiz od roku 99 (predpokladam, ze to vis, kdyz jsi takovy odbornik) a uz je to vlastne soucast standardni vybavy, pouze importer to stale nazyva "AKCE" a s golfem to dopadne uplne stejne. Ceniky novyho golfa mam od 15. ledna, stejne tak i vyrobni program pro CR. Robine opravdu je to o informacich, ktery nemas a bez kterych nejsi schopen utvorit obektivni usudek.

Robin
8. února • 21:17

... tipoval jsem, že VW prodáváš - a Tvé názory mě nepřekvapují. Je dobré, než budeš psát další příspěvek si všechny předešlé přečíst ( i ten svůj o přímovstřikovým motoru - jak je moderní, a jak ho jiný auta nemají .... a pak ho ztrhat, že si raději každý koupí obyčejnou 1.6 -102 k). Co se týče informací - mám takové, ke kterým se mohu jako zákazník dostat - pokud již nyní víš, že Golf vlastně zlevní - tím, že mu dají u v základu klimatizaci - a natrvalo, tak to víš, jako prodejce VW - a je zbytečný se tady tím vytahovat. Uvědom si, ale, že to ukazuje na určitou nesolidnost v jednání k zákazníkům - tvrdit něco o akci - a pak tam nechat klimošku zadarmo pořád ....Já to tak vnímám (zase ten marketing).  Každopádně Ti udělám radost - a v tom máš pravdu - a pojedu se s novým Golfem projet - abych měl argumenty do další diskuse (doufám, že tam budou mít i něco jinýho než 1.4 (55kW) a 1.6 (77kW) - a to si piš, že při zkušební jízdě jim uberu pár mm profilu na pneu !!! Viděl jsem ho zatím v reálu zvenku - a některý "fuky" - slícování dílů (typicky : zadní dveře) - u různých prodejců - mi připadalo dost děsný (...za ty prachy). Ale vidíš, že jsem se dal přesvědčit, aspoň na tu předváděčku .....na závěr : můj oblíbený   ! Názor na závěr diskuse : ... jsem už dost starý a mám už dost najeto a řídil jsem (intenzivně) moc aut na to, abych věřil, že Golf je tak dobrý, jak je drahý ....(leda, že by se jmenoval BMW) !

Libor Zezulka
6. února • 1:16

Nový Golf, pokud se nepletu, budeme testovat počátkem dubna, bude-li to v našich silách, s konkurencí ho určitě poměříme..

Robin
8. února • 21:01

.... omlouvám se p. Zezulka - v diskusích se často objevuje jméno kolegy, takže jsem mu počítal zásluhy za tento článek.  K poznámce p. Broži - že se objeví diskuse a zvrhne se na tábor : VW ANO - a VW NE - a ti se pak v příspěvcích "mydlí" : vidím to spíš jako reakci na zveřejnění nových cen u Golfa - a možnost legitimního vyjádření svých názorů. Byl jsem majitelem řady aut (a snad i ještě budu), nemám žádný problém si ho jít zítra koupit (....abych nebyl za "socku") - ale, kdykoliv jsem byl majitelem jakékoliv značky auta - vždy jsem vnímal realitu - a uvědomoval si, že jsou i lepší auta. To si někdy majitelé VW (a speciální skupinou jsou "Golfisti") - neuvědomují - a už vůbec ne fakt, že v poměru : "value 4 money" opravdu VW propadá. Je hlavně dobré si pamatovat, že v dnešní době automobilky samotné vyrabí pouze menší část auta - další části (serva, převodovky, chladiče, moduly ABS, ESP, vstřikování, interiér, gumy, veškerá světla, elektroniku ....) se kupuje od dodavatelů - a tam nemůže být rozdíl v cenách takový, jako je u VW - a ve světle skutečnosti, že koncern VW "vyhodil do kanálu" řádově miliardy euro za projekty typu Phaeton, apod..... se jeví kvalita a cena - speciálně nových aut - dost podivně .... (chtěl jsem napsat špatně).....  Pročetl jsem si - na rozdíl od některých jiných - viď Mida - i příspěvky ostatních - ... a nejlépe to vyjádřil v diskusi kolega přede mnou :... na VW bych měl - ale při této výbavě (motoru) a za ty peníze ....NE !

Aircooler
28. ledna • 20:40

Zvu tímto všechy, kteří sympatizují se vzduchem chlazenými vozy VW a je jim blízká původní idea "Lidovozu" k návštěvě českých broukařských stránek www.flat4.org a zejména diskusního fóra, nacházejícího se tamtéž

impact
29. ledna • 10:52

když vzduchem chlazený, tak porsche!

Petr Broža
28. ledna • 17:36

Vždy, když na AR napíšeme nějaký článek o VW, se docela těším na to, jaká se okolo strhne diskuse. Je zvláštní, že majítelé VW vozů (Audi, Škoda, Seat, VW) se u takových článků neozvývají, zatímco majitelé vozů všech ostatních značek napíšou, jaké jsou VW "shity". Je to stejné jako s mobily; když se na MobilManii objevil článek o Nokii, všichni napsali, co je to za hrůzu. Když se objevil článek o Sony Ericssonu, všichni ten mobil chválili. Mám pocit, že u nás se musí vždy hanit to, co je někde úspěšné... A samozřejmě úplně nejvíce to, co je naše.

mrazik
30. ledna • 9:36

Sice prispivam relativne casto - dokonce si i pekne nabehnu, jako u nove Astry s multilinkem - za to se stydim, ale fakt jsem myslel, ze tam je. Ale proti VW nic nemam, jen mi prijde, ze designove neinovuje. Nejsou tam zadne dovazne rysy a trochu se bojim toho, aby nezaspal dobu. Ja vim, chce byt konzervativni, ale jak obstoji pod naporem novych design prvku od Peugeotu, Renaultu, Mazdy atd. , to je otazka.

Funcarver
28. ledna • 20:25

To přirovnání s Nokií je naprosto přesné.

Zapoměl jste na mě - já jsem hrdý majitel Golfa - jediný tunning je autoatlas v přihrádce a potahy na sedadlech- ( ještě Audi k dispozici) a hájím zájmy VW A čekám, kdy mi za to VW zaplatí 

POkud využiju Vašeho přirovnání - nemám Nokii a ačkoliv bych ji rád měl, vždy mě zatím odradilo její ovládání. Iritují mě poznámky typu Nokii ne, protože ji má většina a protože to je Nokia. S VW je to podobné, když člověk napíše - jel jsem v tom, je to normální auto, výbava slabší - celkově ne, tak se nedá nic říct. ALe hlášky "VW koncen je šunt" jsou fakt zbytečné.

Úplně nejklasičtější hláška tohoto serveru, nejen k VW je o multilinku - bez něho to prostě nejde... Měli byste napsat o multilinku článek (jenom doufám, že taky nedojdete k názoru, že multilink je všespásný)

Petr Broža
28. ledna • 20:54

Multilink určitě není všepsásný (i když to tu kdysi, tak před třemi lety, hlásal jistý Milos), třeba nová Astra ho nemá, ale jízdní vlastnosti jsou prý špičkový. Pokud ale porovnám Golfa IV a V (či A3 a A3 druhé generace), pak je jasné, že víceprvek má něco do sebe

Niemand
28. ledna • 17:55

Mate naprosotou pravdu. Tento nazor mi tu chybel. Je o to cenejsi, ze je od autora textu.

Libor Zezulka
28. ledna • 18:20

Autorem textu jsem já , s Petrovým názorem nicméně souhlasím..

Niemand
28. ledna • 18:28

To je tim, ze nemohu psat s diakritikou. Vyraz textu mel byt v mnoznem cisle. Lepe receno, nazor jednoho z autoru tohoto serveru. Autorstvi jsem Vam rozhodne uprit nechtel.

Z
1. února • 21:19

Jsi v nějaké zajímavé cizí zemi?

dup
28. ledna • 22:01

a ve slove autora ti chybi hacek, nebo carka?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stefan
21. února • 17:45

ne muzu nejait ten crak do The sims 2
 

Kubas
27. ledna • 20:41

Když už je v článku zmíněna historie VW, je možná zajímavé zde uvést některé detaily z prehistorie této značky. VW byl založen s jediným účelem - motorizovat řadové občany Třetí říše. Modelem, který k tomuto měl dopomoci byl již zmíněný brouk. Nápad zkonstruovat takové auto pocházel od samotného Hitlera. Adolf si někdy v třicátých letech povšimnul na nějaké automobilové výstavě jedné nenápadné Tatry (je dodnes v muzeu v Kopřivnici) - jejím konstruktérem byl jistý Ledwinka. Vůdce ihned oslovil dr. Porscheho (samozřejmě vysoce postaveného člena NSDAP) s tím, aby vůz okamžitě zkopíroval (a částečně vylepšil) a uvedl do výroby. Takto neslavně se tedy zrodila úspěšná automobilka a její legendární model je v podstatě ukradnutý Tatrovce....

Já jinak proti VW samotnému nic nemám, nicméně totálně nesnáším dva typy řidičů vozů této značky. První jsou majitelé vytuněných (respektive pseudo-vytuněných) starších golfů, kteří jezdí i v mraze se spuštěnými okny a oblažují okolí debilním tuc-tuc. Jakmile jim na autě prorezne výfuk, okamžitě se začnou cítit náramně sportovně a jezdí 80 všude tam, kde ostatní 50 (i při parkování to chce plný plyn, že?). Kamenný pohled a značkové tepláky jsou dalším charaktetistickým rysem těchto lidí. Druhou skupinu tvoří majitelé Passatů - 90% z nich zásadně nepoužívá blinkry (u taxikářů 99,9%), pokud vás na dálnici dojedou, budou na vás blikat ikdyž vidí, že před vámi jede pomalejší auto a chcete předjet. Předjíždění souvisle jedoucí kolony a vynucování si místa pro zařazení je pro majitele těchto vozů naprostou samozřejmostí. Pokud vás na přechodu pustí Golf nebo Passat, můžete si být skoro jisti, že řidič není majitelem auta - ten by kvůli vám rozhodně nebrzdil.... Prostě neznám arogantnější řidiče než ty Passatů (jestliže jedete po městě 50, pak jste totální debil a dají vám to najevo tak, že za vámi pojedou nalepení asi tak 10cm).

Tak doufám, že jsem se nikoho moc nedotknul a jinak si myslím, že VW jsou velmi kvalitní auta a jejich ceny jsou celkem odpovídající...a TDI je fakt super. A jak už tady někde zaznělo, ať si každý jezdí, čím chce.... (hlavně slušně!!!)

limach
28. ledna • 14:23

S těmi řidiči "vytuněných" Golfů a nafoukaných Passatů svatá pravda. Nemá se to dělat, házet lidi do jednoho pytle, auta za to nemůžou, ale má zkušenost je podobná. Jednou mi jeden řidič Passatu neodpustil, že jsem si ho dovolil v jednom stoupání předjet a několik kilometrů se mi to snažil vrátit. Bylo mu jedno, že málem 2 x zavinil havárii, že to zkoušel přes dvojtou plnou, ale hlavně že mě na dálnici při asi 160km rychlosti dostal v oblacích sazí. Problém byl jen v tom, že já vezl rodinu a nezávodil a on měl přívěsný vozík. No a ty manýry které popisoval kolega výše a blikání světly, troubení, věšení se za zadek předjedoucího auta jsem shlédl nedávno v jednom severočeském městě. Tam byla jejich koncentrace fakt hustá. Už ani nehodnotím toho "mistra světa" v Golfu Kombi s nápisem No Fear, který mi úmyslně blokoval na dálnici levý pruh, protože ho to asi dost bavilo. Možná ale, že mě přes ten kšilt čepice neviděl. Nic ve zlém všem VW pohodářům.

Niemand
28. ledna • 17:40

Pravda pravda. Zejmena ridici jak tu pan rekl "radoby" upravenych vozu jsou nejlepsi. I ty teplaky na nich vidim zive. O hlasite hudbe, kterou obtezuji (ano, me tim obtezuji) ani nemluve. Ja se koncernu VW vetsinou zastavam, ale nekteri ridici jsou opravdu k smichu (v tom lepsim pripade).

Abychom byli ale objektivni, napr. v Mercedesech zase jezdi vyholene hlavy, nasi spoluobcane z vychodu apod.

V zadnem pripade nechci vsechny hazet do jednoho pytle. To rozhodne ne!

dup
27. ledna • 23:57

hmm... tak dik. mam (jeste jednou a pomaleji: jsem majitelem) druhyho golfa a druhyho (vlastne ctvrtyho, kdyz budu pocitat i t2 & t2 westfalii ) transportera a presto pred prechody (vicemene ) stavim...

a mimochodem, ten, kdo jezdi po meste 50 bez premysleni (tzn. na ctyrproudy vypadovce i kolem tramvajovy zastavky nebo na sidlisti), je debil.

a zaujal me ten prvni odstavec - to slysim poprvy, to je jedna pani poudala, nebo fakt?

Kubas
28. ledna • 15:25





Účelem mého příspěvku samozřejmě nebylo paušálně zavrhnout všechny majitele VW. Psal jsem to trošku s nadsázkou, takže to tak i ber. A s tou padesátkou je to celkem problém - je jasné, že často je tato rychlost zbytečně nízká a takto jedoucí auto překáží.... nicméně nikdy nemůžeš vědět, jestli to třeba neřídí nějaký začátečník nebo ženská, která je ráda, že vůbec jede.... no a taky to auto může mít nějakou poruchu, ne? No a pokud to auto řídí někdo nezkušený a zezadu se přiřítí Passat (nebo cokoliv jiného) a nalepí se na něj a začne blikat a já nevím co, tak akorát toho chudáka může donutit k nějaké hovadině a může to klidně i skončit nehodou (a to snad nikdo nechce).... takže to chce zachovat klid a chovat se trošku ohleduplně (třeba jako člověk).


Funcarver
28. ledna • 13:25

 Předpisy jsou dobrá věc, ale člověk se nimi nesmí nechat zotročit - to je pak fakt debil- chce to jezdit s rozumem a podle situace..

mrazik
28. ledna • 12:43

Ano ten prvni odstavec je pravda. Nekteri historikove se sice o to prou, ale pohled na tuto Tatru V 570 je vypovidajici : http://www.tatra.cz/img/os_auta/v570b.jpg a http://www.tatra.cz/img/os_auta/Image13.jpg.

Citace z http://www.tatra.cz/czff/history/os_auta/1931_1947.htm :
Je totiž historicky dokázáno, že Porsche udržoval blízké přátelské vztahy s Ledwinkou a není vyloučeno, že k tomu patřila i výměna zkušeností při stavbě nových vozidel. Tyto úvahy jen potvrzuje skutečnost, že v r. 1934 dostal Porsche zakázku na návrh malého vozu. První tři prototypy byly představeny postupně v roce 1936, 1937 a 1938. Jednalo se vesměs o modely s ležatým čtyřválcovým vzduchem chlazeným motorem vzadu, spojeným s převodovkou a nápravou v jeden celek. Úspěšný model se dostal do výroby v roce 1938 v novém závodě Volkswagen. Byl to populární "brouk".

Z
28. ledna • 11:38

Podle mých informací to tak skutečně bylo.

matoo
26. ledna • 16:41

Moj osobny nazor

Tak ako vacsine aj mne vw pripada ako priemerne auto za vyssie ceny. Co sa tyka kvality tak mali sme a mame v praci Renaulty(Megane,Laguna), Skody(Octavia,Fabia), VW(Pasat,Golf)v poctoch 10ks a viac z kazdeho modelu. Podla mojich skusenosti a kolegov ktory jazdili s jednotlivymi modelmi u kazdej znacky a kazdeho modelu sa v priemere vyskytli zavady podobnej zavaznosti. Je to len konstatovanie zaver nech si urobi kazdy sam.

Pavel Janda
26. ledna • 12:57

Muj pocit ze znacky Volkswagen, i vetsiny znacek koncernu, je: prumerna auta za vysoke ceny.

Musim rici, ze pokud se na vec snazim divat objektivne, nemohu proti vozum VW mnoho namitat, fajnsmekr si s nimi neuzije, ale vetsi chyby nemaji. Obcas se objevi slabsi stranka (typu podvozek Golfu IV a odvozenych modelu), ale jinak nabizi Volkswagen jeden z nejhomogennejsich celku, problem je jen v tom, ze homogenita je dosazena vseobecnou prumernosti: tezko se bude nekdo rozplyvat nad benzinovymi motory, jiz zminenou klikovou zadni napravou, spolehlivosti, trvanlivosti, vnitrim prostorem, vybavou, kvalitou, designem atd., ale na druhou stranu budete obtizne hledat nekoho, kdo bude vetsinu techto veci hanet. Motor nenadchne ani neurazi, uvnitr se nebudete citi jako v BMW, ale spatne vam nebude, nad designem tezko budete plesat, ale za spatny jej neoznacite atd. atd. Ackoli me preference jsou jine, byt beznym uzivatelem, klidne bych si Volkswagen koupil a zrejme bych neudelal chybu. Problem je v tom, ze tato prumerna auta se prodavaji za dosti nadprumerne ceny a to je podle mne duvod klesajicich ekonomickych vysledku VW.

Volkswagen se soutredi pri vyvoji predevsim na to, aby auto urcitym zpusobem pusobilo, nez aby takove opravdu bylo. Kdo ma s VW zkusenosti vi, jak dobre se automobilce dar zamaskovat ruznymi odhlicnenimi, odstinenim vibraci apod. kvalitativne rozporuplne casti. Tomu je pak prizpusobena cena (mnoho lidi vam rekne, jak je VW fortelne a trvanlive auto a nebudou lhat, ono na ne opravdu tak bude pusobit, ale pokud se zamerite na vule v napravach atd. zjistite, ze opotrebeni mnoha konkurencnich vozu je po stejnem pouzivani nizsi, jenze na to na sebe daji znat...), jenze stale vice spotrebitelu zrejme prichzi na to, ze kvalita u jinych znacek je vyssi a dokonce za vyrazne nizsi cenu, a to je prilis silny argument ke zmene znacky.

Nemusim chodit daleko, napr. Golf IV je dnes z hlediska konkurence zastaralym vozem a vyrovna se nekterym francouzskym vozum, japonska konkurence nebo Ford jsou po stance techniky, kvality, spolehlivosti a trvanlivostu mnohem dale a pokud pominu Ford, ktery take neni zrovna z nejlevnejsich (zde si ovsem myslim kupuji designovou i technickou spicku), je konkurence cenove mnohem nize.

Stejny problem pak nastava u dalsich znacek koncernu - Audi je vzhledem ke svym kvalitam naprosto predrazene, nabizi jen o malo vice nez VW a pritom stoji jako BMW, tedy technicky vyspelejsi znacka se znacne odlisnou prestizi (A3 2,0 TDI je drazsi nez 320d compact, absurdni), Skoda by byla za lepsi ceny dobrou volbou, ale i ona je stale drazsi a drazsi a ma-li byt nastupce Octavie cenove jeste vyse, prinese to jiste problemy. Soucasny prodej Octavie I. pak musi prinest velke rany povesti znacky, Octavie je jiz dnes zastarala... Seat nabizi oproti VW pouze jiny design, pokud by vsak nabidl znatelne nizsi ceny, mohl by zaznamenat velke uspechy.

Pokud VW nebude schopen srovnat cenu s nabizenou hodnotou (at jiz snizenim jednoho, nebo zvysenim druheho faktoru), nemuze v obrat verit. Vetu: "VW bych si koupil, ale ne za tyhle penize," uslysite v soucasne dobe prilis casto a pricinou rozhodne nebude to, ze by recnik na VW nemel, ale ze za vynalozene prostredky ocekava vice...

Funcarver
26. ledna • 13:15

Seděl jste v těch autech? Jel jste s nimi??? V čem se vám zdá A3 horší než BMW 3compact? Není to náhodou tím, že BMW je ve vašich očích na výši a z principu se mu nikdo nemůže přiblížit???

Jaký úlet byl podvozek Golfu IV?? Ódy se na něj nepěly, ale patřil k tomu lepšímu a přímé srovnávací testy to jen dokazovaly - btw. viděl jsem 2 přímé srovnávací testy mezi GIV a Focusem a dopadlo to 1:1 co se podvozku týče... GIV dnes je bezesporu starý model, ale v přímém srovnání ještě stále co, do podvozku porazil P307 i Stilo a obě to jsou novější auta (Autobild, Autohit)..

Pavel Janda
26. ledna • 13:46

Myslim, ze jste si me spatne "zmeril", nejsem fanda BMW a jezdim v Octavii. V obou autech jsem samozrejme jel, do znacne miry je to otazka osobnich preferenci, ale v BMW jsem se lepe citil za volantem, urcite melo znatelne lepsi podvozek, vyhovuje mi hnana zadni naprava, benzinovy dvoulitr jsem hodnotil mnohem lepe nez FSI, a mnoho dalsich drobnosti. Image znacky je alespon pro mne u BMW mnohem vyssi, jde o dlouhodobou technologickou spicku, Audi je jen vylepseny VW.

Golf IV ma jiste jeden z nejlepsich podvozku mezi vozy pouzivajici stejnou koncepci, to Vam rad potvrdim, ale to je vse. Tezko muzete srovnavat klikovou zadni napravu s mizernym pricnym zajistenim, menicim se, byt minimalne, odklonem kol a zadnymi dodatecnymi prvky treba s multi-linky japonskych vozu (rozdil poznate treba pri porovnani Almery a Golfu, jednak zvladne temer jakykoli povrch, kde se Vam Golf rozskace a druhak ma treba samoriditelnou zadni napravu, ktera umoznuje o mnoho procent rychlejsi prujezdy zatackami, celkove jde o vyrazny rozdil. Uznavam, oceni jej malokdo, bezny ridic rozdil sotva pozna.) nebo treba viceprvkem u Focusu. Je mozne, ze jste se nekde docetl neco jineho, jsou i spatni novinari, ale podvozek Golfu IV je pro mne nejvetsim nedostatkem Golfu. Sam si jej denne uzivam v Octavii, kde se diky velkemu zadnimu previsu projevuji nedostatky mnohem vice a troufnu si jej nazvat spatnym a novinare, povazujicim jej za lepsi Fucusu, rovnez.

Jak jsem uvedl, VW nejsou spatna auta a pokud vezmu v uvahu cast konkurence v teto tride, mohu podvozek Golfu oznacit opet alespon za prumerny, provedeni obdobne koncepce u jinych znacek mi prijde i horsi, ale nic vice, srovnavat jej s vyspelejsimi koncepcemi neni korektni.

Na rozsahlejsi diskusi bohuzel nemam cas, berte vyse uvedene jako me nazory, ktere patrne nezmenim. Jsou zalozeny na dlouhodobych zkusenostech, cca polovinu ze svych najezdenych stovek tisic km jsem stavil ve Volkswagenech. V breznu si chci poridit novy vuz a vim, ze zadna ze znacek koncernu Volkswagen to nebude, nejsem nespokojen, ale myslim, ze jinde mohu byt za stejne penize spokojen vice. Proto mam take mnoho cerstvych zkusenosti s novymi vozy, nad vyberem jeste vaham. Preji Vam hezky zbytek dne.

Funcarver
26. ledna • 15:25

Upřímě řečeno, mě vůbec nezajímá, jestli je podvozek, nebo lépe řečeno zadní náprava, multilink, nebo cokoliv jiného mi je úplně jedno - zajímá mě výsledek, ne konstrukce na papíru (do dneška nevím co má Golf IV vzadu a je mi to jedno)..

Praktické zkušenosti: G IV byl podle mých požadavků poměřitelný s Focusem, Almera propadla díky náklonu a na můj vkus jela "příliž lehce, jakoby se vnášena" z čehož jsem měl hodně špatný pocit. Megané vo ničem. Stilo = propadák, po dobrých zkušenostech s Puntem jsem byl hoodně zklamaný a to to byl můj favorit.P307 hmmmm a nic. Corolla - zhruba jak Almera, akorát tvrdší. Civic - ten měl smůlu už do předu, ale i tak jsem ho zkusil a na stejném úseku jsem byl s Golfem rychlejší.... Octavie - horší bylo snad jen to Stilo.Tohle jsou moje poznatky. Výsledek- ačkoliv, když jsem viděl nové Stilo a četl, co všechno má, prohlásil jsem, že GIV je zastaralý a koupil by si ho jen blbec. A po testovacích jízdách jsem ten blbec - jediným konkurentem pro mě byl Focus....

Posuzovat auta podle konstrukce je hloupost. Ačkoliv Octavie I a GIV stojí na stejné platformě, co do jízdních vlastností jsou to značně odlišná auta - ve prospěch Golfa (vzpomívám si ale, že jsem řídil i GIV, který jel opravdu špatně, jak Octavie - bylo to auto z prvních sérií a stálo na 165/75 pneu, což může být důvod).

POskakovat GIV??? U Octávie jo, ta skáče pořád, ale GIV ne...(nebo mám tak dobré pneu, že to všechno zamaskují - Pirelli P6000 205/55 R 16 Jel jsem i s Golfy na jiných pneu a kromě výše zmíněné výjimky mi připadly víceméně stejní - samozřejmě lehce se to vždy lišilo podle pneu). Musím trvat na tom, že jízda s Octávií je výrazně jiná a horší než s GIV... Obzvláště patrné to je na dálnici, kde Octávie opravdu "poskakuje", GIV také  nejede "po peřině", ale k poskakování Octávky má daleko...

Podotýkám, že to jsou mé poznatky, ve kterých se odráží mé předchozí zkušenosti a současné požadavky, které jsou zřejmě silně odlišné od preferencí p. Jandy. Já například po zkušenostech s MB 190 (dlouhodobě), Opel Omega, MB C klasse, BMW 3 (325, naposledy 320d) po tom, co jsem se 190 s radostí zbavil nemohu přijít zadnímu náhonu na jméno a jak se pokaždé těším na projetí BMW, že to bude jiné, je to pořád stejné - super auto, kdyby jen to byla čtyřkolka nebo předokolka, takhle děkuji nechci... MOžná právě preference zadního/předního náhonu může vysvětlovat, tak odlišné hodnocení jízdních vlastností....

mrazik
27. ledna • 10:53

Pokud chces porovnavat ulozeni zadni napravy v Golfu (kus zeleza pres cele auto) s viceprvkovym ulozenim a nevidis rozdily, tak nema cenu se s tebou bavit. Rozdil je poznat v extremnejsich situacich a tam ti zachranuji zivot. Auto drzi, neskace. Ano NEPOSKAKUJE. Ono to ani s kontrukci u Golfa jinak udelat nejde, proste to musi poskakovat. U multi-linku ne, protoze kazde kolo je nezavisle a ulozene v nekolika kloubech, ktere dovoluji vice pohybu. Pokud ten rozdil nevidis, tak bude chyba nekde jinde. Proc asi na toto ulozeni prechazi VW u Golfu V, proc na nej presli u Astry ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kamil
27. ledna • 13:25

Pozor, u astry na nej nepresli. Zadni naprava je stejna, jen je tentokrat rizena elektronikou

Funcarver
27. ledna • 13:17

To snad ne, pořád dokola.  Na papíře to vypadá tak jednoduše, že? Jo, multilink má své přednosti a je technicky lepší, než co má vzadu Golf IV. Ale neplatí - multilink=výborné jízdní vlastnosti, cokoliv jiného=špatné. Multilink dává pouze předpoklad dobrým jízdním vlastnostem. Na jízdních vlastnostech se kromě samotné konstrukce náprav podílí i geometrie a konktrétní nastavení podvozku, převisy auta a těžiště(rozložení hmotnosti)... Teoreticky řečeno dobře nastavený podvozek s tyčí vzadu ve vyváženém autě může být lepší než špatně odladěný multilink. Jak říkám, mě je totálně putna, jakou konstrukci má podvozek, zajímá mě jen výsledek v praxi Auta si pořádně projeď a pak mluv...

A multilink právě poskakuje - poskakuje na krátkých příčných nerovnostech.

HOnda, z které tady spousta lidí sedí na zadku z jízdních vlastností používá dvojitý lichoběžník ... 

A když jsme u toho- osobně zastávám názor a praxi jsem si ověřil, že pneumatiky mají na grip a jízdní vlastnosti auta větší vliv než je důsledek rozdílných konstrukcí podvozků....

Pokud chceš oponovat, tak vynech PR kecy o multilinku (těch už jsem slyšel dost) a napiš konkrétní zkušenosti s konkrétními auty

luca
26. ledna • 17:42

Pkud se Ti tak líbí přední náhon, měl bys určitě vyzkoušet Alfu Romeo 156, tam to opravdu dovedli k dokonalosti. Skvělé jízdní vlastnosti, navíc potvrzené sportovními uspěchy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
26. ledna • 18:18

Mě se líbí čtyřkolky se stálým pohonem 50:50% (tedy Quattro, příp Subu) Haldex je sice lepší než drátem do oka, ale to zrovna mě na VW hodně irituje - že nevzali vlastní quattro, ale používají (kromě Touarega a Phaetona) zprasený Haldex A když není na 4X4, tak 100x raději přední náhon....

AR je fajn, akorát k ní mám hodně špatné reference, co se kvality týče a s jediným prodejcem o kterém vím, nejsem zrovna v přátelském vztahu (prodává i Fiat, brali jsme tam Punto, zprasil servisní prohlídku a po opravě opravy po té servisce jsem to už nevydržel a změnil, s náležitým řevem, servis - ten řev byl nutný, protože teď  auto nespravuje autorizovaný servis, ale jeden chlápek, který dělá v servisu Fiat ve Vídni, přes víkendy má vlastní živnost v ČR - z Vídeňskýho Fiatu má nějakou garanci, ale stejně jsem na prodejci auta musel vyřvat jeho potvrzení a závazek, že kontroly a servisy provedené tím chlapíkem budou uznávat za oficiální a snad mu něco i refundovat a já nepřijdu o záruku ). Ale jako jo...Alfy jsou mooc dobré- italský podvozky mají něco do sebe, je to zas něco jiného než německá "usedlost". Cuore Sportivo

luca
27. ledna • 14:12

Asi jsem měl na kvalitu trošku štěstí, mám AR 156 třetím rokem a kromě udržby vše OK. Jen před čtrnácti dny výměna pomocných ramen na PN ( zvuk gumového vrzání - podle zkoumání autombilky AR se prý tato závada vyskytuje převážně v těch státech kde se v zimě solí )  Mě dnes případá, že je to asi o štěstí na jaky auto padneš. Těžko dnes tvrdit, že auta z té či z té země jsou kvalitnější. Já mám dva kamarády, kteří shodou okolností mají auta z koncernu VW. Jeden má A6 druhým rokem a to auto je pořád v servisu, už se to pokoušel vrátit a já nevím co. Je z toho hodně nešťastný, protože za to dal skoro dva mil. Druhej má třetím rokem Pasata 1.9TDI a když si teď kupoval novy auto, tak řikal, že prodávat Pasata nebude, protože pozáruční opravy ho stáli kolem sto tis. A Pasat musi stejně na opravu, nejede jeden valec a pořád jsou s opravou potíže, tak ho připravují na novou hlavu. Ještě musím dodat, že oba pánové jsou na svá auta náležitě opatrní. Nechci se v žádném případě dotknou nějak těch, co jsou s těmito auty spokojeni, jenom si myslim  jak už jsem říkal, že je to čím dál víc o štěstí. Snad to neplatí pro drahé značky, které nevyrábějí auta ve velkých seriích jako Ferrari, Aston Martin, Posche apod. Ale to nedokáži posoudit, jelikož jsem žádné z těchto aut neměl.

No a co se koncepce týče, tak trošku mi asi chybí to zavrtění zadku auta, když se rozjíždíš. Ale to je asi tak všechno co mi u AR chybí. Třeba se dočkáme AR s pohonem ZN nebo Quattro Ještě mám vedle Alfy Ducati a jak to auto tak ten motocykl, mě neoslovují jenom technicky, ale tak nějak....mají duši. Já vím kecám....je to vše jenom subjektivní, ale pro někoho jsou tyto pocity důležité.   Cuore Sportivo
 

limach
28. ledna • 14:29

Nekecáš. Ten příměr k tomu, že italská auta (Alfy speciálně) mají duši používám i já. Duši rozhodně mají. Kdo nezkusil neuvěří. Mnohdy trochu trucovitou, ale mě zatím vždy ukazovaly jen tu lepší tvář. Bravo Cuore Sportivo

Niemand
28. ledna • 17:17

Samozrejme a kdyz pichnete pneumatiku, tak je to boli. Zkusil jsem, ale neverim. Tot muj nazor.

Petr Broža
26. ledna • 22:17

No třeba Audi A3 má do německé usedlosti daleko  Tohle auto, ať jakkkoliv drahé, má prostě náboj, švih a hlavně špičkové jízdní vlastnosti. Defacto se mu nedá nic vytknout, kromě vysoké ceny.

Funcarver
26. ledna • 22:25

Tou usedlost jsem myslel v jízních vlastnostech - němci obvykle nebývají tak agilní jako Curoe Sportivo...těžko se to popisuje - já tomu říkám, že "zasednou silnici", zatímco italové se po silnici tak lehce vznáší... Doufám, že A3 o zasednutí nepřišla - ještě jsem ji nezkoušel Jako ideální kompromis mě opravdu přišla nová A4 v quattru - trochu přimitvený podvozek si bez náklonu nechal líbit neuvěřitelně rychlé průzedy vlásenkama a pořád působil "mrtvě" - klidně. Hmm, asi se to popsat nedá

Petr Broža
26. ledna • 23:46

Pokud mohu srovnávat třeba s Alfou 147/156 je A3 možná ještě lepší, do zatáček jde až neuvěřitelně lehce, snadno se řídí a navíc dobře vypadá

Stejně tomu přirovnání ke vznášení a zasednutí moc nerozumím

Funcarver
27. ledna • 0:15

Taky bych tomu nerozuměl. kdybych to nepsal já Některý pocity se těžce popisují Nechme to tak ... Já si to projedu a uvidím.... Třeba A3 bude první, která se dočká všeobecného uznání za jízdní vlastnosti a zrovna mě sedět nebude

Petr Šikl
30. ledna • 8:34

Golfům jsem nikdy nepřišel na chuť. A3 měla lepší jízdní vlastnosti než G IV. Samozřejmě, že záleží na mnoha aspektech v porovnání, ale prostě A3 na mě zanechala mnohem lepší dojem. A to jsem odkojený japoncemi, především Mazdama

 

Funcarver
30. ledna • 12:07

Sice nevím, jestli mluvíte o nové nebo staré A3 (předpokládám, že o nové), ale souhlasím. A3 opravdu bývá lepší než Golf a ten zas než Octávie... I G V bude podle všech referencí o dost lepší než G IV, tohle jsem nikdy nezpochybňoval...

Petr Šikl
30. ledna • 15:33

Nemluvil jsem o nové A3.

Funcarver
30. ledna • 18:47

Jak jsem napsal i tak s Vámi souhlasím. Cenový rozdíl se projevuje ve všem. Ačkoli stará A3 a G IV stojí na stejném podvozku, i podle mého byla A3 lepší i co do jídních vlastností...

Ace2
28. ledna • 14:23

já bych spíš řekl, že kecáš, a tvé zkušenosti jsou maximálně tak z předváděček po 2 km jízdy. Kdežto ostatní se tady snaží vysvětit odpozorované chování po dlouhé době používání. Tak jim to neber a respektuj je.

Funcarver
29. ledna • 0:29

člověče, já si už myslel, že jsi nemocný... (to vlastně pořád, že?:) )

1) zkus si projít příspěvky a zjistíš, že Golf IV je moje auto a nějaký tisíce jsem s ním už najezdil 

2) Vždycky jsem psal, že většina zkušeností s ostatními je z doby, kdy jsem právě auto vybíral, takže testovačky - 15-25km, a pak samozřejmě, když se mi do ruky dostalo auto známého atd. Ne každý je redaktor a drtivá většina zkušeností drtivé většiny přispěvovatelů jsou  zkušenosti z předváděček, protože jinak se člověk k řízení jiných aut moc nedostane, pokud není redaktor

Vím, že těžce neseš, že jsi nedokázal uhájit náskok Mercedesu pře Audi, ale aspoň tak blbě nepindej... Respektovat nebudu tvoje názory a to prostě proto, že máme na auta diametrálně odlišné názory a požadavky, tudíš jsou pro mne irelevantní...

Vzpamatuj se.

Ace2
29. ledna • 20:39

no to je pak těžký něco vysvětlovat. Jezdíš v golfu kde ten podvozek je skutečně jen průměrný a kde jaká konkurence je před ním. Nestabilita podvozku od 170 km/h je skutečná a nedá se vymluvit. Rozdíl je v tom, že je v autech jezdím dlouhodobě, ne na 25 km, to je prostě irelevantní zkušenost, pak bych se jen omezil na hodnocení barvy čalounění

 

To že je tady více příznivců faceliftovanýho VW, ještě neznamemá, že AUDI nějaký náskok má. Je to průměrné šedé auto, které uspokojí, ale k nadchnutí má ještě pár desetiletí trvdé práce. Stačí se podívat na nejnáročnější trh, a jaké tam má prodeje, kusové. Ostatně ne o moc lepší je to s VW v USA.

Funcarver
30. ledna • 1:15

Každý máme jiný vkus - s Golfa už jsem vyždímal i tachometrových 215 km/h a podvozek byl podle mýho pořád stabilní (btw 170 jezdím docela často a rozdíl mezi 100 a 170 je minimální neřkuli žádný), jediný, co mě odradilo a odrazuje od rychlostí přes 200Km/h je, že prostě na to 1,6 nemá dimenzovaný brzdy a taky je toho max. motoru... S podvozkem jsem spokojený.

Každý máme jiný vkus, mě zas prostě neuspokojuje MB. Americký trh bych jako měřítko nebral..Já jsem se narodil v Evropě a evropský auta se mi líbí víc... Pokud vím a zkusil jsem (nebylo toho moc - Pontiac - ten docela šel, soused měl Linkolna to byla peřina :) ) i tady na serveru je zřejmý, že americký auta jsou takový pohodlný měkký obyváky - to není to, co u auta hledám... Neberu ti tvůj názor, ale mě se třeba tvůj Cadillac absolutně nelíbí, kupé co má víc než 5m považuju za kravinu, ještě s omezením rychlosti .... (u SL se ty rozměry dají tolerovat, ale i tak to moc neberu).

Jako normální člověk se dlouhodobé výpůjčce auta prostě nemůžu dostat a tak jako většina ostatních píšu dojmy z kratších jízd, ale i ty už něco řeknou... kromě toho člově určité poznatky získá, i když je vezen... 

Takže to shrnu: Mé požadavky uspokojila ve své době Audi (jezdím s ní dodnes) a Mercedes (kterého jsem měl předtím) mě absolutně nevyhovoval. PO prodeji MB než se koupila Audi jsem měl k dispozici MB C a nijak mě nepřesvědčil, že by napravil, to co mi nevyhovovalo na předchůdci. Dodnes, když dostanu do ruky MB, ke ktratší jízdě, tak prostě ne... Už z principu to bude vždy ne, neboť zadní náhon nemám rád, ale i jinak je na mě MB moc pohodlný a interiér je moc obyvák, já raději kokpit....

Golf - vybral jsem si ho, vyhovuje mi a mé požadavky jeho podvozek splňoval nejlépe. Při srovnávání jsem s většinou aut najel zhruba stejně. Akorát s Oktávkou jsem měl najetých už přes 1000km a s Bravou to byly taky nějaký stovky...

Je zřejmé, že máme různé nározy a jiné požadavky - je tedy logické, že závěry se liší, takže zatímco mě vyhovuje Audi a podvozek golfuIV považuji za i dnes nadprůměrný, pro tebe je Audina průměrná a Golf taky... Vzhledem k mým požadavkům zase já můžu napsat, že MB je pro mě nevyhovující auto, za které bych byl ochoten zaplatit max. polovinu jeho ceny a americký auta mě neberou... 

Já bych to ukončil. Já tvůj pohled na automobily nepřevezmu, souhlasit s ním nebudu. A ty taky svou zaujatost nezahodíš.

Huhla
26. ledna • 12:36

Jinak samozřejmě záleží i na tom, jak dlouho je auto ve výrobě. Pokud si koupíte jeden z prvních modelů, nemůžete se divit že nejsou ještě vychytaný mouchy. Podle mých informací je klasikou p307, kde první kousky byly (a jsou) noční můrou majitelů, naopak docela překvapila fábie, kde byl seznam závad překavpivě malej (nejhorší byla ta prodleva u el. plynu).

Huhla

Huhla
26. ledna • 12:32

Nazdárek,

tak jsem pročetl příspěvky o kvalitě či šuntovosti toho nebo kterýho auta. Nechci tvrdit že mám 100% pravdu, ale mám na to svůj názor:

Téměř vůbec nezáleží jestli je auto značky X nebo Y, ale záleží na továrně a na zemi, kde se auto dělá. Tuhle teorii jsem si potvrdil několikrát.

Třeba moji dva známí mají Astry - ten druhý z polské "dovýroby". Ten první jezdí bez problémů, druhý je víc v servisu než na cestách. O vrzání a skrřípání v interiéru ani nemluvě.

Další příklad je Volvo. Slyšel jsem hrůzné historky na kvalitu řady 40... A najednou koukám, někde na netu jsem narazil na zprávu, že nová řada (50) se nebude dělat v holandsku (kde se dělala 40), ale v belgii. (prý neshody s vedením...)

Mercedes jde (prý) už delší dobou s kvalitou dolů, ale předchzoí model Vita (hádejte kde se dělal a německo to není) byl noční můrou. Dva známí - oba výměna převodovky, jeden problémy se spojkou...

A ještě poznámka: pozor na auto vyrobené v létě (v době dovolených). Pokud jste někdo byl na brigádě ve škodovce určitě víte o čem mluvím .

Huhla

 

 

Jarda
26. ledna • 11:35

No nevim, jak bude vypadat cenik Golfu V. pro CR. Ale ted prave jsem v Italii a muzu vam vsem potvrdit, ze kdyz srovnate stary model Golf IV. a novy Golf V. se stejnym motorem a stejnou vybavou, tak ten novy je o 400 EURO levnejsi!!! Ted se ukaze, jaky postup zvoli cesky importer......

Jinak tady uz V. jezdi po ulicich a ve skutecnosti vypada o 50% lepe, nez na uverejnenych fotkach. Ma svich a libi se mi. Ale samozrejme, je to jen muj subjektivni nazor.

Anndy
26. ledna • 10:31

Je toho vela a su to zmiesane pocity aj preto, ze mam blizko k informaciam z bratislavskej fabriky :). Takze vzdy sa mi vybavi takmer fasisticky pristup k zamestnancom a tym padom urcity silny odpor (mala perlicka - si prestavte, ze fabrika posle trox ludi so stredneho managementu do nemecka z BA na 1000km cestu v najmensom 3dv. VW Polo, s 1,0l motorom a este k tomu z pozicovne - tomu hovorim genialita, ktora sa moze zrodit len v nemeckej hlave).

Ale tiez aj  celkom prijatelna kvalita (toto vsetko vztahujem na aj na seat, audi a skoda). V praci mame 4x nissan - rozne typy a nie su s nimi problemy, tak isto volva pohoda, nejake skody, ja mam seat cordobu (len 15k km zatial za pol roka), ale nemozem si stazvoat, ze by sa mi nieco pokazilo, ide stale ako hodinky. Za to kolega, co ma 307 - peugetota, ten je v servise castejsie, ako v praci s tym autom. Nadherne auto, ale stale je nejaky problem, raz motor, inokedy elektrika, dnes zase dosiel, ze zrazu mal pod autom olej vyteceny, otvoril kapotu cele je to od oleja dostriekane a to pritom prisiel pred mesiacom zo servisu, kde mu opravoali prave motor, kde mal problem s valcom, ci co - no proste des.

Vonkajsi design prijatelny - zalezi od modelu a znacky - v poslednej dobe su pohladne seaty niektore (sam mam cordobu :))), z VW je to najviac passat. Ale naopak napadne maju vsetky auta priserny design interieru - proste strohe, neosobne, nexutne - bez napadu - jednotvarne - ale zase urcujuce - ak by ste sa zobudil v hociakom aute z koncernu a nevedeli by ste, kde, za 3sekundy je vam jasne - auto z VW . Dalej mam stale pocit, ze je to fabrika, ktora zdiera nielen zamstnancov, ale aj zakaznikov (nie celkom, clovek ma vzdy volbu), resp. sa mi nepaci pristup, ze jednak v dnesnej dobe ponukaju takmer hole auta a este k tomu za prisernu cenu - co je inde uz standard, tu xcu nexutne praxy za to (plati o vsetkych koncernovych znackach). Tiez urcity nefer prisup k inym koncernovym znackam - napr. preco polo moze mat garacne intervaly 30k km a fabie, ci seaty len 15k  - ked su to identicke (vo vnutri) auta? Cize celkovo mam ako clovek viac nepriaznivych pocitov z celeho koncernu. Co sa tyka luxusnych aut - phaeton, touareg - netvrdim, ze su zle, ale mam stale z nich pocit, ze sa na nieco hraju, co nie su. Neviem to vysvetlit, ale je to urcite iracionalne, ale je to tak.

Takze toto ma napada pri slove VW....

pepin.w
26. ledna • 8:00

No, upřímně řečeno, raději bych si koupil VW Bora než Mazda 3. Každej jsme nějakej. Někdo má rád holky, jinej vdolky. Když to chci a mám na to, tak proč bych si to nekoupil?

mrazik
26. ledna • 10:31

Ano take mam kolegu, ktery radeji koupi VW nez francouze nebo japonce. Jen me vzdycky zajima, jaky k tomu ja duvod. Jaky duvod je u vas ?

pepin.w
26. ledna • 11:42

Prostě se mi líbí. Proto bych si to koupil. Kdybych na to měl, tak si koupím Passata, nového, ne jetého, nenakupuji v sekáči. Bora mi přijde jako Passat pro chudší, ale taky je fajn. Mazda 3 se mi nelíbí a tím pádem mne nezajímá, kolik stojí a co za to dostanu. Mazda 6 už se mi líbí víc. Možná by se mi mohla líbit Mazda 3 sedan, což je takřka menší Mazda 6. Pokud bych se rozhodoval mezi Passatem a Mazdou 6, bylo by to těžké. Renault, Peugeot, Citroen, Ford - tyhle značky mne nezajímají. BMW, Mercedes - ty jsou finančně úplně mimo. Asi tak...

Andrea
26. ledna • 10:48

Já si nekoupím, japonský výrobek, protože japonci zabíjejí verlyby a delfíny a pak je sežerou !

vedeni
5. února • 12:24

A Nemci zabijej zidy a vubec vsechny lidi. Sieg!

jarda
30. ledna • 13:48

no me daleko vic sere ze menci nas uz postaleti opruzujou utoci na nas a jeste se treba tvari povysene lec to neznamena ze delaj spatne auto . holt zensky jsou emocionalne naladene :)

skopová hlava
26. ledna • 7:51

nebylo by také od věci doplnit, ve kterých státech se VW nejvíce prodává V Evropě se VW nejépe prodávají v nejbohatších státech. Švýcarsko, Německo, Rakousko, ... .

Za zmínku stojí i velký úspěch VW v Číně, kde zatím VW vede.

Robin
26. ledna • 3:12

....nejeno tento článek, ale i ostatní, i v jiných časopisech (zahraničních) mi potvrzuje následující dojem :

1) VOLKSWAGEN - název lže - (co můžete pak od takového auta čekat ) : lidový vůz ??? To asi ne - když POLO s motorem 1,4 (75 k, benzín)  stojí přes 400 t. Kč a nový GOLF V. (s 1,6 FSI za 600 t. Kč - bez klimy ?) - uvidíme - každopádně jsou dnes na trhu daleko lepší auta, vzhledem k ceně !!! (trochu líp vybavenej GOLF bude stát 900.t. Kč - cena BMW 320 d - ..."TROCHU DOST SÍLA " !!!!)

2) DESIGN ??? - psal jsem to na jiném místě (debata k Octávii II) - VW propustil veškeré designéry (toho důchodce z výše uvedeného článku měl propustit nejdřív - holt VW je sociální ústav) a na místo toho zaměstnal obrovskou hromadu lidí na marketingu - aby vymysleli jak tak předražený (NÉÉÉÉ DRAHÝ !!!!) auto prodat ( vnutit !!!) lidem. Dát hromadu peněz - abych měl auto stejný, jako má soused vedle ( GOLF IV.) a upozorňoval, že Já mám novýho GOLFA V. - koukejte, ty blinkry ve zpět. zrcátku .... -  to musí být nový majitel GOLFU opravdu SADO-GOLFO-MASO ...

3) CENY - i na to je zodpovězeno - megalomanský projekty "soudruha" Piecha, a totální odmítání reality - a "nových" trendů - SUV, MPV, cabrio s pevnou střechou (alá Peugeot 307 CC), apod. - to my vyrábět nebudeme - místo toho : LAMBORGHINI, BENTLEY, PHAETON (+ skleněná fabrika) - nevím co z toho bude mít obyčejný řidič VW - ale jedno jistě : podstatně vyšší ceny a hodně očesaný auto (za příplatek Vám nabídneme i volant, možná máte vlastní ???) - ZKRÁTKA TO VŠE SE MUSÍ PROMÍTNOUT DO CENY NEJVÍCE PRODÁVANÝCH (PŘEDRAŽENÝCH) MODELŮ - u nás : POLO a GOLF (BORA). Už vidím, to zoufalství prodejců VW až se dozví cenu GOLFU V. (např. v porovnání s MAZDOU 3 )-  a budou to nabízet (??? ) zájemcům ..... to si kupte - A TO SE VYPLATÍ !!!.

.... takže : MILÉ SKOPOVÉ HLAVY : KUPUJTE JIM TO - NĚKDO TY MILIARDY EUR MUSÍ ZAPLATIT !!!!

mida
27. ledna • 14:13

...jen skutecna skopova hlava muze tvrdit, ze si u VW musi priplatit i za volant, videl ty jsi v poslednich dvou letech vubec cenik na nejaky novy voleksvágen? asi ne, protoze bys toto nemohl tvrdit a jeste k tomu verejne. Polo 1.4 16V 55kW je za 355.900,- a ta zminovana cena Golfu V 1.6FSI je uz i s klimou, staci jen pocitat. ale NEJDRIV si musis vzit cenik a to je to, cos nevidel, ono jedna baba povidala az toho moooc nakecala je velice populisticke a popularni, zvlast ve vztahu ke znacce VW, ale je to VEEELMI ubohe. Cenik Robine, cenik si vem a uvidis v zrcadle svou hlavu skopovou

Robin
28. ledna • 22:27

..... milí, mladí soudruzi (nemusíte se hned rozčilovat - zbytečně !!!). Zašel jsem si k prodejci VW (to Mida - né poprvé) a nenápadně se zeptal na ceny GOLFU V. - a zjistil jsem, že mám pravdu : základní cena GOLFU V.(1,6 Trendline) : 535.000,- (zatím neoficiální) - nevím jak VY, ale o motoru 1,4 55 kW neuvažuji (při této velikosti auta -důchodce zatím nejsem !!!). Je to samozřejmě za 3-dveřový model () další dveře : 28.000,- , základ je 6 airbagů, ale už nééé ESP (na rozdíl od soudruhů v NDR), to je za příplatek : 22.000,- (vím, že tam být nemusí, zbytečně prodražuje zákl. model), základní klimatizace : 41.000,- a metalíza 14.000,- (auto - a už vůbec né nové -bych bez klimatizace nekoupil - metalíza - jak se komu líbí - ale základní laky nic moc, takže určitě taky) : KDYŽ TO VŠECHNO SPOČÍTÁM, (BEZ ESP) - TAK MÁM 618.000,- Kč. !!!!   Takže šťastný majitel nového Golfu V. dá skoro 620.000,- a má jen obyčejný "lidový vůz" nižší střední třídy s motorem 1,6 FSI, .....na to se dá říci jediné : .... A TO SE VYPLATÍ !!!  . Místo P.S. : ... ptal jsem se prodejce, jaký argument byl u ceny při školení od "soudruhů" z VW marktetignu - a cituji doslova : " ...Volksvágen je Volksvágen" ... Nejdůležitější poznámka na závěr : ... je jedno co si každý z nás myslí - o zákazníka se rozhoduje na prodejně - a to se projeví při prodejích : takže měřítko úspěchu budou za 2,3 - 6 měsíců prodeje nového GOLFU V. *** Hezký den a spoustu km bez nehod - v tom šíleným počasí !!! *** (to jen, aby jste věděli, že se na nikoho nezlobím, za nějaký ten "ujetý" výraz).

mida
29. ledna • 10:19

bohuzel ti nerozumim, uvadis cenu motoru FSI a vydavas to za normalni 1.6. rozdil v cene tech motoru je 54 tisic jde ti o nabliti spiny na VW nebo o objektivni srovnani? ja netvrdim ze je VW levnej, ale taky netvrdim, ze je drahej natoz predrazenej, tomu co delam se rika porovnani porovnatelneho. nechci a odmitam srovnavat cmelaka s B747 a hodnotit, ktery z nich je lepsi pro cestu z Ruzyně na Mošnov.

Kdyz bracha kupoval Scenica, taky kricel jak je Touran drahej, ale potom k cene Scenika pripocital to, co ma Touran standardne a rozdil se scvrkl na 15000, coz je necely 2,5%, ktery hrave dozenes slevou u prodejce

to, co se urcite vyplati, je porovnani, to je asi to jedine v cem s tebou plne souhlasim

 

Robin
29. ledna • 22:08

.... nablití špíny - pěkný výrok - (určitě si to dá VW marketing do svých sloganů...) - a teď vážně - v textu (nahoře) mám jen GOLF V. 1.6 - ale dole je uvedeno to co je celou dobu myšleno : cena 535.000,- je za  GOLF 1,6 FSI TRENDLINE 3 DVEŘE  (ať je to pro ostatní "polopatě") - každopádně zbývá holý fakt : cena GOLFU 1,6 FSI s 5 dveřmi, 6 airbagy, ABS, el. okny, zrcátky, - ale bez ESP (22.000,-) a se základní manuální (VW slogan : "poloautomatická"  ) klimatizací v metalíze je : 618.000,- Kč .  Tak co Mido - je to takhle pro Tebe lepší ???  Nebo mám ještě napsat, že je tam i volant a šaltrpáka ???. Nic ve zlým, vidím, že Tě folksvágen se svým marketingem dostal a Ty jsi podlehl - ale nemyslíš, že o úspěchu = prodejnosti stejně rozhodnou : KUPUJÍCÍ ???  P.S. : ...takový menší hřebíček do rakve : ... euro rekordně stoupá vzhledem k naší Kč... takže se dá spíše do budoucna očekávat "upravení" ceny nahoru, než dolů ... A TO SE TEPRVE VYPLATÍ !!! 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mida
30. ledna • 10:04

mily robine, jak je videt, nehodlas si tu svou zkreslujici polopravdu nijak vyvratit, ani ja se s tim dal nehodlam zdrzovat. V autech delam uz osmadvacet let a neco o nich vim a tak dokazu cist i mezi radky to, co je jinym utajeno, mam pristup k ruznym informacim, ktere se nejdriv jevi, jako totalni blaboly a na hlavu postavene nesmysly, ale postupem casu se z nich stanou dobre, relevantni a spolehlive udaje. i zde ocekavam podobny vyvoj. abys tomu rozumel, VW se do rady Golf IV choval velmi nepochopitelne, skutecne si kupec musel priplacet pomalu i volant, ale ty doby jsou uz davno pryc a v soucasne dobe se cenam prizpusobily i vybavy, napr. 6x ABG, radio s CD, elektronicky posilovac rizeni a dalsi pro Golf V nebo Touran standardni veci si u konkurence  MUSIS priplatit a potom se zakonite s jejich cenou vysplhas take dost vysoko, mnohdy i vys nez u VW. Problem je v tom, ze kupujici tuto vybavu treba i ozeli (nepotrebuji CD, jezdim ve meste a tam posloucham jenom radio s dopravnimi informacemi atd.) a zde vznika ten realny cenovy rozdil. Ale vratme se k tvemu problemu, ukaz mi jedinou konkurenci v nizsi stredni tride, ktera takto masove nabizi benzinove motory bez i s primym vstrikem do valcu. To, co se v teto tride a kategorii bude nejvic prodavat je klasicka 1.6, ke ktere sice take budes muset priplatit tebou zminovanou vybavu, ale v tu chvili stale budes o 54 tisic Kc levnejsi, nez je tebou uvadena cena. Ano, namitas, ze ale Mégane II, P307, Astra, Focus ........ jsou levnejsi, ano odpovidam, ale za tyto penize nemaji to, co ma Golf a musis to u nich dopocitat. Jaky je rozdil? ptam se ted, a tva odpoved je: Ano, mas pravdu, nyni je zanedbatelny. a tomun se rika porovnani porovnatelneho. Ta poloautomaticka klima je poloautomaticka proto, ze ma teplotni cidla a dokaze regulovat svuj chladici vykon v zavislosti na rozdilech techto teplot, nereguluje vsak jak a kudy fouka, to je potom automaticka, ktera je u Golfu V a Touranu dvouzonova, klasicka, tebou zminovana manualni klima umi akorat chladit nebo nechladit, to jsi nevedel??? To neni VW marketingovy kec, ale holy fakt. Informace chlapce, informace je to, co ti chybi

Jedna dobra zprava pro tebe a tobe podobne na zaver, neboj, az budes starsi, tak to pochopis

a jeste k tem cenam, u VW je garantovany prepocet KC - Euro dost vysoky na to, aby se ceny nemuseli menit se slabnouci korunou (to jsou ty zminovane info mezi radky).

No to sem ale debil, kdyz ti porad oponuju a nedam si pokoj

Funcarver
26. ledna • 13:05

To je ale emocí...

1) pokud vím, tak ceny Golfu V ještě nebyly pro ČR stanoveny.. POkud se ti cena nelíbí, tak prostě VW nekupuj - jak jednoduché, že?

Pro kolegu předražené Polo vs. japonec (zřejmě myslíš Yarise) - já s těmi auty jel a řeknu ti, že mile rád bych si ten cenový rozdíl mezi Yarisem 1.0 a Polem 1,2 - tehdy to na konkrétních autech činilo tuším 80tis. připlatil. Tehdy nás porovnávalo 5 lidí, z toho 2 ženy  a nikdo nakonec těch 80tis. ušetřit nechtěl..... 

2) design je věc subjektivní. Kromě toho ne každý má tak nízké sebevědomí, že na sebe musí ukazovat automobilem.. já si auto kupuju pro sebe a ne pro ostatní - když to nepoznají - jejich problém... 

3) už jsi viděl Mazdu 3 jinak, než na obrázku?? Ona je hoodně fotogenická, v reálu ale stojí za prd (po stránce designu) a to jak Golf V není žádná sláva, M3 je hotová obluda (podle mě).

Jak jsem napsal, jestli se ti nelíbí cena, tak to prostě nekupuj  - o co jde? Máš na výběr i jiné automobilky.. Já jsem ještě v Golfu V ani novém Passatu neseděl, nejel a tak nemůžu říct, jestli je cena odpovídající... Srovnávat na papíru může jen pitomec, který v reálu moc nejezdí...

Už vůbec je nepochopitelné, proč si hraješ na spasitele, který jako nějaký osvícenec varuje před "špatnou koupí".....

Ještě nějaké připomínky, nebo jsi ze sebe udělal už dost velkého blbce?

Petr Broža
26. ledna • 16:36

Neoficiální ceny Golfu se v diskusi objevily už dříve a nevypadaly právě lákavě. Na druhou stranu je vhodné si uvědomit, že v základu bude např. ESP či 6 airbagů. Možná VW udělá i nějakou speciální ořezanou verzi pro východní trhy (např. bez ESP), aby zvýšil v těchto zemích prodeje...

mida
27. ledna • 14:03

neoficialneoficialni ceny uz jsou:

např zavaděci cena 1.4 16V 55kW 414.900,- (439.900,- normalni cena)

zminovana 1.6FSI ne uvadenych 600 tisic, ale 535 tisic, ale FSI je nanic, proptoze tam musis davat 98 oktanu nebo to stridat s 95, lepsi je obycejna 1.6, ktera bude za 481 tisic

standard: 6x ABG, ABS, dálkovy central, el. okna a zrcatka, radio s CD, 5x op. hlavy + samonav. pas, deleny zadni sedadlo atd.

deerhunter
28. ledna • 19:03

takze ESP nebude v zakladu teda ??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
28. ledna • 23:38

Stejně jako u A3 je ESP v základu jen v Německu, v Česku bohužel ne; na druhou cenu ne každý to vyžaduje a kdo bude ESP chtít, těch 20 tisíc si připaltí.

Petr Broža
28. ledna • 13:34

Ty ceny jsou odkud? Od dealerů?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mida
29. ledna • 8:41

ty ceny jsou skutecne, presvedcite se 20. unora, kdy bude oficialni uvedeni na trh a ESP skutecne neni soucast standardni vybavy pro CR.

Funcarver
26. ledna • 17:59

Proto říkám, že oficiální ceny ještě nejsou O neoficiálních vím, přepočítat se to taky dá z ostatních zemí, ale ČR je specifický trh (chudý) a tak VW zřejmě opravdu něco veme s cenou uvidíme

Petr Broža
26. ledna • 22:14

Nicméně rozumný člověk, který se ohlíží nejen na cenu, ale i na výbavu, by si stejně nevybral tu ořezanou verzi. Osobně jsem rád, že se šestice airbagů a ESP dostává do základů i takových "malých" aut.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
28. ledna • 16:57

Rozhodne. Ja bych jenom dodal, ze cenikova cena neni vzdy ta, za kterou auto koupite. Ja mam napriklad tuto zkusenost. Polo 1.9 TDI, vybava comfortline, metaliza, 5 dveri + dalsich par malickosti za 447 000 Kc. Cenikova cena za tento konkretni vuz byla nekde kolem 470 000 Kc. Pro lidi, kteri me budou nadavat do "blbcu", toto auto nevlastnim, nekupoval jsem ho.

Marek
26. ledna • 14:16

Dizajn je naozaj vec cisto subjektivna... mne osobne sa viac paci Mazda 3 ako Golf V. Ale kazdy mame iny vkus

A co sa tyka vyhodnosti kupy urciteho modelu, to si takisto preberie kazdy sam podla svojich potrieb... je zbytocne emotivne hodnotit a silou-mocou vnucovat niekomu svoj nazor.

Akai
26. ledna • 8:27

Celkem s tebou souhlasím, VW jsou auta, která technicky jsou srovnatelná s ostatními, a cenově jsou tak o třídu až dvě výš. Design, no ... řekněme střídmý, decentní, konzervativní, /možná proto je GOLF jedno z nejtůnovanějších aut, kdo by chtěl mít totálně nevýraznou káru /. Motory naftové jsou špička, benzínové - brrrr, poslední rozumný benzín za přijatelnou cenu byl 1.8T. Když to vezmu po modelech tak Polo je předražená mrdka která za dvojnásobnou cenu nabízí poloviční výbavu oproti šikmooké konkurenci, GOLF bych přirovnal k "běžnému pracímu prášku", není ani krásný, ani nepopuzuje, výjimečná je na něm jen cena, celkem povedený je Passat, Sharan je taky docela instantní. Oproti opovrhovaným "žabožroutům" a "makarónum" jsou to všechno auta sázející jen na svůj image "solidnosti", bohužel nepotvrzeném. Stačí se kouknout na tabulky TUV. Asi se na mě sesypou HUFové a spol, ale podle mě jsou auta z koncernu VW snad s výjimkou Oktávky, předražené paskvily.

skopová hlava
26. ledna • 10:08

Dokonce i v Autobildu se nyní začaly objevovat články podobných názorů jako máte Vy. Předraženost a ne tak dokonalá spolehlivost.

Doporučujeme

Články odjinud