Současné napětí 12V nestačí

7 komentářů

Karel Malina
21. června • 18:37

Spalovací motory asi brzo půjdou do prdele, teda jestli stránka http://www.autonavzduch.cz/ není jen nějaká sranda, takže nemá cenu debatovat o 42V napětí...

Speedy
19. dubna • 10:17

Já bych řekl, že když se snažíš bejt tak chytrej ( ), tak ti taky určitě něco říká odpor (taková ta hodnota, co jste se učili na střední, možná už na základce) a musí ti bejt jasný, že s tím tvojím alternátorem to neni tak horký. Když jsi všeznalej, tak určitě sám víš, že alternátor má 14, né 12 V. To je to první. Nóó, na škole tě asi moc nenaučili, když si myslíš, že žádná elektrosoustava nemá víc, než 1200 W ( smích ), Vždyť hloupejch 300 - 400 W maj dneska i motorky !!!! (Né Jawy).  Víš, auta maj občas víc světel, než motorky, mají taky stahování oken, vyhřívání a štelování sedadel v elektrice, vyhřívání zrcátek, nastavování zrcátek, stěrače, ostřikovače, rádia, taky elektrický čerpadla paliv (nekecam, i když si to asi myslíš, fakt nejsou mechanický), osvětlení vevnitř, dneska už i posilovače řízení jsou elektrický, nóó a pokud máš benzína, tak taky jednou za čas je elektriky využito k zapálení směsi ve válci ), je plno dalších el. komponent, ale jak jsi sám postřehl, dnešní alternátory s tim už maj ve špici trošku problém. No nic, až tě zase napadne něco hróóózně chytrýho, tak zase napiš. Jo a pokud ti můžu poradit, radši nevysvětluj technický poučky tvému dítěti, on fakt za to nemůže, že jeho otec se v tom moc nevyzná, tak ať mu zbytečně nerveš kraviny do hlavy.

Pavel Kepák
21. března • 9:44

Celý článek je jedna velká odkudsi opsaná blbost. 12V napětí automobilové sítě (24V u nákladních vozů) je pro vozy s jak  benzínovým tak naftovým motorem optimální a hodně dlouho ještě bude . Důvody jsou :

- baterie na Vámi uváděných 42V v současnosti by byla rozměrnější a s menší měrnou kapacitou, díky velkému počtu (malých) článků s menší spolehlivostí

- žárovky na 42V by se zakrátko "utřepaly" , neboť delší vlákna žárovek na vyšší napětí mají menší svítivost a životnost

- veškerá elektronika (od palubních počítačů) po autorádia má jmenovitá ,tedy rovněž optimální, napětí 12V resp. méně(5V!!),

-pokud nechcete ve voze elektricky "topit" tak nevím, kde jste sebral příkon 2000W !!! 12V/100A je 1200W a to je ten největší alternátor, který se dnes potřebuje

-elektrické brzdy jsou krásná věc,ale pro tramvaje, bohužel životnost nějakého solenoidu nebo elektromagnetu , spolu s jeho spolehlivostí by asi nebylo to pravé ořechové. Nehledě na to, že brzdit by musel umět i při poruše napájení...

Příště,až budete chtít opět něco podobného uveřejnit,poraďte se s někým fundovaným, i můj 15 letý syn Váš článek nazval "kravinou pro děti z mateřské školy".

Zcela jiná situace je pochopitelně u elektromobilů,ale kde jsou??

Zdraví ing.Pavel Kepák

oxi
13. listopadu • 13:35

bohužel Vás zklamu ale 42V síť v automobilech je docela blízká budouctnost ... špičkový výkon je už niní skoro 2kW a do budoucna se počítá až s 12kW .. a samozřejmě pokud už 42V příjde veškerá elektronika se bude přizbůsobovat (např DC/DC měniče .. pokud vite co to je)

sk
13. listopadu • 18:30

Jak vidno, ani za 4 roky jsem nenašel osobní auto se 42V baterií  a to už uplynuly 4 celé roky od data uveřejnění tohoto příspěvku. Trvám na tom, že je to kravina a než bude elektrika auta na 42V, tak už v ní nebude klasický spalovací motor, vy rozumbrady...

Petr Broža
8. prosince • 10:47

Zajímalo by mne, jaký vliv má na odběr proudu zapnutá klimatizace, např. ve Fabii...

Hassan Abdurrachman
21. března • 11:21

copak je klima na elektriku?

Doporučujeme

Články odjinud