Současná Octavia se bude vyrábět do roku 2005, Fabia o rok déle

Podle Vratislava Kulhánka, šéfa mladoboleslavské Škodovky, se bude současná Octavia vyrábět až do roku 2005, Fabia pak do roku 2006. O tom jsme už ostatně krátce informovali dříve, jen nebylo známo, zda se bude Octavia I vyrábět jen do konce roku 2004 nebo déle.

Po ženevském autosalonu pak naběhne výroba Octavie druhé generace (jméno zatím není dle Kulhánka definitivní), která bude podle dostupných informacích velmi podobná současné verzi. Následující noticky pochází z diskuse o Octavii II, kam psal anonymně jeden zaměstnance Škody Auto:

  • „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
  • „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
  • „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
  • „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
  • „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
  • „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
  • „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
  • „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
  • „odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“

Poznámka: A4 je interní označení současné Octavie, A5 pak Octavie II.

Asi nejvíce se tedy nové Octavii podobá obrázek, který zveřejnila Mladá Fronta. Další možné podoby, které kolují internetem, najdete ve starší bleskovce, případně v již zmíněné diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Nejpravděpodobnější podoba nové Octavie

Další informace o Octavii II jen stručně: rozvor 2578 mm, více místa na zadních i předních sedadlech, trošku menší zavazadlový prostor (stále však nadprůměrný ve své třídě), vylepšený podvozek a tedy jízdní vlastnosti, nový interiér trochu podobný Golfu V, vylepšené výrobní technologie, vyšší bezpečnost. Ossatně nechme se překvapit, autosalon v Ženevě se blíží kvapnými kroky.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků