Současná Octavia se bude vyrábět do roku 2005, Fabia o rok déle

Podle Vratislava Kulhánka, šéfa mladoboleslavské Škodovky, se bude současná Octavia vyrábět až do roku 2005, Fabia pak do roku 2006. O tom jsme už ostatně krátce informovali dříve, jen nebylo známo, zda se bude Octavia I vyrábět jen do konce roku 2004 nebo déle.

Po ženevském autosalonu pak naběhne výroba Octavie druhé generace (jméno zatím není dle Kulhánka definitivní), která bude podle dostupných informacích velmi podobná současné verzi. Následující noticky pochází z diskuse o Octavii II, kam psal anonymně jeden zaměstnance Škody Auto:

  • „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
  • „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
  • „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
  • „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
  • „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
  • „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
  • „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
  • „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
  • „odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“

Poznámka: A4 je interní označení současné Octavie, A5 pak Octavie II.

Asi nejvíce se tedy nové Octavii podobá obrázek, který zveřejnila Mladá Fronta. Další možné podoby, které kolují internetem, najdete ve starší bleskovce, případně v již zmíněné diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Nejpravděpodobnější podoba nové Octavie

Další informace o Octavii II jen stručně: rozvor 2578 mm, více místa na zadních i předních sedadlech, trošku menší zavazadlový prostor (stále však nadprůměrný ve své třídě), vylepšený podvozek a tedy jízdní vlastnosti, nový interiér trochu podobný Golfu V, vylepšené výrobní technologie, vyšší bezpečnost. Ossatně nechme se překvapit, autosalon v Ženevě se blíží kvapnými kroky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků