Současná Octavia se bude vyrábět do roku 2005, Fabia o rok déle

Podle Vratislava Kulhánka, šéfa mladoboleslavské Škodovky, se bude současná Octavia vyrábět až do roku 2005, Fabia pak do roku 2006. O tom jsme už ostatně krátce informovali dříve, jen nebylo známo, zda se bude Octavia I vyrábět jen do konce roku 2004 nebo déle.

Po ženevském autosalonu pak naběhne výroba Octavie druhé generace (jméno zatím není dle Kulhánka definitivní), která bude podle dostupných informacích velmi podobná současné verzi. Následující noticky pochází z diskuse o Octavii II, kam psal anonymně jeden zaměstnance Škody Auto:

  • „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
  • „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
  • „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
  • „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
  • „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
  • „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
  • „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
  • „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
  • „odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“

Poznámka: A4 je interní označení současné Octavie, A5 pak Octavie II.

Asi nejvíce se tedy nové Octavii podobá obrázek, který zveřejnila Mladá Fronta. Další možné podoby, které kolují internetem, najdete ve starší bleskovce, případně v již zmíněné diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Nejpravděpodobnější podoba nové Octavie

Další informace o Octavii II jen stručně: rozvor 2578 mm, více místa na zadních i předních sedadlech, trošku menší zavazadlový prostor (stále však nadprůměrný ve své třídě), vylepšený podvozek a tedy jízdní vlastnosti, nový interiér trochu podobný Golfu V, vylepšené výrobní technologie, vyšší bezpečnost. Ossatně nechme se překvapit, autosalon v Ženevě se blíží kvapnými kroky.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků