Současná Octavia se bude vyrábět do roku 2005, Fabia o rok déle

Současná Octavia se bude vyrábět do roku 2005, Fabia o rok déle

Podle Vratislava Kulhánka, šéfa mladoboleslavské Škodovky, se bude současná Octavia vyrábět až do roku 2005, Fabia pak do roku 2006. O tom jsme už ostatně krátce informovali dříve, jen nebylo známo, zda se bude Octavia I vyrábět jen do konce roku 2004 nebo déle.

Po ženevském autosalonu pak naběhne výroba Octavie druhé generace (jméno zatím není dle Kulhánka definitivní), která bude podle dostupných informacích velmi podobná současné verzi. Následující noticky pochází z diskuse o Octavii II, kam psal anonymně jeden zaměstnance Škody Auto:

  • „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
  • „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
  • „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
  • „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
  • „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
  • „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
  • „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
  • „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
  • „odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“

Poznámka: A4 je interní označení současné Octavie, A5 pak Octavie II.

Asi nejvíce se tedy nové Octavii podobá obrázek, který zveřejnila Mladá Fronta. Další možné podoby, které kolují internetem, najdete ve starší bleskovce, případně v již zmíněné diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Nejpravděpodobnější podoba nové Octavie

Další informace o Octavii II jen stručně: rozvor 2578 mm, více místa na zadních i předních sedadlech, trošku menší zavazadlový prostor (stále však nadprůměrný ve své třídě), vylepšený podvozek a tedy jízdní vlastnosti, nový interiér trochu podobný Golfu V, vylepšené výrobní technologie, vyšší bezpečnost. Ossatně nechme se překvapit, autosalon v Ženevě se blíží kvapnými kroky.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků