Souboj výkonných SUV ve sprintu: Dokáže někdo porazit Teslu Model X?

Anti-automat  |  18. 12. 2018 19:50

Zrychlenie je uplne to najdolezitejsie. Na chatu to mam 5ookm, ale predstavte si ten skvely pocit, ked mozem stravit nabijanim dva dni dovolenky naviac len preto aby som mohol na kilometri volnom useku ukazat tej nebohej rodinke v TDi ako mi to krasne zrychluje po najblizsiu nabijacku. No, ono aj cesta je sloboda, ze.

Odpovědět  |   | 
komik  |  18. 12. 2018 20:37

5oo km na chatu?? To je masochismus..

Spíš tam mohli napsat cenovky, aby tu zas někteří nepsali, jak jsou elektromobily předražené, zbytečné, slepá větev.. a co když se náhodou rozhodnu, že si zajedu v na víkend do Benátek (protože mi do motoru tryskáče vlítl holub a musím je autem) tak bych si musel udělat v Salzburku pauzu, dobít a přespat!!! A podobné story kvůli kterým jsou elektromobily úplně na houby a nejlepší je osvědčený diesel.

Odpovědět  |   | 
MamFkus  |  19. 12. 2018 01:32

Je zvláštní, že v době kdy se hromadně státy odklánějí od fosilních paliv se najednou stane IN elektrická energie v autech. Náhoda? A nebo si tu někdo myslí, že neexistují jiné provozně úspornější technologie? Takže opět: http://bit.ly/2AfrSJW... ta samá píseň pro rozhádanou hordu příznivců jedné či druhé strany. Ale jak je to opravdu s životností baterií to tu raději nikdo nenapíše. A proč taky?
"Opakuj lež dostatečně hlasitě a lidé tomu uvěří" A. Hitler

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 12. 2018 07:08

Zivotnost baterii je problem? Som si nevsimol, ze by Model S, ktory sa vyraba od 2012 mal nejaky problem. Degradacia je tak pomala, ze zivotnost baterie urcite problem nie je. To je ta alternativna realita, ktoru taki ako ty hlasaju.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 12. 2018 08:36

Ano, při "normálním" nájezdu baterie není problém. Pokud se jezdí hodně, tak už to je jiné:
http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-... ...

Ale zase, výměna baterky proběhla vždy v záruce, takže náklady nula.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  19. 12. 2018 08:57

Při takovém režimu provozu by se spalovák dožil poloviny...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 12. 2018 09:31

To není pravda, při nezanedbané údržbě by to vydržel i spalovák, akorát by to zřejmě bylo dražší.

Ale o to nešlo, řeč byla o výdrži baterky.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  19. 12. 2018 10:50

Možná se oba díváme na něco jiného, ale mě tam překvapuje ta nízká degradace baterie, po 300 tisících km pouze 6% kapacity, což je prostě super hodnota. Tu první baterii tuším měnila Tesla zdarma v rámci záruky kvůli tomu, že v té době neměli nastavený správně software, který nebral v potaz degradaci baterie a tudíž ukazoval vyšší dojezd než měl.
Co se té druhé týče, podle mě je to prostě totéž, co se děje mnohdy i u klasických aut, nebo třeba u elektroniky (ten samý díl na jednom voze vydrží strašně dlouho a na druhém odejde třeba daleko dříve). Určitě tomu to pravidelné každodenní rychlonabíjení moc neprospívá, spíše naopak. Takže i tak vzhledem k provozním podmínkám celkem super.

Ze současných dat provozovaných Tesel to vypadá spíše na pokles kapacity po ujetí 100 tisíc km zhruba o 5-6%, každých dalších 100 tisíc o další 2-3%. Což znamená zhruba pokles kolem 20% kapacity baterie po ujetí 500 tisíc km. Při nejvyšší verzi Modelu S 100D, která má dojezd nějakých 500 km, se dojezd zkrátí o 100 km, což je při takovém nájezdu hodně slušné.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 12. 2018 11:43

"Hlavní opravy proběhly tři, všechny v rámci záruky: výměna baterie po 310 000 km, druhá výměna baterie po 518 000 km a výměna pohonné jednotky po 57 000 km. Druhou baterii bylo nutné vyměnit, protože indikovala 22% pokles kapacity (první pouze 6%)."

Ale ano, souhlasím, že to není špatné, jen je potřeba s tím poklesem kapacity počítat. Tady ještě tomu "pomohlo" to rychlonabíjení.

Odpovědět  |   | 
jediný pravý LOL  |  20. 12. 2018 10:04

Ta tzv. "nízká degradace" je podvod. Elektronika je nastavená tak, že ukazuje a zpřístupňuje menší kapacitu, než je reálně osazená.

Samozřejmě se mohou projevit kusové závady, což se ale při dosavadním nízkém počtu vyrobených Tesel neukáže jako velký problém.
Spíše než ujeté kilometry, bude problém způsob nabíjení a vybíjení (jak moc často se baterie hluboce vybijí, nebo se tomuto stavu přiblíží, popřípadě rychlost nabíjení - nabíjecí proud) a samozřejmě hledisko času - baterie akumulátorů stará několik let bude degradovat, ať se s ní bude jezdit nebo ne.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 12. 2018 13:58

To je přesně to, co soft dělá... lže. Je to režim, který je pro všechny zúčastněné výhodný. Jde o to, aby zákazník v záruce nemohl nic reklamovat a byl spokojený s tím co má. Zákazník není schopen zjistit stav baterie. Veškeré informace má ze "systému", který mu poskytuje informace. Je to "Hall"....

Odpovědět  |   | 
G  |  20. 12. 2018 18:38

Povím ti tajemství, ať ze sebe neděláš hlupáčka, kapacita baterie se dá změřit .

Odpovědět  |   | 
jediný pravý LOL  |  20. 12. 2018 16:07

Ano, životnost baterií je problém. Ty si totiž "nevšimneš" nikdy.

Odpovědět  |   | 
mz  |  18. 12. 2018 20:47

Anti: Ano, ta dynamika je opojná, tohle nezažiješ v žádném spalováku. Měl by ses v něčem taky projet, než začneš zase trousit moudra.

Odpovědět  |   | 
Boro  |  18. 12. 2018 21:16

Co je na tom opojne ked si kupim 700 konove auto a pokial nezrychlujem v meste z nuly tak ma ofuknu aj o niekolko sto koni slabsie auta, na dialnici detto.

Odpovědět  |   | 
MZ  |  18. 12. 2018 21:47

Teoretiku

Odpovědět  |   | 
jediný pravý LOL  |  20. 12. 2018 10:06

Teslisti jsou na dálnici brzda provozu, ty "praktiku", většinou se vlečou osmdesátkou mezi kamiony - aby vůbec dojeli do cíle.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  20. 12. 2018 10:38

Nelži, tohle už nikdo nežere.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 12. 2018 17:34

Jedinej pravej TROL chechta co neumí ani zašroubovat žárofku zase mele svoje howna.

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  18. 12. 2018 21:18

S Chuck Norrisom a.k.a. Anti-automatom si nezacinaj, hned ti vysvetli ako mu dobre ide prehadzovanie rychlosti a jazda na lade s celorocnymi pneu, len ked ja vyskocim na mojho kona, a prejdem lesom aj mimo cesty a preskocim par prekazok, neviem ci na toto bude Chuck ready so svojimi skillmi.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  19. 12. 2018 10:57

Stejně výkonný spalovák taky nebude žrát při sešlápnutí plynu na podlahu nějakých 6 l/100 :D
Ano, tam je sice výhoda, že natankování trvá kratší dobu, to je pravda.

Na druhou stranou, Tesla S/X 100D či P100D mají dojezd zhruba 400-500 km, což znamená, zastavit u rychlonabíječky na 10-15 minut, mezitím si odkočit na WC, protáhnout se, případně si jít koupit občerstvení a jet dál. Pohoda. :)

Řídím éčkovej Mercedes 270 CDI kombi, bydlím na opačné straně republiky než mám rodinu, takže čas od času jedu nějakých 350 km tam i zpět. Kolikrát mi bohatě stačí jen ta jedna cesta, když jsou v Praze či v Brně kolony. :) Pokud bych doslova nespěchal a nepočítal každou minutu, těch 15 minut bych stejně na nějaký protáhnutí se apod. obětoval.

Odpovědět  |   | 
Maggots  |  18. 12. 2018 23:24

Je UPLNE jedno kdo v tomhle testu vyhraje.Nejvetsi koule z tehle aut ma proste tak i tak Mercedes-AMG G 63 !

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  19. 12. 2018 07:55

Ked sa 4 auta/ludia/zvierata pretekaju, vzdy je vlastne jedno kto vyhra, lebo ked niekto prehra tak zmeni sutaz na to ze kto ma najvacsie gule a vtedy je vitaz vzdy jasny...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 12. 2018 08:32

Přiznám se, že pokud bych měl na to rozpočet a vybíral SUV v této kategorii, tak tato disciplína by neměla tu váhu, co rozhodne. Ale ano, je to určitě působivé a vítězství Tesly se dalo očekávat, když má nejvyšší výkon. Jako sterilní ekonomická volba rozumem je to OK.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  19. 12. 2018 09:53

mam ten rozpocet a vybral jsem si uplne jine auto nez jake jsou v tomhle sprintu na 1/4 mile, , ale pravda zvazoval jsem ze bych koupil Gcko a nechal si ho tak jako Arnie prestavet, odradila me ale nutnost nektere casti servisovat 360 kilaku od baraku (ikdys by tam auto na nabiti dojet melo)

Odpovědět  |   | 
G  |  20. 12. 2018 18:55

Tebe bych chtěl vidět naživo OI a Medvěd vlhký sen.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  19. 12. 2018 08:58

G63 má koule? Odkdy, prosím tě? Auto pro blbé bloncky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  21. 12. 2018 21:49

Koule scháněj ty co je nemaj

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 12. 2018 12:26

Sračkový spalovací almary dostali na prdel. Už budou navždy poslední

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A