Souboj Tesly s Porsche se vyostřuje. Elon Musk dokonce použil taktiku Škody

94 komentářů

neuvedeno
21. září • 20:22

..ono nejde samozrejme jen o tu ruchlost...porsche je proste pro jiny zakazniky...pokud bych o elektromobilu uvazoval, byl by pro me ten vysledek naprosto nepodstatny...bral bych porsche ...a jestli se nepletu, nejde jen o rychlost jako takovou , ale i o to, ze tesao to proste v kuse neda a "uvari se"...prepne se do nejakyho nouzovyho rezimu...teda aspon zez\catku to tak bylo

fiasko
20. září • 8:03

Tesla oznámila, že ukončila pokus.Její speciál nezajel oficiální měřené kolo a včera skončil na odtahovce. Čas sériového Taycanu nebyl překonán a nebude ani zápis ve třídě speciálů.Totální fiasko.

Kuk Vykuk
27. září • 22:16

Meleš úplný hovna. V době firemního testování kdy jsou na okruhu auta více automobilek a jiných subjetů je zakázáno se pokoušet dělat oficiální měřená kolečka z důvodů bezpečnosti ostatních účastníků a ani by to nemělo smysl, když se mezi ostatníma musíš proplétat.
Na to si musí automobilka vytvořit speciální rezervaci.
Mimochodem Tesla netestovala jen jedno auto, ale toho si tvůj havarovanej mozek nestačil všimnout.
Pokud při testování něco nerozbiješ tak testuješ málo nebo špatně. Testování je od toho aby si zjistil hranice možností svejch výrobků a co všechno vydržej. Pianko můžeš jezdit v důchodu. B-]

spekulace
20. září • 8:57

To je škoda. Kdoví, co zatím asi bylo. Že by třeba vyndali i tu poslední sedačku a volant a nechali by to jet jen na autopilota?

XCATT
20. září • 7:42

" Proč tedy Teslofilové neslaví? Protože do celé věci začali všichni šťourat a vypadá to, že Tesla se zatím asi nemá čím chlubit."Autor článku je rozhodně nezaujatý a nestranný. Pravý profesionál.

Vítek
19. září • 0:33

Pěkný trapas Tesly. Takže si to shrneme:V sériových autech to má Taycan za 7:40, sériová Tesla S nemá na NS žádný čas, protože v plném tempu NS nedokáže objet bez přehřátí baterek.Ve speciálech má Tesla čas 7:19, Porsche 5:19Tož Musk by měl zase rychle naslibovat nějaké nové fantasmagorie aby tu ostudu nějak zamaskoval. :-D

Francek
19. září • 0:50

A teď si milé děti spočítejme náklad na 1s času 😂😂😂 A doporučuji se zaměřit na spalovací vehikly typu Carrera GT 😂😂😂

MM
19. září • 10:07

Francku ty máš dneska slabší den.

Franta
19. září • 11:13

supersport Porsche Carrera GT (980) čas na uzavřeném okruhu 7:28, cena 14 mega
rodinný sedan Tesla P100D+ čas na otevřeném okruhu 7:23, cena neznámá ;-)

Aston
19. září • 11:53

Dřevěná koloběžka čas na uzavřeném okruhu 5 hodin, cena 500czk, čas na jednu sekundu necelé 3 haléře. Vy jste ale hlava pane wachtmeister.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Franta
19. září • 12:08

Takto se to ale nepočítá, milý pane. Musíte si vzít referenční čas 7:43 a od toho počítat kolik vás stojí zlepšení času o 1 sekundu. ;-)

spekulace
19. září • 12:55

A nestačilo by k dosažení lepšího času trošku dříve zmáčknout tlačítko "stop" na časomíře? Eventuálně zmáčknout stop a pak za chvíli znovu start uprostřed měřeného kola, aby byl celkový čas ještě lepší? To by vlastně celkem nic nestálo, možná jen nějakých 20 sekund oficiálně neměřeného času ... ;-)

Franta
19. září • 15:07

Tesla žádný čas nezveřejňuje, oficiální pokus teprve proběhne. To jsou čísla od německých špionů.

fiasko
20. září • 8:04

Nebude. Konec a z ostudy kabát.

spekulace
19. září • 16:02

Aspoň, že přitom měření času spočítali také vyndaná sedadla ...;-)

Franta
20. září • 8:10

Cílový čas je 7:05, takže bych vyčkal. Myslím, že na sedadla apod. tam bude prostoru až až :-D

Cyril
20. září • 13:36

Cílový čas je 10:50, ten ovšem dala odtahovka značky MAN s Teslou na hrbu. Prý je to rekord mezi odtahovkami, tak uvidíme jestli jej zapíší.
https://www.youtube.com/watch...

Karel.
20. září • 14:48

Tvl, odtahovka koncernu VW odváží zdechlou Teslu a okolo krouží Taycany a další Poršáci jakoby se nechumelilo. To nevymyslíš, myslím, že reklamní spot na Taycan je vyrobený a je zadarmo.

historie
21. září • 21:36

F. Porsche se zabýval možností výroby elektromobilu už někdy kolem r. 1900. Během 2. sv. války zkusil postavit elektrický tank Tiger a pak supertěžký tank Maus. A tak má Porsche z hlediska pokusů o výrobu vozidel poháněných elektřinou docela dlouhou historii a to by se asi nějak mohlo projevit. Koneckonců Tesla si na okruhu postavila Supercharger, ale kde a čím tam asi nabíjí Porsche Taycan?

Vidimský
20. září • 14:58

LOL, ještě by to chtělo nějaké úderné heslo jako třeba tam kde ostatní končí my začínáme a nebude to mít chybu

runner42
20. září • 14:05

:-D 👍

runner42
20. září • 9:17

Čekáme čekáme, zatím ale tak nějak nic že? :-D

bzzz
19. září • 9:31

Hodinky za par stovek ukazuji cas vicemene stejne presne jako hodinky za par milionu... a ted si spocitejme naklad na 1s casu ;-)

runner42
19. září • 17:38

tvl poprskal jsem si hned novej monitor, teď jsem ho vybalil! :D

Foxik
18. září • 22:45

Vedeli jste ze lithiove baterie nesmite vystavit mrazu a teplotam nad 40 protoze jim to zkracuje zivotnost. El clanky jsou ulozeny v boxech ktere jsou vyhrivany primo baterii, takze az dojedete domu a nedate dobit auto a bude venku -10 a nechate tam auto stat tyden bez dobiti, tak dojde k nevratnemu poskozeni litiove baterie. Litiove baterie totiz musite skladovat nabite. Pokud napeti clanku poklesne pod 2,7 voltu tochazi k nevratnemu poskozeni.

Francek
18. září • 23:58

Věděli jste že právě proto má například baterie BMW i3 9 řídících jednotek a teplota je moderována chladivem klimatizace? Dost možná jsou inženýři o krok napřed před hospodskými huboumlátiči 😂

homer
19. září • 0:49

Kolik dni v mrazu muzes nechat odstaveny i3(nebo jakykoliv elektromobil s li-ion) bez dobijeni?

Franta
19. září • 11:01

V zimě to zkusím, nyní mám vyzkoušeno 4 týdny v létě bez poklesu. (BMW i3 má pouze sériové zapojení článků v baterii a nedochází tam tedy k samovybíjení vlivem balancování paralelně zapojených článků)

Smoty
18. září • 16:53

pane bože co tohle píše za čuráka? zajela lepší čas? zajela, so what?

Francek
18. září • 19:06

A k tomu to byl čas na okruhu kde bylo xxx účastníků (nebyl uzavřený) a řidič se šťoural v nose :-D Myslím si, že cenový rozdíl 2 mio CZK poskytuje až až prostor pro úpravy 😂

MM
18. září • 21:12

Proč srovnáváš cenový rozdíl mezi taycanem a teslou S, když to co jezdí na okruhu není tesla S?

Francek
18. září • 23:55

To co jezdí na okruhu je vývojová verze Plaid a vsadím se, že ten čas bude sakra lepší než 7:23 a cena sakra nižší než Taycan. Jinak se na to zkus podívat pohledem časů spalovacích Porsche a pak zjistíš, že jediným poraženým budou ICE Porsche, které ve světle časů o kterých zde mluvíme vypadají poněkud trapně.

runner42
19. září • 7:08

Porsche 911 GT2 čas 6:40:33, elektrická ovečko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Franta
19. září • 11:09

Tak to mi ukaž Porsche 911 GT2 které zajelo tento čas :-D:-D:-D:-D První Porsche 911 GT2 má čas 7:32.0Ty asi myslíš tu okruhovou překopávku Porsche 911 GT2 RS MR kde jen ten kit stojí 100 tisíc euro.
https://www.manthey-racing.de/MR_Flyer_Porsche_911_GT2-... ... A čas Tesly 7:20 není čas na uzavřeném okruhu, takže bych vyčkal na ofiko... B-]

runner42
19. září • 17:30

Takže zaprve v tříde speciálů je úplně jedno, kolik stojí jaká úprava. Podstatný je pouze čas. Navíc argumentovat cenou nějaké úpravy může vyvolat dotaz, kolik stála úprava speciálu Tesly. Zadruhé street legal čas Porsche, tedy homologovaného a registrovného na značkách je čas 6:47.25, konkrétně Porsche 911 GT2 RS, elektrická ovečko.

Francek
20. září • 0:18

Toto je v podstatě zcela nepodstatné, ty čmoudící zrůdičko... Podstatné je, že rodinný sedan rozšlape většinu výrobního programu Porsche.

runner42
20. září • 7:21

Rodinný sedan s jedinou sedačkou :D
Chápu, že ovečky hledají pozitivistický výklad toho debaklu, ale jen se samy zesměšňují.

Art Vandelay
20. září • 13:38

Runner, mam pocit, ze si zacinas uvedomovat, ze budes musiet vyvesit bielu zastavu,, elektricka revolucia ide dopredu milovymi krokmi a Tesla je jej lider. Ako vidis Q3 a Q4? Zmiereny s prehrou?

runner42
20. září • 14:06

Chystám se otevřít short pozici, snad to ještě trošku vyleze.

Rembaz
19. září • 8:11

To je rovnaká trieda?

runner42
19. září • 9:05

Ano.
Třída speciálů.
Nebo jakou třídu ve které máme porovnat čas spalovacích Porsche s elektromobilem měl na mysli?

Kosanovič
18. září • 14:56

Elektrické nesériové auto a čas 7:20? Hodně mizerné, rekord speciálů je 6:05 a i Číňani to dali za 6:46. Elon si urval jenom další ostudu.

MM
18. září • 18:54

Přesně tak, ale evidentně mu to u spousty lidí prochází.

Kosanovič
18. září • 19:01

Leda tak u svědků Elonových.

bzzz
18. září • 14:00

Za par let bude kazde dalsi sebelepsi a sebetechnictejsi auto 'na nic', protoze cas na Ringu nepujde posouvat. To teprve budou zne pro populisty a troly ;-)

tak runner měl pravdu
18. září • 13:58

runner měl pravdu, Tesla fakt zajede "rekord" v kategorii červených elektrických sedanů s voňavým stromečkem na zrcátkuže je hamba nefackuje

kolkyno
18. září • 13:51

este neskrachoval ten vyrobca televizorov?

Francek
18. září • 23:59

Že by američané pojmenovali automobilku podle české TEchnikaSLAboproudá? 😂

Lukino
18. září • 12:25

Chce to holt Scalu a na Teslu se zcela vybodnout

Petr
18. září • 12:10

Někdo, kdo chce Porsche, o Teslu nezavadí ani pohledem, bez ohledu na nějaký pofidérní výsledek na okruhu.

kari
18. září • 12:02

Na druhou stranu je výsledek Porsche jen o vteřinu lepší než výsledek "obyčejné dvoulitrové" předokolky Civic Type R. Megane se chystá Civica překonat. Takže se se svým motorem 1,8 a náhonem na předek nejspíše dostane před Taycan S.

Francek
19. září • 0:01

Aha a kde jsi na to přišel? Já vidím zcela něco jiného... https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburg...

kari
19. září • 10:12

Co se ti nezdá na rozdílu 7:42 vs 7:43,8 (Megane RS trophy 7:40,1)

Franta
19. září • 11:16

Tady se bavíme o čase 7:23. Každý ví, že Porsche zajelo uměle pomalý čas, aby neztrapňovalo své archaické spalovací dědečky. Proto také nepoužili nejsilnější verzi Taycanu. Taycan totiž není Tesla killer, ale Porsche killer :-D

Lojza
18. září • 11:32

Pro nekoho je pri koupe neoveho auta zrychleni a cas na okruhu, nekdo ma uplne jine priority.
Pro me je u Tesly velky a neprekonatelny problem.
Dat za auto 3 miliony a kavlita materialu je na urovni mainstreamu za 800litru.
Kdyz si sednu do eska nebo sedmicky, nasledny pohled do interieru jakekoliv Tesly je tristni.

E15
18. září • 14:33

Tak jasně, protože 2 mil jdou u Tesly na technologie a zbytek pak odpovídá autu za 800tis. Kdyby byla Tesla drahá jako Porsche (a ne o 2 mil levnější), tak by kvalita materiálu odpovídala autu za 3 mil. Elektromobily za 1 mil, taky zpracováním odpovídají autu za 500tis. eCitoGo za 430tis odpovídá CitiGu za 210tis. To je prostě současná realita. Postupně se to ale bude srovnávat...

MM
18. září • 18:54

I pětkovej bavorák za 1.5 mil je interiérem na míle daleko před teslou. I áčkovej mercedes za milion...

Lojza
18. září • 18:47

Zajimave E tron zpracovanim uplne v jine galaxii nez jakakoliv Tesla a stoji take 2mega v zakladu. Porovnejte materialy etronu a Tesly. Tesla je oproti Etronu Dacia v materialech, byt ma lepsi uspornejsi pohon.

Rembaz
18. září • 20:51

Ak si správne pamätám tak etron zase nemá hliníkovú karosériu a preto je veľmi ťažký.
Ďalšia vec je, že je to v podstate prerobená Q rada čiže Audi už malo dávno zaplatené podstatnú časť nákladov.Model S bol od počiatku nanovo navrhnuté auto.

Lojza
18. září • 22:56

Jestli je tezky nebo ne nebo jestli ma zrychleni za 3,9s nebo 5,2s neresi 99% klientu. Plno zakazniku ani nevi ci nezna rozdil mezi hlinikem a oceli. Pro vicero lidi je to "kov".Ale kdyz se s Teslou svezou, interier ma nadech lacinosti, palubka, jako z multikary hnus. O preciznosti, vyroby si nedelam iluze. Soused mel Esko 100D a ty zavady co mi rikal. Jako napr. mu tekla voda pri desti ci v mycce zadnim oknem do auta -kara za 3,5milionu.
A to se nebavim o technologich co Tesla nema oproti premiove konkurenci.
Teslu nyni kupuji hlavne nadsenci, protoze mela technologicky naskok. Nyni postupne budou prichazet nove EV modely od ruznych automobilek a v Tesle bude horko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
19. září • 5:00

Som písal niečo o zrýchlení?Inak zaujímavé že väčšina diskutujúcich ma vždy suseda s Teslou alebo nejakým iným EV.

MM
18. září • 12:10

Samozřejmě že čas na okruhu nemá při výběru vozu pro většinu lidí žádnou váhu. Rozdíl v interiérech je opravdu propastný.

vantom
18. září • 12:26

Nyní je propastný i rozdíl designu a vzhledu auta.. Tesla působí už trochu tragikomicky.

E15
18. září • 14:43

tak pokud je Porsche o 7 let novější a o 2 miliony dražší, tak je spíš koncernová ostuda, že se takové srovnání vůbec nabízí.... ;-). Navíc Tesla byla postavena jako univerzální sedan, Porsche se prezentuje mnohem více jako sporťák... Takže ve výsledku je to jako srovnávat Nissan GTR s jedničkovou Octavií RS :-D

MM
18. září • 18:53

Zase jsi vůbec nepochopil podstatu. Taycan byl sériový vůz, to co mělo být Tesla S která ho hrdině vyzve a porazí je ale závodní speciál. Čili by se jeho čas měl porovnávat se zcela jinými auty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
18. září • 21:52

Taycan, který zajel onen čas na okruhu se tedy již prodával a prodává? Že o tom nevím. 🙂
Je úplně jedno, jestli to prozatím není dostupná verze Modelu S, furt je to auto, které má technické parametry daleko lepší nez Porsche, přesto je o polovinu levnější.
A že nemá tak kvalitní interiér? No heh, ještě aby měl, když stojí polovinu. :)

MM
19. září • 10:04

Jak můžeš vědět že je to auto o polovinu levnější když se neprodává a jeho cena není známa?

MM
19. září • 10:02

To jestli se prodává s tím nesouvisíi ale ano, taycan si již můžeš koupit.

Majkl
19. září • 18:34

Samozřejmě, že to s tím souvisí dost podstatně. Stejně jako avizovaný Model S a jeho připravovaná Plaid výkonová verze, tak stejně i Taycan, ještě na trhu není. Taycan si teď můžeš objednat, ale reálně se začnou dodávat na trh koncem roku.
Takže tohle porovnávání nesériový Model S a sériový Taycan, když se reálně ani jedna z těchto verzí neprodává na žádném trhu, je naprosto mimo.Taycan Turbo S začíná na cca 180 tisících USD, Model S Performence stojí cca 100 tisíc USD. Takže téměř o půlku míň. I když to budeme porovnávat s levnějším Taycanem, který stojí o 30 tisíc dolarů méně, pořád je to obrovský rozdíl.
Takže jo, za takový prachy navíc bych očekával kvalitnější materiály a honosněji působící interiér.Mimochodem, seděl vlastně někdo z diskutujících v nové Tesle?
Nebo všichni papouškují věty stylem jedna bába povídala? Co se týče materiálů a zpracování, beru kritiku Tesly před pár lety, minimálně u Modelu S a X, kdy ty "slavný spáry" byly fakt rozdílný, dneska ty auta vypadají daleko lépe.

MM
21. září • 0:13

Ne nesouvisí. Taycan byl sériový vůz, tesla nikoliv. Tečka. Žádná nová Tesla neexistuje, je stejná min 7 let. Spáry jsou aktuálně problémem i u modelu 3.

runner42
19. září • 22:50

Ano řídil jsem předminulý týden Model 3.
Je to hnus.

Francek
20. září • 0:16

No vidíš, já ho řídil v neděli a je to dokonalé svezení a pro mě dokonalý interiér.

runner42
20. září • 8:24

To tě lituju. Mě kvalita a design 40 let staré východní produkce nebere.

Hubert
18. září • 13:57

Porsche je totiž auto...

Hubert
18. září • 13:56

Porsche je totiž auto...

Art Vandelay
18. září • 11:09

Pan Kadera, vzdy to je nieco co sa na tej zlej Tesle najde, niekedy zle chladenie bateriek, teraz su to vacsie brzdy a znizeny podvozok. vazne si myslite, ze toto auto nepojde aj do predaja? Elon uz hovoril ze sa to stane buduci rok na jesen.Myslite ze lepsie chladenie bateriek, znizeny podvozok a lepsie pneu budu neprekonatelne prekazky uvedenia tohto auta do predaja?

MM
18. září • 11:31

Elon už toho nahovoril. Jen blázen tomu může věřit.Každopádně Elon už prohrál. Taycan se mu porazit nepodařilo. Protože místo Tesly S nasadil zcela jiný vůz.

kolkyno
18. září • 13:56

tiez by som sa nedivil kebyze je pod tymi plechmi Taycan Turbo S s prirobenymi 2 sedadlami v kufri :-D

Joe Doe
18. září • 12:57

No, podla sprav z Vlkohradu este par rokov dozadu sme mali vsetci jazdi na 0.5 litrovych 'cistych' diesloch.

Art Vandelay
18. září • 11:57

Ty sa zameriavas na jeho taranie, ja na Elonove vysledky...Inak necakal som ze ked Tesla nalozi Porsche 20 sekund na Ringu, ze sa dozviem, ze to ani Tesla nebola???

slepy patron
18. září • 13:11

Je zhola jedno, jak je to Porsche rychle. Elon kdyz tak posle na okruh nejakou tu jeho raketu prebrandovanou jako Teslu. :-P

MM
18. září • 12:06

Kde jsem napsal že to Tesla nebyla? Aspoň nelži čoboláku, když už neumíš číst.

Art Vandelay
18. září • 13:58

Hlavne s tym cobolakom na cele vasej krajiny z vas bude za chvilu Svajciarsko strednej Europy, nezabudni ho volit aj nabuduce...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
18. září • 14:26

Myslíš toho lháře a podvodníka Babiše? Jen doufám že to myslíš jako ironii.

Art Vandelay
18. září • 14:30

MM dostava zlatu medailu za pochopenie ironie, ale zial len bronz za urazanie, tam este ma co vylepsovat.

MM
18. září • 18:52

Je těžký poznat ironii ohledně Babiše. Už jsem párkrát zažil že mi lidé říkali jaký je to pravdomluvný člověk. Je to od nich 100% ironie, řekl by sis. A ono ne.

MM
19. září • 13:54

Za co ty mínusy?

Jakub
18. září • 11:43

Nasadil vylepšený Model S, který se začne prodáva příští rok.
Taycan dostanou zákazníci také příští rok.
20 vteřin je sice neoficiálních, ale je to dost velký časový rozdíl, kteří může na leccos poukázat.

MM
18. září • 12:09

To jestli se bude prodávat není vůbec jisté. Pokud se jim podaří dobrý čas, spekuluje se spíše že soubor dílků které jsou oproti Tesle S jiné nabídnou v budoucnu jako nějaký příplatkový balíček. Jisté je že Elon proti sériovému Taycanu postavil speciál a tudíž se tyto výkony nedají porovnávat. Od Elona jsou to jen lži a šmé. Když jsem četl jak lhal u předběžného slyšení u soudu, kde se má omluvit za to že nazval potápěče pedofilem tak není divu.

Karcher Tool
18. září • 11:08

Vetsina zakazniku auto bud chce, libi se jim nebo naopak jine. Zda to zajelo na nejake draze o par vterin lepsi cas je myslim u takoveho typu aut celkem jedno.

dpcstb
20. září • 2:27

vsetky dnesne auta su velmi podobne a so ziadnym nespravis chybu. napriek tomu su recenzie a diskusie plne vasnivych diskusii ktore auto je o trocha lepsie ako ine.

Jakub
18. září • 11:05

Dá se to chápat i tak, že po 7 letech produkce tesly S konečně přišla konkurence v podobě Taycanu. Resp. že koncernu VW trvalo víc jak 7 let, než se rozmysleli, jestli jít cestou plně elektrického drahého sedanu. Museli k tomu samozřejmě zbláznit politiky, protože se jim nechce platit nabíječky a dobíjení ze svého. A výsledek je...skoro 2x dražší, menší výkon, menší dojezd, větší váha...? Tak snad ta kvalita bude pověstná značce Porsche.
https://www.autoblog.com/2019/09/04/porsche-taycan... ...

MM
18. září • 12:05

Tak se to chápat nedá.

Jakub
18. září • 11:07

Doporučujeme

Články odjinud