Souboj Tesly s Porsche se vyostřuje. Elon Musk dokonce použil taktiku Škody

Doufáme, že až Tesla oznámí finální čas na Nürburgringu, bude to i s kompletní tabulkou úprav dotyčného vozu.

Není to tak dlouho, co se Elon Musk vyjádřil k uvedení nového Porsche Taycan, rivala Tesly Model S. Na svém Twitteru se opřel do označení Turbo a vzápětí oznámil přítomnost jeho vyzyvatele na Nürburgringu, kde Taycan exceloval s časem 7:42. Nebyla to prázdná slova, protože pozorovatelé okruhu viděli týden poté americký elektromobil opravdu na dráze. 

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

První neoficiální výsledky jsou navíc velmi překvapivé. Vychází z nich totiž, že Tesla napráskala Porsche o 19 sekund lepší čas. Proč tedy Teslofilové neslaví? Protože do celé věci začali všichni šťourat a vypadá to, že Tesla se zatím asi nemá čím chlubit. Všechno navíc zamotal samotný Elon Musk, který na svém Twitteru posléze oznámil, že Tesla Model S v Zeleném pekle má sedm sedadel pro sedm lidí. S podobným tahákem loni přišla i Škodovka, když Kodiaq RS stanovil rekord mezi sedmimístnými SUV.

Jako odrazový můstek k této záležitosti můžeme použít instagramový příspěvek, který přidal Misha Charoudin, známý spíše jako Boosted Boris. Uvádí to, co si asi myslíme všichni - nikdo přece zatím neví, co je doopravdy v útrobách červeného exempláře na okruhu. 

Taycanu Turbo se vysmál i Elon Musk. Co začalo na Twitteru, skončí na Nürburgringu

Taycanu Turbo se vysmál i Elon Musk. Co začalo na Twitteru, skončí na Nürburgringu

Na špionážních fotografiích jsou jasně vidět jiná kola, větší (zřejmě karbon-keramické) brzdy, dodatečné zadní křídlo a také karoserie nezvykle blízko silnici, což může značit závodní podvozek. Červený exemplář poté následoval i modrý kousek se stejnými doplňky. 

Na oficiální vyjádření toho, co se tedy doopravdy děje, si ještě počkáme. Snaha Tesly je ale podle všeho k ničemu, protože i kdyby se jí podařilo pokořit čas Porsche Taycan, tak podle magazínu Car & Driver porazí pouze verzi Turbo, protože verze Turbo S, která je mnohem rychlejší, na Ringu ještě nebyla.

Připadá vám Tesla Model 3 nedotažená a fádní? Němci našli řešení díky karbonu

Připadá vám Tesla Model 3 nedotažená a fádní? Němci našli řešení díky karbonu

Celé je to vlastně směšné, protože čas na okruhu asi není pro potenciální zákazníky Tesly relevantní. Tesla chce ale zřejmě dokázat, že to „umí taky“. Bohužel toto vyskakování si skončí výsledkem, který stejně nejspíš nikoho nezajímá.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků