Opět zde máme „spalovák“ bojující s elektromobilem. Tentokrát ale elektrická síla neměla zase tolik navrch.
Postavit proti klasickému sporťáku od Porsche elektromobil od Tesly se už může zdát jako provařený nápad. V případě nové generace 911 Carrera S a výkonnějšího Modelu 3 Perfomance v klasických disciplínách sprintu, pružné akcelerace a testu brzdné síly ale překvapivě dochází na opravdu těsný souboj.
Souboj dvou velice rozdílných koncepcí provedli tvůrci YouTube kanálu CarWow. Své výhody a nevýhody tak ukázala praktická Tesla s dvojicí elektromotorů, výkonem 490 koní (360 kW), točivým momentem 660 N.m, pohonem všech kol a hmotností 1847 kg, stejně jako Porsche s třílitrovým twin-turbo šestiválcem uloženým vzadu, výkonem 450 koní (331 kW), 530 N.m, pohonem jen zadních kol a hmotností 1590 kg.
Zatímco u Tesly hraje prim okamžitý zátah elektromotorů a pohon všech kol, Porsche si nutnou trakci pouze zadních kol vylepšuje svým boxerem vzadu a systémem řízeného startu (launch control). Hmotnostní rozdíl pak definitivně zvýhodňuje německý sporťák. A jak se ukazuje, co Tesla nabere při akceleraci v počátku, Porsche nakonec dožene v posledních metrech.
Opravdu se jedná o vyrovnaný boj, a to nejen při klasickém sprintu na čtvrt míle, ale rovněž během pružné akcelerace z rychlosti 80 km/h nebo při brzdění z rychlosti 112 km/h do zastavení. Na výsledky se podívejte sami. Nakonec jen stačí polemizovat, jak by testy dopadly, kdyby se na čáře objevila Carrera 4S s pohonem všech kol...