Souboj Tesly a Porsche 911 měl mít jasného vítěze. Výsledek však tak jednoznačný nebyl

Opět zde máme „spalovák“ bojující s elektromobilem. Tentokrát ale elektrická síla neměla zase tolik navrch.

Postavit proti klasickému sporťáku od Porsche elektromobil od Tesly se už může zdát jako provařený nápad. V případě nové generace 911 Carrera S a výkonnějšího Modelu 3 Perfomance v klasických disciplínách sprintu, pružné akcelerace a testu brzdné síly ale překvapivě dochází na opravdu těsný souboj.

I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

Souboj dvou velice rozdílných koncepcí provedli tvůrci YouTube kanálu CarWow. Své výhody a nevýhody tak ukázala praktická Tesla s dvojicí elektromotorů, výkonem 490 koní (360 kW), točivým momentem 660 N.m, pohonem všech kol a hmotností 1847 kg, stejně jako Porsche s třílitrovým twin-turbo šestiválcem uloženým vzadu, výkonem 450 koní (331 kW), 530 N.m, pohonem jen zadních kol a hmotností 1590 kg.

Zatímco u Tesly hraje prim okamžitý zátah elektromotorů a pohon všech kol, Porsche si nutnou trakci pouze zadních kol vylepšuje svým boxerem vzadu a systémem řízeného startu (launch control). Hmotnostní rozdíl pak definitivně zvýhodňuje německý sporťák. A jak se ukazuje, co Tesla nabere při akceleraci v počátku, Porsche nakonec dožene v posledních metrech.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Opravdu se jedná o vyrovnaný boj, a to nejen při klasickém sprintu na čtvrt míle, ale rovněž během pružné akcelerace z rychlosti 80 km/h nebo při brzdění z rychlosti 112 km/h do zastavení. Na výsledky se podívejte sami. Nakonec jen stačí polemizovat, jak by testy dopadly, kdyby se na čáře objevila Carrera 4S s pohonem všech kol...

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků