Souboj Tesly a Porsche 911 měl mít jasného vítěze. Výsledek však tak jednoznačný nebyl

Opět zde máme „spalovák“ bojující s elektromobilem. Tentokrát ale elektrická síla neměla zase tolik navrch.

Postavit proti klasickému sporťáku od Porsche elektromobil od Tesly se už může zdát jako provařený nápad. V případě nové generace 911 Carrera S a výkonnějšího Modelu 3 Perfomance v klasických disciplínách sprintu, pružné akcelerace a testu brzdné síly ale překvapivě dochází na opravdu těsný souboj.

I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

I v USA budou muset elektromobily vydávat zvuky. Elon Musk to pochopil po svém

Souboj dvou velice rozdílných koncepcí provedli tvůrci YouTube kanálu CarWow. Své výhody a nevýhody tak ukázala praktická Tesla s dvojicí elektromotorů, výkonem 490 koní (360 kW), točivým momentem 660 N.m, pohonem všech kol a hmotností 1847 kg, stejně jako Porsche s třílitrovým twin-turbo šestiválcem uloženým vzadu, výkonem 450 koní (331 kW), 530 N.m, pohonem jen zadních kol a hmotností 1590 kg.

Zatímco u Tesly hraje prim okamžitý zátah elektromotorů a pohon všech kol, Porsche si nutnou trakci pouze zadních kol vylepšuje svým boxerem vzadu a systémem řízeného startu (launch control). Hmotnostní rozdíl pak definitivně zvýhodňuje německý sporťák. A jak se ukazuje, co Tesla nabere při akceleraci v počátku, Porsche nakonec dožene v posledních metrech.

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Nová Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0: Atmosférický šestiválec pokračuje v návratu

Opravdu se jedná o vyrovnaný boj, a to nejen při klasickém sprintu na čtvrt míle, ale rovněž během pružné akcelerace z rychlosti 80 km/h nebo při brzdění z rychlosti 112 km/h do zastavení. Na výsledky se podívejte sami. Nakonec jen stačí polemizovat, jak by testy dopadly, kdyby se na čáře objevila Carrera 4S s pohonem všech kol...

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků