Souboj Škody a Hyundaie v Česku graduje

Škoda je stále jedničkou na trhu, ale Hyundai se přibližuje – takový je trend poslední doby. Mladoboleslavská automobilka za první tři měsíce tohoto roku zaznamenala podle SDA (Svazu dovozců automobilů) 10 588 registrací, Hyundai pak 3581. Tedy třikrát méně. Ovšem co se týká prodeje soukromníkům, zde již Hyundai Škodu předstihl.
Souboj Škody a Hyundaie v Česku graduje

S tím však Škoda nesouhlasí. Podle ní tato statistika nezohledňuje i vozy pořízené privátními zákazníky prostřednictvím finančních produktů leasingových společností. A Škoda je tedy stále v prodeji soukromníkům jedničkou.

Český Svaz dovozců automobilů, který to nerozlišuje, za první čtvrtletí uvedl u prodejů privátním zákazníkům tato čísla: Hyundai 2159 registrací, Škoda 2052 registrací. Třetí Renault už má výrazný odstup – 879 registrací.

Obě vedoucí značky pocítily ve srovnání se stejným obdobím loňského roku pokles zájmu o své vozy (Škoda –2742 aut, Hyundai –319 aut), ale takový je trend obecně, trh v Česku klesá.

Poslední výsledky okomentovali pro AutoRevue.cz nejvyšší představitelé obou značek v Česku.

Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto ČR

„Za první tří měsíce letošního roku jsme na českém trhu registrovali celkem 10 558 vozů Škoda, z toho bylo 3467 vozů zakoupeno nebo financováno soukromou klientelou a 7091 vozů bylo pořízeno právními subjekty, takzvanou firemní klientelou.

Tato statistika zohledňuje i vozy pořízené privátními zákazníky prostřednictvím finančních produktů leasingových společností.

Oceňujeme výkony konkurence, zároveň však stále prodáváme několikanásobně vozů více než druhá, respektive třetí značka na domácím trhu (mimochodem vámi zmiňovaná korejská značka klesla za poslední měsíce na třetí pozici) a zároveň jsme přesvědčeni, že po zahájení plné výroby našeho bestselleru Octavia tuto pozici nejenom udržíme, ale i posílíme.“

Vladimír Vošický, generální ředitel Hyundai Motor Czech

„Ta čísla jsou výsledkem toho, co je nezvratné. Tedy že i český řidič má nárok na kvalitní český vůz. A pokud k tomu chce ještě vůz doma vyráběný, má jedinou volbu, Hyundai. Tím pádem nejsme překvapeni, že Hyundai je už jedničkou na českém trhu u zákazníků, kteří se rozhodují koupit si vůz za své vlastní peníze. Český zákazník už není simple, český zákazník je clever.

Co se týká firemních zákazníků, proč ti zatím neobjevili půvaby Hyundaie? Část českých firem nemá svobodnou volbu. Někdo jim nakazuje, čím mají jezdit.
I když by rádi jezdili něčím lepším, nemohou. Což vidíme i z toho, že pak jejich zaměstnanci, když si auto soukromě kupují, přijdou k nám.

Část českých firem ještě pořád žije postaru. Auta vybírá někdo, kdo nevybírá to nejlepší pro firmu, ale pro sebe. V takovém případě je možné, že majitelům nebo finančním ředitelům zatajuje skutečnou podstatu věci.“
 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků