Souboj elegánů: Škoda Superb vs. Peugeot 607

91 komentářů

kiklava
27. srpna • 19:33

ano superb neni spatne auto.co se tyka pohodli tak ono proklamovane pohodli jsem zas az tak nenalezl-je srovnatelne s vozy o tridu nizsimi krome prostoru-kabina je dlouha ovsem uzka,sedaky tez.podvozek dokaze neprijemne prekvapit a hodne ale hodne se vlni,ackoliv kdejake jine auto s mnohem jistejsim podvozkem umi polykat nerovnosti daleko lepe.razeni ok,brzdy dobre do doby nez jedu rychle to jsou pak hodne nic moc zvlaste pri rychle kolem 180km/h jizde měknou a měknou.TDI je vyborne zatahuje perfektne na 1.9ku....ale spotreba???za 7,5 litru jen pri slusne jizde relativne podle predpisu....pokud pojedu dynamicky pokud to tak lze nazvat/protoze mi ujede kdejake 10let stare auto/...pojedu treba za 12prumernych l /100km.to jsou zkušenosti po 30000km za volantem proste neni to spatne ale nedelal bych z toho v zadnem pripade zazrak.vesmes jsem spokojen,jen ovladatelnost na limitu je dost dost neprijemna.superb vs.607=jedno lepsi nez druhe,superbovske jizdni vlastnosti =nesedi  velmi brzo a spatne se ovlada na limitu,607 ma esp zadarmo protoze se v 70km/h v zatacce umi prevratit na bok viz autobild  a senzacni uvedeni 607ky.az zase budeme do firmy nakupovat auta skoda to rozhodne nebude uz jen kvuli  pristupu skoda servisu k opravam kterych je obcas preprilis.peugeot tez ne.za 1,25 milionu je uz A6......

m
18. března • 10:25

607 je elegance a pohodli, superb je strohost a hranatost.

nerikam nic o jizdnich vlastnsotech (v superbu jsem nejel a ani to neplanuji), ale co tu jeste nepadlo je to, ze 607mu si kupuje nekdo kdo sam ridi a tudiz je vice mista a pohodli pro ridice, ne pro posadku vzadu. superb je spise skromny pro ridice a pohodlicko je az vzadu pro milose a jemu podobnym. pro ty co se nechaji vozit.

jsou to nesrovnatelna auta. peugeot ma styl a je osobnost, superb je dalsi v rade a je jedno jestli vypada jako octavia, passat, bora nebo jine nemecke auto. je anonymni.

Funny
19. března • 17:27

Hezká úvaha ale pochybuju že takhle uvažuje postřehnutelné procento kupujících. Spíš bych řekl že do 607 půjdou:

  • ortodoxní frankofilové kteří nemají jinou alternativu, C5 to moc není

  • ti co chtějí velké neokoukané auto co nemá kdekdo

  • manažeři kterým to nadiktují jejich chlebodárci z Francie
  • Eva
    12. března • 18:10

    Dříve než se pustíme do jakýchkoliv unáhlených reakcí, zamysleme se nad těmito vozy a přiznejme si, kdo je lepší. Jednoznačně je celkovým vítězem tohoto testu Škoda Superb. Samozřejmě i jiných testů, kde se srovnávají tyto dva vozy. Podívejte se například na její nabídku motorů. Peugot do své 607 nabízí jen 3 motory. Automatika u Peugotu je děsná. Jen 4 stupně, to jim asi přeskočilo, ne? Pak je spotřeba jak prase a motor má zbytečně více otáček. Rozhodně co se týče motorů je Škoda lepší. Taky má Škodovka mnohem větší zázemí v podobě koncernu Volkswagen, jsou zde tedy zkušenosti Cena Superbu vyjde levněji než cena Peugotu se zhruba stejnou výbavou. Že místa na hlavu na zadních sedadlech není mnoho? Ale kolik z Vás měří více než 190 cm? Jaká je průměrná výška mužské populace? Je to kolem 178 cm. Tak proč dělat vozy pro nějaké čahouny, kterých je minorita? Vy co měříte více si nesedejte dozadu, ale dopředu! Na nohy je místa až až. Klidně si můžu dát nohu přes nohu. Designově je ale určitě lepší Peugot a proto si ho taky mnoho lidí koupí. Stejně podle mě je nejleší kára této třídy nový Mercedes E. Ten je super, co? Ale cena je vyšší. Taky se mi ale stalo, že jsem si Superb na dálku spletl s Octávii (hlavně ve výbavě Classic, kde nemá chromované doplňky na karoserii). Ale Superb ve verzi Elegance je nezaměnitelný, ať již pro chróm, nebo pro velká 17" kola, která jsou přímo úchvatná. Taky v naší ČR je mnohem více servisů Škoda, a tak pro nás je lepší SUPERB. Na čí straně je více kladů, kdo lépe obstojí u českého zákazníka, kdo je tím vítězem? Ano je to on, je to SUPERB! Tedy ať žije Superb. Vivat, vivat, vivat!

    Pepa

    theo
    13. března • 22:00

    Tak já mám například 194 a vzadu je opravdu v Superbu míň místa než v P 607, už jsem několikrát zjistil, že co naměří inženýři v testech je nesmysl při mých proporcích - třeba místo pro kolena měří asi úplně jinde než je mám já a pak jsou tam dost velký zavádějící disproporce: kdo je malej, tomu je jedno, kolik tam má místa na kolena a kdo je velkej, tomu to nic neřekne, protože to neměří ve výšce jeho kolen  Jinak milá Evo, podívej se kolik je nás (elegantních) dlouhánů všude kolem.

    masinka
    14. března • 16:53

    mas prqvdu at si meri co si meri, je to stejne jedno, clovek stejne vsechny miry zjisti, az si do auta sedne.

    Vsichni tady placaji o dostatecnem miste na nohy vzadu. nedalo mi to a vypravil se k jednomu nejmenovanemu prodejci s tim, ze bych si Superba rad vyzkousel. Prvne jsem si sedl za volant. At jsem steloval jak jsem steloval (volant, sedacka) nenasel jsem zadnou pohodlnou polohu pri ktere bych mohl ridit (tzn. byt koncentrovany a citit se pohodlne). Za jizdy bych si nemohl pokrcit nohu, protoze by mi narazil ana volant, pri vystupovani, bych musel soupat sedacku dozadu, protoze pri rizeni bych nedoslapnul na pedaly, atd. proste na moji postavu se tohle auto dopredu nehodi (180cm a 75 kg). Pak jsme si sedl dozadu, kdyz pominu kratkej sedak, tak me zarazilo, ze si nemuzu soupnout spicky bot pod sedacku a tim se je dat do normalni polohy, protoze jsem tam narazil na ventilatory, z cehoz vyplyva, ze pri jizde musim mit nohy nasikmo nebo kdyz je chci mit rovne, tak se musim smirit s tim, ze je musim mit hodne pokrceny, coz je pro me taky neprijatelny. Abych jenom nehanil, tak mista na kolena je tam dostatek, to byl bohuzel jedinej klad.

    Martin
    13. března • 8:47

    A pak jsem se po......  Vyborny prispevek, uz dlouho jsem se tak nepobavil.

    Dr.Chocholoušek
    13. března • 9:43

    Já tě varoval že nemáš brát úplatky. A je to tady.

    Ivan
    11. března • 7:22

    Pokud někdo srovnává tato dvě auta, tak srovnává nesrovnatelné. Superb není ve vyšší střední třídě, ani kdyby to maminka (nebo kulhánek) řekli. Je to klasický jezevčík, vzniklý pouhým natažením vozu střední třídy o 10 cm, a to se všemi následky. Kdo píše, že je dost prostoru pro hlavu na zadním sedadle, tak v Superbu nikdy neseděl a nebo je tak max. o hlavu větší než kýbl. O prostoru pro ramena nemá ani cenu hovořit.

    Shrnu zásadní rozdíly v neprospěch Superba.

    Superb:

    1)Malý kufr, kromě toho nějaký superb inženýr přišel s nápadem, že se , ani za příplatek, nedá dokoupit sklápění zadních opěradel.

    2)Malý prostor pro hlavy zadních cestujících. Proč mají bohaté místo pro nohy dvoumetroví , když na výšku má problém 180 cm.

    3) Nesmyslně malý objem nádrže, pro vyšší střední třídu úplně nepřijatelný. 

    4)   A hlavní problém. Já osobně jsem  snob, což nikdo jiný z vás snad není, ale mám-li dát jeden a čtvrt milionu za vybavené auto, které snad ani odborník, ženský určitě ne a kvůli těm si hezká auta kupujeme (alespoň já ano)      NEPOZNÁ OD OCTÁVIE, to bych musel být cvok. To je asi také hlavní důvod obchodního neúspěchu.   Že bych tedy nebyl jediný snob?                                                 

    BERUCH
    13. března • 9:39

    HUH, pane kolego!! Já bych netrvrdila, že ženská nepozná Superb od Oktávky. Spíš od Passtu, s tím bych celkem souhlasila. Přeji hezký den.

    Petr xyz
    11. března • 14:55

    Tak pro srovnání :

    1 Kufr :    Volvo S 80 - 460 l, Superb - 462 l, Peugeot 607 - 482 l - takže tady bych moc velký rozdíl neviděl ¨

    2 Malý prostor pro hlavu vzadu : Peugeot 607 - 915 mm,  Volvo s 80 - 925 mm, Superb - 930 mm,  - takže zase pravda je trochu někde jinde

    3 Objem nádrže - Souhlasím, že 62 l je pro benzín málo, pro diesel je to dostatečné,

    Jinak  si přečtěte test v Autobildu , kde Superb jednoznačně zvítezil nad Volvem s 80 a Peugeotem 607. Pokud nemumíte Německy mám k dispozici český překlad.

     

     

                   

     

    Ivan
    11. března • 15:40


    K Vaším číslům podotýkám. Ono nezáleží ani tak na délkách, jako spíše na tom, kdo drží míry v ruce. K tomu testu v Autobildu. Která národnost že to vydává? (pokus o žert) Já měřím 192 a seděl jsem již dosti v obou zmíněných vozidlech.

    Jak jste přišli k č. 482 l u 607, to nevím. My vlastníme 3 a všechny mají objem kufru 601 litrů. To také čtu i v příručce i v prospektu. Do Superba jsem se pokusil uložit horské kolo (bez kol) a ani náhodou. V 607 umístím po vymontování kol (a jednoho pedálu) dvě horská kola a k nim potom přidám ta 4 vymontovaná kola a i něco zavazadel. To bez sklopení zadních opěradel. Totéž jsem dělal u Omegy. Kdo má drahé kolo, ocení, že nikdo neví, že v kufru jsou.  18 l v nádrži je velmi důležité, alespoň pro mne. 62  opravdu není málo, ale neodpovídá to vyšší střední třídě a já jsem nic jiného nenapsal. O objektivitě německého testu (ale asi všech testů) hovoří, že prostor pro ramena asi neměřili. To určitě není vyšší střední.Třeba by frantové nebo švédové došly k jiným rozměrům. Podle mne je Superb "Jezevčík Octavián" I k 607 mám ale řadu výhrad. Všechny potřeby jsou  indiviuální, no ale, vedeme přece diskusi, nebo se pletu?

    Petr xyz
    12. března • 9:52

    V obsahu toho kufru u 607 jsem se fakt seknu, spravně je  skutečně 601 litrů.

    Jinak Váš výraz "Jezevčík Octavián"  bych si dovolil upravit na " Jezevčík Passat" neboť nejvíce shodných dílů má Superb právě s tímto autem. Vnější "podobu" s Octavii mu dávají hlavně zadní svítilny ( které i já považuji za nešťastné a nepovedené řešení ) a přední maska, která mě osobně se líbí třeba více než ta u Passatu, ale to je věc názoru .

    Co se týká příslušnosti k vyšší střední třídě , tak je to zase diskutabilní, neboť neexistují jasně daní kriteria odlišující jednotlivé třidy od sebe. Je jasné, že Superb je rozvorem ve vyšší střední třídě, šířkou interiéru ve střední třídě.

    Jinak kdo je snob, tak přeci nebude jezdit 1 autem do práce a jedním na nedělní výlety s kolem v kufru, na to má v garáži off-road a nebude si přeci špinit krásný interiér své limuzíny  

     

    Martin
    11. března • 17:26

    To se asi pletes, protoze kdo tu ma neco proti skodovce, je nemilosrdne lyncovan . Ne vazne, Superb je fajn auto, ale nez luxusni limuzina, tak spis vetsi Skodovka. Kdo potrebuje vetsi auto a chce Skodovku koupi Superb, kdo chce repre auto, koupi neco jineho a nebude koukat moc na cenu. Utece jeste hodne vody, nez se Skodovka dostane do segmentu luxusnich aut a to rikam bez skodolibosti, je to tak. Tahle image se musi budovat, jeden model to nespravi, ale zase kdyz tata Kulhanek rikal, ze Rover uz predehnali a ted je na rade Volvo ????

    Petr
    12. března • 8:02

    Myslím, že se Škoda do kategorie luxusních limuzín nikdy neodstane. Jestli je bohužel nebo bohudík?  Prostě strategie VW je jiná a ve své kolonii, na kterou se dívají shora, přece nebudou vyrábět luxus? Ten si nechají doma v Německu, kde jim to Turci nebo Afgánci smontujou. To jen malý bonmot k pověstné německé kvalitě.

    Wolf
    11. března • 8:28

    Měl jsem Superba půjčeného na týden od prodejce. S motorem 1,8T. Auto bylo luxusně vybaveno, vše v kůži no paráda. Fakt je, že tento motor s tím moc nehýbal. Míto v zadní částí je nesmyslně velké pro nohy. Pokud jde o místo nad hlavnou, bylo to tak tak, to je prava (mám 182), ale dá se to přežít. Celkový dojem z toho vozu je pro mne takový, že je to nevyvážené auto a opravdu na mne působí jako solidní pokus o vyšší třídu, ale do tohoto segmentu se nikdy nedostane. Alespoň ne v povědomí zákazníků. Myslím si, že to bude bráno jako větší Octavia se všemi pozitivy i negativy.

    Petr
    11. března • 8:24

    Jasně, kufr nějakých plusminus 500l je na dva atašé kufříky naprosto nedostatečný. Ledaže bys v tom chtěl vozit pytle cementu a na podzim řepu z pole.

    Při spotřebě tady testovaného modelu někde kolem 6-7litrů je  dojezd na plnou nádrž nějakých 900kilometrů a to je fakt zoufale málo.

    Poznámky na závěr:

    - Kup svojí squaw brejle

    - Jestli si kupuješ auta za jeden a čtvrt milionu tak jsi teda prd snob.....ostatně pochybuju že 607 nebo Superb jsou auta pro snoby.

    Eva
    8. března • 16:04

    Tak jsem si pročetla celou tuto diskuzi a rozhodla jsem se taky do ní přispět. Je mi 28 let a řidičák jsem si udělala ve 23 letech. Sice až napotřetí, ale zvládla jsem to. Důvodem k získání řidičáku byl nátlak mého muže, který chtěl, abych sama byla schopna autem buď zajet nakoupit nebo jezdit do práce, k rodičům a příbuzným. Bydlíme totiž v jedné vilové čtvrti, kde není blízko obchod ani autobusová zastávka a tak auto je velmi důležité ke spojení s okolím.

    Sama se rozhodně nepovažuji za dobrou řidičku. Už jsem asi 6 krát bourala, bohužel skoro vždy mojí vinou. Občas si totiž nevšimnu nějaké dopravní značky a pak tedy křižovatky projíždím poslepu. Ne vždy je hlavní tam, kde čekáte, bohužel) Naštěstí jsem vždy z toho vyvázla bez zranění. Je to taky asi tím, že jezdím lepšími auty, protože na ně s mužem máme. V současnosti nejčastěji používám BMW X5, nebo nový modrý mercedes E, který jsem dostala k narozeninám od svého miláčka. Jednou se mi taky stala kuriózní situace. To bylo ještě v ubohé firemní oktávii. Prostě jsem zastavila na světelné křižovatce, která byla ale v kopci. Já se normálně nemohla do toho kopce rozjet. 3 krát naskočila zelená a pak zase červená, než se mi to povedlo. Hrozný, protože to bylo v hustém provozu a tak se za mnou vytvořila pořádná řada troubícíh aut. Naštěstí už mám auta jen s automatikou, takže je vše v pohodě. To, že ženy se nedívají do zpětných zrcátek zase není tak pravda. Já se dívám, i když občas zapomenu Jednou jsem chtěla předjet starou škodovku, tak odbočím doleva a jeden parchant mne zrovna předjížděl, tak jsem ho svojí X5 odhodila do příkopu. Naštěstí to přežil i když jeho ford moc ne Mrcha, poškrábal mi bok mého krasavce. Prostě nechápu, jak mé silné auto se občas snaží někdo předjet s nějakou šunkou. Jednou jsem jela do táhlého kopce a začal mne předjíždět nějaký osmnáctiletý usmrkanec se starou škodovkou. Samozřejmě mne předjížděl skoro minutu a div se mu ten jeho křáp přitom nerozpadl. Poté co se zařadil přede mne, jsem se rozhodla mu to oplatit a tak jsem sešlápla pedál až na podlahu a vystřelila jako raketa. Bohužel to bylo v zatáčce a já neviděla, jestli jede něco v protisměru, ale předpokládala jsem, že nic, protože už předtím víc než 5 minut nic nejelo. Ale jelo a tak jsem se střetla s favoritem. Děs, šupa to byla hrozná. Chtěli mi dokonce vzít řidičák, ale měla jsem v peněžence 50 000 Kč, ale jim stačilo dvacet Nejvíce mne ale štvou chodci, kteří najednou vám zničeho nic skočí na přechod. Tak to jednou jeden synek zezadu do mne narval, dost hluboko Já zastavila skoro na místě, ale jeho Lada nebo co to měl za šrot, to samozřejmě neubrzdila.

    Jinak celkem ráda jezdím rychle. Po dálnici to ženu i přes 200 km/hod. Ničeho se nebojím, protože mé auto má špičkové bezpečnostní vybavení. Mám jednu fajn kámošku, shodou okolností je blondýnka. Sbalí každého chlapa, který se jí líbí. O to je však horší řidička! Jednou jsem s ní jela v její audi. Je červené, a má jen dvě dveře, myslím, že se jmenuje audi tt??? Prostě pěkné auto, stačí když z něho na nějakého synka zamává a ten má hned Vánoce. Ale ať moc nekecám. Ona si totiž plete úplné základy řízení! Hrůza, plete si i blinkry a na to jsme doplatili. Jo, tak jsme jeli a na křižovatce jsme chtěli odbočit doleva, ale ona hodila blinkr doprava! Strašné, protože nás hned předjížděla zleva ženská, která samozřejmě netušila, že budem odbočovat doleva. No to byla rána! Určitě by z toho bylo první místo v pořadu Natočto! Audina měla pěkně slisovaný bok a ta žena skončila v nemocnici, naštěstí nám airbagy hodně pomohly a tak se nám nic nestalo. Ale jinak my ženy jezdíme mnohem častěji připoutané než muži.

    Můj manžel je skvělým řidičem a je automobilovým fandou. Ve stáji má porsche, maserati (ani nevím jak se to píše) a taky si nedávno dopřál A8.

    Radek
    18. května • 14:27

    Radek
    18. května • 14:27

    Eva
    11. března • 18:43


    Ahoj!

    Tak já se moc omlouvám. Konečně někdo napsal, že tento příspěvek byl již v diskuzi Patří ženy za volant? Ano, je to výmysl. Je to přímo sprostý výmysl za účelem pobavit Vás. Snad se aspoň někdo trochu zasmál. Hezký den!

    Eva

    Pppp
    10. března • 9:08

    Dlouho jsem na tyto stránky nepřispíval. Prostě mne nezaujalo žádné téma. Ale to, co předvedla EVA, to je teda vrchol. Podle způsbou a obsahu je pravděpodobné, že je to ad A do Z lež. Nebudu vyjmenovávat protiklady, kterých se ta lady dopustila.  Je to asi štětka, která od svých klientů slyší plno keců, mimo jiné i o autech a tady to spojila do jednoho slohového civčení.

    BERUCH
    10. března • 10:54

    Ano, nehledě na to, že její "slohovku" jsem už četla i v diskuzi, zda ženy patří za volant. Tam jsem to brala jako leglaci, ovšem stokrát opakovaný vtip přestává býti vtipem. Mimochodem, nemáte někdo zkušenost se Superbem 2.8 ? Tato jeho verze mi v článku poněkud unikla. Nebo jsem mimo??? Docela ráda bych zjistila zkušenosti ostatních s tímto vozem. /spotřeba, jízdní vlastnosti/, nezájem o schránku na deštní, či lyžařský vak . Děkuji BERUCH

    Wolf
    10. března • 7:48

    Váš příspěvek je hodně dlouhý. Při jeho čtení jsem ztrácel souvislosti, ale musím říct, že Vám z toho věřím akorát to, že jste 6 krát bourala. Člověk, který o sobě prohlásí, že není dobrý řidič a pak tvrdí, že rád jezdí přes 200? Příště si vymyslete něco lepšího. Ale jinak dík za oživení věčných sporů VW vers. zbytek světa.

    theo
    9. března • 21:02

    To kreatura Eva: Tohle není fórum MUDr. Chocholouška

    X12345678
    9. března • 22:52

    Mýlíš se, milý theo, je. Stačí napsat "VW" nebo "Škoda" a hned jeho pacienti dostanou amok.

    Ludix
    9. března • 16:31

    ....a zazvonil zvonec a povídky je konec  Těšíme se na další díl

    Ivos
    8. března • 18:18

    Panove, pokud se tato dama dostane se svou X5 do blizkosti nekoho z nas a bude mit "svuj den", bude nam asi pak jedno, jestli je lepsi superb nebo 607!

    Funny
    8. března • 20:31

    Můjtytondo kolenatej, snad to nebereš vážně?!? Na tom není ani slovo pravdy včetně toho že ta dáma ja dáma.

    Flipper Tom
    8. března • 21:35

    Aby ses nedivil :) tady je taky jedna ( SLko a  X5) a ta je taky blbá jako tágo ... když se nemohla s tím medem trefit do řady (místo na dvě auta) tak ho tam šoupla na štorc , prdel na chodník , čumák do ulice a lidi starejtese.

    Jogurt
    9. března • 10:38

    Na IQ minus pět napsal(a) moc souvislejch vět najednou. Je to plagiát.

    theo
    5. března • 21:38

    To klepání, co se line z TDI bych ani omylem nenazval sportovním zvukem, spíš by slušelo napsat, že v koncernu neumí udělat diesely, který nechrochtají jako traktor. Ještěže je v Superbu tolik místa pro sekunderní odhlučnění

    Zbyněk
    6. března • 8:13

    HDI na tom není o nic líp, rachotí oba stejně. V měření hluku v testu časopisu Auto Italia dopadl Superb lépe než 607 ve vnitřním i vnějším hluku

    Jan Mokrý
    6. března • 23:21

    Jezdím s Citroën C5 s motorem 2.2 HDI a musím poznamenat, že hluk i vibrace nelze s 96 kW TDI vůbec srovnávat - 2.2 HDI začíná být na dálnici malinko slyšet až kolem 190 km/h a vibrace (klepání) jsou při jízdě k nerozeznání od benzínu. Naproti tomu ve VW Passat 96 kW TDI na sebe spolujezdci musí křičet už kolem 150 km/h. Ke spotřebě 2.2 HDI bych měl toto: z Prahy (Pankrác) do Brna (McDonald) jsem byl za 1:15 se spotřebou 10,01 l/100 km (tempomat na 200 km/h s občasným přibržďováním za kamiony v levém pruhu).

    Petr xyz
    7. března • 12:42

    Dovolím si na Váš příspěvek reagovat. Jezdil jsem v octávce 1.9 TDI 81 kW. Hluk v ní byl kolem 150 o něco větší než třeba v benzíňáku 1.8 T, ale ne takový aby na sebe museli spolujezdci mluvit zvýšeným hlasem natož křičet.

    Do minulého týdne jsem měl ( bohužel než mi ho ukradli ) Passat 1.9 TDI 96 kW 6 st. Mohu srovnávat s oktávkou a fordem mondeo 2.0 TDI 130 k ,který máme ve firmě.

    V subjektivním hodnocení hluku je při 150 jednoznačně nejtišší Passat, tomu pomáhá 6. Mondeo je  o něco hlučnější, protože má vyšší otáčky motoru ( nemá 6 ). A oktávka TDI je  slyšet v interiéru nejvíce. Objektivní hodnoty měření vnitřního hluku neznám.

    Nevím v jakém Passatu jste jezdil, ale v tom mém ( bývalém    )  nikdo na nikoho nemusel ve 150 zvyšovat hlas.

    Tak a teď se do mě pusťtě

     

    Petr
    7. března • 7:29

    Pokud je to pravda a nemám důvod nevěřit, pak ovšem padá mýtus TDI. Já mám Octavku TDI 81 kW. Spotřebu do 5 litrů dosáhnu bez problémů, ale není to jízda. Je to takové to pohodové se přesouvání z místa na místo. Kdybych jel tak jako ty (teda 200 by mi to asi nejelo), ale spotřebu bych měl určitě nad 10 l. No a pokud jde o hluk, tak ten je už kolem 130 takový, že je lepší se dívat na cestu , s nikým nekomunikovat a nepuštět ani rádio, protože stejně nic neslyšís. Vůbec nejlepší je to ráno, když je tak jako dnes -6 (nebo více). To se při nastartování zdá, že ten motor se odporoučí na Mars.

    Michael Dobruský
    7. března • 8:40

    Ty tvoje otřepané fráze už jsou fakt nudné.

    Za prvé plácáš nesmysly a za druhé lžeš. Pokud je mi za dosavadní zkušenost se třemi octaviemi TDI 81kW známo, tak jezdí celkem bez problémů 195-200km/h a pak spotřebu nad 8 litrů jsem u ní nezažil ani při několikasetkilometrovém sprintu naplno po dálnici. K hluku pak nemá smysl vydávat komentář vůbec, Octavie TDI patří mezi tišší diesely a ve 130kmh rozhodně můžeš bez problémů komunikovat i poslouchat rádio a to při normální hlasitosti.

    Když si nechám vypsat tvoje příspěvky za poslední dobu a přečtu je, je to pořád ta samá mentální onanie. O autech víš nula nic a jen žvaníš pár stále stejných  frází. Nic víc evidentně nedokážeš.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Lada
    4. ledna • 19:21

    Sohlasim s tebou, u octávie 1.9 TDI 81KW se nad 8 litru nedostaneš (jednou se mi to povedlo, ale to jsme za ní tahali káru) jinak po dálnici ani ve městě tuhle hranici nepřekonáš. Navíc při 130už není motor naprosto slyšet, pouze aerodinamický hluk. Neco jiného je když dvojku vytáčíš na 75Km/h

    Petr
    7. března • 15:13

    Plácáš nesmysly a mám docela radost z toho, jak seš rudej vzteky. Tak bacha na ifarkt debile.  Jedině takovej idiot jako ty si může pořizovat furt jenom koktáfku. Ty musíš bejt teda dost slaboduchej. Divím, že tu s tebou ztrácím čas. Víš vůbec jaký je rozdíl mezi nulou a nic? Nemáš o tom ani tucha, tak nepoužíje pojmy, ktrým nerozumíš.

    Petr
    7. března • 15:16

    Ale copak se nám přihodilo? Ňuňu

    Petr
    7. března • 12:48

    Ale ale, copak se stalo? Pán je nervózni z čekání na opravu v servisu? Neboj , však se dočkáš. Ale teď seriózně. Petrů je tu moc a určitě nejsou všechny príspěvky od téhož. Já jsem ten, kterému ukradli Octaviu RS. Od té doby jsem nepřispíval ale budu si muset zvolit nové jméno. Asi Octavia RS. Nerad bych byl spojován se stupidními příspěvky kohokoliv. Ale prosil bych všechny diskutující, aby byli věcnější. Tahle diskuse je o srovnání Superbu a 607-čky. Když si příspěvky pročtu, jen málokterý se věnuje tématu. A je mi jedno, když kdokoliv řekně svůj názor a dokážu respektovat kterýkoliv. Ale fakt by to chtělo věcněji a slušněji. Nic není na tom, že se někomu nelíbí třeba  607-čka. Ale neznamená to, že je to úplný zmetek, který se vlastně ani neměl dostat do výroby , natož do prodeje. Ovšem totéž platí i obráceně. Já osobně nejsem vyhraněn pro žádnou značku. Jsem nevěrný a rád si vyzkouším jakékoliv auto. Jak jsem psal, s RS jsem byl velmi spokojen. Se Superbem jsem jezdil a na můj vkus je moc velký. Nejezdilo se mi s ním dobře. V 607 jsem se vezl na sedadle spolujezdce. Moc se mi líbil, ale mám k němu stejné výhrady jako k Superbu. Není to auto, které bych si vybral. Ovšem dokážu si představit, že obě auta mají svou klientelu. Kdo větší, to ukáže čas. Možná ale i rozhodnutí VW group. To bohužel. Takže hoši, jsme na jedné lodi, a proto se tak chovejme. Díky všem za diskusi.  

    Wolf
    7. března • 12:24

    Těch Petrů je tu fakt hodně. Jeden příspěvek blbější než druhý. A nejenom od Petrů. Ten tvůj taky stojí za hovno. Místo abys ho usměrnil rozumným argumentem , necháš se vytočit. Mám taky Octávku TDI 81 kW v provedení L+K. Rychlost 200 podle tachometru dosáhnu, ale jen tak tak. A když teda těch 200 jedu, tak mi to ukazuje okamžitou 13 - 14 l. Takže jestli plácá to nevím, ale nelže. Já si myslím, že spíš lžeš ty, protože bych rád viděl ten několikasetkilometrový sprin. Jinak jsem s tím autem moc spokojen a asi  bych neměnil. Já taky ale nemám potřebu sprintovat.

    Sv. Petr
    7. března • 13:03

    Použít proti blbci argument je bláhové, neúčinné, zbytečné. Jinak máš pravdu. Až na tu spotřebu. Taky jsem s TDI nedokázal je půměr víc než nějakých 8,2. Prostě to tam nenateče. Okamžitá je o něčem jiném.

    Wolf
    7. března • 13:22

    Souhlasím. Okamžitá je něco jiného. Když se tak zamyslím, je pravda, že ten průměr je bez problémů kolem těch 6 - 7 l. Já teda to auto moc nehýčkám, protožeje firemní a ani na nízké spotřebě nejsem zainteresován, takže to moc nesleduju. Ale tu okamžitou tu jo. To mě docela baví. Dívat se kolik dosáhnu při rozjíždění. A můžu ti říct, že jsem měl při rozjedu asi 16, ale už i 62. To jsem ale stočil diskusi a nechci být jako někteří Petrové.

    Fidel Castrol
    7. března • 8:55

    Ignoruj ho, ten blbeček sem blábolil dřív pod nickem Pavel Janda, teď ho zřejmě v Bohnicích povýšili na Petra a za pár tejdnů bude Sv. Petr

    Sv. Petr
    7. března • 11:09

    No tím ovšem končí mýtus a nemám důvod tomu nevěřit o geniálním Peťovi co všude byl, všechno zná, všechno viděl, všemu rozumí a do všeho kecá

    Gagarin CCCP
    4. března • 23:27

    je to příspěvek do článku,ale ty blbyny,co tu každej píše.....třeba nevím,kde by skončila škodovka bez volswagenu,né,já ho nevychvaluju do nebes,ale možná by se tam ještě teď vyráběly favority.A ty blbosti,co tu kdo píše,tak si myslím,že si prdel do takovej káry jen tak neposadíte,ať je to Peugeot,nebo Škodofka...No a jinak z němcema,sám mám němce,jo je to ten volkswagen a jak sem s ním spokojenej a před tím renault 19,pěknej krám!

    Petr
    5. března • 12:15

    Já myslím, že panu nejchytřejšímu by svědčila ČAJKA nebo ZIL.

    Jan Taraba
    5. března • 14:26

    Mluvíš o sobě, že?

    Petr
    6. března • 8:33

    Ne

    matuS
    4. března • 2:29

    co ma spolocne kvalita auta s tym, ci s nim jazdi politik?

    politici su idioti, a jazdia na autach, ktore dostanu zadarmo, alebo kto im da viac do vrecka aby jazdil s ich znackou...

    lexus
    3. března • 21:31

    osobně mám pocit že když čtu jakkýkoli test tak jsou dost silně protěžovány německé značky zvlašt VW. O škodovkách ani nemluvím. Pokud se srovnává fabia s jakkýmkoli jiným autem, vždy je sice o trošku, ale preci jen lepší, octavie radši nikde nesrovnávají protože se svými sourozenci toledem a borou se zatatím nedohodli jestli to je střední a nebo nižší střední třída a ta kopie passatu(superb) taky podle těchto hodnocení zvítězí nad každým autem. Ty jejich tolik protěžované motory TDI zase tak extra usporný nejsou, žerou stejně jako diesely jiných značek a navíc se s jejich autama jezdí porád do servisu kvůli častým poruchám.(mluvím z vlastní zkušenosti kdy ve firmě jsme se s radostí zbavili cca 20 aut, všechno audi  VW a skoda)Přitom když si sednu do fabie tak na mě hned dýchne ta "fašounská" studená nátura, a pokud si sednu do jakýhokoli auta koncernu VW tak porád čumím na ty stejný "budíky"......no nevím ale myslím že za ty peníze co ti fašouni za ty svoje VW a spol chtějí by mohli trošku přestat šetřit na výrobních nákladech a alespon ty interiéry od sebe trochu odlišit........

    Jack D.
    4. března • 16:21

    Určitě máte částečně pravdu, ale někdo přeci jen dá přednost umírněnému vzhledu se všemi možnými vymoženostmi, před extravagací a rozmanitostí  , ale určitě budu souhlasit že německá vozidla nejsou založena na tom, aby člověka vábila na výrazné a křiklavé linie. Já osobně bych dal přednost stříbrnému sportovnímu Mercedesu před extravagantním, ryze sportovně vyhlížejícím autem jakékoli značky. To je čistě subjektivní záležitost vkusu. Mě jde u aut především o pohodlí, výkon a spolehlivost. Jestli Vám o jiná kritéria, určitě děláte dobře když se jich budete držet. Časem třeba změníte názor (stejně jako já)

    Gum
    3. března • 22:46

    Ty seš nějakej chytrej, já nevim že všichni máte, co je to za hnusný stejný auta blablabla že to má všechno stejný budíky, zrcátka a všechno ostatní, ale prodává se to, a tak asi není potřeba něco radikálně změnit. Navíc Superb má rozhodně reprezentativnější design než 607, byl navržen hlavně pro manažery, používají ho někteří naši ministři, kteří opravdu nehledají extravagantní design, ale především kvalitu a funkčnost. A to, zdá se, koncern VW splňuje. Nebo jste tady snad už viděli ministra v 607? Já ne.

    giussepe
    4. března • 12:45

    Bejt ministr tak rozhodně beru radši 607 než superb

    pepan
    4. března • 10:40

    moc bych se neoháněl našima ministrama v čem jezděj ....to je drtivé většině zhr. auto(např. bmw,audi) a těch který jezděj v superbu je malilinko.

    mex
    4. března • 9:51

    Nevim nevim ja bych do auta, ktery vypada jak nakopnuta Fabie ani nevlezl . BTW davjte si bacha na vrahy v Superblbech, kdyz vas sejme, tak neprezijete .

    Jaroslav
    3. března • 23:06

    Hledáš ministra ve 607 ? Hm, a co takhle kdyby jsi se podíval do Francie, třeba tam nějací budou....

    Gum
    4. března • 15:20

    To jo, tam jezdit budou, ale já myslel u nás.

    mex
    4. března • 16:46

    A kolik jsi videl Fr. ministru aby jezdilo v Superblbovi?

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Gum
    4. března • 22:55

    A kolik ty českejch v 607?

    mex
    5. března • 11:21

    Opakujes se socku

    zkus vymyslet v tvojem nedozralym skodovackym mozecku neco jako myslenku a pak se vrat, ok?

    Gum
    5. března • 16:04

    Už ti došly argumenty co? No pak to takhle vypadá.

    mex
    5. března • 18:32

    Proc trpis samomluvou?

    impact
    4. března • 10:46

    jestli oni to nahodou nemaj v ty francii prikazany...

    Jarda
    3. března • 23:12

    Nechtěl bych bejt francouzským ministrem

    LK
    3. března • 19:37

    Ono uz jen ta druha veta - oba modely jsme testovali s maximalni vybavou a pak se doctu, ze ta Skodovka byla jen v manualu. Je to neco jako kdyz mi dnes ukazoval kolega webovou stranku, kde byla "free verze aplikace za $50". Tak bud je to maximalni nebo to neni maximalni.
    Vubec ceske pomery jsou v tomto smeru fantasticke - volam na inzerat, kde nabizeny vuz ma "maximalni vybavu". Tak tam volam, abych se dozvedel, ze to nema elektricke sedacky, cruise (tempomat) apod. Kdyz se docela nastavne ptam, co tedy myslel tou maximalni vybavou, tak mi rekl "no ma to okna v elektrice a klimacku". A s obdobnym pristupem uz jsem se setkal X-krat.

    ACE
    3. března • 12:25

    Netuším, jestli tak zarážející spotřeba je dána Peugeotem nebo vaším způsobem jízdy, který u automatu v případě dvou odlišně jezdících řidičů vykazuje ve spotřebě opravdu značné rozdíly. Ale před pár lety jsem jezdil v benzínovém Scorpiu 2.9, 24v o výkonu přes 150 kW a troufám si tvrdit že při rozumné jízdě jsem spotřebu neměl vyšší než je vámi udávaná. Samozřejmě při jízdě brzda plyn šla spotřeba o mnoho vzhůru. Něco musí bejt špatně buťto na autě nebo vašem způsobu jízdy.

    Jaroslav
    3. března • 23:11

    No, když jeli  se Superbem převážně s kopce, pak samozřejmě musí mít zákonitě menší spotřebu.  Já také když jezdím trasu ze Zlína do Pardubic mám  o cca 1 litr vyšší spotřebu než když to jedu nazpátek z Pardubic do Zlína, protože je to více z kopce.

    Fidel Castrol
    4. března • 10:07

    Teda mezi námi, Zlín má vyšší nadmořskou výšku než Pardubice, ne?

    Peter L
    3. března • 15:22

    Tá spotreba je zaujímavá vec a myslím si, že je ukážkou poctivosti výrobcu, akú spotrebu udá. Napríklad pri Mazde 323 1,5 pri živom spôsobe jazdy som sa pohyboval niekde okolo 8 l - výrobcom udávaná kombinovaná spotreba bola 7,6. Teraz jazdím 1,9 TDI 81 KW a hodnota 4,1 mimo mesto, kombinovaná 5,0 sa mi zdá úplne uletená a nedosiahnuteľná aj pri "mŕtvom" spôsobe jazdy. Bežne dosahujem kombinovanú 6,2 a stále mám problémy s vykazovaním nadspotreby. Zaujímalo by ma, ktorý blbec vo VW stanovil 4,1 mimo mesta a akú pri tom použil metodiku.

     

    robert
    3. března • 11:49

    srovnávají tam Superb, volvo S80 a 607. vítězí škoda. peugot má prý příliš měkký podvozek.

     

    Petr
    3. března • 9:23

    Můj osobní názor je takový, že srovnávate nesrovnatelné (vím, že to není pravda). Ale Superb je dle mého názoru kopyto. Zastaralé (pardon konzervativní) auto, s nic neříkajícím designem. 607 je moderní auto, které se nebojí vnést šmrnc a něco nového do této třídy. Kecy kolem zákaznického segmentu neberu. Prostě jsme převzali něco, co do naší povahy nesedí, to je ten tzv. německý konzervativní přístup. Já bych to nazval spíše nedostatkem fantazie, symlu pro estetiku , strach z nového a podkuřování vlastníkovi. To poslední je bohužel nutné. Dodnes vnitřeně nesouhlasím s tím, že Pithart prodal Škodovku VW a ne Renaultu. Mohla se tu vyrábět auta  a ne plechovky bez ducha a vkusu.

    roman
    5. března • 15:24


    Škodovka, stejně jako cela WV group staví kvalitní auta, nejsou tam sice žádné modní vystřelky  a můžou se zdát fádní proti  Peugeotu, nicméně statistiky kvality provaděné nejrůznějšími organizacemi svědčí pro WV.  A co se týče designu, WV je výrazně  "trvalejší". 

    Mužeš nazývat Superba kopytem, ale je to auto bez hloupých "cingrdlátek" narozdíl od 607...

    LK
    5. března • 17:05

    Ohledne kvalitnich aut (ostatne, automobilka se nejmenuje Wolksvagen, ale Volkswagen) je to otazka - zkusenosti meho okoli s vozy Skoda a VW jsou - za hodne penez malo nekvalitni muziky. Osobnimi zkusenostmi prispet nemohu, anzto se temto znackam vyhybam.

    roman
    6. března • 12:42

    S tím názvem máte pochopitelně pravdu upsal jsem se.. Vycházím z klasifikace TUV kde VW group vychází obecně lépe než francozská auta..., osobní zkušenosti nehodnotím jako objektivní...

    LK
    6. března • 15:22

    To mozna vychazi, ale rozhodne si nemyslim, ze VW patri mezi nejak extra spolehlive znacky.
    Mozna mate pravdu v tom, ze tezko hodnotit kvalitu vozu dle neci osobni zkusenosti, ale verte mi, ze po zkusenostech mych znamych o tom, jak odesla prevodovka, prestala fungovat el. okna, pres noc prasklo sklo apod. u tri roky stareho VW (abych uvedl konkretni priklady na jednom voze), si ja osobne auto od VW nekoupim ani za nic.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    roman
    7. března • 12:20

    Otázka je co si představujete pod pojmem extra spolehlivé?  Neexistují 100% spolehlivá auta, a vůbec nejde o to je jestli jsou německá, francouzská atd.   Co se týče kvality, my to asi nevyřešíme, každý máme svůj zaujatý pohled. Ono je to taky o tom jak dodržujete pravidelné kontroly a tak....

    Flipper Tom
    6. března • 15:51

    todle je fakt těžce off topic (zvlášť v týhle diskusi) ale stejně mi to nedá :)
    moje auto 86/170Tkm (za loni najeto 10000 km)
    náklady na provoz a servis za minulý rok = 75 kč (nemrznoucí směs do ostřikovačů)

    Petr
    7. března • 12:35

    Jde o to , jaké auto máte? To jste neupřesnil. Ale je pravda, že při 10.000 km za rok asi opravdu žádný servis nepotřebujete. No a náplň do ostřikovače za 75 Kč, to dám za stejný produkt více , když jedu třeba Praha - Ostrava a zpět. Takže to vypadá, že to Vaše auto stojí více v garáži než jezdí.

    Flipper Tom
    7. března • 13:57

    10000 km je pro někoho hodně, pro někoho málo, to je jasný :) u mě to holt vychází na těch deset tisíc ročně.

    (to auto je lada samara :)

    OctaviaRS
    7. března • 15:06

    Nerad bych se dostal do sporu a nekonečné diskuse. Ale lady byly v zásadě vždy nenáročné a spolehlivé vozy. Doufám, že mě za tnto názor nebude nikdo kamenovat. Je fakt, že dnes už bych po tomto voze netoužil.

    Flipper Tom
    7. března • 16:22

    Taky bych rád měl nějaký noblesnější, výkonější a pohodlnější auto....nicméně (sakra "nicméně" říkám v každý druhý větě) po zkušnostech s oplem, alfou, mazdou, škodovkou i suzuki říkám že moje příští auto bude zase lada :)

    Bublifuck
    7. března • 18:33

    Masochisto!!!

    Petr
    3. března • 18:49

    Jste jak obehraná gramofonová deska. V každém Vašem druhém přispěvku opěvujete Renault a VW přirovnáváte k plechovkách. ne VW,ale především Vám chybí fantazie a originalita. 

    Petr
    4. března • 14:11

    S tím tak úplně nesouhlasím. Protěžuji auta a ne konzervy. Takže správně mám raději auta z Francie a Itálie než ty od Hitlera.   Konečně jsme se shodli. Když už nic, tak tayto auta netrpí hromadnými poruchami jako skvělé, nádherné a nepokazitelné VW

    No a taky mám vlastní zkušenost. A ta , jak mi jistě dáte za pravdu, je nadevše a každého poznamená na dlouhou dobu.

    Jack D.
    4. března • 16:02

    Tak nevím, nejsem zastáncem VW ani Peugeotu, ale co se aut německých značek týče, tak už nějaký ten rok je používám (není to VW) a když se nebojíte si vybrat a platit, rozhodně najdete i něco jiného než konzervu, která svou spolehlivostí přesvědčí! Naopak mám velmi špatné zážitky s francouzskými auty, obzvláště pak s Renaulty. Ale čert ví, třeba jsem měl jen smůlu na špatné kusy stejně, jako teď můžu mít štěstí na ty dobré.

    Vše dobré

    Gum
    3. března • 15:36

    Ježiš, ještě že to prodali VW, kdyby tady mělo jezdit tolik klonů Méganu, kolik je tady Škodovek tak by se nedalo ani vyjít na ulici.

    Peter L
    3. března • 12:12

    4-stupňový automat v Peugeote je naozaj nesmierne moderný (zvlášť v kombinácii s 2,2 HDI). Fúúj. Až ma striaslo.

    matuS
    3. března • 3:50

    myslim, ze velky podiel na rozdieloch spotrieb ma automatika u 607  (skodovky je manual)

    yyyyy
    3. března • 16:50

    Samozrejme, v clanku je spotreba u 607 manualu. Toto presne milujem na testoch, je to "len" drobny detail ktory obrati zmysel polky clanku - na co to vlastne je polozene na papier, ked to da logiku ked si to sam porovnam???? to som to nemusel citat

    Doporučujeme

    Články odjinud