Souboj elegánů: Škoda Superb vs. Peugeot 607

V dnešním srovnávacím testu proti sobě nastoupili dva zástupci vyšší střední třídy. Oba modely jsme testovali s maximální výbavou a turbodieselovými motory: Škoda Superb Elegance 1,9 TDI-PD (96 kW/130 k) a Peugeot 607 Pack 2,2 HDI (98 kW/133 k).
Souboj elegánů: Škoda Superb vs. Peugeot 607
Seznam kapitol
  1. Design, ergonomie, prostor
  2. Motory, jízdní vlastnosti, výbavy
  3. Závěrečné hodnocení, technické údaje

Škoda Superb nabízí v současné době možnost výběru ze tří benzínových a tří vznětových pohonných jednotek. Peugeot 607 je v tomto směru skromnější, dvě benzínové pohonné jednotky doplňuje turbodiesel HDI objemu 2,2 o výkonu 98 kW/133 k a maximálním točivém momentu 314 Nm/2000 ot./min. Proti němu jsme postavili silnější ze dvou možných agregátů 1,9 TDI, které se pod kapotou Superbu objevují. Výkon 96 kW/130 k doprovází hodnota 285 Nm/1750 ot./min.

Oba vozy v nejvyšší úrovni výbavy dokáží díky 2,8 m dlouhému rozvoru a délce 4,8 m naplnit představu o pohodlném a reprezentativním automobilu. Pokud je navíc pohánějí moderní výkonné vznětové motory, přinášejí svým majitelům i výrazně nižší provozní náklady ve srovnání s benzínovými variantami.  Podobné rozměry Superbu a 607 však neznamenají, že mezi oběma modely panuje naprostá shoda. Liší se v mnoha aspektech.

Design, ergonomie, prostor

Oba vozy jsou nesporně velmi elegantními limuzínami. Přístup k eleganci je však u automobilky Peugeot a Škoda odlišný. Francouzský vůz tradičně oplývá řadou zdobných prvků exteriéru i interiéru vozu. Superb na první pohled charakterizuje střízlivost až strohost linií. Vše je pečlivě umístěno a podléhá funkci. To u Peugeotu také, ale škoda je ve vyjádření luxusních prvků střídmější navzdory výrazně světlé barvě interiéru. Ten je efektním lákadlem pro návštěvníky autosalonů, ale v reálném provozu bychom zvolili raději některý z praktičtějších odstínů.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek
Superb na první pohled charakterizuje střízlivost až strohost linií

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Linie Peugeotu jsou o poznání odvážnější

Navzdory efektnějšímu designu nepůsobí Peugeot 607 tak kompaktně jako Škoda Superb. Ta prozrazuje při pohledu ze všech možných úhlů velmi precizně promyšlenou práci hlavního designéra. Ačkoli se nemohl vyhnout podobnosti s modelem Octavia (zejména čelní maska) a také Volkswagen Passat (zejména pohledy z boku a zezadu), je Škoda Superb esteticky vyvážená ze všech stran. Peugeot 607 působí impozantněji z čelního pohledu, také zezadu je honosný. Avšak boční a zejména střední zadní pohled na poněkud opticky obtěžkanou záď částečně smazávají předcházející dobré dojmy.

Oba řidičské prostory oplývají dostatkem místa ve všech směrech a také vzornou ergonomií. Přístrojová deska a zvláště její pokračování impozantním obloukem před spolujezdcem působí u Peugeotu o poznání mohutněji než u Škody. Při nastupování za volant 607 jsme se ovšem překvapivě museli více sklánět. Také pasažéři na zadních sedadlech si musejí dát větší pozor na hlavu, neboť sportovní křivka stropu karoserie se u 607 sklání směrem k zádi dříve než u Superbu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak Peugeot 607, tak i Škoda Superb poskytne dostatek prostoru
pro posádku

Uvnitř už rozdíl tak patrný není. V obou vozech je nad hlavou místa dostatek, u tak velkých aut by ostatně bylo s podivem cokoli jiného. Superb předčí 607 v prostoru pro nohy vzadu, ale to neznamená, že by se cestující v 607 tísnili. Oba zavazadlové prostory jsou dostatečně objemné, avšak s nectností většiny sedanů. Vstup do "kufru" je vzhledem k rozměrům obou aut nízký a nevhodný pro uložení vysokých pevných předmětů. Například větší televizor by se z prodejny domů musel převážet na zadních sedadlech. Škoda Superb i Peugeot 607 umožňují vézt lyže uvnitř kabiny díky otvoru uprostřed zadních sedadel. Součástí výbavy Superbu je dokonce lyžařský vak.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vstup do "kufru" je vzhledem k rozměrům obou aut nízký a nevhodný
pro uložení vysokých pevných předmětů

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, ergonomie, prostor
  2. Motory, jízdní vlastnosti, výbavy
  3. Závěrečné hodnocení, technické údaje

bazar

Peugeot 3008 2
Rok výroby: 2014
Stav: 142 586 km
Cena: 300 000 Kč
Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 147 135 km
Cena: 245 000 Kč
Peugeot 3008 2
Rok výroby: 2014
Stav: 100 748 km
Cena: 268 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 94 707 km
Cena: 68 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 47 718 km
Cena: 340 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2011
Stav: 121 450 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků