Souboj: Citroën C4 versus Toyota Auris HSD

13 komentářů

Pjotr.
8. srpna • 10:59

el. auta (hybridy) jsou stejně jenom letní vozy. V zimně to netopí. A pokud to topí tak to zase není úsporné. Takže tím výhodnot a užitečnost ještě podstatně klesá.

iljič
8. srpna • 18:34

Auto se spalovacím motorem ti v zimě také žere víc

Pjotr.
9. srpna • 13:06

jo to je pravda. Já jen tvrdím, že pokud má hybrid topit tak nemůže vůbec používat el. a tím pádem je to stejné jako obyč auto. Takže použitelnost hybridu je v lepším případě květen-září = 4měs. To mi opravdu přijde lepší nějaký eko diesel.

IO
8. srpna • 11:23

...ale to ticho, kľud a komfort pri jazde aj tak stoja za to... ;-)

Phoenix
8. srpna • 11:52

hatl člověk místo klapání dieslu slyší cvakat svoje zuby :-) to se bude mikrofonem přenášet ven a je vyřešen problém s neslyšností auta při jízdě čistě na elektřinu ;-)

123
7. srpna • 19:18

...akumulátory stačily nabýt ...

lukas dittrich
7. srpna • 19:49

Díky za upozornění a omluva z mé strany

no.problem
6. srpna • 22:38

nabuduce skuste trasu prejst oboma smermi a nie len dole kopcom :-/

tt
6. srpna • 20:09

co je to clanek, to je predem jasne ze lepsi je Auris :-D

Milan
6. srpna • 16:25

Zdravím ekology, hybridní technologie se mi líbí ale zatim cena je největší problém pro to aby si toto mohl pořídit normalní, nebo i méně majetný človek, který chce jezdit a šetřit na spotřebě. Jezdim denně pres Brno cca 12+12 km a jednou týdně i delší cesty kolem cca 100km mimo město. Fabie combi 1,2 HTP s přestavbou na LPG měla v zime průměrnou spotrebu 7,1 litru LPG/100km a pres léto má sptřebu cca 6,4 a to převážne jezdi po měste. Při ceně LPG (cca17 kč/litr ) tj. pod polovinou ceny benzinu a ceně auta pod 150 tis Kč ( 5 let staré) tak jezdim v přepočtu na benzín do 3,5 l/100km. Nádrž na LPG je umistěna místo rezervy takže i u kombiku je cely kufr k dispozici.

psenda
8. srpna • 9:31

Cely kufr, ve kterem se vali rezerva (nebo sada na lepeni, ale ta taky neni zadarmo), takze vlastne tak uplne cely neni. Potom ve vyctu chybi cena prestavby (28000Kc, tedy 800l benzinu /auto-plyn-lpg.cz ... Potom chybi kazdy rok revize, na stejnem webu 250,- tedy 7l benzinu.
Myslim ze je potreba uvest i negativni veci...

Milan
10. srpna • 18:59

ano, cena auta je navýšena např. o 28tis Kč za přestavbu na LPG, v mém případě jsem kupoval auto 3 roky staré s montáží LPG rok starou. Jezdim s ním necelé 3 roky a najeto přes 60 tis km, tj. cena navíc za přestavbu je zpět ale nízká spotřeba zůstává. Zařízení na LPG při budoucím prodeji auta ješte zvedne cenu oproti stejnému autu na benzín, takže část nákladů za přestavbu se vráti při prodeji. Takže pro někoho kdo více jezdí je to dobrá volba, čím více najede km tím větsí úspora. To u hybridních aut které mají zatím vysokou pořizovací cenu a výhodu nízké spotřeby převázně jen ve městě neplatí. Takže paradoxně kdo může/chce investovat do nového hybridní auta např. 500-600tis Kč, ten určitě má dost fin. prostředků a není nucen šetřit jako např. u LPG na palivu a možná si i spočte, že zvýšená cena hybridu oproti podobnému ne-hybridu se na uspořené spotřebě nevrátí ani za cca 10 let provozu i při najetých stovkách tis. km.

matuS
6. srpna • 19:52

a ja som mal v roku 1999 citroen AX 1.4D a jazdil som za 3.8l nafty cely rok. A nemusel som prerabat na LPG....

Doporučujeme

Články odjinud