Trochu divná Corvetta, že ano? Čínskou kopii pohání 1,5litrový plug-in hybrid

Nemyslete si, temná strana čínského automobilového průmyslu jede stále na plné obrátky…

Zatímco se v posledních letech vyrojila řada nových čínských automobilových start-upů, které chtějí nejen svůj domácí trh, ale také například Evropu, dobýt především svébytností a stále lepší kvalitou, ona nechvalně známá plagiátorská strana čínského průmyslu zdá se jede pořád na plný plyn. Vždyť i loni se britský Jaguar Land Rover úspěšně utkal s kopírkou svého Range Roveru Evoque.

Možná ještě bizarnější pohled na nabídku/poptávku čínského automobilového trhu teď ale ukazuje tamní značka Songsan. U svého nového výtvoru se rozhodla inspirovat mnohem dále v minulosti a také v jiné kultuře. Ani stará dobrá Amerika totiž není pro čínské tvůrce svatou půdou automobilového designu, kterou nelze vykrást.

Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Správně tedy v galerii koukáte na nešťastnou, a nejspíše s ohledem na právní stránku plagiátorství záměrně v mnoha ohledech nepřesnou, kopii starého Chevroletu Corvette C1 z konce 50. let minulého století. Pokud byste řekli, že i po takřka 70 letech od uvedení je vzhled původní Corvetty nesmírně atraktivní, u čínské kopie pojmenované SS Dolphin to bezpochyby není případem.

Exteriér se tedy vůči klasickému čtyřokému originálu rozchází a nejen svými proporcemi naznačuje, že tady o žádnou klasiku nejde ani vevnitř. „Delfína“ totiž pohání plug-in hybridní ústrojí o celkové síle 315 koní (232 kW), kombinující 1,5litrový benzinový motor, elektromotor a baterii o kapacitě 16 kWh. Absenci pořádné strojovny možná lehce vyvažuje slušné zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Režim jízdy čistě na elektřinu nechybí.

Čínský konkurent Škody Karoq si chce podmanit Evropu. Podobně i vypadá

Čínský konkurent Škody Karoq si chce podmanit Evropu. Podobně i vypadá

O žádnou limitovanou specialitu se údajně nejedná a SS Dolphin bude sériově vyráběn, ačkoliv lze pochybovat, kolik zájemců si nakonec najde. V každém případě je kopie Corvetty s hybridem pod kapotou zatraceně levná, teda ve srovnání s dnešními cenami originálu. Startovat bude na částce 590.000 jüanů, tedy v přepočtu asi 2 milionech korun.

Za očividné kopírování Corvetty se Songsan vůbec nestydí a na svém webu dokonce výtvor propaguje za doprovodu fotek originálního vozu, za jehož volantem byly v minulosti spatřeny slavné osobnosti jako třeba Brad Pitt nebo George Clooney. K USA pak nakonec nemá čínská značka vůbec daleko. Ve firmě má totiž investiční podíl americká technologická společnost Amtech.

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 70 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků