Solární Toyota Prius jde do prodeje

Kalifornská společnost SEV, která se věnuje vývoji a výrobě vozů na solární pohon, představila produkční verzi modifikované hybridní Toyoty Prius. Ta dostala na střechu tradiční panely, které jsou schopny přeměnit sluneční energii na elektřinu, která je schopna dobíjet akumulátory v hybridním voze.

V případě dobrého počasí dokáží fotovoltaické panely dodat Priusu za den elektrickou energii, která mu zaručí dojezd až 20 mil, tedy zhruba 32 km. K tomu je třeba připočítat elektrickou energii, která vzniká při samotné jízdě Priusu. Společnost SEV je schopna do Priuse dodat i akumulátory s větší kapacitou, což dojezd na elektrickou energii ještě prodlouží.

Solární panely spolu s novými akumulátory dokáži v součtu zajistit dojezd až 30 mil, tedy zhruba 48 kilometrů.

Cena celého systému se pohybuje od 2 000 do 4 000 dolarů (přibližně 45-90 tis. Kč) a to v závislosti na tom, zda si objednáte jen solární panely, nebo i lepší akumulátory.

Tip: Přečtěte si test Toyoty Prius.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků