Solární Toyota Prius jde do prodeje

Kalifornská společnost SEV, která se věnuje vývoji a výrobě vozů na solární pohon, představila produkční verzi modifikované hybridní Toyoty Prius. Ta dostala na střechu tradiční panely, které jsou schopny přeměnit sluneční energii na elektřinu, která je schopna dobíjet akumulátory v hybridním voze.

V případě dobrého počasí dokáží fotovoltaické panely dodat Priusu za den elektrickou energii, která mu zaručí dojezd až 20 mil, tedy zhruba 32 km. K tomu je třeba připočítat elektrickou energii, která vzniká při samotné jízdě Priusu. Společnost SEV je schopna do Priuse dodat i akumulátory s větší kapacitou, což dojezd na elektrickou energii ještě prodlouží.

Solární panely spolu s novými akumulátory dokáži v součtu zajistit dojezd až 30 mil, tedy zhruba 48 kilometrů.

Cena celého systému se pohybuje od 2 000 do 4 000 dolarů (přibližně 45-90 tis. Kč) a to v závislosti na tom, zda si objednáte jen solární panely, nebo i lepší akumulátory.

Tip: Přečtěte si test Toyoty Prius.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius

 

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků