Solární elektromobil Sion v sériové podobě: Díky panelům prodlouží dojezd až o 245 km týdně, navíc nestojí moc

14 komentářů

Ing. Klátil
12. srpna • 21:15

Konečně někdo přišel s využitím plochy karosérie pro sklárny panely.🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏 Mě to teda napadlo už asi před 20ti lety. Asi jsem chlap e předběhl v myšlence.
Tohle auto si koupím kpokud bude stát rozumné peníze. MPV mám rád a tahle technologie je top!!!

mmichall
29. července • 7:54

Ludia zobudte sa.
To auto bude mat spotrebu minimalne 20kwh/100km
Pri baterke 54kwh a to musi byt k dispozicii celych 100% kapacity, co na 99,999% nebude bude max dojazd 270km305 je uplana demagogia a zavadzanieSolarne panely co sa dnes montuju maju ucinnost sotva 22%.A silno silno pochybujem ze tam bude dostatocna plocha aby to nabilo na tych 245km za tyzden.
Mozno v australii alebo spanielsku taliansku.
A auto vyzera uplne otrasne.
A konecna cena je neznama.
Nech si nechaju

29. července • 20:34

Už zase máš potřebu dokazovat, že jsi kokot a ničemu nerozumíš?

praktik
29. července • 9:33

Sice to není žádný krasavec, ale třeba to bude první sériově vyráběný elektrický kombík na světě.
Nešlo by namontovat nějaké FV panely i na podvozek, aby tam byla nějaká plocha pro dobíjení v případě, že by to někdo otočil na střechu? ;-)

úvaha
28. července • 9:29

Pro dobíjení skrz fotovoltaiku bude nutné parkovat spíš na sluníčku. To se asi v létě dost ohřeje i prostor pro posádku, a pak to bude nutné uchladit, což zase část té dobité energie spotřebuje. A když se sluníčko otočí, a auto se dostane do stínu, tak honem přeparkovat na další prosluněné místo? ;-)

miandys
29. července • 22:07

Ono by to chtělo, než se začne mlátit do kláves o tom taky nejdřív něco vědět …. Že …No není to správná úvaha?

28. července • 12:57

FV panely nepotřebují vyloženě přímé slunce, aby pracovaly. I ve stínu budou vyrábět energii, jen méně. Navíc, na přímém slunci ve vyšších teplotách efektivita panelů dost klesá.

úvaha
30. července • 16:20

A přesto se fotovoltaické elektrárny staví spíš na místech, kde nic nestíní. Nebylo by tedy lepší postavit fotovoltaiku třeba do lesa, pokud to bylo v tom polostínu efektivnější? ;-)

Komik
28. července • 7:36

250 km bude počítáno tak na Itálii, kde svítí až 3000 hod/rok. U nás 1100-1300h. Aby to dalo těch 150km při 15kw/100 = 22kw/7 dní tedy 3,15/den je potřeba 600-700wp panely. Pokud mají klasické, plocha cca 3,5m2. To by se mělo dát najít. Pro mě by bylo ještě zajímavé aby udělali nějaký nabíjecí bod, ideálně tak 48v, aby člověk mohl připojit třeba panel na přístřešku pro auto. Protože dnes dobíjet že solaru znamená proud převést na střídavý a pak zpět na stejnosměrný přes 2 drahé a ztrátové prvky. Přitom 2 kwp panely stojí 25.000 takže tolik co lepší kabel.

brk77
27. července • 17:28

Můj typický týdenní nájezd je tak 150-250 km. Jestli nekecají a alespoň v létě to fakt dokáže ze soláru dobít 112 až 245 km, tak by to mohlo být pro mě minimálně na léto docela zajímavé auto. To bych mu snad odpustil i ten hodně specifický design. Vlastně by to mohlo být i docela zajímavé řešení pro auta, které typicky pendlují mezi bytem, školkou a obchoďákem pro lidi, co v bytových domech nemají moc jak nabíjet.

miandys
28. července • 14:18

Jen pro představu pro budoucí majitele stacionární FVE.10kWp FVE *) dokáže za optimálních podmínek dobít auto během týdne na cca 1500km nájezd. To je naprůměrná a většinou nevyužitelná potřeba drtivé většiny uživatelů osobního auta.Můj typický měsíční nájez se stabilizoval s rezervou na potřebu nabíjení cca 2x měsíčně o víkendu.*) Hodně záleží na použité technologii FVE. Špičkové komponenty dokáží vyždímat elektřinu z panelů i když slunce prakticky vůbec nesvítí. A překvapivě vůbec ne málo.Připravuji k tomu nějaké statistické výsledky pro zveřejnění, ale ještě to nemám, chce to delší dobu měření a evidování, aby to nebyly ve výsledku nesmysly a neměl jsem až do nedávna dostupnou k testu FVE jiné technologie pro srovnávání.

Denis
12. srpna • 21:22

Já nabíjíme většinou 1x týdně a to v pátek v noci a to proto, kdyby jsme se rozhodli jet s naším BMW i3 na výlet. Přesto bych mohl jezdit do "mrtě" ještě týden na běžné jízdy do práce obchody atd nám 14 dní vydrží na jedno nabití.
Nevybíjím baterku do 0% takže většinou kolem 40% už nabíjím do plné.

OnlyTruth
27. července • 14:24

Dacia Lodgy?

Praktické auto
27. července • 13:25

Cena od posledního prohlášení dost stoupla a dříve se uvádělo že to bude cena bez baterie. No uvidíme docela zajímavý počin. Snad to skutečně dokáže nabít za víc než kolik by to stálo ze sítě. Jinak je to super řešení toho že přijedu s Ev k práci a tudíž ho nebudu moct v té době nabíjet doma z FVE a nepotřebuju drahou druhou baterii. Jen by byla legrace jak by se otočilo hledání zastíněného místa za hledání otevřené plochy:). Jen si říkám že kdyby to bylo tak snadné tak už někdo řešil. Uvidíme držím palce. Uvidíme kolika potenciálním zákazníkům by to nabíjení vyřešilo většinu jejich běžné jízdy s víkendovým dopingem.

Doporučujeme

Články odjinud