Šokující zpráva: Button přestupuje k Williamsu

Jenson Button pojede v roce 2005 za Williams. Oznámilo to vedení stáje v tiskové zprávě. David Richards, šéf týmu BAR, je šokován a rozhořčen: "Celá záležitost bude mít soudní dohru!" dodává.
Šokující zpráva: Button přestupuje k Williamsu

Jenson Button pojede v roce 2005 za Williams

V týdnu se světem formule 1 rozletěla zpráva, která zvedla celý tým BAR na nohy. Sir Frank Williams totiž na tiskové konferenci ve svém prohlášení uvedl, že Jenson Button podepsal s jeho stájí smlouvu pro rok 2005.

Celá situace nastala v okamžik, kdy Buttonovi vypršela opce s týmem BAR. Hned druhý den ráno kontaktoval jezdcův manažer tým Williams, že Jenson je volným jezdcem. Vedení stáje podniklo bleskurychlé kroky a sestavilo výhodnou smlouvu pro talentovaného pilota, který ji bez váhání podepsal.

David Richards, šéf stáje British American Racing, se o celé záležitosti dozvěděl až z tiskového prohlášení stáje Williams a byl velmi šokován.

Komentáře k celé záležitosti

Frank Williams: "Od roku 2000, kdy u nás Jenson debutoval, panuje výborná komunikace mezi oběma stranami. Nemohli jsme si nechat ujít příležitost mít v týmu současně nejtalentovanějšího jezdce. Jsem velmi rád, že jsme mohli sestavit smlouvu, která se Jensonovi líbila a že se ji rozhodl podepsat."

Jenson Button: "Jsem rád, že jsem dostal možnost se vrátit k týmu, kde jsem začínal. Momentálně se budu plně soustředit na zbývající závody letošní sezóny a pokusím se bojovat o druhé místo v pořadí MS. Pro příští rok věřím, že s týmem Williams budu bojovat o titul."

David Richards: "Máme platnou smlouvu. Pokud si Jenson myslí, že mu náš tým nenabízí stejnou šanci k zisku titulu, proč to s námi neprojednal? Vůbec se mi to nelíbí a nejvíc fakt, že jsem se celou záležitost dozvěděl až z medii a ne od našeho jezdce. Opravdu mě toto jednání šokuje. Čekal jsem, že to Jenson alespoň vysvětlí, ale ani mi nezvedá telefon."

Šéf BARu dodal, že celý konflikt bude mít zřejmě ještě soudní dohru. Nic se však nemění na tom, že Button bude příští sezónu jezdit za stáj Williams.

Kdo Buttona v BARu nahradí?

Stáj po odchodu svého lídra bude mít volný monopost, otázkou zůstává, kdo do něj usedne. Nabízí se hned několik variant řešení.

Jacques Villeneuve - je stále volným jezdcem, má dostatek zkušenosti a titul mistra světa. Ale jeho loňský předčasný odchod signalizuje, že vztahy s vedením týmu nebudou zrovna růžové.

Mika Häkkinen - dvojnásobný mistr světa potvrdil, že byl stájí BAR kontaktován. Sám pouze sdělil: "Momentálně vám nic podrobného nemůžu říct. Nějaká jednání s Davidem Richardsem probíhají a jsou zatím velmi zajímavé."

David Coulthard - v předchozím článku jsem už naznačil osud skotského pilota po odchodu z McLarenu. Zatím je známo, že David vede jednání se Sauberem a Jaguarem, ale pokud by o oslovil tým BAR, byla by to asi pro Coultharda nejlepší volba.

Jarno Trulli - stále ještě nikde nebylo oficálně potvrzeno, že Jarno přejde k Toyotě nebo někam jinam. Proto je stále volným jezdcem a tím pádem i případným kandidátem pro BAR.

Nick Heidfeld - protože Jenson zaplnil místo u Williamsu, ale uvolnil ho u BARu, mohl by mladý německý jezdec dostat životní šanci. Zkušenosti na to rozhodně má.

Anthony Davidson - momentálně testovací jezdec týmu BAR, otázkou je, zda dostane šanci jako závodník.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků