Šokující zpráva: Button přestupuje k Williamsu

Jenson Button pojede v roce 2005 za Williams. Oznámilo to vedení stáje v tiskové zprávě. David Richards, šéf týmu BAR, je šokován a rozhořčen: "Celá záležitost bude mít soudní dohru!" dodává.
Šokující zpráva: Button přestupuje k Williamsu

Jenson Button pojede v roce 2005 za Williams

V týdnu se světem formule 1 rozletěla zpráva, která zvedla celý tým BAR na nohy. Sir Frank Williams totiž na tiskové konferenci ve svém prohlášení uvedl, že Jenson Button podepsal s jeho stájí smlouvu pro rok 2005.

Celá situace nastala v okamžik, kdy Buttonovi vypršela opce s týmem BAR. Hned druhý den ráno kontaktoval jezdcův manažer tým Williams, že Jenson je volným jezdcem. Vedení stáje podniklo bleskurychlé kroky a sestavilo výhodnou smlouvu pro talentovaného pilota, který ji bez váhání podepsal.

David Richards, šéf stáje British American Racing, se o celé záležitosti dozvěděl až z tiskového prohlášení stáje Williams a byl velmi šokován.

Komentáře k celé záležitosti

Frank Williams: "Od roku 2000, kdy u nás Jenson debutoval, panuje výborná komunikace mezi oběma stranami. Nemohli jsme si nechat ujít příležitost mít v týmu současně nejtalentovanějšího jezdce. Jsem velmi rád, že jsme mohli sestavit smlouvu, která se Jensonovi líbila a že se ji rozhodl podepsat."

Jenson Button: "Jsem rád, že jsem dostal možnost se vrátit k týmu, kde jsem začínal. Momentálně se budu plně soustředit na zbývající závody letošní sezóny a pokusím se bojovat o druhé místo v pořadí MS. Pro příští rok věřím, že s týmem Williams budu bojovat o titul."

David Richards: "Máme platnou smlouvu. Pokud si Jenson myslí, že mu náš tým nenabízí stejnou šanci k zisku titulu, proč to s námi neprojednal? Vůbec se mi to nelíbí a nejvíc fakt, že jsem se celou záležitost dozvěděl až z medii a ne od našeho jezdce. Opravdu mě toto jednání šokuje. Čekal jsem, že to Jenson alespoň vysvětlí, ale ani mi nezvedá telefon."

Šéf BARu dodal, že celý konflikt bude mít zřejmě ještě soudní dohru. Nic se však nemění na tom, že Button bude příští sezónu jezdit za stáj Williams.

Kdo Buttona v BARu nahradí?

Stáj po odchodu svého lídra bude mít volný monopost, otázkou zůstává, kdo do něj usedne. Nabízí se hned několik variant řešení.

Jacques Villeneuve - je stále volným jezdcem, má dostatek zkušenosti a titul mistra světa. Ale jeho loňský předčasný odchod signalizuje, že vztahy s vedením týmu nebudou zrovna růžové.

Mika Häkkinen - dvojnásobný mistr světa potvrdil, že byl stájí BAR kontaktován. Sám pouze sdělil: "Momentálně vám nic podrobného nemůžu říct. Nějaká jednání s Davidem Richardsem probíhají a jsou zatím velmi zajímavé."

David Coulthard - v předchozím článku jsem už naznačil osud skotského pilota po odchodu z McLarenu. Zatím je známo, že David vede jednání se Sauberem a Jaguarem, ale pokud by o oslovil tým BAR, byla by to asi pro Coultharda nejlepší volba.

Jarno Trulli - stále ještě nikde nebylo oficálně potvrzeno, že Jarno přejde k Toyotě nebo někam jinam. Proto je stále volným jezdcem a tím pádem i případným kandidátem pro BAR.

Nick Heidfeld - protože Jenson zaplnil místo u Williamsu, ale uvolnil ho u BARu, mohl by mladý německý jezdec dostat životní šanci. Zkušenosti na to rozhodně má.

Anthony Davidson - momentálně testovací jezdec týmu BAR, otázkou je, zda dostane šanci jako závodník.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků