Šokující odchod: Trulli přešel k Toyotě

Ve středu ukončil Jarno Trulli spolupráci s týmem Renault a testuje za Toyotu Nahradí ho Villeneuve - Testovalo se v Silverstone, zúčastnil se i Ralf Schumacher - Minardi má problémy s rozpočtem - McLaren si chválí nové aerodynamické prvky. (Aktualizováno)
Šokující odchod: Trulli přešel k Toyotě

Šok: Trulli ukončil spolupráci s Renaultem

Ve středu 15.9. s definitivní platností přesně v 19 hodin ukončil Jarno Trulli spolupráci s týmem Renault. Stalo se tak po vzájemné dohodě s Flaviem Briatorem, kdy si Trulli stěžoval na nedostačující podporu od týmu.

Tiskový mluvčí Trulliho řekl: „Závěrečný rozhovor vyústil v dohodu, po které jsou obě strany spokojeny.“ Sám Jarno poděkoval všem členům stáje Renault za dosavadní spolupráci a těší se na své další angažmá. Jméno týmu, u kterého by měl zakotvit, však mediím stále ještě neprozradil.

Vedení Renaultu povolalo bývalého mistra světa, Jacquese Villeneuva, na testování na okruhu Silverstone. Kanaďan si už nechal vyrobit sedačku pro monopost R24. Je vysoce pravděpodobné, že Villeneuve nastoupí i na zbývající tři závody, počínaje GP Číny.

Doplněno: Jacques Villeneuve se stává na poslední tři GP oficiálním jezdem týmu Renault a postaví se na start při Velké ceně Číny po boku Fernanda Alonsa.

Doplněno: Jarno Trulli podepsal smlouvu s týmem Toyota na dva roky. Ještě dnes nastoupí na testování na okruhu Silverstone. Zda bude Ital ještě letos závodit za novou stáj, zdroje zatím neuvádějí.

Villeneuve zamíří k Sauberu

Šéf stejnojmenné stáje, Peter Suber, oznámil mediím, že podepsal dvouletou smlouvu s Jacquesem Villeneuvem. Kanaďanovi jeho nové angažmá začne od letošního listopadu, čili po ukončení nynějšího šampionátu. Jeho týmový kolega pro sezónu 2005 bude Fillipe Massa.

Testování na okruhu Silverstone

Ralf Schumacher po 12 týdnech usedl za volant formule 1. Stalo se to při testování na anglickém okruhu Silverstone. Německý pilot své pocity komentoval: „Je dobré být zase v kokpitu. Bolesti zad už ustoupily, jezdí se mi dobře. Pokud to bude možné, chtěl bych závodit už na okruhu v Šanghaji.“

Mladší z bratrů Schumacherových ukázal všem kolegům, že to myslí s návratem vážně, protože první den testování zajel okruh s časem 1´18.014 o sekundu lépe než druhý Alexandr Wurz. Pořadí v úterý: 1. R. Schumacher, 2. Wurz (McLaren), 3. Davidson (BAR), 4. Zonta, 5. Button.

Ve výsledkové listině druhého dne testování byl suverénně první Kimi Räikkönen a s časem 1´16.150 stanovil neoficiální rekord okruhu. Se ztrátou skoro celé sekundy dojel Takuma Sato, třetí byl Pedro de la Rosa s McLarenem. K radosti celé Kanady a dalších mnoha fanoušků usedl do renaultu Villeneuve. Na konci dne mu však patřila poslední příčka. Pořadí ve středu: 1. Räikkönen, 2. Sato, 3. de la Rosa, 4. Panis, 5. Button ... 10. Villeneuve.

Krátce

Nejslabší stáj formule 1, tým Minardi, se teď ocitá ve finanční tísni, která by mohla ohrozit další průběh letošního šampionátu. Monopost Zsolta Baumgartnera havaroval s Jensonem Nuttonem ve Spa a v Monze zase s Gioriem Pantanem. „Poškození je vážné a vůz je na odpis,“ komentoval celou záležitost Paul Stoddart. Opravy si vyžádají sumu okolo pěti miliónů dolarů, což je obrovský výdaj pro rozpočet stáje.

U stáje McLaren si inženýři pochvalují širší nos formule a nové aerodynamické prvky. Nedochází tak ke zbytečnému přehřívání předního přítlačného křídla a pneumatik. „Vůz je rychlý, to všichni víme. Teď zkoušíme určité nové části a detaily. Uvidí se, jak se zachovají při testování na Silverstone a podle výsledků se rozhodne, zda se tyto prvky použijí v Šanghaji,“ komentuje Ron Dennis.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků