Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

38 komentářů

jan
24. října • 18:15

Když mají zmizet převody,proč je například taková stále omílaná hypermoderní Tesla má?Kdejaký čínský užitkový elektrický paleťák je řešený lépe!

Kuk Vykuk
2. října • 4:27

LOL takže Matthias Müller už začal snít a malovat budoucnost přesně podle šablony Elona Muska a jeho plánu na další pětiletku? Sním či bdím? :-D:-D:-D
Takže VW taky vidí budoucnost baterkách Elon, plánuje autonomní auta a autonomní taxi busíky jako Elon :-D
Tý brďo snad nezačne vyrábět i rakety a nepoletí třeba na Saturn? :-D- spalovací motor je jen masívní kus železa, který eliminujou :-D
- elektromobilita a konektivita, to je budoucnost :-D
- Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit :-DPohřeb spalováků asi zrovna začal... :-D

Kuk Vykuk
2. října • 4:06

Tak to jsem moc rád, že ty elektromobily se už nepočítaj mezi auta :-D:-D:-D

ST
1. října • 12:10

Co tak se vrátit k tomu, co uměl koncern VW tak skvěle. Dělat spolehlivá vozidla, která slouží dlouhá léta a bez problémů absolvují stovky tisíc km. Myslím, že konektivita je jistě skvělá věc, ale mnohem důležitější je, aby auto fungovalo jak má bez toho aniž by se vysypala elektronika či nějaký z moderních zázraků jako EGR ventil, či filtr pevných částic. O věcech jako jsou poddimenzované či díly se zkrácenou životností nemluvě.

Kuk Vykuk
2. října • 6:02

Neboj, jelikož jak řikaj z auta vyrvou motor, vejfuky, nádrž a podobný zbytečnosti, tak bude ta kára tak spolehlivá, že už ti to časem poleze na nervy ;-)

Míra
29. září • 19:25

"Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit."A kdo je tedy bude vlastnit? Respektive kdo bude ty miliony aut každoročně kupovat?

Quebe
30. září • 8:58

O to bych se nebál. Vzhledem k tomu, že by lidé to auto nevlastnili, chovali by se k němu jak dobytek, podle mě víc jak v MHD, protože v tom autě bude větší soukromí a nikdo je nevidí. Tím pádem to bude mít tak dorasovaný vnitřek, že to bude tak nejpozději za dva roky na vyhození.Nakonec by to MHD bylo podle mě i hygieničtější.

Kuk Vykuk
2. října • 6:18

Kdybys tomu šéfoval ty tak by to tak určitě dopadlo. B-]
Když káru pobleješ a dorasuješ, tak ti to hned strhnou z kreditní karty bez, který tě dovnitř nepustěj. A to se neboj, že by tě ještě někdy svezli. Vod tý doby budeš mašírovat už jen pěšky až si nožky vobrousíš :-P

Míra
2. října • 9:27

Takže to bude obyčejná půjčovna aut a auta se po každém použití budou vracet do půjčovny?

Míra
2. října • 9:31

To si při desetititisících až statisících aut nejak nedokážu představit. Kde ta auta budou parkovat a kde se budou dobíjet?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
3. října • 3:55

Kdysi si lidi asi těžko dokázali přestavit, že všechny ty prašný cesty budou jenou vysafaltovaný a ejhle teď už jsou. :-)
Auta budou kupodivu parkovat tam co doteď, čili na ulicích a dobíjet se budou třeba z pouličních luceren.
Dneska už funguje, že když použitý auto odevzdáš umytý, dobitý nebo s plnou nádrží tak máš bonus nebo slevu. Jak jednoduché.
viz https://emuj.cz/cenik... nebo https://www.car4way.cz...
Lidi pronajímají svoje káry
https://en.drivy.com/...
https://turo.com...

Míra
3. října • 8:25

Všechny tvoje odkazy fungují jako klasické půjčovny - auta jsou neustále shromážděná někde, kde se o ně někdo neustále stará. Auto si někde musíš vyzvednout a zase ho tam vrátit. Na běžné denní ježdění nepoužitelný systém.

Kuk Vykuk
4. října • 0:36

Nevím co ty vidíš na mapě car4way, ale já tam vidím že jsou káry různě po měste a na nějaký autoshromáždení v jedný ohrádce tak jako v autopůjčovně to fakt nevypadá :-)
U Emuj se pouze některá auta vracejí na určené místo, ostatní se můžou nechat kde chceš v rámci své čtvrti.
Předpokládám, že Drivy či Turo je má logicky u svých majitelů, ale dost pochybuju že všichni bydlej ve stejný garáži.
Ani jeden z nich nevypadá na klasickou autopůjčovnu.Jedno z omezení vidím v tom, že káru zatím nemůžeš nechat v jiným městě.

Míra
4. října • 10:41

Při malém počtu aut a omezeném okruhu "slušných" zákazníků to asi ještě jde. Ale o auta se pořád musí někdo starat. Někdo je musí neustále mýt a čistit, doplňovat potřebné věci a provádět údržbu. Nevěřím, že by tohle fungovalo při velkém rozšíření a většinovém způsobu vlastnictví aut. Dnes má vlastní auto k dispozici v podstatě každý a každý tak provádí určitou údržbu. Neumím si představit to celé přesunout na pouhých několik subjektů a navíc s tím, že by to využíval kdekdo, kdejaký nemytý pobuda.

Kuk Vykuk
8. října • 1:01

Věřit můžeš tak maximálně v boha :-D
Jestli bude mít ten pobuda bankovní kartu a nikdy neodevzdá půjčený auto špinavý a zasraný tak ho nejspíš bude moct využívat. V opačným případě bude muset chodit pěšky, nebo si fakt myslíš, že jsou investoři až tak tupý aby si todle neohlídali. Navíc každej řidič hodnotí stav převzatého auta takže když to jednou vodezdáš zadělaný tak už se prostě nesvezeš.

Míra
3. října • 7:52

No a jak se teda potom pozná, že jsi to v autě poblil a dorasoval?

Kuk Vykuk
4. října • 0:05

Ten co přijde po tobě tě nabonzuje :-D

Míra
4. října • 10:30

To jako že každý bude před jízdou půl hodiny pečlivě kontrolovat každý kousek auta, jestli není nějak poškozené, špinavé, nebo jestli někde není schované nějaké překvápko? Navíc mnoho věcí zjistíš až v autě a další až za jízdy. Jak budeš někomu dokazovat, že jsi to neudělal ty, ale že už to bylo? A jak to dokážeš tomu před tebou?

Míra
3. října • 8:18

A mýt, čistit a udržovat ta auta budou uživatelé sami? To by ale popíralo základní princip rychlého použití - přivolám si, dojedu kam potřebuju a tam ho nechám - nemám ani čas, ani chuť, ani možnosti se v tu chvíli o auto ještě nějak starat. A nefungovalo by to v případě, že auta budou parkovat tam do teď - na ulicích. Stačí aby napadl sníh a je problém. A že s autem je mrak všelijakých starostí, bezúdržbové auto neexistuje. Já to prostě tak jednoduše nevidím, naopak to vidím velice problematicky.

Vincent
29. září • 17:16

Nevím, co si ve Wolfsburgu šlehli, ale musí to bejt silnej matroš.
Nicméně: amíci si VW dobře povodili, jestli tohle přežije ve zdraví, bude to zázrak.

JohnST
29. září • 16:15

VW je uz v koncoch. Das Auto je prdeli.... Tak im treba podvodnikom.:-(:-(

Optimista
29. září • 13:22

Tak konečně vím pravý význam zkratky VW vemena welmigigantická :-D

vana666
29. září • 8:24

"Michael Mauer: Proč nepromítat místo oken třeba akvária ?"Třeba proto aby cestujícím nebylo během jízdy blbě

PHX
29. září • 7:30

Pokud nebudu mit garantovano pristaveni takoveho autoauto do 5min a KDEKOLIV, vzdy chci mit sve vlastni v garazi. BTW spalovaci motor jiste je masiv, ale elektrobaterie o slusnem dojezdu na tom bohuzel nejsou lepe.

Quebe
29. září • 10:43

Jo, tohle si většina takových dobroserů vůbec neuvědomuje a myslí si, že lidi si ty auta křečkují asi bezdůvodně a pro srandu.To jsem tak zvědavý, čekat, až se nějaký automatický krám uráčí pro mě přijet a čekat na něj třeba půl hodiny, než mu to bude pasovat do rozpisu. A pak to konečně přijede ještě zjistím, že přede mnou v tom jelo nějaké prase. Tůdle

eLzyx
29. září • 11:24

asi tak, půl města se rozhodne, že mezi 11-12h pojede na oběd. Vážně bude tolik půjčovacích automobilů, aby pokryly takový výkyv v poptávce?
A může to mít i jiná negativa. Už kolikrát se mi stalo, že jsem potřeboval těsně před zavírací dobou ještě dojet na poštu (narychlo řešená reklamace, prodej, tzn. urychlené podání balíku), případně na úřad (na základě výzvy zanechané v poštovní schránce), do lékárny atp. Co jsem udělal? Sednul do auta a rychle tam dojel. Zbývalo mi třeba posledních 10 minut před zavíračkou. Co se stane, když si objednám "samotaxi", které dojede za 10 minut? Už to nestihnu a škody mohou být vyšší jak hodnota nějakého vlastního automobilu.

Quebe
29. září • 11:56

Holt tyhle levičácké projekty počítají s tím, že lidé přijmou ideu, že jsou jen bezvýznamná kapka v moři, které se nebude nic přizpůsobovat a naopak oni se budou muset podřídit situaci. Dle mého nereálné a je to tak dobře.

Kuk Vykuk
2. října • 6:12

Až ti řeknou cenu za tu službu, tak už ti to vůbec levičácký připadat nebude a naopak jim budeš spílat do vydřidušskejch kapitalistů ;-)B-]

kolemjdoucí 2
29. září • 13:11

Pěkně napsáno.

eLzyx
29. září • 0:18

"Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária"
jo, rozhodně posadím děcka, tedy to nejcennější, na nejrizikovější místo. A budu si pouštět na "oknech" akvárko. Ve VW by měli přestat brát ty halucinogenní drogy a raději se věnovat vývoji spolehlivých aut.

..
29. září • 8:05

Ja zomrieeem :-D:-D:-D, najviac som sa pobavil hned na rano. Dakujem :-)

Adolf
29. září • 5:57

Pokud jede řidič + dítě ,je vždy lepší když dítě sedí vepředu. A napadněte mě. B-] Dám příklad : Je lepší mít auto méně pevné ,s méně hvězdičkami a vynikajícím výhledem ven,nebo auto tank,ale s mizerným výhledem? Toď otázka:-D

eLzyx
29. září • 11:17

dle mého názoru motáš několik teorií dohromady.
1. v článku je to pojaté tak, že je možné elektroauto vyrobit v podstatě bez čumáku a protože je samořiditelné, mohou vepředu sedět děti a dívat se na cestu. Dle mého názoru je to nesmysl, protože i kdyby zakázali lidmi řízená auta, pořád se budou stávat nehody. Ať pro selhání autopilota, hackerský útok, nebo třeba pád nějakého předmětu do jízdní dráhy. A kdo to odnese? Ti vepředu. Obzvláště když mohou taková vozítka velmi odlehčit (tedy velmi snížit pasivní bezpečnost), protože statisticky bude riziko nehody velmi malé. Pokud jste statistik, možná Vás smrt Vašich dětí nijak nesebere, protože statisticky byla ta šance malá. Ale pokud jste normální člověk, bude Vás to sakra štvát, že jste je tam posadil.
2. i v dnešní době je lepší posadit malé děcko dozadu, resp. uprostřed vozu. Pořád je tu vyšší riziko čelního střetu. Plus riziko, že si třeba v kvapu neuvědomíte, že jste nedeaktivoval airbag spolujezdce.
3. rozhodně je lepší auto více pevné, "s více hvězdičkami", klidně i s horším výhledem, protože jako řidič s takovým horším výhledem můžete počítat a uzpůsobit tomu svou jízdu. Co ale neovlivníte je to, že do Vás někdo nabourá ... a tam vyhrává masa železa, ne výhled.

Míra
29. září • 17:29

Pak tedy logicky přesunout všechny, včetně řidiče, dozadu :-)
Nebo, když už vyrábět auta bez čumáku, tak rovnou i bez předních, nejrizikovějších sedadel :-)

kolemjdoucí
29. září • 11:52

To je místní profi troll, diskuse s ním je pro něj jen munice pro střílení jeho nesmyslů.

eLzyx
29. září • 0:02

„Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“
co by mě mělo fascinovat na krámu, který mě sám odveze z bodu A do bodu B bez jakýchkoliv emocí? Drožka jako drožka. Už nebude potřeba řešit sportovnost, výkonnost motoru, zvukový projev, výbavu ... dokonce ani značku toho samohybu.

kolemjdoucí
29. září • 11:48

Tak stačí s tím nesouhlasit a chovat se podle toho, tedy dát jim to najevo a nekupovat co vlastně nechci. Oni mají jen dvě možnosti, buď je bude někdo dotovat a nebo musí prodávat co lidi chtějí. A dotovat celou automobilku kvůli výrobě pár tisíc autonomních taxíků dlouhodobě nikdo nebude, už i nad "slavnou" Teslou co ještě nikdy nebyla v zisku se pomalu stahují mračna. Ostatně proto pokusy o likvidaci VW, že... to jen tak mimochodem. U VW bysme ale měli chtít aby nám tu zůstalo, bez něj je půl Evropy bez práce a nepokoje na krku, ovšem samotnému VW se taky nechce "umřít", tak prostě bude muset vyrábět to co lidi chtějí. A elektro to nebude.

Doporučujeme

Články odjinud