Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Tradiční koncernový večer Volkswagenu přinesl velké překvapení. Ale spíše v negativním smyslu - skupina totiž neukázala žádnou z očekávaných novinek. Místo toho přítomné novináře zahrnula vizemi o budoucnosti.

Za omílání hesla „Get closer. New perspectives“ jsme se dozvěděli, že automobilový svět se posunul do nové éry.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

„Elektromobilita a konektivita, to je to, co zajímá dnešní mladé. To je budoucnost,“ zahájil svoji řeč šéf koncernu Matthias Müller.

Rozhodujících bude pro obor následujících dvacet let. „Je nutné tlačit na rozvoj nových, ale i stávajících technologií. Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit,“ uvedl třiašedesátiletý Müller, který je ve funkci rok.

Třináctá značka

Koncern také v budoucnu představí další značku, která se bude zabývat transportem. „Dovedu si představit, že bychom provozovali flotilu autonomních vozidel, nebo automatických taxi,“ uvedl další směřování značky. Do roku 2025 by se podle jeho přání společnost měla stát lídrem v novém oboru.

Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“ uvedl.

Budoucnost prý z pohledu designu přináší celou řadu nových možností: „Spalovací motor je masívní kus železa. Pokud bychom jej mohli eliminovat — včetně nádrže a převodovky, zcela bychom mohli změnit přístup. Elektromobil je jen skateboard s malými motory a bateriemi v centru. Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária,“ dodal.

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Očekávané novinky ukážou jednotlivé značky koncernu zítra na samostatných tiskových konferencích. Budeme vás o nich průběžně informovat.

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků