Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Tradiční koncernový večer Volkswagenu přinesl velké překvapení. Ale spíše v negativním smyslu - skupina totiž neukázala žádnou z očekávaných novinek. Místo toho přítomné novináře zahrnula vizemi o budoucnosti.

Za omílání hesla „Get closer. New perspectives“ jsme se dozvěděli, že automobilový svět se posunul do nové éry.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

„Elektromobilita a konektivita, to je to, co zajímá dnešní mladé. To je budoucnost,“ zahájil svoji řeč šéf koncernu Matthias Müller.

Rozhodujících bude pro obor následujících dvacet let. „Je nutné tlačit na rozvoj nových, ale i stávajících technologií. Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit,“ uvedl třiašedesátiletý Müller, který je ve funkci rok.

Třináctá značka

Koncern také v budoucnu představí další značku, která se bude zabývat transportem. „Dovedu si představit, že bychom provozovali flotilu autonomních vozidel, nebo automatických taxi,“ uvedl další směřování značky. Do roku 2025 by se podle jeho přání společnost měla stát lídrem v novém oboru.

Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“ uvedl.

Budoucnost prý z pohledu designu přináší celou řadu nových možností: „Spalovací motor je masívní kus železa. Pokud bychom jej mohli eliminovat — včetně nádrže a převodovky, zcela bychom mohli změnit přístup. Elektromobil je jen skateboard s malými motory a bateriemi v centru. Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária,“ dodal.

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Očekávané novinky ukážou jednotlivé značky koncernu zítra na samostatných tiskových konferencích. Budeme vás o nich průběžně informovat.

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků