Šok na večírku Volkswagenu: Taxíky, elektromobily a žádná auta

Tradiční koncernový večer Volkswagenu přinesl velké překvapení. Ale spíše v negativním smyslu - skupina totiž neukázala žádnou z očekávaných novinek. Místo toho přítomné novináře zahrnula vizemi o budoucnosti.

Za omílání hesla „Get closer. New perspectives“ jsme se dozvěděli, že automobilový svět se posunul do nové éry.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

„Elektromobilita a konektivita, to je to, co zajímá dnešní mladé. To je budoucnost,“ zahájil svoji řeč šéf koncernu Matthias Müller.

Rozhodujících bude pro obor následujících dvacet let. „Je nutné tlačit na rozvoj nových, ale i stávajících technologií. Transformace, která nás čeká je obrovským úkolem, ale musíme se do ní pustit,“ uvedl třiašedesátiletý Müller, který je ve funkci rok.

Třináctá značka

Koncern také v budoucnu představí další značku, která se bude zabývat transportem. „Dovedu si představit, že bychom provozovali flotilu autonomních vozidel, nebo automatických taxi,“ uvedl další směřování značky. Do roku 2025 by se podle jeho přání společnost měla stát lídrem v novém oboru.

Další vize nastínil designér Michael Mauer. „Auta budou jezdit sama a ani je nebudeme vlastnit. Ale nikdy nás nepřestanou fascinovat,“ uvedl.

Budoucnost prý z pohledu designu přináší celou řadu nových možností: „Spalovací motor je masívní kus železa. Pokud bychom jej mohli eliminovat — včetně nádrže a převodovky, zcela bychom mohli změnit přístup. Elektromobil je jen skateboard s malými motory a bateriemi v centru. Proč by v budoucnu nemohly děti sedět vpředu, tam kde mají nejlepší výhled. Proč nepromítat místo oken třeba akvária,“ dodal.

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Matthias Müller představil další kroky koncernu Volkswagen

Očekávané novinky ukážou jednotlivé značky koncernu zítra na samostatných tiskových konferencích. Budeme vás o nich průběžně informovat.

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Paříž živě: Záznam představení novinek koncernu VW

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků