Šok: Ecclestone ustupuje, F1 mu už nepatří

Minulý zřejmě nastal největší obrat v zákulisí Formule 1. Bernie Ecclestone ustoupil a ztratil kontrolu na komerčními právy F1 - Villeneuve se musí zlepšit, jinak bude vystřídán - Juan Pablo Montoya si při tenise poranil rameno a možná nenastoupí do GP Bahrajnu.
Šok: Ecclestone ustupuje, F1 mu už nepatří

Ecclestone ustupuje, F1 mu už nepatří

Ve středu 23. března 2005 zřejmě nastal největší obrat ve světě Formule 1. Bernie Ecclestone ustoupil všem požadavkům sdružení tří bank, které spolupracují v holdingové společnosti Speed Investments. Ecclestone tak ukončil tříletý právní spor a přišel tak kontrolu nad komerčními právy formule 1.

Tři banky, BayernLB, JP Morgan a Lehman Brother, mají pod kontrolou 75 procent akcií společnosti SLEC, která vlastní komerční práva na Formuli 1 a je majitelem Formula One Holdings (FOC), včetně výkonného výboru. Již koncem loňského roku uznal soud v Londýně dosazení dvou ředitelů do výkonného výboru ze strany Bernieho jako neplatný.

Nyní Ecclestone ustoupil i dalším požadavkům a bude mít pouze čtvrtinový vliv na celý kolos Formule 1, přesně dle akciového vlastnictví. Zbytek bude pod taktovkou společnosti Speed Investments.

Člen představenstva banky BayernLB, Gerhard Gribkowsky, prohlásil, že společnost Speed Investments nyní využije svůj vliv k řešení všech závažných problémů, jako je rozkol s novou Concordskou dohodou, která by měla začít platit v roce 2008.

Se zmiňovanými bankami spolupracují významní obchodní partneři, jako je např. BMW, Renault nebo DaimlerChrysler, a všichni jen vítají změnu ve vlastnických právech. Je tedy docela možné, že dříve zmiňovaná konkurenční soutěž GPWC již nebude tolik podporována a týmy nakonec podepíšou novou Concordskou dohodu.

Villeneuve se musí zlepšit, jinak bude vystřídán

David Coulthard komentoval spekulace ohledně jeho kamaráda, Kanaďana Jacquese Villeneuva. Mistr světa Formule 1 z roku 1997 to nemá letos ve stáji Sauber vůbec jednoduché, v Malajsii Grand Prix nedokončil a v Austrálii dojel se ztrátou jednoho kola, daleko za bodovanými příčkami. Podle Coultharda je Villeneuve poslední dobou hodně uzavřený a frustrovaný. Mediální nápor mu na náladě taky nepřidává.

Je tu také možnost, že pokud se výkon kanadského pilota během následujících dvou závodů nezlepší, bude u Sauberu vystřídán. Šéf stáje, Peter Suaber, prý již jednal s testovacím pilotem BARu, Anthonym Davidsonem, o možném angažmá během letošní sezóny. Angličan Davidson si odbyl premiérovou GP teď v Malajsii, ale kvůli poruše motoru musel odstoupit již ve třetím kole.

Krátké zprávy

Automobilka Honda, dodavatel motorů pro tým BAR, si z ostudy v GP Malajsie mohla ušit nejeden kabát. Po testování na francouzském okruhu Paul Richard minulý týden vedení Hondy prohlásilo, že situace z posledního závodu se nebude opakovat. Analýza poruchy obou motorů odhalila kritický prvek, který byl vyměněn. Dodavatel motorů tak věří, že vozy BAR se v GP Bahrajnu objeví na bodovaných pozicích.

***

Z hrůzostrašné havárie třetího dne testování v Barceloně vyvázl Antonio Pizzonia bez zranění a odešel po svých. Jedno monopost však byl totálně zdemolován.

***

Juan Pablo Montoya si při tenise poranil rameno a je možné, že nenastoupí do GP Bahrajnu. Lékaři mu doporučili třítýdenní klid a rekonvalescentní lehké cvičení. Konečné rozhodnutí o tom, kdo pojede po boku Kimiho Räikkönena, podá McLaren ve čtvrtek. Jako první náhradník je testovací jezdec stáje, Pedro de la Rosa.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků