Snaží se někdo cíleně pošpinit Teslu? Tento test by tomu napovídal

Podle lucemburského bezpečnostního institutu ILNAS si může Tesla ke své pověsti připsat další černý puntík. Model S totiž v jeho testu automatického nouzového brzdění zcela propadl. Okolnosti samotného testu jsou však přinejmenším podivné.

Funkce automatického nouzového brzdění, často označovaného jako AEB (Autonomous Emergency Braking), se pomalu dostává do standardní výbavy celé řady automobilů. Není tedy překvapením, že různé bezpečnostní orgány a společnosti mají zájem správné fungování tohoto systému řádně otestovat.

Takový test nedávno provedl i lucemburský institut pro standardizaci a bezpečnost produktů ILNAS. Při své akci zkoušel funkci systému AEB na dvou vozidlech – Tesle Model S a Volvu S90. Oba vozy tak v různých rychlostech vyjížděly vstříc jednoduché pěnové maketě, před níž měly automaticky zastavit.

Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

Zatímco ovšem nové Volvo S90 roku 2018 dokázalo před překážkou nouzově zastavit i při rychlosti 60 km/h, elektromobil od Tesly do makety naboural již při rychlosti 30 km/h a až poté úspěšně zastavil.

Zde se nicméně americká automobilka a další odborníci podivují nad podmínkami samotného testu. Proti nejnovějšímu Volvu totiž ILNAS postavil starší Teslu Model S z roku 2015, která je vybavena teprve první generací svého autonomního systému Autopilot. Vůz měl navíc pocházet z německé autopůjčovny a není jasné, v jakém technickém stavu se nacházel.

Elon Musk nazval Ford márnicí. Modrý ovál obratem vrátil úder

Elon Musk nazval Ford márnicí. Modrý ovál obratem vrátil úder

Je nakonec velmi pravděpodobné, že celý test probíhal v rámci mediální akce institutu a nejednalo se tedy o normovaný test v laboratorních podmínkách. Což by vysvětlovalo, proč ILNAS neposkytl profesionální záznam testu.

Tyto fakta sice neospravedlňují očividné selhání systému AEB na palubě Tesly, nicméně v případě zkoušky institutu, který se zabývá právě bezpečností a standardizací, je použití starého vozidla s nejistou historií minimálně diskutabilní.

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Po zveřejnění výsledků se Tesla rozhodla ILNAS kontaktovat. Více informací k průběhu zkoušky však neobdržela. „ILNAS s námi odmítl sdílet podrobnosti o testu, včetně zkušebního protokolu, a proto nemůžeme potvrdit, zda byl test proveden správně a jeho výsledky jsou přesné,“ zaznělo od mluvčího Tesly.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků