Snaží se někdo cíleně pošpinit Teslu? Tento test by tomu napovídal

Podle lucemburského bezpečnostního institutu ILNAS si může Tesla ke své pověsti připsat další černý puntík. Model S totiž v jeho testu automatického nouzového brzdění zcela propadl. Okolnosti samotného testu jsou však přinejmenším podivné.

Funkce automatického nouzového brzdění, často označovaného jako AEB (Autonomous Emergency Braking), se pomalu dostává do standardní výbavy celé řady automobilů. Není tedy překvapením, že různé bezpečnostní orgány a společnosti mají zájem správné fungování tohoto systému řádně otestovat.

Takový test nedávno provedl i lucemburský institut pro standardizaci a bezpečnost produktů ILNAS. Při své akci zkoušel funkci systému AEB na dvou vozidlech – Tesle Model S a Volvu S90. Oba vozy tak v různých rychlostech vyjížděly vstříc jednoduché pěnové maketě, před níž měly automaticky zastavit.

Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

Tesla je konečně automobilkou, řekl Musk. Má proč být spokojený

Zatímco ovšem nové Volvo S90 roku 2018 dokázalo před překážkou nouzově zastavit i při rychlosti 60 km/h, elektromobil od Tesly do makety naboural již při rychlosti 30 km/h a až poté úspěšně zastavil.

Zde se nicméně americká automobilka a další odborníci podivují nad podmínkami samotného testu. Proti nejnovějšímu Volvu totiž ILNAS postavil starší Teslu Model S z roku 2015, která je vybavena teprve první generací svého autonomního systému Autopilot. Vůz měl navíc pocházet z německé autopůjčovny a není jasné, v jakém technickém stavu se nacházel.

Elon Musk nazval Ford márnicí. Modrý ovál obratem vrátil úder

Elon Musk nazval Ford márnicí. Modrý ovál obratem vrátil úder

Je nakonec velmi pravděpodobné, že celý test probíhal v rámci mediální akce institutu a nejednalo se tedy o normovaný test v laboratorních podmínkách. Což by vysvětlovalo, proč ILNAS neposkytl profesionální záznam testu.

Tyto fakta sice neospravedlňují očividné selhání systému AEB na palubě Tesly, nicméně v případě zkoušky institutu, který se zabývá právě bezpečností a standardizací, je použití starého vozidla s nejistou historií minimálně diskutabilní.

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Po zveřejnění výsledků se Tesla rozhodla ILNAS kontaktovat. Více informací k průběhu zkoušky však neobdržela. „ILNAS s námi odmítl sdílet podrobnosti o testu, včetně zkušebního protokolu, a proto nemůžeme potvrdit, zda byl test proveden správně a jeho výsledky jsou přesné,“ zaznělo od mluvčího Tesly.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků