Sňatek firem Daewoo a GM vstoupí v život v září

Po kapitálovém vstupu GM do Daewoo se v Koreji vše připravuje na zahájení činnosti nové společnosti GM-Daewoo Auto & Technology (GMDAT), které je naplánováno na 1. září.

Do managementu nové společnosti byli zatím jmenováni Nick Reilly do funkce prezidenta a Kim Jeong – Su, který bude mít na starosti zahraniční trhy. Prezident GMDAT předpokládá, že se management společnosti bude skládat z 15 osob. GM se bude podílet na chodu všech částí společnosti včetně prodeje, marketingu a vývoje. Sídlo nové společnosti bude v blízkosti továrny v Pupyongu, která zatím není součástí transakce. To ovšem naznačuje možnost, že GM nakonec převezme i tuto nejstarší  továrnu. Do nového sídla se má vedení GMDAT přestěhovat ještě tento týden.

Do nové společnosti investuje GM 251 milionů USD a získá v ní 42,1 %. Věřitelé Daewoo v budou s investicí 197 milionů USD vlastnit 33 %. O 24,9 % se podělí obchodní partneři GM. Jedním z nich bude automobilka Suzuki Motor, ve které GM drží 20 % akcií. Za 14,9% podíl v GMDAT by měla zaplatit 89 milionů USD. O zbylých 10% akcií GMDAT má podle nepotvrzených informací zájem společnost China´s Shanghai Automotive Industry. Pokud se tyto informace potvrdí, bude to poprvé, kdy čínská automobilka získá podíl v zahraniční společnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků