Snadné vylepšení motoru díky aditivům? Přesvědčte se, že skutečně fungují

Kevil  |  26. 10. 2020 17:31

U článku by mělo být uvedeno, že jde o placenou reklamu .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 10. 2020 17:36

Zrovna jsem to chtěl napsat.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 10. 2020 17:39

JJ, kdyby tam místo názvu firmy uvedli, jaké látky v aditivech jsou a proč fungují, byl by to zajímavý článek a ne reklamní blábol.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  26. 10. 2020 17:47

Chtěl jsem se zeptat, jak jsou na tom tzv. prémiová paliva, kde by měl aditiva přidávat přímo výrobce, ale koukám, že jsem na špatné adrese. Já si naivně myslel, že tyhle neoznačené reklamy jsou hlavně doménou YouTuberů.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  27. 10. 2020 03:36

Prémiová paliva jsou různá. Od stejných jako neprémiová až po paliva s vysokou aditivací a bez biosloźky. Stačí si jen správně vybrat.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  27. 10. 2020 07:42

No to by mě zajímalo kdo bere závodní benzín bez biosložky.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  27. 10. 2020 22:32

K čemu závodní benzín?

Odpovědět  |   | 
Vladimír Molík  |  05. 11. 2020 09:26

K závodění na silnicích a dálnicích. - Viz videa na YouTube ,,Agresivní řidič"!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 10. 2020 18:02

Tak hlavně, že uvedli, kde si to máme kupovat. Například Benzina používá aditiva VIF, ale neznám žádnou firmu, která používá tato aditiva. VIF se míchá 1:1000 a tohle asi 1:200 při ceně 290 Kč/0,3 l, podle článku 0.3 l na 60 l nádrž. To znamená, že každý litr benzínu je cca o cca 5 Kč dražší. Tak nevím, požívá se to do každého čerpání, nebo jednou za uherský rok.

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  26. 10. 2020 21:16

Za mne je VIF absolutní jednička v poměru cena výkon. Po statisících najetých km potvrzuji, krom jiného, spotřebu nižší o 0,2L/100km

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  27. 10. 2020 07:20

no spočítat to moc nejde....vif není o nižší spotřebě.Otazkou je jaky význam má v přímém vstriku

Odpovědět  |   | 
moje jmeno  |  27. 10. 2020 09:04

Léta si vedu velmi přesnou evidenci u služebních aut. Ty dvě deci mám vyzkoušené a hlavně ověřené. Nicméně, nehodlám nikoho přesvědčovat a už vůbec ne se hádat

Odpovědět  |   | 
TVK  |  28. 10. 2020 00:03

V minulosti odzkoušeno na třech autech. Mj. pokles spotřeby o 5-7%. A když jsem to tam nenalil, tak jsem to poznal při prvním studeném startu na zvuku i chodu motoru. A kombinace N95 plus VIF se chovala skoro jako ty nejlepší "N100" benziny ...jen s tím rozdílem, že ViF je za 0,30 za litr, prémiový benzín za 5Kc navíc.

Dnes lihu asi devátým rokem a kupují rovnou 5l kanystr.

Odpovědět  |   | 
gh  |  28. 10. 2020 05:21

Taky to tam dávám. Protože mám Skyactiv dvoulitr bez turba tak si myslím že to je znát. Pozitivně

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 10. 2020 21:27

Ty jsi toho evidentně hodně neviděl, například karbonové usazeniny na pístech a ve spalovacím prostoru. Samozřejmě i u přímovstřikových motorů to má jistý čisticí účinek i na ventily, zabraňuje úsadám na vstřikovačích a svíčkách. V neposlední řadě benzín s aditivy zlepšuje mazivost, snižuje tření pístů ve válcích. Ale jak se tak na to dívám, tohle bylo stejně, ve tvém případě, mrháním času. Víš vůbec, že karbonové usazeniny ve spalovacím prostoru válců můžou způsobovat předzápal a tím zničení motoru? https://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-potvrz... ...

Odpovědět  |   | 
mirec  |  27. 10. 2020 16:03

to býva často

Odpovědět  |   | 
mirec  |  27. 10. 2020 16:04
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  26. 10. 2020 19:47

..ja tankuju kvuli Eaton tlakaci v zasade jen stooktan a nekdy i 98.. vzdyd je to plne ruznych aditiv uz ze samotneho kohoutku na pumpe.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  26. 10. 2020 20:15

ano máte pravdu už do felicie 1997 jsem dával 98-100 benzín .Když šla do šrotu kvůli kastli motor měl vše původný trysky nikdy nevynaval ( kromě svíček ) vše bez problémů najeto necelých 600 000 km . Olej byl 0W/50 castrol VYDRŽEL V POHODĚ bez dolejvání 15000 km od rysky k rysce to samí dělám u roomstra a taky pohoda . .

Odpovědět  |   | 
.  |  26. 10. 2020 20:37

0W 50 do Feldy. MPi? A najel 600. Nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  26. 10. 2020 20:34

Já beru effectu 95 i vervu 100 tak půl na půl.Obě mají aditiva netřeba se otravovat s doléváním.Svíčky při 50tkm vypadaly jak ty nové.

Odpovědět  |   | 
Luke  |  26. 10. 2020 21:06

Benzina má nejlepší paliva. Už i effecta 95 je dobře aditivovaná. Pak možná OMW. Chtěl bych někdy sebrat odvahu a jet zkusit Mol. Někde jsem četl, že Agip zvažuje návrat. To byla hrozná společnost, tak nekvalitní palivo. Shell drahý a taky nic moc.

Odpovědět  |   | 
Moje jméno  |  26. 10. 2020 21:20

Nejčerstvější palivo v dobré kvalitě je u Tank Ono. K tomu VIF a je vyhráno. Benzinu jen v té nejvyšší nouzi. Nenažrance ze zásady nepodporuji!


Odpovědět  |   | 
Jindra  |  26. 10. 2020 21:44

Všechno stejně jede ze stejný rafinerky.

Odpovědět  |   | 
Luke  |  26. 10. 2020 22:00

To ano, ale aditivuje si to pak každý sám. Nevím, jak je to s Vervou, ale 100 oktanů vozí OMW z Rakouska. Navíc tam nejsou ty bio srágory.

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  27. 10. 2020 07:17

Jsou vy sulini .Ve 100vce je Bio...žijete v bludu.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  27. 10. 2020 07:46

Hlavně že ví odkud se vozí, ale nevidí na pistoli B5.

Odpovědět  |   | 
AlK19  |  27. 10. 2020 19:10

No holt má lepší znalosti, než vy. V ČR se 100 oktanová BA nevyrábějí, všechna jsou dovážena a liší se pouze jiným aditivačním balíčkem. Benzina i OMV zavážejí 100 oktan BA z rafinerie OMV Vídeň. Že je na pistoli na čerpací stanici B5 je pochopitelné, musí to tam být z legislativních důvodů. Nicméně tato paliva biosložku opravdu neobsahují. Ostatně žádným zákonem není nařízeno, že i toto prémiové palivo biosložku obsahovat musí! Zákonem je pouze stanoveno, že se musí plnit objemově. Například EuroOil má naftu bez BIO složky úplně i tu základní. Sám totiž dodává zemědělcům přímo BIO naftu a objemově plní tedy daleko více než zákonem požadovaných 7% BIO složky, co v naftě na jiných čerpacích stanicích je.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  30. 10. 2020 15:27

ale samozrejme, ze i Verva ma bioslozky. To, ze ma mit pouze procentualni podil a bioslozky na vsechna prodana paliva je uz mimo hru. Nove je narizeno mit ve vsech palivech bioslozku. u Orlen Vervy je to ETBE - http://www.vervapaliva.cz/... a popis je zde, kdyz to benzina alias orlen taji : http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  27. 10. 2020 08:01

Jak se v benzinu dosáhne 100 oktanů bez přimíchání lihu?

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  27. 10. 2020 08:46

etbe se vyrábí z lihu

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  27. 10. 2020 13:08

Luke jo maxxmotion 100 i verva 100 jsou z rakouska aspoň u nás ve Znojmě ze Schwechatu.U nás míchají jen 98 s jinou bioslozkou.Podle mě ten kdo pravidelně je na dálnici tak může i Ono bez aditiv ale kolem komína s lehkou nohou na plynu je aditivované palivo nutné.

Odpovědět  |   | 
Vladimír Molík  |  05. 11. 2020 09:29

A ti do toho stejně dávaj Babišovy žlutý kytičky.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  26. 10. 2020 23:11

Obě auta tankuji u KM Prona. Naftu bez biosložky a benzin 95 oct. Už léta přidávám do obou VIF. Lepší aditiva na trhu nejsou. Motor si přede jak kotě a v zimě chytí na cvrnknutí a ihned jde pravidelně. Benziňák jsem koupil v Německu od starší dámy. Měl najeto 93 tis. a zdál se dost líný. Po třech tis. km s VIFem jde krásně do otáček a nádherně v kopcích táhne. Myslím, že to rozpustilo a spálilo karbon.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  27. 10. 2020 07:48

Reklama je mocná čarodějka.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 10. 2020 21:31

Aditiva tě minula obloukem, tak píšeš hloupé připomínky?

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  27. 10. 2020 09:01

Ano, presne takto funguje placebo efekt.

Odpovědět  |   | 
Luke  |  27. 10. 2020 11:35

V tom případě má placebo i můj palubní počítač. Když místo Effecty natankuji Vervu, tak to auto vidí a pak mi ukáže o 0.3l nižší spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  27. 10. 2020 13:36

Na tu 100 jede auto lépe ve spodních otáčkách.U mě asi 0,3l dolů a mám stabilní trasu.Na té mé trase jsem poznal i olej že Mobil 3000 5w40 tam nepatří a po 400km šel ven.Oproti Castrolu jsem měl skoro o litr větší spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Vitorio  |  27. 10. 2020 08:48

Nevím, co si o tom mám myslet. Podle mě je to jen byznys. Můj diesel má najeto 260 tis, motor v pohodě. Nikdy jsem tam nic nenalil. Tankuju obyčejný Shell diesel.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  27. 10. 2020 10:16

Tajně ti tam lili aditiva.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 10. 2020 22:10

Shell? To těžko. nejhorší paliva v ČR.

Odpovědět  |   | 
julo19  |  29. 10. 2020 18:11

Shell? Tak do traktora ani staré HDI to nemalo rado

Odpovědět  |   | 
Petr Šraier  |  27. 10. 2020 16:26

Reklamní sdělení

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  28. 10. 2020 01:48

Když jsou potíže s motory s přímým vštřikem tak je doporučeno použít od MB Tunap Cleaner a ono to pomáhá, bohužel dnešní palivo není, co by by mělo být.

Odpovědět  |   | 
Luděk  |  28. 10. 2020 01:40

Ano, je to vše pravda, bohužel EU a naše vláda přijala vše co jim bylo nařízeno a BENZÍN není co by měl být , ale směs hovadin a proto tam musíme lít přísady, aby to alespoň nějak fugovalo. A ty si musíme zaplatit navíc....

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  28. 10. 2020 18:00

Nevím jaká je nafta u Makra v Brně ale u 1.6tdi dsg7 při 40tisíc km za 6let provozu byly měněny 2 vstřiky naráz.Vím že s tím jezdily max Brno a okolí. Moje odpověď že je to tou naftou a jízdou v klidném tempu neuvěřili(s autem jezdila teta). Teď má nové malé suv Peugeot asi 2008 1.2t benzín automat a to bude nejspíš stejný problém za pár let.LIDEM se to těžko vysvětluje.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 10. 2020 22:14

To nebude ani naftou, ani Makrem, protože Makro a Globus berou drive paliva z MOL (rafinérie Slovnaft, vysoká míra aditivace), což je spolu s EO, OMV a Benzinou to nejlepší na našem území. Hledal bych problém spíš v té pohybující se sestavě auto+ řidička.

Odpovědět  |   | 
xxx  |  28. 10. 2020 23:59

tak já v zimě tankuju na shell a žádný problém jsem nikdy neměl.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  29. 10. 2020 12:45

No to by bylo hodně špatně, kdybyste měl problém. Každopádně výsledky testů a analýz pro Shell vychází vždy bídně. Nejnižší míra aditivace, nejvyšší cena.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  29. 10. 2020 13:57

... bohužel jen u nás v ČR ... možná ještě dál na východ ... v DE je SHELL lepší ... a mě osobně dost chybí Aral ... ten byl nej

Odpovědět  |   | 
julo19  |  29. 10. 2020 18:08

Shell tam ešte niekto chodí u nás tie pumpy pomizli už v starom HDI spotreba so Shell hneď o 0,5l hore to radšej Tesco a ešte mi ostalo na basu piva do nového auta ani náhodou, overené Slovnaft + VIF

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  30. 10. 2020 11:51

nafta od EuroOil bez bio, pak jednou za čas cosi zelenýho co mám bokem od mechanika. Občas se rozsvítí "ponorka" na palubovce, tak Volvíkovi kápnu a dá si říct.... No už má 360tis...., ale musí si to zasloužit ty aditiva....

Odpovědět  |   | 
Golem  |  08. 11. 2020 12:39

To aby se pak člověk bál otevřít zátku od nádrže, aby na něho nevyskočil BIO vetřelec. Jinak na Subaru po 100 tis. km s používáním prémiové nafty od Benziny všechny vstřikovače kaput.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 69 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šéf Škody. Levnější vozy jsou ve hře

Nová Fabia Combi vypadá fakt dobře, říká šé…

Thomas Schäfer nahradil v čele automobilky Škoda Auto jejího dlouholetého šéfa Bernharda Maiera. Kudy se bude Škodovka ubírat, jaké modely sehrají v budoucnu velkou roli a jaké dopady prozatím měla koronakrize? O tom jsme si povídali i během jízdy v novém elektromobilu Enyaq iV.

30.  11.  2020 | | 39 N/A
Auto Tip
ŠkodaRozhovory
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster