Snadné vylepšení motoru díky aditivům? Přesvědčte se, že skutečně fungují

57 komentářů

Pavel
9. října • 3:00

Tankuji na Eurooil...prý tam není biosložka a přidávám Vif. Motor 1.8 tfsi. Najeto cca130tis. Plánuji dekarbonizaci Bg...11000kc. Nic lepšího mě nenapadá. Má někdo jinou radu,názor....děkuji

Golem
8. listopadu • 12:39

To aby se pak člověk bál otevřít zátku od nádrže, aby na něho nevyskočil BIO vetřelec. Jinak na Subaru po 100 tis. km s používáním prémiové nafty od Benziny všechny vstřikovače kaput.

Lord Owl
30. října • 11:51

nafta od EuroOil bez bio, pak jednou za čas cosi zelenýho co mám bokem od mechanika. Občas se rozsvítí "ponorka" na palubovce, tak Volvíkovi kápnu a dá si říct.... No už má 360tis...., ale musí si to zasloužit ty aditiva....

Michal2
28. října • 18:00

Nevím jaká je nafta u Makra v Brně ale u 1.6tdi dsg7 při 40tisíc km za 6let provozu byly měněny 2 vstřiky naráz.Vím že s tím jezdily max Brno a okolí. Moje odpověď že je to tou naftou a jízdou v klidném tempu neuvěřili(s autem jezdila teta). Teď má nové malé suv Peugeot asi 2008 1.2t benzín automat a to bude nejspíš stejný problém za pár let.LIDEM se to těžko vysvětluje.

jogurt
28. října • 22:14

To nebude ani naftou, ani Makrem, protože Makro a Globus berou drive paliva z MOL (rafinérie Slovnaft, vysoká míra aditivace), což je spolu s EO, OMV a Benzinou to nejlepší na našem území. Hledal bych problém spíš v té pohybující se sestavě auto+ řidička.

xxx
28. října • 23:59

tak já v zimě tankuju na shell a žádný problém jsem nikdy neměl.

Tomáš Fuk
29. října • 12:45

No to by bylo hodně špatně, kdybyste měl problém. Každopádně výsledky testů a analýz pro Shell vychází vždy bídně. Nejnižší míra aditivace, nejvyšší cena.

julo19
29. října • 18:08

Shell tam ešte niekto chodí u nás tie pumpy pomizli už v starom HDI spotreba so Shell hneď o 0,5l hore to radšej Tesco a ešte mi ostalo na basu piva do nového auta ani náhodou, overené Slovnaft + VIF

Karel
29. října • 13:57

... bohužel jen u nás v ČR ... možná ještě dál na východ ... v DE je SHELL lepší ... a mě osobně dost chybí Aral ... ten byl nej

Luděk
28. října • 1:40

Ano, je to vše pravda, bohužel EU a naše vláda přijala vše co jim bylo nařízeno a BENZÍN není co by měl být , ale směs hovadin a proto tam musíme lít přísady, aby to alespoň nějak fugovalo. A ty si musíme zaplatit navíc....

Petr Šraier
27. října • 16:26

Reklamní sdělení

Luděk
28. října • 1:48

Když jsou potíže s motory s přímým vštřikem tak je doporučeno použít od MB Tunap Cleaner a ono to pomáhá, bohužel dnešní palivo není, co by by mělo být.

Vitorio
27. října • 8:48

Nevím, co si o tom mám myslet. Podle mě je to jen byznys. Můj diesel má najeto 260 tis, motor v pohodě. Nikdy jsem tam nic nenalil. Tankuju obyčejný Shell diesel.

julo19
29. října • 18:11

Shell? Tak do traktora ani staré HDI to nemalo rado

Kankunen
27. října • 10:16

Tajně ti tam lili aditiva.;-)

jogurt
28. října • 22:10

Shell? To těžko. nejhorší paliva v ČR.

Jim
26. října • 23:11

Obě auta tankuji u KM Prona. Naftu bez biosložky a benzin 95 oct. Už léta přidávám do obou VIF. Lepší aditiva na trhu nejsou. Motor si přede jak kotě a v zimě chytí na cvrnknutí a ihned jde pravidelně. Benziňák jsem koupil v Německu od starší dámy. Měl najeto 93 tis. a zdál se dost líný. Po třech tis. km s VIFem jde krásně do otáček a nádherně v kopcích táhne. Myslím, že to rozpustilo a spálilo karbon.

mrazik
27. října • 9:01

Ano, presne takto funguje placebo efekt.

Luke
27. října • 11:35

V tom případě má placebo i můj palubní počítač. :-D Když místo Effecty natankuji Vervu, tak to auto vidí a pak mi ukáže o 0.3l nižší spotřebu.

Michal2
27. října • 13:36

Na tu 100 jede auto lépe ve spodních otáčkách.U mě asi 0,3l dolů a mám stabilní trasu.Na té mé trase jsem poznal i olej že Mobil 3000 5w40 tam nepatří a po 400km šel ven.Oproti Castrolu jsem měl skoro o litr větší spotřebu.

Kankunen
27. října • 7:48

Reklama je mocná čarodějka.

Mirek
27. října • 21:31

Aditiva tě minula obloukem, tak píšeš hloupé připomínky?

Juha
10. prosince • 12:27

.. a chybí mu jedno k v nicku:))

Michal2
26. října • 20:34

Já beru effectu 95 i vervu 100 tak půl na půl.Obě mají aditiva netřeba se otravovat s doléváním.Svíčky při 50tkm vypadaly jak ty nové.

Luke
26. října • 21:06

Benzina má nejlepší paliva. Už i effecta 95 je dobře aditivovaná. Pak možná OMW. Chtěl bych někdy sebrat odvahu a jet zkusit Mol. Někde jsem četl, že Agip zvažuje návrat. To byla hrozná společnost, tak nekvalitní palivo. Shell drahý a taky nic moc.

Jindra
26. října • 21:44

Všechno stejně jede ze stejný rafinerky.

Vladimír Molík
5. listopadu • 9:29

A ti do toho stejně dávaj Babišovy žlutý kytičky.

Luke
26. října • 22:00

To ano, ale aditivuje si to pak každý sám. Nevím, jak je to s Vervou, ale 100 oktanů vozí OMW z Rakouska. Navíc tam nejsou ty bio srágory.

Michal2
27. října • 13:08

Luke jo maxxmotion 100 i verva 100 jsou z rakouska aspoň u nás ve Znojmě ze Schwechatu.U nás míchají jen 98 s jinou bioslozkou.Podle mě ten kdo pravidelně je na dálnici tak může i Ono bez aditiv ale kolem komína s lehkou nohou na plynu je aditivované palivo nutné.

k.ik
27. října • 8:46

etbe se vyrábí z lihu

Rejpal
27. října • 8:01

Jak se v benzinu dosáhne 100 oktanů bez přimíchání lihu?

LOL2000
27. října • 7:17

Jsou vy sulini .Ve 100vce je Bio...žijete v bludu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kankunen
27. října • 7:46

Hlavně že ví odkud se vozí, ale nevidí na pistoli B5.

AlK19
27. října • 19:10

No holt má lepší znalosti, než vy. V ČR se 100 oktanová BA nevyrábějí, všechna jsou dovážena a liší se pouze jiným aditivačním balíčkem. Benzina i OMV zavážejí 100 oktan BA z rafinerie OMV Vídeň. Že je na pistoli na čerpací stanici B5 je pochopitelné, musí to tam být z legislativních důvodů. Nicméně tato paliva biosložku opravdu neobsahují. Ostatně žádným zákonem není nařízeno, že i toto prémiové palivo biosložku obsahovat musí! Zákonem je pouze stanoveno, že se musí plnit objemově. Například EuroOil má naftu bez BIO složky úplně i tu základní. Sám totiž dodává zemědělcům přímo BIO naftu a objemově plní tedy daleko více než zákonem požadovaných 7% BIO složky, co v naftě na jiných čerpacích stanicích je.

Ota
30. října • 15:27

ale samozrejme, ze i Verva ma bioslozky. To, ze ma mit pouze procentualni podil a bioslozky na vsechna prodana paliva je uz mimo hru. Nove je narizeno mit ve vsech palivech bioslozku. u Orlen Vervy je to ETBE - http://www.vervapaliva.cz/... a popis je zde, kdyz to benzina alias orlen taji : http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx...

Moje jméno
26. října • 21:20

Nejčerstvější palivo v dobré kvalitě je u Tank Ono. K tomu VIF a je vyhráno. Benzinu jen v té nejvyšší nouzi. Nenažrance ze zásady nepodporuji!

Petr
3. srpna • 21:54

Tak to mám jiný poznatek. Naftu Tank Ono jsem párkrát natankoval, ne pravidelně. Pokaždé jsem najel na nádrž méně km, horší rozjezdy a celkový chod motoru se mi zdál horší. Běžně tankuji naftu MAKRO a jako náhradu BENZINA se slevovou kartou a jsem spokojen. Při každém tankování používám VIF.

WRC Fabia R2 TwinCharger
26. října • 19:47

..ja tankuju kvuli Eaton tlakaci v zasade jen stooktan a nekdy i 98.. vzdyd je to plne ruznych aditiv uz ze samotneho kohoutku na pumpe.

Standa
26. října • 20:15

ano máte pravdu už do felicie 1997 jsem dával 98-100 benzín .Když šla do šrotu kvůli kastli motor měl vše původný trysky nikdy nevynaval ( kromě svíček ) vše bez problémů najeto necelých 600 000 km . Olej byl 0W/50 castrol VYDRŽEL V POHODĚ bez dolejvání 15000 km od rysky k rysce to samí dělám u roomstra a taky pohoda . .

.
26. října • 20:37

0W 50 do Feldy. MPi? A najel 600. Nesmysl.

Kevil
26. října • 17:31

U článku by mělo být uvedeno, že jde o placenou reklamu ;-).

mirec
27. října • 16:03

to býva často

mirec
27. října • 16:04
Mirek
26. října • 17:36

Zrovna jsem to chtěl napsat.

jogurt
26. října • 17:39

JJ, kdyby tam místo názvu firmy uvedli, jaké látky v aditivech jsou a proč fungují, byl by to zajímavý článek a ne reklamní blábol.

Mirek
26. října • 18:02

Tak hlavně, že uvedli, kde si to máme kupovat. Například Benzina používá aditiva VIF, ale neznám žádnou firmu, která používá tato aditiva. VIF se míchá 1:1000 a tohle asi 1:200 při ceně 290 Kč/0,3 l, podle článku 0.3 l na 60 l nádrž. To znamená, že každý litr benzínu je cca o cca 5 Kč dražší. Tak nevím, požívá se to do každého čerpání, nebo jednou za uherský rok.

Moje jméno
26. října • 21:16

Za mne je VIF absolutní jednička v poměru cena výkon. Po statisících najetých km potvrzuji, krom jiného, spotřebu nižší o 0,2L/100km

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL2000
27. října • 7:20

no spočítat to moc nejde....vif není o nižší spotřebě.Otazkou je jaky význam má v přímém vstriku

Mirek
27. října • 21:27

Ty jsi toho evidentně hodně neviděl, například karbonové usazeniny na pístech a ve spalovacím prostoru. Samozřejmě i u přímovstřikových motorů to má jistý čisticí účinek i na ventily, zabraňuje úsadám na vstřikovačích a svíčkách. V neposlední řadě benzín s aditivy zlepšuje mazivost, snižuje tření pístů ve válcích. Ale jak se tak na to dívám, tohle bylo stejně, ve tvém případě, mrháním času. Víš vůbec, že karbonové usazeniny ve spalovacím prostoru válců můžou způsobovat předzápal a tím zničení motoru? https://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-potvrz... ...

moje jmeno
27. října • 9:04

Léta si vedu velmi přesnou evidenci u služebních aut. Ty dvě deci mám vyzkoušené a hlavně ověřené. Nicméně, nehodlám nikoho přesvědčovat a už vůbec ne se hádat ;-)B-]

TVK
28. října • 0:03

V minulosti odzkoušeno na třech autech. Mj. pokles spotřeby o 5-7%. A když jsem to tam nenalil, tak jsem to poznal při prvním studeném startu na zvuku i chodu motoru. A kombinace N95 plus VIF se chovala skoro jako ty nejlepší "N100" benziny ...jen s tím rozdílem, že ViF je za 0,30 za litr, prémiový benzín za 5Kc navíc.Dnes lihu asi devátým rokem a kupují rovnou 5l kanystr.

gh
28. října • 5:21

Taky to tam dávám. Protože mám Skyactiv dvoulitr bez turba tak si myslím že to je znát. Pozitivně :-)

brk77
26. října • 17:47

Chtěl jsem se zeptat, jak jsou na tom tzv. prémiová paliva, kde by měl aditiva přidávat přímo výrobce, ale koukám, že jsem na špatné adrese. Já si naivně myslel, že tyhle neoznačené reklamy jsou hlavně doménou YouTuberů. :-/

x12345678
27. října • 3:36

Prémiová paliva jsou různá. Od stejných jako neprémiová až po paliva s vysokou aditivací a bez biosloźky. Stačí si jen správně vybrat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kankunen
27. října • 7:42

No to by mě zajímalo kdo bere závodní benzín bez biosložky.

x12345678
27. října • 22:32

K čemu závodní benzín?

Vladimír Molík
5. listopadu • 9:26

K závodění na silnicích a dálnicích. - Viz videa na YouTube ,,Agresivní řidič"!

Doporučujeme

Články odjinud